traag geen internet in de avond

  • 5 April 2024
  • 20 reacties
  • 190 Bekeken

Wij maken gebruik van glasvezel. we merken wij dat we een instabiele Wi-Fi verbinding hebben . Ook op twee/drie meter van de Zyxel T-50 modem ervaren wij dat. De instabiele Wi-Fi verbinding uit zich voornamelijk door het lang moeten laden van webpagina’s. Het valt ons opvallend genoeg op dat het eigenlijk alleen in de avond is, vanaf een uur of 17:00 tot een uur of 23:00 hebben we bijna geen internet. In de ochtend en de middag hebben wij minderlast van en voelt de Wi-Fi verbinding stabieler aan. Als ik gedurende de dag snelheidstesten uitvoer, halen we veelal 90 mbps tot 100 mbps maar soms kan geen verbinding maken om speed test uit te voren  

 

meerder tickets zijn aangemaakt nog steeds geen oplossing 

Ik hoor het graag wat gaan jullie hier meedoen we zitten al een maand zonder internet 

Tommie van Odido 24 dagen geleden

Hi @HaniAlmuhtadi, welkom op onze Community!

Goed dat je hiervoor aan de bel trekt. Ik ben meteen voor je gaan kijken en zie dat je inmiddels weer online bent. Ook zie ik dat je contact gehad hebt met onze klantenservice en dat ze je een wifipunt hebben opgestuurd. Hopelijk zorgt dit voor een stabiel wifi netwerk. Kan je mij laten weten hoe de verbinding is na de installatie van het wifipunt? We adviseren om de WX5600 bekabeld aan te sluiten op het modem voor de beste prestaties.

Bekijk origineel

20 reacties

Reputatie 7
Badge +9

Hi @HaniAlmuhtadi, welkom op onze Community!

Goed dat je hiervoor aan de bel trekt. Ik ben meteen voor je gaan kijken en zie dat je inmiddels weer online bent. Ook zie ik dat je contact gehad hebt met onze klantenservice en dat ze je een wifipunt hebben opgestuurd. Hopelijk zorgt dit voor een stabiel wifi netwerk. Kan je mij laten weten hoe de verbinding is na de installatie van het wifipunt? We adviseren om de WX5600 bekabeld aan te sluiten op het modem voor de beste prestaties.

"Helaas heb ik nog steeds een zeer trage tot geen internetverbinding, zelfs na het aansluiten van het wifi-punt. Ik heb alles geprobeerd, maar we hebben nog steeds geen internet. Ik heb alle screenshots van de internetsnelheidstest volgens jullie handleiding en een Dropbox-link voor alle screenshots en video's die zouden bewijzen dat ik geen internet heb, maar ik heb nog niets gehoord van jullie klantenservice. Ik wil graag kosteloos mijn abonnement opzeggen. Gelieve alle bewijzen op de Dropbox-link te bekijken."

https://www.dropbox.com/scl/fo/h2ttrh1ww4mdy8wv4ck37/h?rlkey=34v1qug26pucw1ybl5a3u1n0l&dl=0

Reputatie 5
Badge +3

Hoi @HaniAlmuhtadi, ik help je graag verder! Wanneer een issue binnen 30 dagen niet wordt opgelost, mag je kosteloos opzeggen. Ik heb daarom meteen een aantal metingen gedaan en hier zie ik geen verbinding met de WX5600. Heb je dit op dit moment wel aangesloten? Groetjes, Ishana

Ja, ik heb de wifi punt aangesloten, een film opgenomen en deze geüpload naar de Dropbox-link voor bewijzen,We hebben totaal geen internetverbinding gehad op zaterdag en zondag vanaf 18:00 uur tot laat in de nacht, zoals blijkt uit de video op Dropbox. Ik heb enkele screenshots toegevoegd waaruit blijkt dat er geen internetverbinding is, zowel op de mobiele telefoon als op de televisie (Netflix). Ik hoor graag van je, want ik heb sinds de installatie van de glasvezel op 08-03-2024 geen internet meer, dus het is al een maand verder zonder oplossing.

 

 dropbox link voor bewijzen:https://www.dropbox.com/scl/fo/h2ttrh1ww4mdy8wv4ck37/h?rlkey=34v1qug26pucw1ybl5a3u1n0l&dl=0

Reputatie 7
Badge +9

Hey @HaniAlmuhtadi, ik heb zojuist een lijnmeting gedaan en hier ziet alles er goed uit. Je apparaten zijn verbonden met het interner. Ervaar je dit nog steeds? 

Zoals te zien in video’s van gisteren en alle dagen had ik s ’avond hellemaal geen internet 

dit probleem is al eerder gemeld in jullie community graag bekijk het opnieuw :

“Internet traag/onstabiel in de avonden”

“traag tot geen internet in de avonduren”

“Wi-Fi verbinding in de avond instabiel”

 

IK begrijp dat het een zeer vreemd probleem is , maar we kunnen niet lang vol houden omdat het internet volledig niet beschikbaar is wanneer we het nodig hebben s ’avonds

Ik hoop dat jullie de gelegenheid hebben om de bewijzen te bekijken die ik naar jullie gestuurd  ?

 

Reputatie 7
Badge +9

Ik heb het nogmaals voor je doorgezet @HaniAlmuhtadi. Onze techneuten zullen nog een blik gaan werpen! 

Ik hoop dat ze serieus gaan nemen , omdat in het verleden tickets zijn op hetzelfde dag gesloten zonder terug te komen op mijn mails en zonder oplossing 

Ik wil graag weten wanneer dit probleem zal worden opgelost ? 

 

en nu weer uitgevallen zal ik wat bewijzen toevoegen op dropbox link 

Reputatie 7
Badge +15

Hallo @HaniAlmuhtadi 

Er lijkt veel vertraging te zitten op de internet verbinding, kan je eens een ping test laten lopen naar 8.8.8.8 in de avond?

ja dat heb ik gedaan op verschillende tijden door heel avond 

 

@Waqqas AUB , bekijk ping test alvast bedankt !

Reputatie 7
Badge +15

@HaniAlmuhtadi

Ik ben zelf een klant maar dat ziet er niet goed uit met time outs, requests timed out, host unreachable en 75% pakket loss. Hopelijk kan een moderator een monteur aansturen om de ONT te laten vervangen bijvoorbeeld.

 

Goedendag,@Tommie van Odido @Ishana van Odido 

Graag ontvang ik terugkoppeling.

We ervaren elke avond geen internet en nu begint het zelfs in de middag al trager te worden.

Ik wil graag gebruikmaken van mijn recht om mijn contract kosteloos te ontbinden, aangezien jullie dit probleem niet binnen 30 dagen hebben kunnen oplossen. Ik heb sinds 08/03/2024 geen internet.

 

Opnieuw is gebeurd wat ik eerder zei, het ticket is opnieuw gesloten door de technische ondersteuning zonder terug koppeling aan alle mails die heb ik gestuurd of het probleem op te lossen. Ik vind het moeilijk te begrijpen wat er aan de hand is, maar ik denk dat er een echt probleem is aan jullie kant. maar op dit moment heb ik geen internet en jullie hebben het niet kunnen oplossen. Ik verzoek om het contract te beëindigen zonder extra kosten

 

Reputatie 7
Badge +9

Hey @HaniAlmuhtadi, is dit allemaal op wifi getest? Ik zie namelijk niks bekabeld aangesloten. Zou je eens een volledige bekabelde speedtest en pingtest willen uitvoeren in de piekuren?

 

Speedtest bekabeled - De instructies hiervoor vind je op onze website.

Volg alle stappen alsjeblieft zorgvuldig, graag de screenshots in het topic delen in plaats van naar onze e-mail. Een aanvraag met ontbrekende stappen kunnen we niet in behandeling nemen.

 

Pingtest

De computer of laptop dient bekabeld aangesloten te zijn op het modem, een speedtest van een tv of spelcomputer kunnen wij niet gebruiken.

Zorg ervoor dat alleen de computer of laptop aangesloten is op het modem. Koppel alle andere apparaten los.

  • Specificaties van het gebruikte modem/router tijdens de problemen en uitvoeren van de test (In het geval van eigen modem)?:
  • Speelt het probleem de hele dag door of alleen op bepaalde momenten van de dag?:
  • Is het apparaat (de betreffende client) aangesloten op de 2.5 Gbit/s Lan poort of een 1 Gbit/s Lan poort?:
  • Deel de resultaten van een ping test naar 8.8.8.8, alleen een screenshot van de Ping statistics is genoeg.
    • Ping 8.8.8.8
      • Windows command prompt; ping -n 1000 8.8.8.8
      • Linux/Mac terminal; ping -c 1000 8.8.8.8

 

 

  • Deel de resultaten van een ping naar de first hop, dit is het tweede adres wat je ziet in een traceroute. Alleen een screenshot van de Ping statistics is genoeg.
    • Vind de first hop (de tweede regel, geel omlijnd op de screenshot)
      • Start een traceroute naar 8.8.8.8
        • Windows command prompt; tracert 8.8.8.8
        • Linux/max terminal; traceroute 8.8.8.8

 

 

 

    • Ping het gevonden IP-adres
      • Windows command prompt; ping -n 1000 IP-adres
      • Linux/Mac terminal; ping -n 1000 IP-adres

 

 

@Tommie van Odido 

Het lijkt erop dat niemand hier leest wat we schrijven. Ik heb al deze stappen al gedaan en geüpload naar mijn Dropbox-link, die nu vol is. Ik heb nog steeds al het bewijs dat ik vanaf de eerste dag elke avond geen internet heb

Ik zie dat veel mensen hetzelfde probleem 's avonds melden, en je bent niet in staat het op te lossen

Jullie technische deskundigen vertelden me om de snelheid te verhogen om het probleem op te lossen. Ik heb dat gedaan en de snelheid verhoogd tot 1000 Mb, maar nog steeds geen internet en ik betaal nu meer 

Reputatie 7
Badge +9

Hey @HaniAlmuhtadi, ik ben voor je gaan kijken en zie dat je gister contact gehad hebt met onze klantenservice. Ze hebben een modemswap voor je aangevraagd. Zou je mij kunnen laten weten of dit geholpen heeft of niet? Zo niet? Dan zal ik het voor je doorzetten! 

Ik heb vandaag weer gebeld en heb ik gehoord dat jullie backoffice heeft de verzoek voor ander modem geweigerd 

ik heb nog steeds heel avond geen internet en heb ik weer bekabeld getest bewijzen dat ik geen internet heb 

 

Reputatie 7
Badge +9

Hey @HaniAlmuhtadi, ik zie dat je onze klantenservice gesproken hebt en dat ze je gaan terugbellen. Hopelijk kom je er met hun verder uit! 

Reageer