Enkele malen per week valt het het internetsignaal uit maar is ook TV kijken en bellen niet meer mogelijk.
Deze situatie is nu al enkele maanden gaande (sinds de omzetting naar T-Mobile thuis in mei van dit jaar) Bij uitval geeft het modem (Zyxel T50) aan dat er geen WAN signaal is (geen brandend lampje bij het wereldbolletje). Dit is een zeer storende situatie temeer omdat daarna ook vaak de TV-Box opnieuw opgestart moet worden. Zojuist (sept. 19 ongeveer 14.30 uur) lag het signaal er weer eens uit. Betreft het hier een onderbreking van het signaal dat door Odido wordt aangeboden of is er iets anders aan de hand? Voor alle zekerheid, het betreft postcode gebied 3421CM.
PS! Het betreft een DSL aansluiting!
Met dank voor de snelle reactie Tommie.
Prima service!
Het instellen van het volume ga ik zo even uitproberen.
Groet,
HanL.
Hey
Voor de volume kun je dit proberen:
- Ga naar het Mediabox menu
- Vervolgens op het tandwieltje drukken van de 'settings'
- Daarna selecteer je de optie 'Device Preferences'
- Ga naar 'Display & Sound'
- Vervolgens dien je te kiezen voor de optie 'HDMI CEC'
- Zet de 'Volume Control' UIT zetten.
- Als dit eenmaal gedaan is kan je de knop voor 'spraakcommando' indrukken. Dit vindt je bovenin - in het midden van de afstandsbediening
- Dan moet je hardop zeggen: MAX Volume
Ontving zojuist de factuur van Odido over de maand februari (Kenmerk: 2383/RRV53940) en tot mijn verbazing is deze zo’n 2 Euro hoger (73,98) dan die van de maand januari (71,88). Ik vraag me af waar dat verschil in zit want als ik naar mijn huidige contract kijk kom ik thans op een maandbedrag van
€ 71,88. Om dat in januari het maandbedrag ook al was gewijzigd t.o.v. het bedrag in december vraag ik me af waar deze verhoging betrekking op heeft. Graag uw reactie en anpassing van de februarifactuur.
Groet,
HanL.
PS! De nieuwe mediabox werkt goed echter het geluid blijft een probleem. Vaak te zacht maar doorschakelen naar een volgend kanaal (bijvoorbeeld van NPO 1 naar NPO 2) en dan weer terug naar het oorspronkelijke kanaal levert vaak een verbetering van het geluidsvolume op!
Dit ter informatie!
Hoi
Beste Teresa,
Ik ontving gisteren het volgende bericht van Odido:
Bevestiging van je opzegging van apparatuur
Hallo HanL.
We sturen je graag meer informatie over de opzegging van je apparatuur.
Je hebt je Wifipunt(en) of TV Box(en) bij Odido voor thuis opgezegd. Mocht je je toch bedenken, dan kan je ze altijd gemakkelijk weer toevoegen. Op mijn Odido vind je de status van je bestelling en antwoord op de meest gestelde vragen.
Downloaden, inloggen, klaar
Je kijkt vanaf nu TV zonder TV box. Dit is heel eenvoudig te installeren. Download hiervoor de Odido TV App in het appmenu van je smart-tv of mediaplayer. Je logt in met je TV-klantnummer en TV-pincode die je vindt in Mijn Odido. En je bent klaar om TV te kijken.
Je oude apparatuur
De apparatuur die is gebruikt willen we graag terug. Het gaat om:
TV box / Mediabox
Wat te doen met je oude apparatuur
Je (vorige) apparatuur willen we graag terug. Terugsturen is gemakkelijk en gratis:
1. Je kan alle apparatuur inclusief kabels en accessoires in een doos stoppen, dit mag elke doos zijn.
2. Stuur de doos met apparatuur gratis terug. Deze ontvangen we graag binnen 30 dagen na het verwerken van je bestelling of verzoek. Versturen kan bij elk DHL ServicePoint: vind DHL punt.
3. Laat de QR code scannen bij het DHL ServicePoint. Je vindt de QR code hieronder en in de Odido app. Printen is niet nodig, je kan de QR code laten zien op je telefoon.
4. Bewaar na het versturen het verzendbewijs nog even, totdat je de bevestiging hebt dat het pakket is aangekomen.
Vragen? Vragen!
Kijk voor een antwoord op je vraag op odido.nl/service of vraag het aan onze specialisten op de Odido Community odido.nl/vragen. Liever iemand spreken? Bel ons op 0800-0092.
We staan voor je klaar,
Odido
Ik heb echter niets opgezegd en volgens mij kijk ik nog steeds TV via de mediabox en dat wil ik graag zo houden. Daarom geen idee waarom ik dit bericht krijg toegestuurd. Mijn verzoek is dan ook om deze
naar mijn mening administratieve fout te corrigeren. Met dank en een vriendelijke groet !
Ik heb direct een ticket aangemaakt naar onze technische dienst. Zij zullen dit issue opnieuw in onderzoek nemen en voor je oplossing. Ik weet zeker dat dit zal lukken.
Laat je het mij weten als je nog vragen hebt of ik ergens anders bij kan helpen? Ik doe het graag!
Helaas is het probleem nog steeds aanwezig. De bekabelde aansluiting op het modem in een andere LAN poort geprikt, maar dan verschijnt op de tv de melding dat er geen signaal is.
Het is uiteraard geen ernstig probleem alleen wat hinderlijk want als je de tv inschakelt en een bepaald kanaal kiest verschijnt op een gegeven moment de melding inzake de firmware update in beeld om na ongeveer een minuut weer te verdwijnen echter staat de tv dan altijd weer op kanaal 1. Dit ter info, maar de Mediabox is nog niet zo lang geleden voor het zelfde probleem al een keer vervangen. Het probleem is ontstaan na de update van medio december!
Groet!
Hi
Beste Nora,
Dank voor je reactie!
Deze handeling al verschillende keren uitgevoerd maar de melding verdwijnt niet.
De mediabox start normaal op maar ongeveer een minuut nadat er beeld is verschenen op de TV
verschijnt de melding voor korte tijd in beeld. Daarna is er weer beeld maar dat is dan altijd het eerste
zenderkanaal (Ned. 1) dat wordt weergegeven (ongeacht naar welk kanaal je zit te kijken op het moment
dat de melding in beeld verschijnt). Het probleem is ontstaan na een update die medio december door
Odido is uitgevoerd.
Hi
Na de meest recente firmware update (dec. 2024) is een oud probleem weer teruggekeerd (zie foto).
Na het inschakelen van de mediabox verschijnt even later dit bericht. Wel verdwijnt het dan weer en kan er normaal TV worden gekeken. De vorige keer is door ODIDO de mediabox vervangen maar ik neem aan dat er ook een andere manier moet zijn om dit bericht definitief te verwijderen?
Groet!

Dat is erg vreemd
Ook andere apps zoeken lukt niet want reeds na het intikken van de eerste letter verschijnt de tekst ‘geen resultaten gevonden’. Het intikken van de letter ‘N’ van NOS is al voldoende om de melding ‘geen resultaten gevonden’ te laten verschijnen. Trouwens bij de vorige Mediabox werkte e.e.a. wel dus moet het ergens een instelling zijn van de Mediabox. Misschien een reactie vanuit de community?
Groet,
HanL
Beste Tommie,
Nog even terugkomend op het filmpje (https://we.tl/t-XZsuQ61rd9) inzake het installeren van de
Teletekst app. Op het filmpje zie ik dat zowat bij elke letter die wordt ingetikt er al applicaties in beeld verschijnen die gerelateerd zijn aan de letter (of de letters)…! In mijn geval als ik begin met de letter ‘t’ van teletekst verschijnt er in beeld al de melding ‘geen resultaten gevonden’ en dat blijft zo ook als ik het volledige woord ‘teletekst’ heb ingetikt. Het lijkt wel of het zoeken naar apps is geblokkeerd. Is er mogelijk sprake van een instelling van de Mediabox die niet correct functioneert?
Groet,
HanL
Dat is erg vreemd
Dank aan de betreffende collega voor het filmpje echter heb ik tot nu toe exact dezelfde handelingen uitgevoerd als uitgevoerd op het filmpje (zie ook de foto’s van mijn vorige bericht) maar helaas zonder het gewenste resultaat. Geen idee waarom de app ‘teletekst’ niet wordt gevonden. Zijn er nog andere trucs (en dit is misschien meer een vraag aan de community) om via de zoekbalk de app ‘teletekst’ naar de Mediabox te downloaden?
Groet,
HanL
Filmpje is te downloaden via: https://we.tl/t-XZsuQ61rd9
Ik heb zojuist een filmpje ontvangen
Filmpje is te downloaden via: https://we.tl/t-XZsuQ61rd9
Gelukkig ben ik afgestudeerd in de informatica dus is het vinden van een tab Apps (zie foto) geen probleem (tenzij er nog een verborgen tab Apps is…!). Verder de zoekbalk gebruikt zoals aangegeven in foto 2. Ik verneem graag van de collega als er nog andere zoekmogelijkheden zijn, maar via de tab
Apps werkt het in ieder geval bij mijn Mediabox niet…!
Hartelijke groet,
HanL


Ik denk dat dit de verkeerde zoekbalk is, je moet naar de tab Apps gaan en niet in de algemene zoekbalk want dan zoek je op programma's
Eerlijk gezegd had ik dat al geprobeerd maar dan is het resultaat de melding: geen resultaten gevonden.
Kan ik nog andere pogingen ondernemen? (Ik zie ook geen NOS app meer want volgens mij gebruikte ik die op de vorige Mediabox - maar misschien vergis ik me…!). Groet, HanL

Die heb ik ook voor je
Sorry ik heb al wat pogingen ondernomen om de Teletekst app te downloaden maar tot nu toe zonder succes. Staan er ergens op de Odido site instructies om de app naar de Mediabox te downloaden?
Bij Google is de app onvindbaar! Als er instructies zijn dan houd ik mij aanbevolen!
Groet!
Ah kijk, dat hoor ik graag
Beste Tommie,
Met dank voor de snelle afhandeling van e.e.a. De nieuwe Mediabox inmiddels geïnstalleerd en de firmware update voltrok nu vlekkeloos! Ook het geluidsprobleem (geluid te zacht) is met deze nieuwe box weer hersteld. Ben alleen ‘Teletekst’ kwijt (een enkele keer raadpleeg ik Teletekst nog wel eens..) maar misschien zie ik iets over het hoofd! Mocht je een advies hebben hoe ik Teletekst weer kan laten verschijnen op mijn TV dan houd ik mij aan bevolen.
Hartelijke groet,
HanL
Dit hoort niet te gebeuren
Reageer
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.