Skip to main content
Beantwoord

Samsung TV verbindt niet met WI-FI

  • 8 February 2024
  • 3 reacties
  • 229 Bekeken

Hallo, 

 

Ik heb een nieuwe modem (Zyxel T-54) en mijn Samsung smart TV (Samsung UE55TU7090SXXN) kan niet met de wi-fi verbinden. Hij kan wel met hot-spots/andere wi-fi verbinden, en met de kabel werkt het ook. De wifi doet het overigens wel gewoon op mijn andere apparaten.

Ik heb al geprobeerd de wifi te splitsen in 2,4 en 5 maar beide verbinden niet. 
TV factory reset werkt ook niet. 

Heeft iemand nog ideen? De klantenservice can ODIDO wist het allemaal niet..

Groeten, 

 

 

3 reacties

Reputatie 7
Badge +6

Hoi @HKal,

Sommige apparaten hebben moeite met WPA3. Dat kun je uitzetten door op het modem (192.168.1.1) naar Netwerkinstelling > Draadloos te gaan. Helemaal onderaan staat iets als WPA3/WPA2. Verander deze instelling naar alleen WPA2 en sla het op.

Als dat niet werkt, kun je ook nog proberen om WiFi 6 uit te zetten. Dat kan via Netwerkinstelling > Draadloos > Andere. Daar staat bij 802.11-modus 802.11a/n/ac/ax Mixed. Verander deze instelling naar 802.11a/n/ac Gemengd (dus zonder ax). Verander vervolgens bovenaan 2.4GHz in 5GHz en herhaal deze stap. Vergeet niet op Opslaan te klikken. Nu staat WiFi 6 helemaal uit.

Ook ik heb problemen met de netwerkverbinding tussen mijn Samsung tv en de nieuwe modem. Voorheen geen enkel probleem maar met de ZYXEL T-54 wil het ook met bovenstaande adviezen niet lukken. Ook zie ik geen mogelijkheid in de modem voor een software-update?  Enorm jammer dat dit soort gebruiksonvriendelijke problemen zich moeten voordoen. En nu?

Reputatie 7
Badge +9

Hi @DaniLou, welkom op onze Community!

Ik help je hier graag verder mee, echter kan ik geen abonnement vinden op dit e-mailadres. Zou je je klantnummer willen toevoegen in je profiel? Deze is te vinden in Mijn Odido (in een webbrowser) → Klik op Abonnementen →  Klik op pijltje omlaag bij Klant sinds →  Klantnummer: ABC12345. Alvast bedankt!

Reageer