wifi uitval


Regelmatig wegvallen van wifi, is alleen te herstellen door modem of wifi te resetten. Als hij wel werkt is het bereik goed. Nu 2 weken aangesloten. Is tot nu een keer of 6 uitgevallen. Lees wel heel veel over dit probleem.

Nora van Odido 1 maand geleden

Hi @frans1963 ik wil je zeker aanraden om het modem en de ONT een reset te geven. Op de achterkant van het modem zit een resetknop die je kan indrukken met een paperclip of tandenstoker. Het ONT kan je een reset geven door de volgende stappen uit te voeren: 

  1. Haal de UTP-kabel (internetkabel) uit de ONT. 

  2. Haal de ONT en het modem voor 10 seconden van de stroom.

  3. Wacht tot het modem en de ONT volledig zijn opgestart (ongeveer drie minuten). 

  4. Verbind het modem weer met de ONT door de UTP-kabel (internetkabel) aan te sluiten.

Aangezien het probleem zich alleen op de wifi voordoet, kan je jouw wifinetwerk optimaliseren door de stappen in dit topic te volgen: 

Laat je het me weten of dit heeft geholpen? 

Bekijk origineel

16 reacties

Reputatie 7
Badge +15

Hallo @frans1963 

Heb je een DSL of glasvezelaansluiting en welke modem/router heb je?

Op het moment dat de WiFi erg alt kan je dan wel nog bekabeld internetten of niet en wordt het internet lampje op de modem/router rood?

Je kan de modem/router ook eens voorzien van een fabrieksreset door het resetknopje achterop de modem/router voor ongeveer 10 seconden in te drukken met een paperclip bijvoorbeeld.

Glasvezel hebben we hier, modem is een Zyxel 56. Internet doet het bekabeld wel, tv ook. Wifi lampjes branden groen i.p.v. knipperen.

Reputatie 7
Badge +15

@frans1963 

Een fabrieksreset heb je al eens uitgevoerd?

Nee nog niet 

Reputatie 5
Badge +4

Hi @frans1963 ik wil je zeker aanraden om het modem en de ONT een reset te geven. Op de achterkant van het modem zit een resetknop die je kan indrukken met een paperclip of tandenstoker. Het ONT kan je een reset geven door de volgende stappen uit te voeren: 

  1. Haal de UTP-kabel (internetkabel) uit de ONT. 

  2. Haal de ONT en het modem voor 10 seconden van de stroom.

  3. Wacht tot het modem en de ONT volledig zijn opgestart (ongeveer drie minuten). 

  4. Verbind het modem weer met de ONT door de UTP-kabel (internetkabel) aan te sluiten.

Aangezien het probleem zich alleen op de wifi voordoet, kan je jouw wifinetwerk optimaliseren door de stappen in dit topic te volgen: 

Laat je het me weten of dit heeft geholpen? 

Dus eerst de modem resetten, daarna de utp kabel loskoppelen van de ONT(neem effe aan dat dit het Huawei kastje is wat tussen de modem en de glasvezel aansluiting zit). Hierna modem en ONT spanningsloos maken en als alles weer standby is de kabel weer aansluiten.

Hi @frans1963 ik wil je zeker aanraden om het modem en de ONT een reset te geven. Op de achterkant van het modem zit een resetknop die je kan indrukken met een paperclip of tandenstoker. Het ONT kan je een reset geven door de volgende stappen uit te voeren: 

  1. Haal de UTP-kabel (internetkabel) uit de ONT. 

  2. Haal de ONT en het modem voor 10 seconden van de stroom.

  3. Wacht tot het modem en de ONT volledig zijn opgestart (ongeveer drie minuten). 

  4. Verbind het modem weer met de ONT door de UTP-kabel (internetkabel) aan te sluiten.

Aangezien het probleem zich alleen op de wifi voordoet, kan je jouw wifinetwerk optimaliseren door de stappen in dit topic te volgen: 

Laat je het me weten of dit heeft geholpen? 

Reset uitgevoerd, nu afwachten of het beter gaat.

Hi @frans1963 ik wil je zeker aanraden om het modem en de ONT een reset te geven. Op de achterkant van het modem zit een resetknop die je kan indrukken met een paperclip of tandenstoker. Het ONT kan je een reset geven door de volgende stappen uit te voeren: 

  1. Haal de UTP-kabel (internetkabel) uit de ONT. 

  2. Haal de ONT en het modem voor 10 seconden van de stroom.

  3. Wacht tot het modem en de ONT volledig zijn opgestart (ongeveer drie minuten). 

  4. Verbind het modem weer met de ONT door de UTP-kabel (internetkabel) aan te sluiten.

Aangezien het probleem zich alleen op de wifi voordoet, kan je jouw wifinetwerk optimaliseren door de stappen in dit topic te volgen: 

Laat je het me weten of dit heeft geholpen? 

Reset uitgevoerd, nu afwachten of het beter gaat.

Heeft helaas niet geholpen 

Reputatie 7
Badge +9

Hoi @frans1963, ik heb je wifinetwerk maar eens onder de loep genomen en het is me opgevallen dat je best veel apparaten in huis hebt en die zijn allemaal verbonden met de 2,4 GHz frequentie. Dit zorgt voor een congestie op het netwerk en zorgt dus voor de uitval.

Daarnaast zie ik twee FN-Link apparaten aangesloten, zijn dit toevallig eigen wifipunten? Deze apparaten bezetten het 2,4 GHz volledig en zorgen voor een slechte dekking. Ik raad je aan om zoveel mogelijk draadloze apparaten dichterbij het modem te plaatsen en om een wifipunt van ons uit te proberen. Deze is op dit moment de eerste maand gratis en ik ga er vanuit dat dit veel voor je op zal lossen!

Hoi @frans1963, ik heb je wifinetwerk maar eens onder de loep genomen en het is me opgevallen dat je best veel apparaten in huis hebt en die zijn allemaal verbonden met de 2,4 GHz frequentie. Dit zorgt voor een congestie op het netwerk en zorgt dus voor de uitval.

Daarnaast zie ik twee FN-Link apparaten aangesloten, zijn dit toevallig eigen wifipunten? Deze apparaten bezetten het 2,4 GHz volledig en zorgen voor een slechte dekking. Ik raad je aan om zoveel mogelijk draadloze apparaten dichterbij het modem te plaatsen en om een wifipunt van ons uit te proberen. Deze is op dit moment de eerste maand gratis en ik ga er vanuit dat dit veel voor je op zal lossen!

Heb geen eigen wifi punten, apparaten 3 x chromecast 2 mobiele telefoons laptop Somfy box home wizard controller home wizard energy. Is wat ik zo kan bedenken. Heeft bij Ziggo altijd goed gewerkt

Hoi @frans1963, ik heb je wifinetwerk maar eens onder de loep genomen en het is me opgevallen dat je best veel apparaten in huis hebt en die zijn allemaal verbonden met de 2,4 GHz frequentie. Dit zorgt voor een congestie op het netwerk en zorgt dus voor de uitval.

Daarnaast zie ik twee FN-Link apparaten aangesloten, zijn dit toevallig eigen wifipunten? Deze apparaten bezetten het 2,4 GHz volledig en zorgen voor een slechte dekking. Ik raad je aan om zoveel mogelijk draadloze apparaten dichterbij het modem te plaatsen en om een wifipunt van ons uit te proberen. Deze is op dit moment de eerste maand gratis en ik ga er vanuit dat dit veel voor je op zal lossen!

Heb geen eigen wifi punten, apparaten 3 x chromecast 2 mobiele telefoons, laptop, Somfy box, home wizard controller, home wizard energy, deep ot stofzuiger Sonos speaker bekabeld en een op wifi 2 beveiligings camera's wat ik zo kan bedenken. Heeft bij Ziggo altijd goed gewerkt

 

Reputatie 7
Badge +9

Dan raad ik je aan om ons wifipunt uit te proberen, deze is nu de eerste maand gratis en ik gok dat het voor je oplost @frans1963

Even een update,

13-3 de wifi versterker geplaatst helaas geen verbetering, nog steeds bijna dagelijks uitval van de wifi. Maar sinds 25-3 is dat veranderd, sindsdien geen uitval van wifi meer gehad. Een beetje vreemd wel, hoop dat het zo blijft.

Groet Frans 

Reputatie 7
Badge +9

Hey @frans1963, bedankt voor de update. Ik ben blij om te horen dat het nu stabiel is. Alvast een heerlijk weekend! 

Dankjewel, ik zag dat jij, Tommie mijn wifi netwerk bekeken had. Kun je zien dat er iets veranderd is sinds 25-3?

Frans 

Reputatie 5
Badge +3

Hoi @frans1963, ik heb het direct nagekeken! Ik zie geen veranderingen in de metingen naar voren komen. Fijn dat het in ieder geval opgelost is, ik wens je een mooi weekend! 😊 Groetjes, Ishana

Reageer