Skip to main content
Beantwoord

Problemen koppelen Daikin warmtepomp met Odido modem

  • 23 May 2024
  • 6 reacties
  • 134 Bekeken

Enkele dagen geleden een nieuwe modem/router toegestuurd gekregen van Odido, een Zyxel EX5601-T1 met firmware V5.70(ACEA.0)T56C_b10_0130. Ik krijg alle apparaten weer met WiFi gekoppeld, behalve onze Daikin warmtepomp met BRP069A78 gateway. Deze krijgt het WiFi netwerk wel gevonden, maar het koppelen (na invoeren wachtwoord) wil vervolgens niet lukken.

De warmtepomp kan alleen gekoppeld worden met 2.4G en die staat in de router op kanaal 6. De 2.4G en 5G waren eerst gecombineerd, en nu gescheiden. Maakt geen verschil.

Met de oude router kan deze nog wel gewoon verbinden, dus probleem lijkt hem niet in de Daikin warmtepomp te zitten.

Verwijderen en opnieuw toevoegen van de warmtepomp in de Daikin Onecta app maakt geen verschil. Ook heb ik het geprobeerd met een iPhone 14 pro, iPhone 8 en iPad air 4, allen zonder succes.

Heeft iemand een oplossing, zodat deze wel gekoppeld kan worden?

6 reacties

Aan de hand van een ander topic heb ik geprobeerd de beveiliging op WPA2-PSK te zetten voor 2.4G. Dat werkt voor de Daikin Warmtepomp! Alleen werkt het daarmee niet meer op mijn iPhone….

Heb nu een 2.4G gastnetwerk opgezet voor alleen de warmtepomp met WPA2-PSK en het normale 2.4G netwerk staat op WPA3-SAE/WPA2-PSK en op die manier kan ik wel beide apparaten verbinden!

Apart dat het zo moet, maar het is dus uiteindelijk gelukt!

Reputatie 5
Badge +5

Hi @Eddieee, wat super om te zien dat je het via deze weg hebt kunnen oplossen! Het kan inderdaad zijn dat het wijzigen van de beveiliging ervoor zorgt dat het netwerk niet meer werkt op de iPhone. Een oplossing hiervoor is om het netwerk helemaal te vergeten op het toestel en vervolgens weer opnieuw verbinding te maken. Het zou dan in één keer goed moeten gaan! 

Hallo,

 

zouden jullie bovenstaande oplossing kunnen verduidelijken? Wat bedoel je precies? Het lukt ons niet om de Daikin te verbinden met het netwerk, las ook iets over firmware update oid.

groet

Reputatie 5
Badge +5

Hi @kathelijnjansen, op dit moment hebben alle modems de nieuwe software update ontvangen! De oplossing is in dit geval geweest om de beveiliging van de wifi op WPA2-PSK te zetten. Nu zie ik dat dit bij jou al het geval is. Wat ook vaak problemen kan geven is wifi 6, dit heb ik daarom nu voor je uitgeschakeld. Wil je het modem opnieuw opstarten en kijken of dit heeft geholpen? 

Aan de hand van een ander topic heb ik geprobeerd de beveiliging op WPA2-PSK te zetten voor 2.4G. Dat werkt voor de Daikin Warmtepomp! Alleen werkt het daarmee niet meer op mijn iPhone….

Heb nu een 2.4G gastnetwerk opgezet voor alleen de warmtepomp met WPA2-PSK en het normale 2.4G netwerk staat op WPA3-SAE/WPA2-PSK en op die manier kan ik wel beide apparaten verbinden!

Apart dat het zo moet, maar het is dus uiteindelijk gelukt!

Deze gastgebruik-workaround werkt ook voor mijn Daikin uit 2018!
Bedankt voor de tip.

Groeten, Ivo.

Reputatie 7
Badge +4

Leuk dat je dit kan bevestigen @IMS, ik wens je heel veel plezier nog met je warmtepomp toe! 😃

Reageer