Mesh staat op offline

  • 24 April 2024
  • 20 reacties
  • 228 Bekeken

Goedemiddag,

 

In de MPro Mesh app zie ik staan: “MESH: Offline”.

 

Ik merk dat mijn wifi ook steeds wegvalt. Ik heb twee wifi punten. Tijdens bijvoorbeeld facetime gesprekken hoor ik dat mijn verbinding even is weggevallen waardoor ik telkens dingen moet herhalen.

 

Heb de klantenservice gebeld en die hebben een reset uitgevoerd maar helaas heeft dat niet geholpen. Zelf heb ik ook de stekkers (1 minuut) van zowel de modem als de wifi punten eruit gehaald maar ook dat heeft niet geholpen. Weet iemand een oplossing hiervoor?

Tommie van Odido 23 dagen geleden

Hi @Probleem71. goed dat je hiervoor aan de bel trekt.

Het klopt inderdaad dat MPro app een Offline status laat zien. Dit komt door een bug en wordt opgelost met een firmware update voor de WX5600. Daarnaast heb ik je wifinetwerk eens onder de loep genomen en ik zie dat je best veel smart apparaten in huis hebt. Voornamelijk zijn het de apparaten van Tuya Smart Inc (vaak slimme ledlampen), Espressif Inc (kan een slimme thermostaat zijn), een apparaat met fabrikant Altobeam (China) Inc. (geen flauw idee) en twee apparaten van Ring (camera of deurbel). Deze apparaten overbelasten je 2,4 GHz frequentie. 

De meeste apparaten verbinden met het modem waardoor hij een ontzettend slechte dekking geeft. Je beide Ring apparaten vooral, staan deze verweg van het modem toevallig? Ik die dat 1 van je Ring apparaten erg veel data verbruikt, is dit toevallig een camera (90:48:6C:F1:C3:66)? 

Als je hiermee wat gaat spelen dan gok ik dat je er zelf uit kan komen. Zou je een schets kunnen maken van je woning en waar het modem en wifipunten staan met je slimme apparaten? Dan kan ik je wellicht wel een handje helpen!

Bekijk origineel

20 reacties

Reputatie 7
Badge +9

Hi @Probleem71. goed dat je hiervoor aan de bel trekt.

Het klopt inderdaad dat MPro app een Offline status laat zien. Dit komt door een bug en wordt opgelost met een firmware update voor de WX5600. Daarnaast heb ik je wifinetwerk eens onder de loep genomen en ik zie dat je best veel smart apparaten in huis hebt. Voornamelijk zijn het de apparaten van Tuya Smart Inc (vaak slimme ledlampen), Espressif Inc (kan een slimme thermostaat zijn), een apparaat met fabrikant Altobeam (China) Inc. (geen flauw idee) en twee apparaten van Ring (camera of deurbel). Deze apparaten overbelasten je 2,4 GHz frequentie. 

De meeste apparaten verbinden met het modem waardoor hij een ontzettend slechte dekking geeft. Je beide Ring apparaten vooral, staan deze verweg van het modem toevallig? Ik die dat 1 van je Ring apparaten erg veel data verbruikt, is dit toevallig een camera (90:48:6C:F1:C3:66)? 

Als je hiermee wat gaat spelen dan gok ik dat je er zelf uit kan komen. Zou je een schets kunnen maken van je woning en waar het modem en wifipunten staan met je slimme apparaten? Dan kan ik je wellicht wel een handje helpen!

Hoi @Tommie van Odido , De ring apparaten staan naast het modem. Eén daarvan is de Chime van Ring die staat letterlijk 10 cm van het modem vandaan en de ringdeurbel zelf staat niet eens 1 meter ver van het modem. Ik heb één wifipunt in de woonkamer waar ook alle slimme apparaten in de buurt staan en één op zolder. Beide zijn bekabeld aangesloten aan het modem.

 

Ik heb even zitten kijken en het apparaat dat veel data verbruikt is de Ring deurbel.

Enig idee wanneer die update komt? En hoe kan ik de apparaten zo indelen dat ze ook verbinden met de wifipunten ipv modem zelf. Ring deurbel kan aan de modem blijven maar de andere apparaten wil ik wel dat ze verbinding maken met de wifipunten. Kan ik per apparaat kiezen aan welke wifipunt die verbonden moet blijven? Alvast bedankt voor je hulp!

Ik merk sinds gister na de reset van het modem dat de wifi van mijn printer niet meer verbinding maakt. Kan iemand met mij naar al deze problemen kijken? Mag ook telefonisch.

@Tommie van Odido ?

Reputatie 7
Badge +9

Hey @Probleem71, sorry voor de late reactie. Ik denk dat het topic in de verkeerde map terrecht gekomen is, excuses!

Ik heb nogmaals de verbinding gechecked en hiet ziet er al beter uit. Je kunt de apparaten niet forceren om met 1 wifipunt alleen maar verbinding te maken. Dit komt door het Mesh systeem. De wifipunten en het modem zorgen ervoor dat de cliënt met het sterkste signaal verbinding maakt. Het is natuurlijk ook afhankelijk van je cliënts, hoe gaan die met Mesh overweg? Sommige cliënts kunnen het beter hebben dan andere. 

Dat je printer geen verbinding meer kan maken is wel vreemd. Ik kan proberen om Wifi 6 uit te schakelen, zal ik dit doen om te kijken of de printer dan wel verbinding maakt?

Ha @Tommie van Odido bedankt voor je bericht. Het is mij inmiddels gelukt om de printer te verbinden. Ik moest de Beveiligingsmodus aanpassen. 

 

Wat mij de laatste tijd erg opvalt en ook erg vervelend is dat mijn iPhone ineens niet meer is verbonden met het wifi en paar seconden later weer wel. Terwijl de wifi punt geen 2 a 3 meter van mij is verwijderd. En nog vervelender is dat ik dan genootzaak ben om via wifi te bellen thuis omdat ik geen goed dekking heb thuis ivm een nieuwbouwwoning. Heb jij daar oplossingen voor? en kan dat eventueel te maken hebben met de firmware bug voor de wifi punten?

Reputatie 7
Badge +9

Gelukkig @Probleem71!

Heb je alleen problemen met je iPhone of ook met andere apparaten? Kan je misschien een schets maken van waar het modem en wifipunt staan? Nieuwbouw woningen zijn niet alleen verschrikkelijk voor 4/5g maar ook voor wifi namelijk. 

@Tommie van Odido Ik heb even een schets gemaakt :) ik heb ook een wifipunt op zolder. Beide zijn met UTP verbonden. Over je vraag of ik dat alleen met mijn iPhone heb: nee. Andere hebben er ook last van. 

Schets

 

@Tommie van Odido Ik heb even een schets gemaakt :) ik heb ook een wifipunt op zolder. Beide zijn met UTP verbonden. Over je vraag of ik dat alleen met mijn iPhone heb: nee. Andere hebben er ook last van. 

Schets

 

Via Mesh krijg ik sterke Signal, maar geen internet.

Mijn vraag is richting Odido? Wanner jullie kunnen het probleem oplossen? Ik betaald voor de de mesh maar krijg ik geen goede ondersteuning - ik ben van KPN naar ODiDo gegaan, maar daar sinds begin was helemaal geen probleem. Ik heb goede mesh nodig, anders bepaalde apparaten kunnen we thuis niet goed gebruiken…

 

Deze probleem loopt sinds heb ik nieuwe router geactiveerd.

 

Hi @Problem71. goed dat je hiervoor aan de bel trekt.

Het klopt inderdaad dat MPro app een Offline status laat zien. Dit komt door een bug en wordt opgelost met een firmware update voor de WX5600. Daarnaast heb ik je wifinetwerk eens onder de loep genomen en ik zie dat je best veel smart apparaten in huis hebt. Voornamelijk zijn het de apparaten van Tuya Smart Inc (vaak slimme ledlampen), Espressif Inc (kan een slimme thermostaat zijn), een apparaat met fabrikant Altobeam (China) Inc. (geen flauw idee) en twee apparaten van Ring (camera of deurbel). Deze apparaten overbelasten je 2,4 GHz frequentie. 

De meeste apparaten verbinden met het modem waardoor hij een ontzettend slechte dekking geeft. Je beide Ring apparaten vooral, staan deze verweg van het modem toevallig? Ik die dat 1 van je Ring apparaten erg veel data verbruikt, is dit toevallig een camera (90:48:6C:F1:C3:66)? 

Als je hiermee wat gaat spelen dan gok ik dat je er zelf uit kan komen. Zou je een schets kunnen maken van je woning en waar het modem en wifipunten staan met je slimme apparaten? Dan kan ik je wellicht wel een handje helpen!

Hi Tommie,

I'm facing similiar problem. While my mesh seems to be working properly (EX5601-T1 with EX5601-T0 satellites), I can't anymore see my mesh network topology. This work some time ago. I expect that this is result of firmware update. Is there a way how I can get update on my satelites?

 

Reputatie 7
Badge +9

Bedankt voor de schets @Probleem71, kan je toevallig het MAC-adres delen van het wifipunt waar je de issue's mee hebt? Ook wil ik je vragen om de punten en het modem eens te voorzien van een factory reset. Dit kan doormiddel van het knopje achter op de apparaten voor 30 seconden in te drukken met een tandenstoker. 

@Tommie van Odido  dat had ik al paar keer gedaan. Ook toen ik met jullie klantenservice belde. Ook daarna had ik zelf dat een aantal keer gedaan. Daardoor moest ik alles opnieuw instellen thuis. Maar dat had niet geholpen. Dit zijn de mac adressen van beide punten:

f4:4d:5c:de:a0:15

f4:4d:5c:de:a1:53

Reputatie 7
Badge +9

Hey @Probleem71, zou je eens wat willen testen voor mij? Kan je met je telefoon of laptop eens van wifipunt naar modem lopen en dan ongeveer 1 minuut bij het modem of wifipunt blijven staan. Kan je dit 3 of 4 keer doen en dan de tijdstippen voor mij noteren, graag ook het MAC-adres van het gebruikte device meesturen. Dan kunnen wij onderzoeken of het wel helemaal goed gaat met het Mesh systeem. 

 Hoi @Tommie van Odido, Ik heb de volgende tijdstippen van wifipunt naar het modem gelopen en 1 minuut bij het modem gestaan:

13-05-2024  -  08:49  -  08:55  -  08:59  -  09:19

MAC-adres: 7C:A1:AE:A4:F6:E5

 

 

Reputatie 7
Badge +9

Hi @Probleem71, het MAC-adres is niet terug te vinden dus we denken dat hij met een ander MAC-adres verbindt met het modem. We hebben voor de zekerheid een andere firmware op de T-56 gezet. Kan je kijken of dit nut heeft de aankomende dagen? 

@Tommie van Odido ja ik merkte al dat mijn internet net even wegviel. Ik zelf kan ook het mac adres niet vinden in het lijstje met verbonden apparaten terwijl ik wel verbonden ben. Kan je anders kijken naar EA:0C:F4:6D:55:6F ?

 

Ik ga het de komenden dagen even in de gaten houden. 

@Tommie van Odido dit zijn overigens de speedtest van mijn laptop (85,7 / 60,2) en van mijn iPhone (403,4 / 248). Terwijl ik achter mijn laptop zit en de iPhone ernaast ligt. 
 

 

Reputatie 7
Badge +9

Die zien we inderdaad wel in de lijst staan @Probleem71. Houd het de komende dagen in de gaten, ben benieuwd hoe het zal verlopen! 

Reputatie 7
Badge +4

Hi @Probleem71

Hoe is het de afgelopen dagen gegaan? Werkt het nu beter als je door het huis heen loopt? 

Hoi @Sven-Odido, ik merk weinig verschil. Ik heb nog steeds dat mijn wifi gewoon wegvalt uit het niets en weer terugkomt met volle dekking. 

Reageer