Problemen met koppelen Google Nest deurbel (batterij) en Google Nest Cam !


Goedemorgen, 

 

Wie kan mij helpen met het volgende probleem. Ik heb bij Odido een glasvezel abonnement met een Zyxel modem Zyxel EX5601-T1. En nu als ik een Google Nest deurbel en Google Nest cam wilt koppelen krijg ik de volgende melding “Kan geen verbinding maken bij Wifi” 

 

Ik heb meerdere producten van Google Nest wel weten te koppelen alleen met bovenstaande producten problemen. Als ik ze met een andere aanbieder (Ziggo) verbind dat heb ik geen enkel probleem.

 

Het volgende heb ik al gedaan en geprobeerd. het netwerk splitsen in 2.4 en 5ghz, het op fabrieksinstellingen zetten en het activeren van ipv6 in de router,  Maar helaas wat ik ook probeer blijft hij problemen houden met koppelen van Wifi. Klantenservice zegt dat ze niks meer kunnen aanpassen ze adviseren mij om hier een berichtje achter te laten wie kan mij helpen

 

Groetjes Stefan Kasteel


12 reacties

Reputatie 7
Badge +4

Hoi @Steef0510, fijn dat je hiervoor aan de bel trekt, ik pak dit graag grondig en goed voor je aan! Super dat je al zoveel met de Wifi hebt geprobeerd, heel vaak is dit inderdaad de oplossing. In jouw geval denk ik alleen dat het aan de firmware van het modem ligt. Graag zorg ik ervoor dat je firmware snel wordt geupdate. Ik ga een update voor je aanvragen en dit zal vlak na het weekend geregeld zijn. Zodra de update op het modem is doorgekomen starten wij het modem opnieuw voor je op zodat de update goed wordt ingeladen.

Hiermee zal je snel beterschap merken, ik ga er achteraan om de nieuwe firmware voor je te regelen! 😄

Goedenavond Cal, 

 

ondertussen alweer meerdere keren contact gehad met Odido klantenservice. Omdat het nog steeds niet werkt. Ze zeggend dat ik bij jou moet zijn om te vragen naar een update wanneer die nieuwe Firmware geïnstalleerd wordt. het ligt 100% niet aan de producten omdat ik deze inmiddels op meerdere plekken geprobeerd heb. Dan maken ze probleemloos verbinding met de Wifi en werkt het ook. Alleen bij Odido geeft hij deze probleem aan. Ik ben er ondertussen mega klaar mee. En wil graag nu een oplossing maar de klantenservice zegt dat alleen jij me nog kan helpen. Graag ontvang ik spoedig een reactie 

 

groetjes Stefan 

Reputatie 7
Badge +9

Hi @Steef0510, ik heb wat instellingen aangepast op het modem. Kan je het modem opnieuw opstarten en kijken of je nu wel een verbinding tot stand krijgt? 

Hi ik heb hetzelfde probleem en ben door de klantenservice doorverwezen naar dit forum om een firmware update te vragen. Ik heb Cal hier ook een privé bericht voor gestuurd, maar nig geen reactie ontvangen. Gr. Lars

Ik heb het inmiddels zelf opgelost door zelf een router te halen. Alleen jammer van Odido dat ze ons dan opzadelen met extra kosten (router).. Dus het beste kan je zelf een router halen. Wij hebben echt heel veel geprobeerd maar te vergeefs
 

Groetjes Stefan 

Hmm oke dat is slecht van Odido.. bij mij hebben ze qua instellingen ook al van alles geprobeerd, maar het is er allemaal niet beter op geworden. Welke router heb je gekocht? Misschien verkoop ik anders de deurbel wel weer.. gr. Lars

Reputatie 4
Badge

@Steef0510 @TheAkkaman hebben jullie een update van de firmware van de router gekregen? Als dat het probleem is (en dat is makkelijk te zien in de logfile waar dan om de paar minuten dnsmasq 0/0 ethers in staat) helpen alle andere instellingen niets, alleen een firmware update.

Die test is heel simpel, maar wordt door niemand van de helpdesk gebruikt. In plaats daarvan doen ze een heel riedeltje andere dingen die totaal zinloos zijn als het aan de firmware ligt.

@henkdeleeuw ik heb nog geen bericht van Odido gehad over de update en of ze überhaupt mijn verzoek hebben ontvangen. 
 

In mijn logboek staat vaak dnsmasq-dhcp: bedoel je dat?

Zou fijn zijn als Odido reageert. 😄

Reputatie 4
Badge

@henkdeleeuw ik heb nog geen bericht van Odido gehad over de update en of ze überhaupt mijn verzoek hebben ontvangen. 
 

In mijn logboek staat vaak dnsmasq-dhcp: bedoel je dat?

Zou fijn zijn als Odido reageert. 😄

Dnsmasq-dhcp komt sowieso vaak voor. Het gaat om de combinatie met 0/0 ethers

Reputatie 7
Badge +9

Hey @TheAkkaman, ik heb je op de lijst gezet. De firmware zal spoedig geüpgraded worden, tijdens het updaten zal je internet ongeveer drie minuten wegvallen. Daarna staat de nieuwe firmware op het modem.

@Tommie van Odido kan je mij een seintje geven als het is gebeurd? Gr. Lars

Reputatie 7
Badge +9

Het modem wordt vanmiddag nog geupgraded @TheAkkaman

Reageer