Beantwoord

Huawei HG659 modem vervangen

  • 29 August 2023
  • 35 reacties
  • 763 Bekeken

Hallo,

 

Ik zit met een verouderd modem van Huawei en is niet meer van deze tijd. Geregeld moet ik het modem opnieuw opstarten, wifi is traag, niet echt prettig allemaal. Ik zie op het forum dat veel mensen dit modem inmiddels al hebben laten vervangen en dat zou ik ook graag willen.

Mvg, Bas

icon

Beste antwoord door Nora van Odido 29 August 2023, 16:35

Bekijk origineel

35 reacties

Reputatie 6
Badge +2

@Oneeno Ik beantwoord jouw vragen gelijk in dit topic, het is namelijk niet volgens de Huisregels van onze Community om een privébericht te sturen naar het moderatieteam als daar niet specifiek om is gevraagd. 

Uiteraard help ik je graag verder! 😊 Ik ben gelijk het systeem ingedoken om te kijken hoe het zit. Je hoeft je geen zorgen te maken, je ontvangt namelijk het allernieuwste modem: de Zyxel T-56. 

Het oude modem hoef je niet meer naar ons terug te sturen, maar mag je afgeven bij een recyclepunt bij jou in de buurt. 

Wil je meer weten over onze Huisregels? Neem dan een kijkje in dit topic: Hoe gaan wij binnen de Community met elkaar om? | Odido community

.

Reputatie 6
Badge +2

@witt.blue Goed dat je dit aangeeft, ik help je graag verder!

Ik heb meteen het modem voor je omgeruild, je ontvangt hierover een e-mail ter bevestiging. Je huidige modem hoef je niet meer naar ons terug te sturen, maar mag je afgeven bij een recyclepunt bij jou in de buurt. 

Ik heb ook precies hetzelfde probleem als hier. Mijn modem is Huawei HG659 en 5G wordt vaak gedetecteerd en ik moet het opnieuw instellen. Help alstublieft.

Reputatie 7
Badge +5

Hi @DonLiz, geen probleem! Ik heb je abonnement bekeken en dit is zeker mogelijk. Ik heb het modem direct vervangen voor een Zyxel. Ook ben ik zo vrij geweest meteen je wifipunten om te ruilen naar dit model. Deze zullen beter werken in samenwerking met je nieuwe modem. Het oude modem hoeven we niet retour, deze kun je aangeven bij een milieupunt bij jou in de buurt. De wifipunten willen we wel graag terug. Hiervoor sturen we je een retourinstructie per e-mail!

Hallo @Nora van Odido @Tommie van Odido hier ook problemen met de HG659. Sinds een week is het onmogelijk om ethernet-verbindingen te krijgen, ongeacht de kabel, ook al factory reset uitgevoerd etc.

Reputatie 5
Badge +4

Hi @r3verse, dit is zeker mogelijk! Ik heb gelijk een Zyxel T-56 naar je toe gestuurd, zodra deze onderweg is krijg je een e-mail van DHL om het pakket te volgen. De status hiervan is ook in te zien in jouw Mijn Odido account. Het oude modem hoef je niet retour te sturen maar kan je inleveren bij een milieupunt. Alvast veel plezier met het nieuwe modem! 

hi @Tommie van Odido , ik heb ook een oude Huawei HG659, deze begint zijn kuren te vertonen, bovendien werkt deze niet met Wifi 6. Is het mogelijk om een nieuwe te krijgen? 

Reputatie 7
Badge +9

Zeker weten @B.G.D! ik heb het meteen voor je in gang gezet. Je onvtang hier zodadelijk een bericht over en zodra het modem onderweg is kun je de zending volgen op Mijn Odido. Het Huawei modem hoeven we ook niet meer terug, die mag je inleveren bij een inleverpunt voor gebruikte apparaten. Alvast veel plezier met het nieuwe modem.

Hoi. Mag ik ook vraag om mijn Huawei modem te vervangen. Helaas werkt het minder stabiel dan vroeger :(

Alvast bedankt,

Boris

Top ,

 

bedankt voor de service

Reputatie 5
Badge +4

Hi @Loekbhz, ik heb het gelijk voor je nagekeken en het klopt dat je nog geen bericht hebt ontvangen. We hebben het nieuwe modem voor je verstuurd naar ons distributiecentrum, maar DHL heeft deze nog niet ontvangen. Zodra het pakket door DHL opgehaald is, zul je een e-mail van ze ontvangen met een track-en-trace code. Zo weet je precies wanneer het nieuwe modem bij jou bezorgd gaat worden! 

 

@swensnellings, voor jou heb ik direct een modemwisseling aangevraagd! Ook jij zult een e-mail met een track-en-trace code ontvangen zodra DHL het pakket ontvangen heeft en deze onderweg is. Het oude modem hoef je vervolgens niet retour te sturen, maar mag je inleveren bij een milieupunt. 

Ons modem Huawei moet 2 x per dag gereset worden . Kan deze omgewisseld worden a.u.b. 

hoor het graag . Merci gr Swen

Reputatie 1

Hey @Loekbhz, goed dat je hiervoor aan de bel trekt.

Ik heb een T-56 naar je opgestuurd. Dan kun je weer ff vooruit! Je ontvangt hier zo meteen een bericht over. Zodra het nieuwe modem verzonden is kun je de zending volgen in Mijn Odido.

Hoi Tommie, 

Waar zou ik dat berichtje moeten ontvangen? :) zie nog niets, en ook in Mijn Odido niet?

Reputatie 1

Hey @Loekbhz, goed dat je hiervoor aan de bel trekt.

Ik heb een T-56 naar je opgestuurd. Dan kun je weer ff vooruit! Je ontvangt hier zo meteen een bericht over. Zodra het nieuwe modem verzonden is kun je de zending volgen in Mijn Odido.

Top zeg! Al dat gezeur en geklaag over Odido, pff.. alleen maar lof voor jou en je collega’s 💪🙌🏻 

Reputatie 7
Badge +9

Hey @Loekbhz, goed dat je hiervoor aan de bel trekt.

Ik heb een T-56 naar je opgestuurd. Dan kun je weer ff vooruit! Je ontvangt hier zo meteen een bericht over. Zodra het nieuwe modem verzonden is kun je de zending volgen in Mijn Odido.

Reputatie 1

Hallo,

Ik heb wat problemen met mijn HG659 modem.

Is het mogelijk dat het oude beestje vervangen wordt voor een nieuwer model.

Alvast bedankt.

vriendelijke groet.

Danny

 

Wou er al een topic over openen maar zie dat ik niet de enige ben dus, bij mij is het m’n Zyxell die de laatste tijd begint te haperen. Zowel m’n Sonos als Smart Life-netwerk gaven veel problemen nadat een modem-reset (enkele keren in 1 maand) nodig was, en de router-interface via m’n browser is traag en blijft vaak hangen. Firmware-update zoeken/fabrieksreset en bekabeld aansluiten heeft niet geholpen helaas. 
 

Dus je raadt het misschien al: ook van mij de vraag of m’n modem vervangen zou kunnen worden. :) en als we dan toch moeten vervangen liefst zo’n nieuwere Zyxell met WiFi6 uiteraard; dan kan ik weer wat jaartjes vooruit ;)

Reputatie 7
Badge +9

Hi @MRTierie, welkom op onze Community!

Goed dat je hiervoor aan de bel trekt. Het Huawei modem is officieel nog niet EOL. Wel merken we steeds vaker verbindingsproblemen. Daarom heb ik direct een nieuw modem opgestuurd. Hier zul je zo direct een bericht over ontvangen. Zodra het nieuwe modem verzonden is kun je de zending volgen in Mijn Odido!  

Hallo,

Pas over gegaan naar glasvezel. En vanaf begin steeds verbindingsproblemen een paar keer per dag, internet ligt er dan volledig uit en na een minuutje weer terug. Erg vervelend met TV kijken (NLZiet). Er is in huis niets veranderd, met mijn oude koper tmobile abbo deed alles het perfect. 

Ik heb een vermoeden dat het aan mijn modem ligt Huawei HG659, ik lees dat deze EOL is en aan vervanging toe is. Wat moet ik hier voor doen?

gr.

 

 

Hi @Danny J, welkom op onze Community!

Hiervoor ben je aan het juiste adres. Ik ben meteen voor je gaan kijken en heb je direct een nieuw modem opgestuurd. Ook zag ik dat je nog in bezit was van onze oude TV Box. Deze heb ik ook meteen maar vervangen voor een nieuwe. Je ontvangt hier zo direct een bericht over en zodra alles verzonden is kun je de zending volgen in Mijn Odido. Ik wens je nog een prettige dag. 

top hartstikke bedankt👍

Reputatie 7
Badge +9

Hi @Danny J, welkom op onze Community!

Hiervoor ben je aan het juiste adres. Ik ben meteen voor je gaan kijken en heb je direct een nieuw modem opgestuurd. Ook zag ik dat je nog in bezit was van onze oude TV Box. Deze heb ik ook meteen maar vervangen voor een nieuwe. Je ontvangt hier zo direct een bericht over en zodra alles verzonden is kun je de zending volgen in Mijn Odido. Ik wens je nog een prettige dag. 

Hallo,

Ik heb wat problemen met mijn HG659 modem.

Is het mogelijk dat het oude beestje vervangen wordt voor een nieuwer model.

Alvast bedankt.

vriendelijke groet.

Danny

 

@Tommie van Odido oke! 👍 heb nog geen mail bevestiging gekregen daarvan. 

mvg Bas

Reputatie 7
Badge +9

Hey @AKBaske, dat is inderdaad niet helemaal de bedoeling. Ik heb je direct de T-54 opgestuurd. Omdat de order van de T-56 nog niet voldaan is kan ik deze er nog niet uithalen. Dit zal een paar dagen duren voordat deze op gereed is gezet in het systeem. Dan kan ik deze opgeven voor retour. Zou je over een paar dagen weer aan de bel kunnen trekken? Alvast bedankt! 

Beste @Tommie van Odido 

Het modem dat ik heb ontvangen is het verkeerde T-56 model. Hier heb ik niks aan want ik heb geen glasvezel. Op het t56 model zit geen DSL poort. 
 

Ik moet het T-54 model hebben.

graag het juiste modem opsturen.

 

Mvg, Bas

Reageer