-
-
is een Top Poster
-
5 reacties
ik heb prachtig internet,maar sommige apparaten hebben problemen met de 2,4 ghz sindsik dit nieuw heb,hoelos ik dit op,bewakingcamera,s werken niet meer,de robotstofzuiger werkt niet meer via de app.
we hebben er een wifi punt ertussen zitten maar waarschijnlijk is deze niet geactiveerd op 2,4ghz.
graag antwoord terug,de monteur heeft zo alles achter gelaten,omdat die al laat en over tijd was.
Hoi @R.busscher, welkom op onze Community!
Ik geef je hier graag wat meer duidelijkheid over. Onze wifipunten werken namelijk met een Mesh-systeem. Nu zie ik dat je de 5 GHz band uitgeschakeld hebt, hierdoor kan het wifipunt geen verbinding maken. Ik ga de band weer voor je aanzetten en ik zal Wifi 6 uitschakelen en WPA-3 op WPA-2 zetten. Het kan zijn dat sommige apparaten het volgende gaan weergeven: “WPA-3 beveiliging is vereist”. Dit kun je negeren, als een apparaat dit zegt dan dien je het netwerk compleet te vergeten op het apparaat en opnieuw te verbinding. Kan je het modem voorzien van een powerflip en kijken of je nu wel verbinding krijgt?
Powerflip
- Haal de stekker van het modem en Media Converter/ONT uit het stopcontact.
- Wacht minimaal 10 seconden
- Sluit eerst je Media converter/ONT weer aan en laat die 30 seconden opstarten. Sluit daarna pas het modem weer aan op de stroom.
- Doe de stekker terug in het stopcontact van het modem en laat alles volledig opstarten
- Controleer of de verbinding stabiel is.
Bekijk origineel