Skip to main content
Info

Hoe stuur je de apparatuur terug?

  • 22 February 2018
  • 542 reacties
  • 124898 Bekeken
Hoe stuur je de apparatuur terug?

Ga je verhuizen en neem je jouw Internet + TV diensten van Odido mee? Yay!  Of heb je jouw abonnement opgezegd? Nay!  In deze gevallen vragen wij je om (een deel van) de  apparatuur terug te sturen naar een  DHL Parcel ServicePoint. In dit topic lees je precies hoe dit werkt! 

 
Milieu en duurzaamheid staan bij Odido hoog in het vaandel. We versturen daarom geen retourdoos, máár gelukkig kun je gemakkelijk zelf aan de slag. Verwachten wij apparatuur  terug? Haal dan een oude (schoenen)doos uit de kast of gebruik de installatiedoos van je nieuwe provider. Ook bij een supermarkt kun je bijvoorbeeld een gratis doosje meepikken. Genoeg mogelijkheden, wees creatief!  Per e-mail hebben we je een QR code/label gestuurd. Je kunt het label via je mobiele telefoon scannen bij een DHL Parcel ServicePoint  (Let op, het retourneren bij een DHL Express ServicePoint is niet mogelijk). Kun je het label niet via jouw mobiele telefoon scannen? 

  

Stop een briefje in de doos met daarop je eigen adresgegevens. Geef bij het DHL ServicePoint (DHL Parcel) aan dat het pakket verstuurd moet worden naar Odido. Het ServicePoint kan het pakket dan zonder retournummer of QR-code opsturen. Je kunt je e-mailadres opgeven bij het DHL ServicePoint, dan volgen updates over de bezorging per e-mail. 

  

iGeen mobiele telefoons] 

Let op! Bovenstaande instructies gelden  alleen voor Internet + TV apparatuur, zoals modems, TV boxen, wifipunten, kabels en afstandsbedieningen. Wil je je mobiele toestel terugsturen? Ga daarvoor naar deze pagina:  retourformulier

 

Modem

Gaat het om een Zyxel T-50 of Zyxel T-54 modem? Dan ontvangen we deze graag terug bij opzegging van Internet, TV en Vast Bellen van Odido.

Zyxel T-50

 

Bij verhuizing
Ga je verhuizen en neem je Internet, TV en Vast Bellen mee naar het nieuwe adres? Dan kun je een Zyxel T-50 modem of Zyxel T-54 modem gewoon meenemen naar het nieuwe adres. Wij hoeven deze niet eerst terug te ontvangen.

Andere modems van Odido
Gaat het om een ander modem, zoals een Huawei, Draytek 2132 of Draytek 2130 modem? Dan hoef je die niet terug te sturen tenzij anders beschreven in de e-mail.

Tip: gebruik het modem als tweede router. Heb je het overgebleven modem niet nodig? Lever het in bij de milieustraat of E-waste inleverpunt.

 

TV Box/Mediabox

Onderstaande TV Box(en) en Mediabox(en) ontvangen we graag terug bij opzegging.

TV Box: Amino Aria 610 of Amino Aria 7X
De Amino Aria 610 en Amino Aria 7X zien er aan de buitenkant hetzelfde uit. 

Amino Aria 610 / Amino Aria 7X

Mediabox(en)
 

Mediabox


Andere TV Box(en) van Odido
Andere TV Boxen hoef je niet terug te sturen tenzij anders beschreven in de e-mail.

Een TV Box die je niet meer nodig hebt kun je inleveren bij de milieustraat of E-waste inleverpunt.

 

Overige apparatuur

Overige apparatuur ontvangen wij ook graag terug. Welke overige apparatuur je terugstuurt, is afhankelijk van de diensten die je hebt gekozen. Hieronder zie je voorbeelden van overige apparatuur.

Wifipunt

 

Afstandsbediening voor TV
​​​
Media Converter
Kabels

 

 

 

Vergeet niet het verzendbewijs goed te bewaren totdat je een e-mail hebt ontvangen met een ontvangstbevestiging!

Heb je nog vragen over het terugsturen van de apparatuur? Of is er iets misgegaan bij het retourneren? Laat een berichtje achter in dit topic en we helpen je verder!

542 reacties

Reputatie 7
Badge +4

Hoi @Hans1956, fijn dat je jouw verzendbewijs hier kon posten! Ik dook meteen je dossier in en ik zag dat wij je eerder vandaag een bevestiging hebben gestuurd dat je apparatuur heelhuids binnen is gekomen.

Hartelijk bedankt nog voor het retourneren en geniet alvast van je weekend! 😄

Ik heb een email ontvangen met de titel: “We hebben de apparatuur nog niet ontvangen”

Ik ben zover ik weet nog klant bij jullie en heb geen annulering aangevraagd.

Reputatie 2

Ik mag mijn apparatuur terugsturen maar uit de e-mail is niet duidelijk wat ik moet terugsturen. 
 

ik heb een zyxel modem en media converter. Uit de eerste post van deze pagina maak ik op dat ik beide moet terugsturen maar aan de telefoon gaven ze aan dat het alleen het modem zou zijn. 
 

wie heeft er gelijk? :-)

Reputatie 7
Badge +15

Hallo @ralfvd3000 

De Zyxel router inclusief router inclusief voeding moet terug.

De mediaconverter inclusief voeding wilt Odido ook graag terug, kijk even of je hem makkelijk kan losmaken.

Ongebruikte kabels kunnen ook terug.

Hi,

ook ik heb de apparatuur retour gestuurd en heb nu ook een teeede herinnering ontvangen en boete melding. 10 januari geretourneerd, afgiftebewijs van DHL ontvangen. 
 

Graag reactie.


 

 

Reputatie 5
Badge +5

Hi @Dragana, ik zie dat je de apparatuur netjes en op tijd naar ons toe gestuurd hebt. Het kan tot 8 werkdagen duren voor jouw retour bij ons helemaal afgemeld en verwerkt is. Ik wil je daarom vragen om dit morgen nog af te wachten. Mocht je na morgen nog geen bericht van ons hebben ontvangen dat jouw apparatuur bij ons binnen gekomen is, laat het me dan weten zodat ik hiermee aan de slag kan voor je! 

Reputatie 7
Badge +9

Hi @tmku, goed dat je hiervoor aan de bel trekt.

Ik ben meteen voor je gaan kijken en zie drie aanvragen in mijn systeem staan. Twee daarvan zijn afgewezen en bij één is er ook een installatie pakket verstuurd. Als het goed is heb je twee installatia pakketten thuis liggen, klopt dit? 

Hoi @Tommie van Odido, dank voor je reactie.

Dat klopt ik heb 2 pakketten waarvan ik 1 niet nodig heb gehad.

Er staat een klantcode op, welke van de twee verwachten jullie terug? (kan je in pm naar mij sturen)

En mag ik een werkende QR code voor de retourlabel, via de link krijg ik de error: “Retourlabel niet gevonden”

Zodra ik de QR code heb stuur ik hem gelijk terug.

@Dragana Goed dat je nogmaals aan de bel trekt. Ik ben direct het systeem ingedoken om uit te zoeken hoe het precies zit. Goed nieuws, alle apparatuur is retour! 😀 Ik vermoed dat de track & trace niet meer is bijgewerkt, waardoor de status is blijven hangen. 

Zojuist de factuur ontvangen voor de apparatuur. Er gaat toch iets niet helemaal goed. 

Hi @Dragana, ik zie dat je de apparatuur netjes en op tijd naar ons toe gestuurd hebt. Het kan tot 8 werkdagen duren voor jouw retour bij ons helemaal afgemeld en verwerkt is. Ik wil je daarom vragen om dit morgen nog af te wachten. Mocht je na morgen nog geen bericht van ons hebben ontvangen dat jouw apparatuur bij ons binnen gekomen is, laat het me dan weten zodat ik hiermee aan de slag kan voor je! 

Hi Nora,

nog steeds niet afgeleverd. De termijn is nu ruim verstreken. 
 

Gr

Ik ontving vandaag een 2e herinnering om apparatuur (oude tv-box) terug te sturen met daarbij de melidng dat er 90 euro in rekening wordt gebracht. Maar ik heb, nadat de nieuwe mediabox was geleverd) de afgelopen 3 weken lang moeten wachten op een afstandsbediening voor de nieuwe mediabox omdat de eerste ab niet meer wilde koppelen en ik daardoor de mediabox niet kon gebruiken (bleef zoeken naar een ab). Ik heb dit ook 3 weken lang dagelijks telefonisch aangegeven bij Odido en elke keer kreeg ik de melding dat de ab verstuurd zou worden maar dat er een storing was. Ik moest dus noodgedwongen de oude tv box gebruiken en kon die dus niet terugsturen. Nu heb de afstandsbediening eindelijk binnen sinds een paar dagen en kan ik de oude tv box terugsturen. Dus daarom géén 90 euro in rekening brengen want Odido is zelf de oorzaak .  M vr gr, Wim

 

ps. Tommy heeft mij uiteindelijk geholpen en eind vorige wee de ab laten opsturen.

Ik heb de apparatuur teruggestuurd, volgens DHL is het afgelopen donderdag om 10 uur ‘s morgens bij jullie bezorgd, maar ik krijg zojuist mail dat ik de apparatuur nog niet heb teruggestuurd en een waarschuwing over een boete van 70 euro. 

Ik zou erg graag bevestigd krijgen dat jullie de apparatuur idd gewoon gekregen hebben.

Hoi Odido,

 

Ook ik heb de mail gekregen dat mijn apparatuur niet is ontvangen en er €90 voor in rekening wordt gebracht.

Hierbij echter mijn bewijs van aflevering.

Kunnen jullie kijken wat er is mis gegaan?

Dankje!

 

 

Reputatie 7
Badge +3

@Dragana Goed dat je nogmaals aan de bel trekt. Ik ben direct het systeem ingedoken om uit te zoeken hoe het precies zit. Goed nieuws, alle apparatuur is retour! 😀 Ik vermoed dat de track & trace niet meer is bijgewerkt, waardoor de status is blijven hangen. 

Reputatie 6
Badge +3

Hoi @KarishmaPR, ik heb het direct nagekeken! Het is correct verwerkt in ons systeem, maar we konden deze automatische herinnering niet meer tegenhouden. Laat gerust een reactie achter als je nog vragen hebt of als er iets onduidelijk is. Voor nu wens ik je een fijn weekend! Groetjes, Ishana

Reputatie 7
Badge +16

Bedankt voor je geduld! Het is momenteel superdruk en we doen ons best. Geen zorgen! We zijn je niet vergeten en pakken jouw topic op zodra daar gelegenheid voor is. Om ervoor te zorgen dat we jouw topic niet pas in een nieuwe moderatieronde tegenkomen, willen we je vragen om ons morgen een reminder in dit topic te sturen. Enorm bedankt voor de samenwerking; dit is waar onze Community voor staat!

Reageer