Wifi en verbindingsproblemen

  • 19 April 2024
  • 9 reacties
  • 52 Bekeken

Beste,

 

Na de overstap naar Odido geen problemen totdat ik mijn HK Citation one probeerde te verbinden.

 

Na contact met de klantenservice zijn de volgende acties gedaan;

-Fixed 2.4 en 5 wifi ingeschakeld (mesh uit)

-Nieuw wifi punt opgestuurd omdat 1 van de 2 punten niet meer functioneerde (niet meer in te stellen via modum)

-Zeggen nieuwe firmware te hebben geïnstalleerd (betwijfel dit)

 

Momenteel de volgende problemen:

-HK is nog steeds niet te verbinden

-Wifi valt geregeld weg (meerdere keren per dag)

-Verschillende wifi verbindingen in huis 2.4GhZ, 5Ghz en aparte vanaf Wifi-punt (Zyxel) waardoor ik constant en andere wifi moet selecteren.

 

Klantenservice heeft me geadviseerd de problemen uit te schijven in de community, wie kan hierbij assisteren. Gezien de omvang en acties die ik inmiddels heb gedaan zou ik het liefst een monteur op locatie willen..

 

Groet,

 

Waqqas 12 dagen geleden

Hallo @Brian Burns 

Welke router heb je? Indien je de Zyxel-T56 hebt kan je dan eens in je browser naar 192.168.1.1 gaan, inloggen met admin en het Login Password dat achter de router staat. Welke firmware versie zie je onder systeeminformatie staan?

Werkt het bekabeld internet wel goed? De WiFi punten werken alleen wanneer mesh aan staat op de router.

Zijn de WiFi punten verder draadloos of bekabeld aangesloten?

Bekijk origineel

9 reacties

Reputatie 7
Badge +15

Hallo @Brian Burns 

Welke router heb je? Indien je de Zyxel-T56 hebt kan je dan eens in je browser naar 192.168.1.1 gaan, inloggen met admin en het Login Password dat achter de router staat. Welke firmware versie zie je onder systeeminformatie staan?

Werkt het bekabeld internet wel goed? De WiFi punten werken alleen wanneer mesh aan staat op de router.

Zijn de WiFi punten verder draadloos of bekabeld aangesloten?

Hi, @Waqqas,

 

Bekabeld werkt alles perfect! Op de eerste verdieping heb ik een bekabelde wifi staan en op zolder een los wifi punt. Helaas heeft de bekabelde wifi op de eerste verdieping een andere naam t.o.v. het modem. Heb me laten vertellen dat dit komt omdat de mesh functie nu uitgeschakeld staat.

 

firewall is al naar medium gezet… misschien ook relevant

 

Modelnaam

EX5601-T1

Firmware-versie

V5.70(ACEA.0)T56C_b8_1108

Hopelijk kan je hier iets mee.

Reputatie 7
Badge +15

@Brian Burns

Je hebt iig nog niet de nieuwe b10 firmware, deze kan in de komende dagen vanzelf naar je router komen of een moderator kan de update handmatig versturen. Dit zou de verbindingsproblemen op moeten lossen.

Je kan het beste de Zyxel-T56 voorzien van een fabrieksreset door het resetknopje achter de router voor ongeveer 10 seconden in te drukken met een paperclip bijvoorbeeld zodat mesh weer aan staat en de WiFi punten kunnen synchroniseren met de router.

Staat je klantnummer in je community profiel?

Dat vermoeden had ik al, jammer dat dit wel telefonisch gemeld wordt. Mijn klantnummer staat in mijn profiel, is er nog een handeling van mij nodig om de update te krijgen?

 

Ik zal meteen de router een reset geven. ik houd je even op de hoogte..

Reputatie 7
Badge +15

@Brian Burns 

Nee hoor, even wachten totdat een moderator hier reageert.

@Waqqas 

Alles is gereset. Wifi lijkt nu wel stabieler en ik ben van de meerdere wifikanalen af.

Helaas kan ik nog geen verbinding maken met de HK one en mijn google nest mini. De nieuwe firmware is wel een vereiste dus.

 

Kunnen we de moderator hierop attent maken?

Reputatie 7
Badge +8

@Brian Burns Zeker! Zelf kan ik je niet op de lijst zetten, maar mijn collega's @Tommie van Odido en @Teresa van Odido kunnen dit zeker wel! Ze zijn maandag weer aanwezig en kunnen je dan hiermee verder helpen! 😊

Beste @Tommie van Odido en @Teresa van Odido,

 

Is een van jullie in de gelegenheid mij toe te voegen op de lijst voor de juiste firmare (b10 firmware)?

Met vriendelijke groet,

 

Brian Burns

 

 

Reputatie 5
Badge +4

Hi @Brian Burns, de firmware wordt nu automatisch in batches geüpdatet en ik zie dat jij inmiddels ook de update ontvangen hebt! Laat je me weten of het nu wel lukt om verbinding te maken? 

Reageer