Haperende internetverbinding: Eindhoven 5643

  • 19 February 2024
  • 60 reacties
  • 701 Bekeken

Hoi Odido,

Sinds ~ twee weken hebben we en de buren veel last van een haperende internet verbinding.

Daarnaast is het in de avonden en weekenden ook meestal trager. Hebben we eerder gehad bij t-mobile en toen lag het aan de wijkcentrale (reset) en onvoldoende bandbreedte.

Ashley van de klantenservice heeft vandaag al een lijn analyse gedaan; modem, etc. zijn okee bevonden. En zoals met haar besproken hierbij mijn speedtest (die van de buren volgt)

 

Nora van Odido 2 maanden geleden

Hi @RiekieMartin en @HJHome, ik wil jullie graag verder helpen zodat we hier een onderzoek voor kunnen opstarten! Zijn er ook al speedtesten uitgevoerd met een bekabelde verbinding? Zouden jullie allebei het modem en de Mediaconverter een powerflip willen geven en vervolgens een bekabelde speedtest willen uitvoeren op het moment dat de problemen spelen? In dit topic kan je vinden hoe je een powerflip uitvoert: 

 

De instructies voor de bekabelde speedtest vind je op onze website:

Volg alle stappen alsjeblieft zorgvuldig, graag de screenshots in het topic delen. Een aanvraag met ontbrekende stappen kunnen we niet in behandeling nemen.

 

Bekijk origineel

60 reacties

Reputatie 5

@Tommie van Odido 
Vanochtend is monteur nr. 3 geweest (1ste was van Odido, 2de van KPN en nu weer Odido)

Hij constateerde eerst dat de dempingswaarde een klein beetje buiten de norm viel.
Heeft toen toch nog een keer de glasvezelkabel vervangen en opnieuw een dempingswaarde lijnmeting aangevraagd. Deze was binnen de norm.

Ik neem aan dat hiermee nu echt is uitgesloten dat de oorzaak binnen mijn huis zit.

Tot januari had ik een fijne verbinding. Sinds deze melding zijn er verstoringen in mijn internetverbinding met missende e-mails, reconnects/wegvallende verbinding, zeer traag/niet ladende websites en TV storingen (grijze blokjes, zwarte melding met "er ging iets mis", etc.) tot gevolg


Van wat ik er tot nu toe van heb begrepen kan de monteur enkel iets verhelpen t.a.v. mijn nu te hoge dempingswaarde en niets doen aan verstoring in de afhandeling van het dataverkeer/verkeersstromen binnen het Odido domein/netwerk.

  • Kun je (laten) garanderen dat deze verkeerstromen binnen het Odido domein/netwerkgoed werken?
    Van 1-16-144-85.ftth.glasoperator.nl [85.144.16.1], Eindhoven) naar 10.10.10.153, naar 10.10.80.141 en naar 10.226.4.18

Want de tracert laat nu al maanden daarin dezelfde timeouts/vertraging/stagnatie/package loss zien

 

Reputatie 7
Badge +9

Bedankt voor de terugkoppeling @HJHome. Ik zie dat de monteur het opnieuw voor je doorgezet heeft om nogmaals door onze techneuten te laten onderzoeken. Als zij verder niks kunnen vinden dan ben ik bang dat we het niet stabiel kunnen krijgen.

Reputatie 5

Dankjewel voor je reactie @Tommie van Odido 

Graag verneem ik zo spoedig mogelijk van je de expliciete bevestiging dat in het onderzoek van jullie techneuten de correcte afhandeling van de verkeersstromen binnen het Odido domein/netwerkgoed wordt meegenomen, inclusief bewijs van goede werking.
(Van 1-16-144-85.ftth.glasoperator.nl [85.144.16.1], Eindhoven) naar 10.10.10.153, naar 10.10.80.141 en naar 10.226.4.18)

Reputatie 5

Hallo @Tommie van Odido 

Wil je ervoor zorgen dat mij zo snel mogelijk een update wordt gegeven over wat er is en wordt gedaan door de technische dienst?

Mogelijk helpen de referentienummers die ik sinds de start van deze melding vanuit Odido heb ontvangen daarbij: 69970538, 69546836 en 70309316.

Dat laatste referentienummer heb ik op 2024-04-16 13:42 ontvangen per e-mail met de vermelding dat ik binnen 1 werkdag een reactie vanuit Odido zou krijgen.

Sindsdien zijn er 5 werkdagen verstreken zonder nog een bericht
En de problemen zijn nog niet verholpen

Reputatie 7
Badge +9

 Hey @HJHome, het ticket is gesloten omdat er niks bedraad is aangesloten en ze zijn uitgegaan van wifi. Het is dus foutief gesloten. Ik heb opnieuw een prio ticket voor je geopend. Hopelijk wordt het nu goed opgepakt. 

Reputatie 5

Hallo @Tommie van Odido 
Dankjewel voor je actie, heel fijn

Inmiddels is het wel een langdurig topic geworden.

Misschien helpt de technische dienst deze samenvatting?
- tot februari 2024 hadden wij een prima internetverbinding
- alle door Odido gevraagde testen zijn zowel bedraad als via wifi uitgevoerd
- de screen prints van die testresultaten heb ik gemaakt op mijn mobiele telefoon
Handiger voor mij en Ik heb een Ookla account waardoor ik ook alle bedrade testen op mijn mobiel kan zien en delen
- ik heb in huis geen last van slechte wifi ontvangst, een wifi versterker is dus niet nodig
- Sinds de start van deze melding zijn er 3 monteurs geweest die de router, kabels, etc. in huis hebben vervangen, dat bracht geen verandering in de testresultaten (hoge ping, package loss, etc.)


 

Reputatie 5

Nog een toevoeging @Tommie van Odido 

En mogelijk helpt de technische dienst onderstaande screen prints van de UptimeRobot HTTP(s) Rapportage van "overheid.nl" met de meetgegevens tot vandaag?

Deze geeft voor mij het beste weer dat ik storingen, vertraging, haperingen, etc. ervaar, voornamelijk in de avonduren.

Wil je die ook toevoegen aan het prio ticket?

Alvast/alweer bedankt

 

 

 

Reputatie 7
Badge +9

Hi @HJHome, het is doorgezet naar onze Tech afdeling. Ik heb de testen aan het ticket toegevoegd!

Reputatie 5

Dankjewel weer @Tommie van Odido 

Reputatie 7
Badge +9

Hey @HJHome, we hebben dit als laatste hoop doorgezet naar onze Technische Dienst. Als zij niks kunnen vinden dan kunnen wij jammer genoeg ook niks meer betekenen.

Reageer