Beantwoord

Problemen met koppelen Google Nest deurbel (batterij) en Google Nest Cam !

  • 2 April 2024
  • 19 reacties
  • 220 Bekeken

Hallo,

Ik ben al 2 weken met Odido aan het bellen omdat ik mijn Google Nest deurbel en Google Nest Cam wil aansluiten maar bij het connecten met de wifi krijg ik een foutmelding. Nu had ik vandaag jullie weer aan de lijn en die gaven aan om dit via Odido Community kenbaar te maken en dan konden jullie mij helpen.

Ik zag dat meerdere mensen hier problemen mee hadden en dat het te maken had met de Firmware. Jullie collega gaf ook aan dat hiervoor een update was en jullie dit op mijn modem konden update.

 

Graag verneem ik graag van jullie!

icon

Beste antwoord door Tommie van Odido 2 April 2024, 16:13

Bekijk origineel

19 reacties

Reputatie 7
Badge +9

Hi @Willienl95, welkom op onze Community!

Goed dat je hiervoor een topic gestart bent. Hiervoor ben je op de juiste plek. Ik heb je op de lijst gezet. De firmware zal spoedig geüpgraded worden, tijdens het updaten zal je internet ongeveer drie minuten wegvallen. Daarna staat de nieuwe firmware op het modem.  

 

Hi @Willienl95, welkom op onze Community!

Goed dat je hiervoor een topic gestart bent. Hiervoor ben je op de juiste plek. Ik heb je op de lijst gezet. De firmware zal spoedig geüpgraded worden, tijdens het updaten zal je internet ongeveer drie minuten wegvallen. Daarna staat de nieuwe firmware op het modem.  

 

Hallo @Tommie van Odido,

 

Helaas zit ik met precies hetzelfde probleem. Is het mogelijk dat ik ook op de lijst word gezet? Ik wil namelijk zo snel mogelijk aan de slag met mijn Google Nest Camera's :)

 

Alvast bedankt en ik hoor graag van u

Ik zit met precies hetzelfde probleem!

ik ben al een week aan het proberen..

alles geprobeerd. Alle andere apparaten werken prima behalve mijn deurbel. Op andere netwerken verbindt hij meteen.

harde reset gedaan van de router, helemaal niks

Deurbel is essentieel. Graag zsm hulp

Ow…

Ik heb verschillende nest camera's en die werken allemaal.

Nou wilde ik er een nieuwe bij plaatsen maar lukte niet.

Dus dacht dat het aan de camera lag en dus terug gestuurd maar blijkbaar lig het dus aan odido.

Zou ik dan ook een update kunnen krijgen?

Reputatie 6
Badge +2

@Oznert @DCitgez @Leonhil Ik heb jullie allemaal toegevoegd aan de lijst! Ik verwacht dat je de update later vandaag wordt uitgestuurd. 

Wanneer weet ik of het gebeurt is?

Reputatie 6
Badge +2

@DCitgez Ik ben direct voor je gaan kijken en zie dat het modem up to date is! 

Mocht je dit nog niet merken, adviseer ik je om het modem een herstart te geven. In dit topic lees je precies hoe je dit doet: Reboot modem | Odido community.

Het werkt nog steeds niet! 😤

Reputatie 7
Badge +9

Ik heb Wifi 6 uitgeschakeld op het modem @DCitgez. Kan je het modem rebooten en kijken of het nu wel lukt? 

Heeft iemand al een oplossing??

Ik heb de zelfde problemen met het verbinden van mijn Google Cam.

Ik hoor het graag!

 

Groetjes Suzanne

Nee Tommie, nog steeds niet. Inmiddels een nieuwe Google doorbell gekregen, maar ook deze verbindt niet..

weet niet wat ik uit het raam moet gooien de deurbel of de modem 😡

Reputatie 7
Badge +14

@DCitgez De deurbel. 🪟 
 

Ik heb een eufy systeem en nergens last van en niets aangepast in het modem.

Hopelijk lukt het je ook snel en heeft iemand nog bruikbare tips

Succes

 

Nu meer dan 2 weken verder en ik kan mijn camera's en deurbel nog steeds niet verbinden! Is er al een update gedaan! Ook hebben jullie een extra wifinaam aangemaakt genaamd camera toen de tijd. Willen jullie dit ook meteen verwijderen?

 

Ik verneem graag wanneer ik de update krijg anders ben ik genoodzaakt om mijn abonnement bij jullie te stoppen en over te stappen naar een andere provider.

@Tommie van Odido Zou jij of een collega kunnen regelen dat mijn modem wordt voorzien van een firmwareupdate? Ik heb namelijk dezelfde problemen met het verbinden van nieuwe Google Nest-camera’s. 

Voordat ik dit topic vond, heb ik zelfs alle apparaten (die voorheen prima werkten) uit Google Home ontkoppeld als laatste redmiddel en nu kan ik helemaal geen camera’s en andere Nest-producten meer verbinden. 

Reputatie 7
Badge +9

Hi @sabon24, afgelopen maandag zijn alle T-56 modems voorzien van de firmware update. Nu zie ik dat je een eigen router hebt aangesloten dus mijn advies is om WPA-3 op WPA-2 te zetten en Wifi 6 uit te schakelen. Als het goed is kun je dan wel verbinding krijgen!

Hi @sabon24, afgelopen maandag zijn alle T-56 modems voorzien van de firmware update. Nu zie ik dat je een eigen router hebt aangesloten dus mijn advies is om WPA-3 op WPA-2 te zetten en Wifi 6 uit te schakelen. Als het goed is kun je dan wel verbinding krijgen!

Hi Tommie, bedankt voor je reactie.

We gebruiken in principe gewoon het modem dat we van jullie gehad hebben. Daaraan hangen inderdaad wel TP-Link Deco M4’s, die ondersteunen geen wifi 6 en ook WPA-2 is reeds ingeschakeld. De Deco’s hebben bij onze vorige provider overigens zonder problemen gewerkt in combinatie met Google Nest-producten.

Maar ook als we de Deco’s uitschakelen en enkel de T-56 gebruiken, lukt het verbinden niet. Ook niet na de wijziging naar WPA-2 en het aanpassen van de 802.11-modus. We hebben het modem tussendoor ook opnieuw opgestart. Heb je nog ideeën?

Reputatie 7
Badge +9

Hi @sabon24, de 5 GHz frequentie stond nog op Wifi 6, dit heb ik nu ook voor je aangepast. Als je nog geen verbinding kan krijgen dan kun je nog proberen de 2,4 en 5 GHz band te splitsen. Wellicht kunnen de producten alleen met de 2,4 GHz band verbinding maken.

Hi @sabon24, de 5 GHz frequentie stond nog op Wifi 6, dit heb ik nu ook voor je aangepast. Als je nog geen verbinding kan krijgen dan kun je nog proberen de 2,4 en 5 GHz band te splitsen. Wellicht kunnen de producten alleen met de 2,4 GHz band verbinding maken.

Bedankt voor de moeite, maar dit lost de problemen niet op. De 5GHz-band staat inmiddels weer ingeschakeld inderdaad, maar tijdens het verbinden heb ik die band uitgeschakeld omdat Nest-apparaten enkel via 2,4GHz werken. 

Voor wie nog meer problemen heeft met het verbinden met Google Nest-apparaten sinds ze bij Odido zitten: ik heb een mogelijke oplossing gevonden, al is het een omslachtige.

Je hebt twee smartphones nodig. Schakel eerst je Odido-modem volledig uit (en evt. je wifipods enzo). Maak vervolgens op de ene smartphone een hotspot aan en geef het exact dezelfde naam als het wifinetwerk van je Odido-internet. Verbind nu de andere smartphone met dat netwerk. Terwijl je verbonden bent, voeg je de Nest-apparaten toe via de Google Home-app. Als je alle apparaten hebt toegevoegd, schakel je de hotspot weer uit en zet je het Odido-modem weer aan. De Nest-apparaten zouden nu automatisch verbinding moeten maken met het Odido-netwerk. Je fopt de Nest-apparaten op deze manier als het ware door te doen lijken dat ze met hetzelfde netwerk zijn verbonden.

Bovenstaande is in elk geval hoe we het probleem zelf hebben opgelost. Het was een avondje werk, maar we hebben nu in elk geval weer werkende camera’s. Sidenote: bij ons werkte het alleen als we twee Android-smartphones gebruikten. In combinatie met een iPhone lukte het trucje niet, die wilde geen verbinding maken met de hotspot. Soms lukte het de eerste keer niet gelijk om de camera toe te voegen, maar na nog een poging wel. Zorg er ook voor dat je de camera’s pas van stroom voorziet op het moment dat de Google Home-app daarnaar vraagt. Hopelijk werkt deze oplossing voor jullie ook, als het net als ons niet lukt om eruit te komen met Odido zelf.

Reageer