Beantwoord

ZIjn de Zyxel WX5600 te managen?

  • 6 May 2024
  • 5 reacties
  • 51 Bekeken

  • is een nieuwe Poster
  • 4 reacties

Ik heb 3 Zyxel WX5600, twee bekabeld en 1 draadloos, modem: EX5601-T1. Als ik in de topologie van mijn netwerk kijk, zie ik wel dat de Zyxel WX5600's in mijn netwerk hangen, maar niet welke apparaten ermee verbonden zijn, en hoe het eigenlijk met deze wifi-punten gaat. Ik heb 3 vragen over Wifi plus:

  1. Van de draadloze Zyxel WX5600, daarvan zou ik graag willen weten, met welke andere Zyxel deze verbonden is, omdat het signaal ongeveer de helft is van de bekabelde. Is dit mogelijk?
  2. Daarnaast zou ik graag de Ledjes willen uitzetten (stukje duckt-tape is zo jammer)
  3. De wifi van het modem, werkt deze ook mee in het wifi plus netwerk? En is het dan niet nodig om een Zyxel WX5600 in de meterkast te zetten?

Erwin

 

icon

Beste antwoord door Waqqas 6 May 2024, 14:32

Bekijk origineel

5 reacties

Reputatie 7
Badge +15

Hallo @ewezel 

De WiFi van de modem doet ook mee in het mesh netwerk met de andere punten, ze vormen samen 1 groot mesh netwerk. De lampjes kan je helaas niet uitzetten of dimmen.

Ik heb zelf geen WiFi punten maar omdat het 1 groot netwerk is met Acces points, worden de IP adressen toegewezen door de modem.

Hallo @ewezel 

De WiFi van de modem doet ook mee in het mesh netwerk met de andere punten, ze vormen samen 1 groot mesh netwerk. De lampjes kan je helaas niet uitzetten of dimmen.

Ik heb zelf geen WiFi punten maar omdat het 1 groot netwerk is met Acces points, worden de IP adressen toegewezen door de modem.

@Waqqas Dank voor het antwoord. Dat het modem die ip adressen uitgeeft lijkt me handig, maar welke punten er met de access punten verbonden zijn, kon ik in mijn deco netwerk wel zien. En ook wat de snelheid van die wifi punten waren. Enig idee of dat met de zyxels ook inzichtelijk te maken is?

Reputatie 7
Badge +15

@ewezel 

Gebruik je de mpro mesh app? Indien je daar niks kan vinden dan kan je denk ik het beste even wachten, hopelijk kan iemand anders je het antwoord geven.

@ewezel

Gebruik je de mpro mesh app? Indien je daar niks kan vinden dan kan je denk ik het beste even wachten, hopelijk kan iemand anders je het antwoord geven.

Die mpro mesh app gebruik ik inderdaad. Daar waren alle access punten bedraad dacht ie, maar dat was niet zo. En geen inzicht in snelheid of instellingen (alleen naam veranderen en wifi uitzetten).  Maar goed, ik heb inmiddels vanuit mijn access point op zolder, het access point op de eerste verdieping ook bekabeld via UTP, door hem in het trapgat te hangen en daar leeft de hele eerste verdieping van op :) Dus mijn behoefte lijkt er inmiddels voorbij… Behalve dat ik toch met Duct tape aan de gang lijkt te moeten

Mijn modem geeft de status Mesh Offline, maar dat is misschien omdat al mijn wifi punten inmiddels bekabeld zijn...

Reputatie 7
Badge +4

Hoi @ewezel, fijn dat je alle Wifi-punten bekabeld kon aansluiten, dat is een hele sterke set-up op die manier! Wat betreft de ‘Mesh Offline’, we hebben recent de firmware van het modem geupdate en sindsdien lijkt het modem niet lekker te communiceren met de Wifi-punten waardoor de topologie niet klopt. Hierdoor zie je de Wifi-punten zowel in de WebGUI van het modem als in de Mpro app niet staan, maar staat er ‘MESH: Offline.’ Op dit moment sleutelen we hard aan een oplossing, alleen omdat het zoeken is naar een speld in een hooiberg durf ik niet te zeggen hoe snel dit is opgelost.

Geen zorgen, de Wifi-punten werken nog goed en je kan daarom blijven genieten van je sterke Wifi netwerk! 😁

Reageer