Ik heb sinds mijn verhuizing in juni een T-Mobile Thuis abonnement. Op zaterdag 13 augustus merkte ik dat ik geen contact meer had met de wifi. Ik heb toen gebeld met T-Mobile, kreeg een vriendelijke man aan de telefoon die alle tijd (ruim een half uur!) nam om de oorzaak van het probleem te vinden. Het hele riedeltje van het herstarten van modem, televisie, telefoon, etc haalde niet veel uit. Uit een test bleek vervolgens dat ik bekabeld keurig 440Mbps kreeg doorgegeven, maar dat er slechts 16-19Mbps via de wifi uit het modem kwam - onvoldoende om de verschillende apparaten te bedienen. De vriendelijke meneer suggereerde dat ik een screenshot van de snelheidsmeting naar T-Mobile zou sturen, en dat de technische dienst daar dan snel naar zou kijken. Zo gezegd, zo gedaan.
Op maandagmiddag er maar eens achteraan gebeld, want nog niets gehoord (mijn ervaring was niet positief, want enige weken daarvoor had ik al twee weken moeten wachten (zonder internet en televisie!) op de vervanging van een gebroken kabeltje). Goed nieuws, de klacht was ontvangen en in behandeling - er zou contact met me worden opgenomen.
Op donderdag wederom gebeld. Het nieuws was nog beter: men was actief aan het monitoren wat er aan de hand zou kunnen zijn, en ik zou worden teruggebeld. Op mijn vraag wie dan precies wat aan het monitoren was, hoe lang dat nog ging duren, etc kwam geen antwoord.
Afgelopen maandag wederom gebeld. Zelfde verhaal, zelfde gebrek aan inzicht in wat, wie en hoe.
Het is inmiddels elf dagen sinds ik de klacht heb ingediend, en er wordt simpelweg niets gedaan. Waarschijnlijk moet een nieuw modem geplaatst, waarvoor een monteur moet langskomen - en ook dat kan rustig weer twee weken duren.
Ik ben zo langzamerhand zeer ontevreden. Ik heb de afgelopen maanden vaker met T-mobile gebeld dan opgeteld met al mijn andere persoonlijke en zakelijke relaties. Als je eenmaal een echt persoon aan de lijn hebt, is iedereen heel vriendelijk en geduldig, maar puntje-bij-paaltje: ik wordt niet geholpen. Ondertussen lopen de irritaties thuis op omdat iedereen voor alles afhankelijk is van het intenet, heb ik geen inzicht in de opbrengst van mijn zonnepanelen, moet ik de afspraak voor de installatie van slimme radiatorknoppen nu voor de derde keer uitstellen, kan ik geen gebruik maken van Netflix of andere abonementen, werkt de Chromecast niet, etc.
Ik begrijp dat er een personeelstekort is (al is dat niet mijn probleem, maar een probleem dat T-Mobile moet oplossen). Maar het gebrek aan transparantie en communicatie frustreert me mateloos.
Wat gaat T-Mobile doen om deze klant te leveren waar hij voor betaalt? Of is het wellicht beter om het contract te ontbinden, zodat ik op zoek kan gaan naar een provider die wel om zijn klanten geeft.