Beantwoord

Bundelwijziging na verlengaanbod

  • 28 April 2024
  • 5 reacties
  • 62 Bekeken

Via uw app krijg ik het aanbod om te verlengen met extra korting. Ik heb een voormalig Tele2-abonnement en bij Tele2 kon je je bundel wijzigen tijdens de looptijd van het abonnement.

De prijs die je na bundelwijziging betaalt is gelijk aan de prijs die geldig was op het moment van aangaan van het abonnement.

Ik ben benieuwd hoe dit werkt bij de nieuwe proposities van Odido, maar kon helaas geen actievoorwaarden vinden voor het verlengaanbod.

Stel dat ik nu een abonnement voor 10GB neem, krijg ik dan de extra korting die nu bij Unlimited Basis staat als ik later switch naar Unlimited Basis?

icon

Beste antwoord door Klant5678 29 April 2024, 15:32

Bekijk origineel

5 reacties

Reputatie 7
Badge +15

Hallo @Klant5678 

Bij Odido kan je je bundel elke maand verlagen of verhogen, dit is kosteloos en de looptijd van je contract blijft ongewijzigd.

In je Odido account zie je ook de prijzen exclusief klantvoordeel vermeldt staan bij de bundels, klantvoordeel wordt vanzelf toegepast.

Beste @Waqqas ,

Bedankt voor het meedenken. Ik ben bang dat wij elkaar verkeerd begrijpen. Ik weet dat je elke maand je bundels kunt wijzigen.

Mijn vraag is als volgt: op de website wordt de 10GB bundel momenteel verkocht voor €15,- per maand bij gebruik van klantvoordeel. Unlimited Basis kost daar €25,- per maand.

Als ik nu verleng in de app, krijg ik extra korting en kan ik deze bundels voor respectievelijk €11,- en €20,- per maand nemen.

Ik vroeg mij af wat er gebeurd als ik nu gebruik maak van deze aanbieding, de 10GB bundel neem (€11,-) en later toch meer data wil gaan gebruiken. Als ik dan switch naar Unlimited Basis, ga ik dan €20,- of €25,- betalen?

 

Alvast bedankt.

Reputatie 7
Badge +15

@Klant5678 

Nee, die verlengaanbod is er dan niet. Je betaalt de normale kosten voor elke bundel.

@Klant5678

Nee, die verlengaanbod is er dan niet. Je betaalt de normale kosten voor elke bundel.

Weet u toevallig ook waar dat te vinden is?

Op https://www.odido.nl/service/abonnement/mobiel/aanpassen staat onderstaande tekst die suggereert dat korting behouden blijft:

Kan ik mijn abonnement aanpassen?
Ja. Je kan je abonnement 1 keer per maand omhoog en omlaag aanpassen. Pas je je abonnement aan? Je krijgt de korting die geldig was op het moment dat je je abonnement afsloot. Doe je een aanpassing in Mijn Odido of de app? Dan zie je meteen het nieuwe maandbedrag en je korting. Handig.

 

Maar topics zoals https://community.odido.nl/abonnementen-en-prepaid-560/abonnement-kosten-na-aanpassen-is-duurder-358207 suggereren het tegendeel:

Als je tijdens de gogogo  weken korting kreeg voor een databundel/belkosten  is(was het altijd zo) dat als je heen en weer schuift de extra korting kwijtraakt.

Inmiddels contact gehad met een adviseur via de chat. Zij bevestigde dat na een bundelwijziging de tarieven gelden zoals die nu in het verlengaanbod staan. Dus als ik nu voor €11 per maand 10GB afneem en later wil switchen naar 20GB of unlimited basis, ik dan €16 danwel €20 ga betalen.

 

Daarmee is deze beantwoord.

Reageer