Internet snelheid klopt niet


Hallo,

 

Wij hebben internet van odido voor 1gb down/upload snelheid maar komen nog niet eens op de 100mb's, we hebben al van alles geprobeerd net met odido contact opgenomen en meneer zei dat er niks aan de hand was omdat de router 10% van de internet verbinding gebruikt voor bepaalde dingen, meneer was ook erg kortaf totaal geen hulp vandaar dat ik hier mijn bericht doe, is er iemand die hetzelfde probleem heeft/had en ons zou kunnen helpen?

Tommie van Odido 12 dagen geleden

Hi @irmaboonstra, goed dat je hier een topic over begonnen bent.

Ik ben meteen voor je gaan kijken en heb een lijnmeting gedaan. De demping is niet wat het moet zijn dus ik heb direct besloten om Guidion aan te sturen. Je ontvangt zodadelijk een bericht om een afspraak in te plannen met de monteur. Zou je mij na de tijd een terugkoppeling willen geven? Alvast bedankt! 

Bekijk origineel

12 reacties

Reputatie 7
Badge +15

Hallo @irmaboonstra 

Kan je de internetkabel tussen mediaconverter en router eens vervangen, mediaconverter herstarten, een laptop of pc bekabeld op de router aansluiten zonder switch met minimaal een CAT5e internetkabel en een speedtest doen met de Ookla speedtest app?

Je kan ook kijken of het vervangen van de internetkabel tussen mediaconverter en router helpt. Kun je het resultaat hier delen?

Wij zullen de kabels van de mediaconverter en router even vervangen maar wij hebben een oude laptop waardoor ik niet met een internetkabel vanaf de router op de laptop een speedtest kan doen.

Reputatie 7
Badge +15

@irmaboonstra

Als je inlogt via 192.168.1.1 met admin en het Login Password dat achter de router staat, zie je dan onder systeeminformatie bij WAN 2500 m/full (Zyxel-T56)?

Als dat zo is dan lijkt het probleem aan je eigen kabels of hardware te liggen, via 5 GHz zou je wel een snelheid hoger dan 100 Mbps moeten halen 

Nou ja de bekabeling/hardware hebben wij ontvangen van Odido zelf dus zou vreemd zijn als ze ons kapotte bekabeling of iets gegeven hebben, maar hij geeft inderdaad bij WAN 2500 m/full. Hoe word dit dan opgelost? 

Reputatie 3

de eerste stap is toch echt met een bekabelde laptop de snelheid meten, daarmee kun je bepalen of de Odido verbinding goed is. Als je echt een heel oude laptop hebt, dan is dat mogelijk de oorzaak. Ook geen smartphone in de buurt? Ook al eens geprobeerd om naast de zyxel te staan met de laptop?

Reputatie 7
Badge +15

@irmaboonstra 

Het kan zo zijn dat je met de 2,4 GHz WiFi bent verbonden maar de verbinding tot aan de router is prima.

Wij hebben de 2,4 gHz uitstaan, dus ik snap dan nog steeds niet waar het probleem dan zou moeten zitten.

@irmaboonstra

Het kan zo zijn dat je met de 2,4 GHz WiFi bent verbonden maar de verbinding tot aan de router is prima.

 

de eerste stap is toch echt met een bekabelde laptop de snelheid meten, daarmee kun je bepalen of de Odido verbinding goed is. Als je echt een heel oude laptop hebt, dan is dat mogelijk de oorzaak. Ook geen smartphone in de buurt? Ook al eens geprobeerd om naast de zyxel te staan met de laptop?

nee, bij alle apparaten is dat zo. De Xbox, mijn telefoon (iPhone 13) de telefoon van mijn vriend (Samsung s23 plus) ga zo maar verder.. mijn laptop is wat ouder dus dat is logisch dat hij wat trager is, maar ga er niet vanuit dat de nieuwste telefoons ook langzaam zijn? wij hebben sinds het begin al last van dat de wifi niet hoger dan 100mb komt. ook dus op de telefoons en dat is jammer als je een abonnement van 1000mb hebt.

Reputatie 3

het blijft dus belangrijk om te achterhalen of het probleem in wifi of in de internetverbinding zelf zit. als elk apparaat max 100Mbps haalt, lijkt het op een wifi probleem, maar daar zeker van te zijn is die speedtest op een bekabelde aansluiting belangrijk. kun je die xbox niet even aansluiten?

het blijft dus belangrijk om te achterhalen of het probleem in wifi of in de internetverbinding zelf zit. als elk apparaat max 100Mbps haalt, lijkt het op een wifi probleem, maar daar zeker van te zijn is die speedtest op een bekabelde aansluiting belangrijk. kun je die xbox niet even aansluiten?

We hebben de Xbox erin gedaan, de test gedaan en we zitten net wat over de 100 heen maar dit is nog niet veel.

Reputatie 3

dan mag odido aan de bak, het zeer waarschijnlijk aan hun kant.

Reputatie 7
Badge +9

Hi @irmaboonstra, goed dat je hier een topic over begonnen bent.

Ik ben meteen voor je gaan kijken en heb een lijnmeting gedaan. De demping is niet wat het moet zijn dus ik heb direct besloten om Guidion aan te sturen. Je ontvangt zodadelijk een bericht om een afspraak in te plannen met de monteur. Zou je mij na de tijd een terugkoppeling willen geven? Alvast bedankt! 

Reageer