Enkele malen per week valt het het internetsignaal uit maar is ook TV kijken en bellen niet meer mogelijk.
Deze situatie is nu al enkele maanden gaande (sinds de omzetting naar T-Mobile thuis in mei van dit jaar) Bij uitval geeft het modem (Zyxel T50) aan dat er geen WAN signaal is (geen brandend lampje bij het wereldbolletje). Dit is een zeer storende situatie temeer omdat daarna ook vaak de TV-Box opnieuw opgestart moet worden. Zojuist (sept. 19 ongeveer 14.30 uur) lag het signaal er weer eens uit. Betreft het hier een onderbreking van het signaal dat door Odido wordt aangeboden of is er iets anders aan de hand? Voor alle zekerheid, het betreft postcode gebied 3421CM.
PS! Het betreft een DSL aansluiting!
Uitval van het WAN signaal
Beste Tommie,
Met betrekking tot het omwisselen door ODIDO van een niet goed functionerende TV_Box voor een Mediabox reageer ik thans even omdat ODIDO zojuist via een mailbericht aangaf dat de door mij teruggestuurde TV-Box nog niet door ODIDO is ontvangen.
HanL.
Beste Tommie,
De Mediabox is aangesloten en het is even wennen aan de bediening van e.e.a. (ik mis b.v. die handige toets op de afstandbediening waarmee je direct naar je opgenomen programma’s kon gaan, nu moet je dat dat doen via meerdere handelingen en het beeldscherm….maar goed, alles went). Wel nog een vraagje over de layout van het scherm met opnames. Is dat op de een of andere manier voor de gebruiker van de mediabox aan te passen? Het is b.v. lastig om informatie over een opname in te zien alvorens de opname terug te kijken (en dat zeker bij series waarvan alle afbeeldingen identiek zijn).
Verder is de kwaliteit prima en tot nu toe (maar ik wil niet te hard van stapel lopen) start de box probleemloos op…!
Groet!
Hey
Beste Tommie,
Met dank voor de snelle afhandeling van e.e.a. De nieuwe Mediabox inmiddels geïnstalleerd en de firmware update voltrok nu vlekkeloos! Ook het geluidsprobleem (geluid te zacht) is met deze nieuwe box weer hersteld. Ben alleen ‘Teletekst’ kwijt (een enkele keer raadpleeg ik Teletekst nog wel eens..) maar misschien zie ik iets over het hoofd! Mocht je een advies hebben hoe ik Teletekst weer kan laten verschijnen op mijn TV dan houd ik mij aan bevolen.
Hartelijke groet,
HanL
Het klopt, dat je de afstandsbediening nog niet kunt koppelen met je eigen TV. Geen zorgen! Wij zijn druk bezig om dit op te lossen. In dit topic houden we je op de hoogte van alles wat met de Mediabox te maken heeft: Nieuw bij Odido TV: Mediabox | Odido community.
Ah kijk, dat hoor ik graag
Dank voor de reactie! Ik ben er inmiddels achter dat het aan- en uitschakelen van de TV gewoon werkt met de afstandsbediening van de mediabox. En dat zonder dat ik de afstandsbediening heb moeten aanmelden. Verder graag nog een reactie op mijn vraag hoe ik het geluid vanaf de mediabox kan doorkoppelen aan m’n geluidsinstallatie (de aansluiting voor een mini-jack connector ontbreekt op de Mediabox).
Met vriendelijke groet!
Sorry ik heb al wat pogingen ondernomen om de Teletekst app te downloaden maar tot nu toe zonder succes. Staan er ergens op de Odido site instructies om de app naar de Mediabox te downloaden?
Bij Google is de app onvindbaar! Als er instructies zijn dan houd ik mij aanbevolen!
Groet!
Het schijnt dat er recentelijk een update is geweest van de mediabox. Althans toen ik laatst de mediabox in wilde schakelen bleek deze al aan te staan en kreeg ik via het beeldscherm de melding dat er een update was uitgevoerd. Nu zijn er echter twee kleine problemen. Ten eerste is na de update het geluidsvolume zo’n beetje gehalveerd en moet ik het volume bijna op maximaal zetten en ten tweede krijg ik elke keer na het inschakelen van de mediabox de tekst te zien dat een firmware update wordt uitgevoerd en dat ik geen batterijen uit de afstandsbediening mag verwijderen (dien tekst verschijnt vaak twee keer kort in beeld). Nu zijn dat geen onoverkomelijke problemen maar wel een beetje slordig als ik eerst een juichtekst moet lezen dat de recente update de kwaliteit van de mediabox ten goede komt
terwijl vervolgens het geluidsvolume is gehalveerd en onverklaarbare teksten over firmware op het beeldscherm verschijnen. Misschien nog eens een update van de mediabox uitvoeren?
Met een vriendelijke groet,
HanL
Hi
Laatste update:
Na de laatste update van de Mediabox lijken er nog wat geluidsproblemen op te treden. Het geluidsniveau staat op 0 waardoor je geen geluid of zacht geluid kunt ervaren. We zijn hiervan op de hoogte en hebben dit teruggekoppelt aan de leverancier. Zij kunnen dit in bulk, van een afstandje, aanpassen in de Mediabox. Hiervoor dient je Mediabox wel AAN te staan. Staat hij UIT dan kunnen ze de change niet uitvoeren.
Wat kun je zelf hieraan doen?
1) Ga naar het Mediabox menu
2) Vervolgens op het tandwieltje drukken van de 'settings'
3) Daarna selecteer je de optie 'Device Preferences'
4) Ga naar 'Display & Sound'
5) Vervolgens dient de klant te kiezen voor de optie 'HDMI CEC'
6) Zet 'Volume Control' UIT zetten.
7) Als dit eenmaal gedaan is kan je de knop voor 'spraakcommando' indrukken. Dit vindt je bovenin - in het midden van de afstandsbediening
8) Dan moet je hardop zeggen: MAX Volume
Hey
Dank voor de snelle reactie. Volume Control stond al uit en het hardop zeggen van MAX Volume
maakt niets uit (zelfs niet met een Engels accent…!) Maar goed, er is geluid alleen moet ‘de boel’ wat luider worden ingesteld! Moet ik me nog iets aantrekken van het bericht inzake de firmware update
of maar gewoon laten voor wat het is…? Voorlopig werkt alles goed met een ‘old-fashion’ DSL aansluiting en de moderne Mediabox maar als ik zo de ellende lees van klanten met een glasvezel aansluiting, dan wacht ik door nog maar even mee…!
Hartelijke groet,
HanL
Hey
Die heb ik ook voor je
Jammer, ik dacht eventueel aan een USB-c naar minijack audioadaptor maar ik weet niet of de USB aansluiting op de mediabox daar geschikt voor is. Aansluiten op de TV dan maar al is dat qua bekabeling een beetje lastig!
Trouwens, zojuist de oude TV-Box opgestuurd dus ga ik er van uit dat de €2,50 korting per maand van toepassing is!
Hartelijke groet!
Eerlijk gezegd had ik dat al geprobeerd maar dan is het resultaat de melding: geen resultaten gevonden.
Kan ik nog andere pogingen ondernemen? (Ik zie ook geen NOS app meer want volgens mij gebruikte ik die op de vorige Mediabox - maar misschien vergis ik me…!). Groet, HanL
Ik denk dat dit de verkeerde zoekbalk is, je moet naar de tab Apps gaan en niet in de algemene zoekbalk want dan zoek je op programma's
Gelukkig ben ik afgestudeerd in de informatica 😅 dus is het vinden van een tab Apps (zie foto) geen probleem (tenzij er nog een verborgen tab Apps is…!). Verder de zoekbalk gebruikt zoals aangegeven in foto 2. Ik verneem graag van de collega als er nog andere zoekmogelijkheden zijn, maar via de tab
Apps werkt het in ieder geval bij mijn Mediabox niet…!
Hartelijke groet,
HanL
Op 5 december werd ik (spontaan) gebeld door een zekere Hans van Odido met de vraag hoe het nu ging met de stabiliteit van het internetsignaal. Ik vertelde hem toen dat recentelijk het signaal twee keer na elkaar was weggevallen waardoor TV kijken niet mogelijk was en de TV-Box opnieuw opgestart moest worden. Hans kon de uitval inderdaad bevestigen (zelfs met de exacte tijdstippen) maar kon niet aangeven wat de oorzaak was. Hij stelde toch voor om de TV-Box te vervangen en stuurde mij tijdens ons gesprek reeds de formulieren toe voor een nieuwe TV-Box en het retour zenden van de oude
TV-Box. De nieuwe apparatuur heb ik tot op heden (11 december) nog niet ontvangen waardoor ik ook de oude TV-Box nog niet heb kunnen terugsturen. Wel zie ik nu dat mijn abonnementsprijs met € 2,50 is verhoogd en dat mijn abonnement aangeeft dat ik 2 TV-Boxen bezit.
Dat laatste is dus absoluut niet het geval en ik verwacht dan ook van ODIDO dat m’n abonnement weer wordt teruggezet op 1 TV_Box. Tevens verneem ik graag wanneer ik de nieuwe TV-Box tegemoet kan zien en zal dan de oude TV-Box zo spoedig mogelijk retourneren.
Alvast met dank voor een reactie!
Hoi
Nogmaals bedankt, ik wens je nog heel veel kijkplezier en alvast een heel mooi 2024 toe!
Hey
Ik heb meteen een blik geworpen op je verbinding. Ik zie dat je een eigen router hebt aangesloten op poort 1. Deze geeft een lease time error en ik denk dat die ervoor gezorgt heeft dat de Zyxel opnieuw opstarten. Daarnaast zie ik redelijk wat noise omhoog komen. Dit kan ook door je eigen modem komen of door een ander apparaat/voorwerp wat voor verstoring kan zorgen. Kan je een uitleg geven waar het modem staat en wat er in de buurt zit van het modem? Daarnaast wil ik je vragen om je eigen router los te koppelen en de Zyxel 3 dagen te testen. Zorg ervoor dat je het modem in die 3 dagen niet handmatig reboot. Dan kunnen wij exact terugzien wanneer het modem uit zich zelf gereboot is. Alvast bedankt!
Beste Cal,
Dank voor de snelle reactie en inderdaad ik zag kortgeleden het bericht langskomen dat de TV-Box door ODIDO is ontvangen. Dus prima geregeld zo!
Met een vriendelijke groet,
HanL
Hey
Ik ben direct voor je gaan kijken en zie dat je oude korting is komen te vervallen, namelijk één gratis TV Box. Doordat dit de nieuwe Mediabox is de korting automatisch omgezet in €2,50 korting op de eerste Mediabox. Ik kan de oude actie ook niet meer toedienen omdat deze uit 2017 is.
De verzendorder ligt op dit moment bij onze logistiek. Ik ga er vanuit dat hij deze week nog verzonden wordt!
Ik heb zojuist een filmpje ontvangen
Filmpje is te downloaden via: https://we.tl/t-XZsuQ61rd9
Zoals reeds eerder gemeld, nadat er recentelijk een update is geweest van de mediabox zijn er problemen met het geluid (maar goed, dat is een kwestie van het volume wat opvoeren...) maar wat vervelender is dat telkens na het inschakelen van de mediabox tweemaal de melding verschijnt dat er een update wordt uitgevoerd van de firmware (zie foto). Maar schijnbaar is er helemaal geen
sprake van een firmware update want de teller blijft op 0/100 staan. Dit is een onhandige onderbreking van bijvoorbeeld zaken als het instellen van een programma voor opname, want als je aan het instellen
bent en dit bericht verschijnt in het beeld, dan ben je je instelling kwijt. Is het probleem van het
verschijnen van dit bericht na het inschakelen van de mediabox bekend en is er een oplossing om het
bericht niet meer te tonen? Een reset van de mediabox geeft in deze geen oplossing!
Groet,
HanL
Reageer
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.