Skip to main content

Abonnement wijzigen? Check dan dit topic! We hebben alles op een rijtje gezet. Je kunt jouw internetsnelheid te allen tijde wijzigen, Vast Bellen en TV zijn onderdeel van je jaarcontract. Deze kun je wel aanzetten, mocht je aanvankelijk enkel voor Internet gekozen hebben, maar kun je niet tussentijds uitzetten. Het hangt af van de aanpassing of het direct wordt doorgevoerd of een korte tijd duurt. Houd er rekening mee dat sommige wijzigingen maar één keer per maand doorgevoerd kunnen worden. Het wijzigen van je abonnement is gratis, maar je maandelijkse abonnementskosten wijzigen natuurlijk wel mee.

 

Let op: vanaf maandag 24 januari 2022 hebben we een nieuw aanbod en nieuwe prijzen voor T-Mobile voor thuis. Check dit handige topic voor alle ins en outs: 

 

Veel wijzigingen kunnen al gedaan worden via jouw persoonlijke My T-Mobile Thuis account. Kom je er niet uit? Geen zorgen! Geef een seintje in dit topic, dan helpen wij je graag.

 

T-Mobile TV

 

Wil je een TV-abonnement erbij nemen of juist uitzetten en ben je al klant van T-Mobile voor thuis? Je kunt makkelijk zelf TV aan- of uitzetten in My T-Mobile Thuis. Binnen een paar klikken heb je het geregeld. Klik op de volgende link om je TV-abonnement aan te zetten: TV-abonnement aanpassen.

TV Box toevoegen en/of verwijderen

Wil je in meerdere kamers van TV van T-Mobile voor thuis genieten? Dan heb je per tv een TV Box nodig. Je kunt eenvoudig meerdere boxen toevoegen, maar ook boxen verwijderen. Via jouw persoonlijke My T-Mobile Thuis account, kun je dit gemakkelijk aanpassen: TV Box(en) toevoegen/verwijderen.

 

Zonder TV Box tv-kijken?

Géén TV Box meer in huis, géén extra kabels die moeten worden weggewerkt en keuzestress met afstandsbedieningen behoort definitief tot het verleden. Alles digitaal en we denken zo ook nog eens éxtra aan het milieu! Neem een kijkje in het handige artikel in onze Wiki: 

 

 

Je TV-zenders wijzigen

Je kunt je TV-abonnement eenvoudig uitbreiden met één van onze Themapakketten of Premium zenders. De Themapakketten kun je op elk moment aan- of uitzetten. Voor de Premium zenders geldt een opzegtermijn van één maand. Je kunt zowel Themapakketten als Premium zenders zelf eenvoudig aan- of uitzetten via My T-Mobile Thuis: TV pakketten wijzigen.

 

Cloud Opnemen

Maak je al gebruik van ons nieuwe TV platform? In dat geval kan je makkelijk Cloud Opnemen aan- en uitzetten binnen je My T-Mobile Thuis. Na het activeren kan je op elke TV Box van jouw opnames genieten! De opzegtermijn van Cloud Opnemen is één dag. Let op: als je nog niet bent overgezet naar het nieuwe TV-platform, is het niet mogelijk om Cloud Opnemen te activeren. Wij zijn op dit moment iedereen aan het overzetten naar T-Mobile TV. Zodra je overgezet wordt, ontvang je hierover bericht.


 

 

Internet

 

Wil je sneller internet en is dat mogelijk op je adres? Of is een lagere snelheid voldoende, dan kan dat. Regel het heel makkelijk in: My T-Mobile Thuis! Let er wel op dat bij het wijzigen van je internetsnelheid je maandelijkse abonnementskosten voor Internet ook mee wijzigen.


Wifi Plus aanzetten

Ervaar je problemen met de snelheid, stabiliteit, of het bereik van jouw wifi? Met onze wifipunten bieden wij je een oplossing. Via My T-Mobile Thuis kan je 1, 2, of 3 wifipunten bestellen of opzeggen binnen je My T-Mobile Thuis omgeving. De eerste maand kan je de wifipunten gratis uitproberen en de opzegtermijn is één maand.


 

Klantvoordeel 

 

Heb je een T-Mobile voor thuis abonnement? Combineer je internetabonnement met één of meerdere mobiele abonnementen van T-Mobile en ontvang maandelijks extra korting. Klik op de volgende link om jouw Klantvoordeel te activeren: Klantvoordeel T-Mobile.

 

 

Wat kun je nog meer zelf wijzigen?


Instellingen wijzigen

Wil je de instellingen van jouw TV, wifi, Bellen of e-mail wijzigen? Op deze pagina kun je eenvoudig de instellingen van, bijvoorbeeld, je wifinetwerk aanpassen. Zo kun je je wifinaam en wifikanaal veranderen en kun je er ook voor kiezen je wifinetwerk aan of uit te zetten. Check de volgende pagina om dit te wijzigen: Instellingen aanpassen.

 

Persoonlijke gegevens

Op deze pagina zie je een overzicht van al jouw persoonlijke gegevens en kun je deze ook op ieder moment zelf aanpassen. Dit zijn de gegevens die je aan ons hebt doorgegeven. Deze hebben we nodig om jouw abonnement te kunnen leveren. Via de volgende link, kun je te allen tijde jouw gegevens wijzigen: Wijzig mijn gegevens.

Op deze manier heb je het zelf in de hand en direct geregeld. Benieuwd naar wat je nog meer kan met My T-Mobile Thuis? In ons My T-Mobile Thuis topic lees je meer!

 

Vast Bellen aan- of uitzetten

Bel je de laatste tijd ineens een stuk meer? Pas dan je Vast Bellen abonnement aan. Let er wel op dat bij een wijziging van je abonnement je maandelijkse abonnementskosten wijzigen. Mocht je nog helemaal geen Vast Bellen pakket hebben, dan kun je dit ook gemakkelijk toevoegen via jouw persoonlijke account. Dit doe je zelf in My T-Mobile voor thuis, wel zo gemakkelijk: Vast Bellen wijzigen.


Installatiepakket bezorging wijzigen

Krijg je het installatiepakket toegestuurd of wordt er apparatuur vervangen? Het is mogelijk om bij bestelling of het wijzigen van het abonnement, het afleveradres te wijzigen. Op deze manier komt het pakketje altijd bij jou aan.  Ook bij een verhuizing is het mogelijk om het pakket naar een ander adres te laten versturen. Je hebt zelf de keuze waar het pakket naar toegestuurd wordt. Het nieuwe adres, het oude adres of misschien wel een ander adres.

 

Incassodatum wijzigen

Wil je jouw incassodatum wijzigen? Je hebt de keuze uit drie vaste factuurdata (de 20e, 24e of 27e). Pas de datum direct zelf aan in My T-Mobile Thuis, dan wordt de factuur vanaf de volgende maand op een nieuwe datum geïnd. 

 

 

Wat kunnen wij voor jou wijzigen?


Je kunt gelukkig steeds meer zelf aanpassen binnen je My T-Mobile Thuis account. Voor sommige zaken heb je nog wel hulp van ons nodig. Zie hier het lijstje waarmee we je graag helpen!  ​​​​
 

Contract opzeggen

Na de afgesproken contractperiode ben je vrij om op te zeggen. Als je wilt opzeggen, vinden wij dat natuurlijk erg jammer. We horen daarom graag de reden van jouw opzegging. Om op te zeggen bel je met onze Klantenservice: 0800-0419. Hopelijk zien we je in de toekomst weer, je bent altijd welkom! 

 

Contract verlengen

Wat gaaf dat je nog een jaartje blijft! 😄 Onze collega's kijken graag samen met jou na welk abonnement het beste bij je past. Verlengen is niet meer mogelijk via Twitter/Facebook maar neem gerust telefonisch contact met ons op via 0800-0419, dan nemen we graag de mogelijkheden met je door! 

 

Verhuizing doorgeven

Je hakt de knoop door en je besluit te gaan verhuizen. Of dit nu komt door omstandigheden als werk, studie of liefde; op je nieuwe adres heb je natuurlijk ook Internet, TV en Vast Bellen nodig en neem je het liefste toch T-Mobile voor thuis mee! Je geeft dit gemakkelijk door op jouw My T-Mobile Thuis pagina!

 

We zijn actief op veel verschillende kanalen, dus mocht je jouw vraag ergens anders willen stellen, dan kan dat altijd! Check dit topic voor het overzicht: Contact met T-Mobile voor thuis.

Andere vragen over het aanpassen van je abonnement? Stel ze gerust!

@Jason en @Demi of wie er het eerst beschikbaar is,

 

Guidion is zojuist geweest en helaas pindakaas geen TV, want mijn TV kastje (Entone zoals hierboven ergens aangegeven) werkt niet met de nieuwe glasvezel (ODF / PON). De monteur gaf aan dat dit bekend is bij jullie dus waarom toch zo uitvoeren? Blijft over een klant met internet, maar zonder TV!! Niet cool, zeker niet als dit gewoon bekend is bij jullie. Wat ook niet cool is, geen internet grootste deel van de dag want al overgezet naar het nieuwe systeem terwijl de monteur pas om iets voor zes uur voor de deur stond. Heb uiteindelijk zelf maar alles aangesloten incl. glasvezel zodat ik 's middags in elk geval internet had. En dat terwijl ik voor mijn bedrijf afhankelijk ben van een werkende internet verbinding, zoals hierboven aangegeven(!!!) (GRRRRR). Al met al geen schoonheidsprijs dit. Dus:

  1. Verzoek zo snel mogelijk migratie en kastje voor het nieuwe TV netwerk
  2. Lees Jason's input hierboven even wat er allemaal is toegezegd! 
  3. Ik ga uiteraard niet betalen voor de dagen zonder TV, ik neem aan dat jullie zelf even nadenken hoe dit ongemak gecompenseerd gaat worden.

Ondanks dit alles, met vriendelijke groet,

Sander


Ik wil gebruik maken van T-Mobile TV, ik heb nu nog Interactieve TV? Wanneer wordt dit gemigreerd? Postcode gebied 7491.

 

Bedankt.


@staub3232 Geen enkel probleem, graag gedaan! Indien ik toch iets voor je kan doen, weet je me te vinden! 😉


@Jason , dan verander ik dit via t-mobile thuis account. Bedankt voor het meedenken


Hoi @staub3232, je kunt vast Bellen stopzetten zonder dat de maandelijkse kortingen vervallen. Houd er alsjeblieft wel rekening mee dat producten stopgezet worden met inachtneming van één maand opzegtermijn. Indien je vandaag vast Bellen stopzet, loopt deze tot en met 10 juni aanstaande door. 

Je kunt alles aan jouw abonnement wijzigen via My T-Mobile Thuis (is klikbaar), maar indien dit niet lukt of wanneer je het liever door één van ons laat doen, kan ik het ook voor je stopzetten. Geef maar aan wat voor jou het fijnste is! 


Wij hebben t-mobilethuis (alles in1) + meerdere mobile abonnementen waarvan 1 unlimited.

nu denken we erover om vast bellen (van t-mobilethuis) stop te zetten.

heeft dit ook gevolgen voor de kortingen als we dit doen?


Goedemorgen @Arnaud.Gouder, volgens mij hebben we nu wel alles gehad. Ik zet het allemaal door naar de technische dienst zodat er binnen enkele dagen een oplossing kan worden aangeboden!

Bedankt voor het meesturen van het MAC-adres en serienummer! 👍

Mocht ik tussentijdse updates hebben, dan hoor je het meteen en als ik nog iets anders kan doen, laat het alsjeblieft weten.


Hoi @Arnaud.Gouder, bedankt voor alles wat je al geprobeerd hebt! Ik heb een aanpassing gedaan waardoor TV opnieuw naar het modem verstuurd wordt. Het ontbreken van alle zenders behoudens de NPO-zenders is niet ontstaan doordat je nog geen T-Mobile TV hebt, dat staat er los van. Dit kan ik ook pas aanvragen op het moment dat alles werkt, anders gaan we een platformmigratie aanvragen terwijl de boel niet in orde is en dat wil ik je besparen! 

Kun je straks controleren of het nu wel correct werkt? Misschien nog een gekke vraag, maar wil je dit ook voor alle zekerheid checken?

Interactieve  TV

  1. Menu-knop
  2. Ga naar Instellingen > Favorieten 
  • Zie je de knop: "Activeer alle zenders"? Dan staat de favorieten functie aan. Je kunt deze hier dus ook meteen uitschakelen zodat je weer alle zenders hebt.
  • Zie je de knop: "Activeer favorieten"? Dan staat de functie uit

Het kan weleens voorkomen dat de favorieten per ongeluk ingeschakeld zijn en dat je hierdoor een beperkt aanbod aan zenders hebt. Het zou natuurlijk wel heel toevallig zijn als dat precies NPO 1, 2 en 3 zijn, maar om echt alles uit te sluiten, kun je die controle ook nog uitvoeren, alsjeblieft. Dankjewel!


Beste @Jason ,

Helaas werkt het nog altijd niet. Ik heb nog een aantal keer jullie reset procedure geprobeerd. Met echt *alleen* het modem aan de media converter, en daaraan dan weer de Aria. Het ligt ook niet aan de favorieten (is inderdaad goed om alles uit te sluiten). Ik zie echt alle zenders (en er staat ‘activeer favorieten’), inclusief de programmagids en de omschrijving van het huidige programma als ik RTL 4 ofzo kies. Ik heb nog wat uitgebreider getest, en veel van de zenders boven 500 (regionale zenders) werken ook gewoon. Ook NPO 1, 2 en 3 op 101,102 en 103 doen het. De rest echter niet. Ik kan de zenders dus perfect kiezen, en zie dus wel de titel van het programma dat nu op die zender uitgezonden wordt. Als ik op de blauwe knop druk lijkt het er ook echt op dat de Aria denkt dat hij iets vanaf het begin aan het afspelen is (ik moet echt kiezen om daarmee te stoppen voor ik weer naar de volgende zender kan zappen), maar het blijft alleen maar zwart beeld. Ik vermoed zelf dat het met de encryptie te maken heeft ;-)

Voor het geval dat nuttig is, hierbij het serienummer en mac adres van de Aria:

SN: 68-3968428

MAC: 00:03:E6:79:1B:58

Groeten,

Arnaud

 


Hoi @Arnaud.Gouder, bedankt voor alles wat je al geprobeerd hebt! Ik heb een aanpassing gedaan waardoor TV opnieuw naar het modem verstuurd wordt. Het ontbreken van alle zenders behoudens de NPO-zenders is niet ontstaan doordat je nog geen T-Mobile TV hebt, dat staat er los van. Dit kan ik ook pas aanvragen op het moment dat alles werkt, anders gaan we een platformmigratie aanvragen terwijl de boel niet in orde is en dat wil ik je besparen! 

Kun je straks controleren of het nu wel correct werkt? Misschien nog een gekke vraag, maar wil je dit ook voor alle zekerheid checken?

Interactieve  TV

  1. Menu-knop
  2. Ga naar Instellingen > Favorieten 
  • Zie je de knop: "Activeer alle zenders"? Dan staat de favorieten functie aan. Je kunt deze hier dus ook meteen uitschakelen zodat je weer alle zenders hebt.
  • Zie je de knop: "Activeer favorieten"? Dan staat de functie uit

Het kan weleens voorkomen dat de favorieten per ongeluk ingeschakeld zijn en dat je hierdoor een beperkt aanbod aan zenders hebt. Het zou natuurlijk wel heel toevallig zijn als dat precies NPO 1, 2 en 3 zijn, maar om echt alles uit te sluiten, kun je die controle ook nog uitvoeren, alsjeblieft. Dankjewel!


Hoi @Arnaud.Gouder, bedankt voor je bevestiging! Ik vermoed dat de nieuwe box nog niet goed geregistreerd is, dat zou die bug verklaren. Ik weet gelukkig wat de oplossing is, dus we gaan het samen herstellen!

Zou je de Aria en het modem beide willen herstarten via de volgende methode, alsjeblieft?

Voer een reset uit zonder internetkabel: haal het modem en de TV box van de stroom. Daarna mag je de internetkabel uit de TV Box halen. Stop na 20 seconden de stroomstekker van het modem weer in het stopcontact. Zodra alle lampjes weer branden zoals ze deden, mag je de stroomkabel van de TV Box weer in het stopcontact stoppen. De TV Box gaat nu opstarten. Pas wanneer je de melding ‘geen internetkabel gevonden’ krijgt, stop je de internetkabel weer in de TV Box.

Als het goed is, werkt daarna elke zender weer.


Hoi Jason,

 

Ik had deze ‘reset’ al gevonden op het forum, en ook al geprobeerd. Ik heb het uiteraard na jouw bovenstaande bericht nog een keer helemaal zo uitgevoerd, maar het werkt niet. Ik kan nog altijd alleen Nederland 1, 2 en 3 zien, en de rest alleen zwart beeld. Kan dit te maken hebben met dat er nog altijd ‘Interactieve TV’ bij mijn account staat, en geen ‘T-Mobile TV’? Wanneer wordt dat geactiveerd? Verder zou het ook nog kunnen te maken hebben met het feit dat ik het Zyxel modem niet gebruik (ik gebruik een unifi managed switch die het VLAN 640 direct doorstuurt naar de TV). Ik heb ook al geprobeerd om alleen VLAN 300 door te sturen (zoals bij T-Mobile TV over glasvezel zou moeten, maar dat werkt ook (nog) niet). Dan werkt het namelijk helemaal niet, en kan de Aria de server niet bereiken volgens mij…

Dank,

Arnaud

P.S. Ik heb het Zyxel modem wel aangesloten voor telefonie, dus als het echt nodig is, kan ik het wel proberen met een kabel via het modem (dat is wat werk, en heb ik daarom nog niet geprobeerd), maar ik begreep dat het ook echt zonder moet kunnen...

Hoi Jason,

 

Update op dit vorige bericht: Ik heb inmiddels ook getest zonder unifi hardware, en met alleen het Zyxel modem (dus nu de Aria aangesloten op 1 van de gele lan poorten van het modem): Dan gebeurt precies hetzelfde. Alleen NPO 1,2,3. Alle andere zenders zwart beeld.

 

Groeten,

Arnaud


Hoi @Arnaud.Gouder, bedankt voor je bevestiging! Ik vermoed dat de nieuwe box nog niet goed geregistreerd is, dat zou die bug verklaren. Ik weet gelukkig wat de oplossing is, dus we gaan het samen herstellen!

Zou je de Aria en het modem beide willen herstarten via de volgende methode, alsjeblieft?

Voer een reset uit zonder internetkabel: haal het modem en de TV box van de stroom. Daarna mag je de internetkabel uit de TV Box halen. Stop na 20 seconden de stroomstekker van het modem weer in het stopcontact. Zodra alle lampjes weer branden zoals ze deden, mag je de stroomkabel van de TV Box weer in het stopcontact stoppen. De TV Box gaat nu opstarten. Pas wanneer je de melding ‘geen internetkabel gevonden’ krijgt, stop je de internetkabel weer in de TV Box.

Als het goed is, werkt daarna elke zender weer.


Hoi Jason,

 

Ik had deze ‘reset’ al gevonden op het forum, en ook al geprobeerd. Ik heb het uiteraard na jouw bovenstaande bericht nog een keer helemaal zo uitgevoerd, maar het werkt niet. Ik kan nog altijd alleen Nederland 1, 2 en 3 zien, en de rest alleen zwart beeld. Kan dit te maken hebben met dat er nog altijd ‘Interactieve TV’ bij mijn account staat, en geen ‘T-Mobile TV’? Wanneer wordt dat geactiveerd? Verder zou het ook nog kunnen te maken hebben met het feit dat ik het Zyxel modem niet gebruik (ik gebruik een unifi managed switch die het VLAN 640 direct doorstuurt naar de TV). Ik heb ook al geprobeerd om alleen VLAN 300 door te sturen (zoals bij T-Mobile TV over glasvezel zou moeten, maar dat werkt ook (nog) niet). Dan werkt het namelijk helemaal niet, en kan de Aria de server niet bereiken volgens mij…

Dank,

Arnaud

P.S. Ik heb het Zyxel modem wel aangesloten voor telefonie, dus als het echt nodig is, kan ik het wel proberen met een kabel via het modem (dat is wat werk, en heb ik daarom nog niet geprobeerd), maar ik begreep dat het ook echt zonder moet kunnen...


Hoi @Arnaud.Gouder, bedankt voor je bevestiging! Ik vermoed dat de nieuwe box nog niet goed geregistreerd is, dat zou die bug verklaren. Ik weet gelukkig wat de oplossing is, dus we gaan het samen herstellen!

Zou je de Aria en het modem beide willen herstarten via de volgende methode, alsjeblieft?

Voer een reset uit zonder internetkabel: haal het modem en de TV box van de stroom. Daarna mag je de internetkabel uit de TV Box halen. Stop na 20 seconden de stroomstekker van het modem weer in het stopcontact. Zodra alle lampjes weer branden zoals ze deden, mag je de stroomkabel van de TV Box weer in het stopcontact stoppen. De TV Box gaat nu opstarten. Pas wanneer je de melding ‘geen internetkabel gevonden’ krijgt, stop je de internetkabel weer in de TV Box.

Als het goed is, werkt daarna elke zender weer.


Hoi @Arnaud.Gouder, er was schijnbaar een fout opgetreden in het verstuurproces waardoor de box nooit aangemaakt is in het systeem - sorry voor deze fout! Ik heb het nu alsnog handmatig aangepast zodat je binnen enkele dagen dan toch echt de Aria ontvangt! 😉

Je bent absoluut niet ongeduldig, logisch dat je na een week checkt wat er precies aan de hand is!


Beste Jason,

De Amino Aria is inmiddels aangekomen en aangesloten. Echter ik kan hier alleen NPO 1,2 en 3 op kijken. Bij alle andere zenders krijg ik een zwart beeld. Moet er nog iets aan jullie kant gebeuren?

Groeten,

Arnaud


Hoi @Arnaud.Gouder, er was schijnbaar een fout opgetreden in het verstuurproces waardoor de box nooit aangemaakt is in het systeem - sorry voor deze fout! Ik heb het nu alsnog handmatig aangepast zodat je binnen enkele dagen dan toch echt de Aria ontvangt! 😉

Je bent absoluut niet ongeduldig, logisch dat je na een week checkt wat er precies aan de hand is!


 @Arnaud.Gouder Omdat je voor de Amulet hetzelfde betaalt als voor een box zonder recorder + Cloud Opnemen (€ 5,00 per maand), zal de prijs hetzelfde blijven inderdaad!

Ik zal de wisseling in gang zetten, laat je het aan me weten zodra de vervangende Aria aangesloten is, alsjeblieft? 😄

 

Beste Jason,

Ik heb nog altijd geen Aria ontvangen. Misschien ben ik te ongeduldig 😉 Maar kan je misschien nakijken of hij echt verstuurd is, ik heb ook helemaal geen enkele email hierover ontvangen…

Groeten,

Arnaud


Hoi @Kitty111, fijn dat je al een afspraak hebt kunnen inplannen! Mocht je tussentijds nog vragen hebben, stel ze gerust. We denken en helpen graag mee! 😄


Hoi @Kitty111, Lisa heeft je al goed op weg geholpen, zie ik, dat is mooi! Wat me echter opvalt, is dat je nog gebruikmaakt van een Draytek modem en dat modem is jammer genoeg niet compatibel met T-Mobile TV. Ik zal een verzoek indienen om deze om te laten ruilen voor een Zyxel + Media Converter zodat de omzetting vervolgens wel in gang kan worden gezet! 😉

Je zult binnen nu en enkele uren een afspraaktool ontvangen per SMS en e-mail: hiermee kun je een afspraak inplannen met Guidion zodat de Zyxel + converter geïnstalleerd worden. Dit is namelijk verplicht bij Glasvezel omdat de onderdelen delicaat zijn en bij eigen installatie de servicegarantie vervalt.

Hoi @RianneV89, een begrijpelijke beslissing om te overwegen als je de kosten wilt verlagen, goed over nagedacht! 😄

Het is echter niet mogelijk om het TV-abonnement tijdelijk te pauzeren. Je kunt het natuurlijk wel opzeggen en vervolgens later in het jaar weer toevoegen, dat is geen enkel probleem. Voor een exacte prijsvergelijking kun je het beste een kijkje nemen in My T-Mobile Thuis, of bellen met 0800-0419. Wij doen graag een persoonlijk aanbod en Webcare heeft daar geen exact zicht op. Prijzen kunnen namelijk anders zijn dan hoe wij ze op de website zouden zien (in verband met onder andere Klantvoordeel).

Bedankt! De afspraak heb ik nu staan met de monteur.

Moet ik dan alsnog cloud opnemen aanzetten in mijn abonnement? (Wat Lisa hierboven vertelde) Ik betaal namelijk al extra voor het opnemen.

Ik had ook al lange tijd problemen met mijn modem dus ik ben blij dat alles zo opgelost word! 🙂 thanks again

Ik heb al antwoord gekregen! Dit bericht hierboven kan eventueel verwijderd worden.


Hoi @Kitty111, Lisa heeft je al goed op weg geholpen, zie ik, dat is mooi! Wat me echter opvalt, is dat je nog gebruikmaakt van een Draytek modem en dat modem is jammer genoeg niet compatibel met T-Mobile TV. Ik zal een verzoek indienen om deze om te laten ruilen voor een Zyxel + Media Converter zodat de omzetting vervolgens wel in gang kan worden gezet! 😉

Je zult binnen nu en enkele uren een afspraaktool ontvangen per SMS en e-mail: hiermee kun je een afspraak inplannen met Guidion zodat de Zyxel + converter geïnstalleerd worden. Dit is namelijk verplicht bij Glasvezel omdat de onderdelen delicaat zijn en bij eigen installatie de servicegarantie vervalt.

Hoi @RianneV89, een begrijpelijke beslissing om te overwegen als je de kosten wilt verlagen, goed over nagedacht! 😄

Het is echter niet mogelijk om het TV-abonnement tijdelijk te pauzeren. Je kunt het natuurlijk wel opzeggen en vervolgens later in het jaar weer toevoegen, dat is geen enkel probleem. Voor een exacte prijsvergelijking kun je het beste een kijkje nemen in My T-Mobile Thuis, of bellen met 0800-0419. Wij doen graag een persoonlijk aanbod en Webcare heeft daar geen exact zicht op. Prijzen kunnen namelijk anders zijn dan hoe wij ze op de website zouden zien (in verband met onder andere Klantvoordeel).

Bedankt! De afspraak heb ik nu staan met de monteur.

Moet ik dan alsnog cloud opnemen aanzetten in mijn abonnement? (Wat Lisa hierboven vertelde) Ik betaal namelijk al extra voor het opnemen.

Ik had ook al lange tijd problemen met mijn modem dus ik ben blij dat alles zo opgelost word! 🙂 thanks again


@Sander2m6 Dat is weer een andere migratie. Wanneer je eenmaal bent overgezet naar ODF, kan ik de TV Box vervangen voor een Aria. Wanneer je dan de nieuwe TV Box hebt aangesloten, kan ik pas een aanvraag voor je doen om overgezet te worden naar het nieuwe TV platform. Houd er dan wel rekening mee dat je dan tijdelijk zonder opnamefunctie komt te zitten, totdat je helemaal bent overgezet. Na de aanvraag wordt je binnen twee weken overgezet naar het nieuwe TV platform. 


Hi Jason,

Dank! Ik wacht de migratie naar ODF af en zie de mails wel verschijnen. Ik mis nog de aanpassing van oude TV netwerk naar het nieuwe systeem inclusief vervangen van de Entone box. Of komt dit automatisch daarna?

groet,

Sander


Hoi @Sander2m6, ik zal de migratie naar ODF in werking zetten en zal, zodra de migratie afgerond is jouw contract aanpassen naar de bovengenoemde voorwaarden. Zo heb je het meeste recht op de korting die we besproken hebben én kun je zo snel mogelijk gaan genieten van een hogere internetsnelheid. 

De migratiedetails worden per e-mail naar jou toegestuurd en de uiteindelijke exacte activatiedatum zal over enkele dagen bekendgemaakt worden (eveneens per e-mail).

Er wordt nieuwe apparatuur naar je verstuurd zodat de migratie naar ODF succesvol kan worden afgerond. Dit betreft een Zyxel modem + Media Converter. De Draytek wordt daarom vervangen en de nieuwe apparatuur zal worden aangesloten door een gecertificeerde monteur. Hierover krijg je ook nog een e-mail en SMS met afspraaktool toegestuurd zodat deze correct geïnstalleerd worden.

Op de dag van activatie zal er in principe geen overbruggingsperiode zijn, indien dit wel het geval is, zullen we je tijdig informeren - in het uiterste geval dat er toch een overbruggingsperiode is van een paar uur, dan stuur ik je een Unlimited Internet voucher voor 24 uur zodat je toch een mobiele hotspot kunt gebruiken!


Hi Jason,

Duidelijk dus bij dezen akkoord:

  • nieuw contract voor Internet en TV op zo'n manier om de drie maanden korting erin op te nemen
  • geen cloud opnemen
  • rest conform mijn overzicht
  • ODF, 1Gb internet

Van groot belang is de continuïteit van ons internet ivm koppeling tussen server thuis en werk! Zet de aanpassing maar in werking. Ik zie de stappen die we gaan maken tegemoet.

groet,

Sander


Hi @Sander2m6, die kostenberekening in je reactie klopt helemaal. Waarmee echter in de overgangsconstructie nog geen rekening gehouden wordt, is een korting op het maandbedrag ten aanzien van TV. Wat ik kan doen, is jouw huidige contract met een jaar verlengen - alleen als je daar toestemming voor geeft natuurlijk - en dan de korting voor drie maanden TV gratis toepassen. Dat kan jammer genoeg niet op lopende abonnementen, sorry! 

Indien je dit niet op die manier wilt zien worden toegepast, kunnen we er ook voor kiezen om je eenmalig een vergoeding aan te bieden van € 45,00 (drie maal € 15,00 voor TV) zodat je alsnog de korting krijgt, maar dan op een andere manier. Laat me weten wat voor jou het beste uitkomt.

Je kunt tot zeven dagen programma's Terug Kijken inderdaad, maar die kun je niet opnemen in de Cloud als je Cloud Opnemen niet toevoegt als extra functie. Ik denk dat het in dit geval het handigste voor jou is om eerst uit te testen of je uit de voeten komt zonder Cloud, je kunt Cloud Opnemen altijd nadien nog toevoegen als extra in My T-Mobile Thuis namelijk! 😉

Wat betreft de VLANs met eigen router en T-Mobile TV, neem een kijkje in dit topic van Brian, daarin wordt alles uitgelegd: 

Omdat je nog gebruikmaakt van de oude Vodafone Red voordelen (Mobiel + Thuis), komen die te vervallen en wordt dit vervangen voor Klantvoordeel. Echter, indien je geen T-Mobile of Tele2 mobiel abonnement hebt op jouw adres, zal dit geen directe extra kortingen met zich meebrengen. 

Een hoop tekst, sorry daarvoor!

Het belangrijkste op een rijtje:

-Het oude Klantvoordeel (Mobiel + Thuis) vervalt

-Cloud Opnemen kun je te allen tijde zelf toevoegen en uitschakelen via My T-Mobile Thuis

-Je zou kunnen verlengen voor een jaar zodat de drie maanden TV-korting er automatisch aan toegevoegd wordt

-Je kunt ervoor kiezen het contract te behouden zoals het is, dan voeg ik een losse vergoeding toe ter waarde van € 45,00 - dit geldt natuurlijk alleen als je besluit over te gaan op ons glasvezelnetwerk

-Het voordeel van ODF: het is ons eigen glasvezelnetwerk. Wij beheren de netwerkapparatuur, de verbinding en kunnen een hogere snelheid (tot 1000 Mbit/s) op Glas aanbieden voor een relatief lage prijs


Alvast zelf even uitgezocht:

Internet Premium @ 40euro

Standaard WIFI @ 0euro

Interactieve TV @ 15euro

1 TV Box @ 0euro

Cloud opnemen @5euro

Ziggo Sport @15euro

TOTAAL : 75euro/mnd

We krijgen dan dus geen pakketkorting of eerste paar maanden reductie op tarief. Tenzij ik eerst opzeg en daarna opnieuw aanvraag 🙂 Als ik het goed begrijp kan ik met Interactieve TV als 7 dagen terugkijken zonder Cloud opnemen toch? Dan kan die vervallen en kom ik op 70euro/mnd en dat lijkt me prima!

groet,

Sander

 


Hi Jason,

Dank voor je uitleg. Wat is het voordeel van ODF? Wordt er binnen het nieuwe platform ook via ODF middels 1 VLAN aangeboden (zowel internet als tv?) Ik gebruik momenteel de Draytek niet en ga met fiber rechtstreeks mijn router in (UDM Pro van Ubuiquiti)

Verder graag iets meer info over de opbouw van kosten. Ik snap dat sommige oude voordelen vervallen maar daar nieuwe voor in de plaats komen. Is hier een lijstje van te maken. Voor de goede orde we hebben in ons gezin geen mobiel abbo van T-Mobile, en ook geen vaste telefonie. Dus alleen TV en Internet.

groet,

Sander