Enkele malen per week valt het het internetsignaal uit maar is ook TV kijken en bellen niet meer mogelijk.
Deze situatie is nu al enkele maanden gaande (sinds de omzetting naar T-Mobile thuis in mei van dit jaar) Bij uitval geeft het modem (Zyxel T50) aan dat er geen WAN signaal is (geen brandend lampje bij het wereldbolletje). Dit is een zeer storende situatie temeer omdat daarna ook vaak de TV-Box opnieuw opgestart moet worden. Zojuist (sept. 19 ongeveer 14.30 uur) lag het signaal er weer eens uit. Betreft het hier een onderbreking van het signaal dat door Odido wordt aangeboden of is er iets anders aan de hand? Voor alle zekerheid, het betreft postcode gebied 3421CM.
PS! Het betreft een DSL aansluiting!
Uitval van het WAN signaal
Dat is erg vreemd
Ook andere apps zoeken lukt niet want reeds na het intikken van de eerste letter verschijnt de tekst ‘geen resultaten gevonden’. Het intikken van de letter ‘N’ van NOS is al voldoende om de melding ‘geen resultaten gevonden’ te laten verschijnen. Trouwens bij de vorige Mediabox werkte e.e.a. wel dus moet het ergens een instelling zijn van de Mediabox. Misschien een reactie vanuit de community?
Groet,
HanL
Beste Tommie,
Nog even terugkomend op het filmpje (https://we.tl/t-XZsuQ61rd9) inzake het installeren van de
Teletekst app. Op het filmpje zie ik dat zowat bij elke letter die wordt ingetikt er al applicaties in beeld verschijnen die gerelateerd zijn aan de letter (of de letters)…! In mijn geval als ik begin met de letter ‘t’ van teletekst verschijnt er in beeld al de melding ‘geen resultaten gevonden’ en dat blijft zo ook als ik het volledige woord ‘teletekst’ heb ingetikt. Het lijkt wel of het zoeken naar apps is geblokkeerd. Is er mogelijk sprake van een instelling van de Mediabox die niet correct functioneert?
Groet,
HanL
Dat is erg vreemd
Dank aan de betreffende collega voor het filmpje echter heb ik tot nu toe exact dezelfde handelingen uitgevoerd als uitgevoerd op het filmpje (zie ook de foto’s van mijn vorige bericht) maar helaas zonder het gewenste resultaat. Geen idee waarom de app ‘teletekst’ niet wordt gevonden. Zijn er nog andere trucs (en dit is misschien meer een vraag aan de community) om via de zoekbalk de app ‘teletekst’ naar de Mediabox te downloaden?
Groet,
HanL
Filmpje is te downloaden via: https://we.tl/t-XZsuQ61rd9
Ik heb zojuist een filmpje ontvangen
Filmpje is te downloaden via: https://we.tl/t-XZsuQ61rd9
Gelukkig ben ik afgestudeerd in de informatica 😅 dus is het vinden van een tab Apps (zie foto) geen probleem (tenzij er nog een verborgen tab Apps is…!). Verder de zoekbalk gebruikt zoals aangegeven in foto 2. Ik verneem graag van de collega als er nog andere zoekmogelijkheden zijn, maar via de tab
Apps werkt het in ieder geval bij mijn Mediabox niet…!
Hartelijke groet,
HanL
Ik denk dat dit de verkeerde zoekbalk is, je moet naar de tab Apps gaan en niet in de algemene zoekbalk want dan zoek je op programma's
Eerlijk gezegd had ik dat al geprobeerd maar dan is het resultaat de melding: geen resultaten gevonden.
Kan ik nog andere pogingen ondernemen? (Ik zie ook geen NOS app meer want volgens mij gebruikte ik die op de vorige Mediabox - maar misschien vergis ik me…!). Groet, HanL
Die heb ik ook voor je
Sorry ik heb al wat pogingen ondernomen om de Teletekst app te downloaden maar tot nu toe zonder succes. Staan er ergens op de Odido site instructies om de app naar de Mediabox te downloaden?
Bij Google is de app onvindbaar! Als er instructies zijn dan houd ik mij aanbevolen!
Groet!
Ah kijk, dat hoor ik graag
Beste Tommie,
Met dank voor de snelle afhandeling van e.e.a. De nieuwe Mediabox inmiddels geïnstalleerd en de firmware update voltrok nu vlekkeloos! Ook het geluidsprobleem (geluid te zacht) is met deze nieuwe box weer hersteld. Ben alleen ‘Teletekst’ kwijt (een enkele keer raadpleeg ik Teletekst nog wel eens..) maar misschien zie ik iets over het hoofd! Mocht je een advies hebben hoe ik Teletekst weer kan laten verschijnen op mijn TV dan houd ik mij aan bevolen.
Hartelijke groet,
HanL
Dit hoort niet te gebeuren
Zoals reeds eerder gemeld, nadat er recentelijk een update is geweest van de mediabox zijn er problemen met het geluid (maar goed, dat is een kwestie van het volume wat opvoeren...) maar wat vervelender is dat telkens na het inschakelen van de mediabox tweemaal de melding verschijnt dat er een update wordt uitgevoerd van de firmware (zie foto). Maar schijnbaar is er helemaal geen
sprake van een firmware update want de teller blijft op 0/100 staan. Dit is een onhandige onderbreking van bijvoorbeeld zaken als het instellen van een programma voor opname, want als je aan het instellen
bent en dit bericht verschijnt in het beeld, dan ben je je instelling kwijt. Is het probleem van het
verschijnen van dit bericht na het inschakelen van de mediabox bekend en is er een oplossing om het
bericht niet meer te tonen? Een reset van de mediabox geeft in deze geen oplossing!
Groet,
HanL
Dank voor de snelle reactie. Volume Control stond al uit en het hardop zeggen van MAX Volume
maakt niets uit (zelfs niet met een Engels accent…!) Maar goed, er is geluid alleen moet ‘de boel’ wat luider worden ingesteld! Moet ik me nog iets aantrekken van het bericht inzake de firmware update
of maar gewoon laten voor wat het is…? Voorlopig werkt alles goed met een ‘old-fashion’ DSL aansluiting en de moderne Mediabox maar als ik zo de ellende lees van klanten met een glasvezel aansluiting, dan wacht ik door nog maar even mee…!
Hartelijke groet,
HanL
Hi
Laatste update:
Na de laatste update van de Mediabox lijken er nog wat geluidsproblemen op te treden. Het geluidsniveau staat op 0 waardoor je geen geluid of zacht geluid kunt ervaren. We zijn hiervan op de hoogte en hebben dit teruggekoppelt aan de leverancier. Zij kunnen dit in bulk, van een afstandje, aanpassen in de Mediabox. Hiervoor dient je Mediabox wel AAN te staan. Staat hij UIT dan kunnen ze de change niet uitvoeren.
Wat kun je zelf hieraan doen?
1) Ga naar het Mediabox menu
2) Vervolgens op het tandwieltje drukken van de 'settings'
3) Daarna selecteer je de optie 'Device Preferences'
4) Ga naar 'Display & Sound'
5) Vervolgens dient de klant te kiezen voor de optie 'HDMI CEC'
6) Zet 'Volume Control' UIT zetten.
7) Als dit eenmaal gedaan is kan je de knop voor 'spraakcommando' indrukken. Dit vindt je bovenin - in het midden van de afstandsbediening
8) Dan moet je hardop zeggen: MAX Volume
Het schijnt dat er recentelijk een update is geweest van de mediabox. Althans toen ik laatst de mediabox in wilde schakelen bleek deze al aan te staan en kreeg ik via het beeldscherm de melding dat er een update was uitgevoerd. Nu zijn er echter twee kleine problemen. Ten eerste is na de update het geluidsvolume zo’n beetje gehalveerd en moet ik het volume bijna op maximaal zetten en ten tweede krijg ik elke keer na het inschakelen van de mediabox de tekst te zien dat een firmware update wordt uitgevoerd en dat ik geen batterijen uit de afstandsbediening mag verwijderen (dien tekst verschijnt vaak twee keer kort in beeld). Nu zijn dat geen onoverkomelijke problemen maar wel een beetje slordig als ik eerst een juichtekst moet lezen dat de recente update de kwaliteit van de mediabox ten goede komt
terwijl vervolgens het geluidsvolume is gehalveerd en onverklaarbare teksten over firmware op het beeldscherm verschijnen. Misschien nog eens een update van de mediabox uitvoeren?
Met een vriendelijke groet,
HanL
Beste Cal,
Dank voor de snelle reactie en inderdaad ik zag kortgeleden het bericht langskomen dat de TV-Box door ODIDO is ontvangen. Dus prima geregeld zo!
Met een vriendelijke groet,
HanL
Hoi
Nogmaals bedankt, ik wens je nog heel veel kijkplezier en alvast een heel mooi 2024 toe!
Beste Tommie,
Met betrekking tot het omwisselen door ODIDO van een niet goed functionerende TV_Box voor een Mediabox reageer ik thans even omdat ODIDO zojuist via een mailbericht aangaf dat de door mij teruggestuurde TV-Box nog niet door ODIDO is ontvangen.
HanL.
Hey
Beste Tommie,
De Mediabox is aangesloten en het is even wennen aan de bediening van e.e.a. (ik mis b.v. die handige toets op de afstandbediening waarmee je direct naar je opgenomen programma’s kon gaan, nu moet je dat dat doen via meerdere handelingen en het beeldscherm….maar goed, alles went). Wel nog een vraagje over de layout van het scherm met opnames. Is dat op de een of andere manier voor de gebruiker van de mediabox aan te passen? Het is b.v. lastig om informatie over een opname in te zien alvorens de opname terug te kijken (en dat zeker bij series waarvan alle afbeeldingen identiek zijn).
Verder is de kwaliteit prima en tot nu toe (maar ik wil niet te hard van stapel lopen) start de box probleemloos op…!
Groet!
Jammer, ik dacht eventueel aan een USB-c naar minijack audioadaptor maar ik weet niet of de USB aansluiting op de mediabox daar geschikt voor is. Aansluiten op de TV dan maar al is dat qua bekabeling een beetje lastig!
Trouwens, zojuist de oude TV-Box opgestuurd dus ga ik er van uit dat de €2,50 korting per maand van toepassing is!
Hartelijke groet!
Hey
Reageer
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.