Ga je verhuizen en neem je jouw Internet + TV diensten van Odido mee? Yay! Of heb je jouw abonnement opgezegd? Nay! In deze gevallen vragen wij je om (een deel van) de apparatuur terug te sturen naar een DHL Parcel ServicePoint. In dit topic lees je precies hoe dit werkt!
Milieu en duurzaamheid staan bij Odido hoog in het vaandel. We versturen daarom geen retourdoos, máár gelukkig kun je gemakkelijk zelf aan de slag. Verwachten wij apparatuur terug? Haal dan een oude (schoenen)doos uit de kast of gebruik de installatiedoos van je nieuwe provider. Ook bij een supermarkt kun je bijvoorbeeld een gratis doosje meepikken. Genoeg mogelijkheden, wees creatief! Per e-mail hebben we je een QR code/label gestuurd. Je kunt het label via je mobiele telefoon scannen bij een DHL Parcel ServicePoint (Let op, het retourneren bij een DHL Express ServicePoint is niet mogelijk). Kun je het label niet via jouw mobiele telefoon scannen?
Stop een briefje in de doos met daarop je eigen adresgegevens. Geef bij het DHL ServicePoint (DHL Parcel) aan dat het pakket verstuurd moet worden naar Odido. Het ServicePoint kan het pakket dan zonder retournummer of QR-code opsturen. Je kunt je e-mailadres opgeven bij het DHL ServicePoint, dan volgen updates over de bezorging per e-mail.
iGeen mobiele telefoons]
Let op! Bovenstaande instructies gelden alleen voor Internet + TV apparatuur, zoals modems, TV boxen, wifipunten, kabels en afstandsbedieningen. Wil je je mobiele toestel terugsturen? Ga daarvoor naar deze pagina: retourformulier.
Modem
Gaat het om een Zyxel T-50, Zyxel T-54 of Zyxel T-56 modem? Dan ontvangen we deze graag terug bij opzegging van Internet, TV en Vast Bellen van Odido.
Zyxel T-50
Bij verhuizing Ga je verhuizen en neem je Internet, TV en Vast Bellen mee naar het nieuwe adres? Dan kun je een Zyxel T-50 modem, Zyxel T-54 of Zyxel T-56 modem gewoon meenemen naar het nieuwe adres. Wij hoeven deze niet eerst terug te ontvangen.
Andere modems van Odido Gaat het om een ander modem, zoals een Huawei, Draytek 2132 of Draytek 2130 modem? Dan hoef je die niet terug te sturen tenzij anders beschreven in de e-mail.
Tip: gebruik het modem als tweede router. Heb je het overgebleven modem niet nodig? Lever het in bij de milieustraat of E-waste inleverpunt.
TV Box/Mediabox
Onderstaande TV Box(en) en Mediabox(en) ontvangen we graag terug bij opzegging.
TV Box: Amino Aria 610 of Amino Aria 7X De Amino Aria 610 en Amino Aria 7X zien er aan de buitenkant hetzelfde uit.
Amino Aria 610 / Amino Aria 7X
Mediabox(en)
Mediabox
Andere TV Box(en) van Odido Andere TV Boxen hoef je niet terug te sturen tenzij anders beschreven in de e-mail.
Een TV Box die je niet meer nodig hebt kun je inleveren bij de milieustraat of E-waste inleverpunt.
Overige apparatuur
Overige apparatuur ontvangen wij ook graag terug. Welke overige apparatuur je terugstuurt, is afhankelijk van de diensten die je hebt gekozen. Hieronder zie je voorbeelden van overige apparatuur.
Wifipunt
Afstandsbediening voor TV Media ConverterKabels
Klik&Klaar
Heb je Klik&Klaar via 1 van onze service kanalen opgezegd? Dan kun je het modem en wifipunten (als je die hebt) retour sturen naar het antwoordnummer van PostNL:
Odido
Antwoordnummer 15021
1117 ZZ Schiphol
Vergeet niet het verzendbewijs goed te bewaren totdat je een e-mail hebt ontvangen met een ontvangstbevestiging!
Heb je nog vragen over het terugsturen van de apparatuur? Of is er iets misgegaan bij het retourneren? Laat een berichtje achter in dit topic en we helpen je verder!
Bladzijde 2 / 24
Hi @kostas_and_senni Thank you for the screenshot, I've been able to find the status page. This message has to do with the way we completed the order in June and isn't correct. As Jason said everything is in order and you will not receive any fine!
Hi Brian,
Thank you for your quick response again. That's alright then.
Cheers...
Hoi @bmw1, klasse dat je het verzendbewijs alsnog gevonden hebt en gelijk meestuurt! Ik heb het bewijs inclusief de vergoeding samengevoegd en direct in het systeem verwerkt.
Je zult het afkoopbedrag dat al afgeschreven is, à € 125,00, teruggestort krijgen over 32 dagen. Het verwerken van de terugbetaling zal dan nog één tot drie werkdagen in beslag nemen - dit heeft te maken met de onderlinge verwerkingstijd tussen banken.
Sorry voor het ongemak en dat je hierdoor wat langer wacht op een terugbetaling!
Hoi @rlambert, met de opgegeven informatie in jouw Communityprofiel kan ik geen contract bij Thuis vinden. Graag check ik voor je wat de status is van de retourzending! Mag ik alsjeblieft je postcode + huisnummer, geboortedatum en de laatste vier cijfer van jouw IBAN in een privébericht ontvangen? Dan check ik meteen hoe ik je ga helpen!
Hoi @KamHui, ik ben op onderzoek uit, je hoort spoedig meer van! Er komt een update aan, dat beloof ik! UPDATE: jouw verzendbewijs dat op 11 juni jongstleden meegestuurd is met de e-mail die je stuurde, geeft aan dat het gewicht overeenkomt met het verwachte gewicht van een retourzending waar twee TV Boxen en één modem in zitten. Bedankt voor je enorme geduld en medewerking en tegelijkertijd uitvoerig sorry voor hoe het gelopen is. Ik ga de boete direct compenseren zodat er geen bedrag betaald hoeft te worden. Eventuele buitengerechtelijke incassokosten en aanmaningen, kun je negeren, die herstellen we vanuit ons systeem!
@Jason
Heel erg bedankt voor het uitzoeken.
Hoop dat het nu in orde is en blijft. Thnx.
Hoi @bmw1, klasse dat je het verzendbewijs alsnog gevonden hebt en gelijk meestuurt! Ik heb het bewijs inclusief de vergoeding samengevoegd en direct in het systeem verwerkt.
Je zult het afkoopbedrag dat al afgeschreven is, à € 125,00, teruggestort krijgen over 32 dagen. Het verwerken van de terugbetaling zal dan nog één tot drie werkdagen in beslag nemen - dit heeft te maken met de onderlinge verwerkingstijd tussen banken.
Sorry voor het ongemak en dat je hierdoor wat langer wacht op een terugbetaling!
Hoi @rlambert, met de opgegeven informatie in jouw Communityprofiel kan ik geen contract bij Thuis vinden. Graag check ik voor je wat de status is van de retourzending! Mag ik alsjeblieft je postcode + huisnummer, geboortedatum en de laatste vier cijfer van jouw IBAN in een privébericht ontvangen? Dan check ik meteen hoe ik je ga helpen!
Hoi @KamHui, ik ben op onderzoek uit, je hoort spoedig meer van! Er komt een update aan, dat beloof ik! UPDATE: jouw verzendbewijs dat op 11 juni jongstleden meegestuurd is met de e-mail die je stuurde, geeft aan dat het gewicht overeenkomt met het verwachte gewicht van een retourzending waar twee TV Boxen en één modem in zitten. Bedankt voor je enorme geduld en medewerking en tegelijkertijd uitvoerig sorry voor hoe het gelopen is. Ik ga de boete direct compenseren zodat er geen bedrag betaald hoeft te worden. Eventuele buitengerechtelijke incassokosten en aanmaningen, kun je negeren, die herstellen we vanuit ons systeem!
Super, heel erg bedankt!
Hoi @jevdwall, volkomen terecht dat je dit hier meldt, bedankt dat je gelijk het verzendbewijs meestuurt!
Ik heb meteen een vergoeding aangemaakt die de openstaande afkoopsom/boete op 0 moet brengen. Je hebt het bedrag direct gestorneerd zie ik, dat kan ik absoluut begrijpen. Omdat de vergoeding pas over 32 dagen gecompenseerd zal worden met de openstaande boete, kan het zijn dat je nog aanmaningen, dan wel waarschuwingen binnenkrijgt: deze mag je negeren. Sorry voor de overlast!
Hoi @Shebje, ik schaar me volledig achter jouw standpunt en ben het met je eens. Zonder een bewijs van verzending wordt het echter lastig te bewijzen dat je het geretourneerd hebt, zeker omdat er aan onze kant geen melding gemaakt is van retourneren.
Wat ik ga doen, is een specialist bellen en om hulp vragen. Er is misschien nog één mogelijkheid om na te gaan of het pakket binnengekomen is. Sorry voor al het gewacht, maar ik breng het liefst goed nieuws!
UPDATE: ik heb gesproken met onze huisspecialist en zij heeft via de distributie en een achterliggend systeem gezocht, maar er is nog niets retour gemeld. Ik ga weer verder alles doorspitten, zodra ik een nieuwe update heb, hoor je direct van me. Beloofd!
Tot nu toe bedankt voor alle moeite zover. Ik ga er vanuit dat alles goedkomt.
Hello, I’ve sent the modem back to T-Mobile a week ago and according to tracking information it has been received by you on the 23rd of September. However, today I’ve received an email saying that I have not returned the equipment and I will be fined. Could you please check the status of the return?
Houd er rekening mee dat het retourproces 2 tot 3 weken kan duren, herinneringen die je in de tussentijd ontvangt kan je dan negeren.
Bewaar het verzendbewijs goed, het bewijs kan nodig zijn als er iets niet goed gaat.
Hoi @Petroz86, top dat je het aankaart in dit topic. Ik ga er meteen mee aan de slag!
Zou je het verzendlabel in een nieuw bericht in dit topic kunnen plaatsen, alsjeblieft - uiteraard graag met eventuele privacygevoelige persoonsgegevens zwartgemaakt? Er is nog geen retourpakket bij ons aangemeld, dit zal te maken hebben met de langere verwerkingstijden bij onze distributie en PostNL. Dat is niet bedoeld om met het spreekwoordelijke vingertje te wijzen en ons niet de vertraging aan te rekenen, maar meer bedoeld als uitlegverschaffing. Zodra ik een verzendbewijs heb ontvangen, kan ik het meteen op € 0,00 zetten en dan zal de boete niet opgelegd worden. Eventuele aankomende waarschuwingen en e-mails met betrekking tot het retourneren, kun je volledig negeren en zijn geautomatiseerd. Deze e-mails kan ik jammer genoeg niet uitschakelen, sorry voor de overlast!
Hoi Jason,
dank u wel voor uw reactie, dat stelt me al meer gerust.
Hieronder het verzendbewijs:
In afwachting van uw reactie en met vriendelijke groet, Peter Rozendaal
Hallo @Mord
In de periode dat jij de apparatuur terug stuurt tot wanneer je bericht krijgt dat alles ontvangen is kun je herinneringen ontvangen die je dan kan negeren.
Je kreeg een brief aangetekend op 30 october en een bevestiging dat alles ontvangen is op 2 november. Volgens mij is er niet zoveel aan de hand maar bewaar het verzendbewijs voor de zekerheid voor het geval dat de boete toch nog wordt afgeschreven.
Hallo @Chris1983
Jazeker, zo kunnen de moderators de boete alsnog kwijtschelden.
Na het opsturen upload hier het verzendbewijs dan even en dan moet het goed komen.
Vergeet niet je klantgegevens in de doos te steken op een papiertje bijvoorbeeld.
Gelukt, ik hoop dat dit zo voldoende is!
Goedemorgen @Chris1983, bedankt voor het verzendbewijs!
De Huawei is afgemeld en er zal geen boete in rekening worden gebracht. Eventueel aankomende e-mails met waarschuwingen zouden niet meer binnen moeten komen, indien dit wel gebeurt, mag je ze volledig negeren. Thanks voor het retourneren van de apparatuur. Stay safe!
Hartstikke bedankt!!
Heel graag gedaan @Chris1983. Mocht ik je nog ergens anders bij kunnen helpen, let me know!
@Waqqas Thanks voor je hulp in dit topic!
Hallo @Mark den Elzen
Heb je je profielgegevens bijgewerkt met je klantnummer? Zo kunnen de moderators meteen aan de slag.
Gedaan bij deze
Hi @josephj, thank you for sending us the proof of shipment! I've added it to your customer profile. The Track & Trace code implies that your return package will be delivered by tomorrow, that means you won't be charged with a fine. Thanks again and stay safe!
Hoi @Donnyvb, bedankt voor je verzendbewijs! Ik heb de TV Box meteen afgemeld, je zult nu geen boete ontvangen. Eventuele extra e-mails met waarschuwingen kun je volledig negeren. Sorry voor het ongemak!
Hi @josephj, thank you for sending us the proof of shipment! I've added it to your customer profile. The Track & Trace code implies that your return package will be delivered by tomorrow, that means you won't be charged with a fine. Thanks again and stay safe!
Hoi @Donnyvb, bedankt voor je verzendbewijs! Ik heb de TV Box meteen afgemeld, je zult nu geen boete ontvangen. Eventuele extra e-mails met waarschuwingen kun je volledig negeren. Sorry voor het ongemak!
many thanks Jason. I appreciate your help.
cheers,
Joseph
Goedemorgen @MOosterbaan, bedankt voor het verzendbewijs! Deze heb ik meteen toegevoegd aan jouw klantprofiel zodat we die te allen tijde inzichtelijk hebben. De Track & Trace code geeft aan dat het pakket op 8 december aangekomen is bij de distributie. Het kan nog maximaal vier werkdagen duren voordat het pakket retour gemeld is bij ons. Ik houd je situatie in de gaten en zal indien nodig de apparatuur afmelden. Er zal geen boete komen.
Hi @josephj, you're welcome, no problem at all!
Hi @Tungnq, top dat jij mij ook gelijk hebt voorzien van jouw verzendbewijs! Maak je vooral geen zorgen, wij zorgen ervoor dat jouw pakket wat extra tijd krijgt. Dit gaat dus helemaal goedkomen. Dankjewel dat jij alsnog jouw apparatuur hebt geretourneerd!
Hi @rencevio,
Smart that you provided a lot of detailed information! Yes, it certainly means that the package has been delivered at our distribution center. Please be aware that it could take a few days before the package is processed, especially because it was delivered Saturday in the late evening. As soon as the package has been processed, you will get a confirmation email from us.
Thanks for returning the hardware! :)
Hallo @Cstone ,
Wat vervelend dat je die mail hebt ontvangen. Dit is een probleem wat nog niet helemaal is opgelost. Maar geen zorgen!! Je hebt het verzendbewijs meegezonden. Nu kan een moderator dit oppakken en in je klantdossier zetten. Als het goed is kun je deze mails als niet verzonden beschouwen.
Hoi @rschu68, er was inderdaad sprake van dezelfde fout bij jouw retour zending, sorry voor het ongemak en de onterechte waarschuwing!
Dit is inmiddels rechtgezet, de desbetreffende TV Box is afgemeld en nu officieel te boek als zijnde retour. Mocht je toch nog in een later stadium mails met waarschuwingen of aankondigingen toegestuurd krijgen, negeer deze dan volledig alsjeblieft. Dat zal dan komen doordat de uitgaande mails de afmelding gekruist hebben - deze zouden dan eerder zijn aangemaakt dan het systeem herkent wanneer de box geretourneerd is, zeg maar.
Nogmaals sorry en thanks voor het terugsturen van de apparatuur!
Wat ik wel kan beloven: stuur jouw trac&trace-code in een bericht in dit topic zodra de boxen onderweg zijn, dan meld ik ze af zodra ze gearriveerd zijn bij ons distributiepunt - dat voorkomt boetes, waarschuwingen en andere onterechte communicatie. Alvast bedankt voor je medewerking!
Ik wilde de boxen net klaar maken om te verzenden maar zag net op tijd dat het al mis was gegaan voor verzending... Ik denk dat door de activatie van de nieuw gestuurde box (niet door mij overigens) de annulering geannuleerd is. Heb het inmiddels al rechtgezet met de telefonische helpdesk en weer ge-herannuleerd met nieuw retournummer. Ik hoop alleen dat we nu niet 4 boxen terug verwachten van mij want ik kan niet toveren .
(en fijne vakantie @Jason )
@LiWANG
I saw that T-Mobile received the package on the 19th of November, it could take up to a few working days for your returned box to be processed. A moderator should reply here soon and sort everything if there's still an issue
Hi @LiWANG, I'm so happy to see that @Waqqas reassured you! I can give an extra assurance, because I see that the equipment arrived at our distribution centre yesterday. You also received a confirmation email about this, yay. So nothing to worry about, but really great that you kept the shipping receipt. Please let me know if you have any further questions as well and enjoy the rest of your day!
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.
Bestand scannen voor virussen
Sorry, we zijn de inhoud van dit bestand nog aan het controleren om er zeker van te zijn dat het veilig is om te downloaden. Probeer het nog een keer over een paar minuten.