Skip to main content
Beantwoord

Internet problemen tijdens het gamen

  • 29 June 2024
  • 7 reacties
  • 89 Bekeken

Allen,

Ik loop tegen een probleem aan bij het spel ARK Surivival Evolved, mijn probleem is als volgt: In het spel ga je op zoek naar servers en die kan je vervolgens toetreden om te spelen, maar wat ik nou heb als probleem als hij het zoeken begint stopt mij internet er gewoon mee 30-60 seconden. Alles blijft wel verbonden met het wifi/kabel. Maar hij doet niks meer en een speedtest stopt er ook mee. Dit had ik eerst niet voordat ik naar Odido overstapte. Iemand enig idee waarom dit gebeurt? dit gebeurt allemaal op de ps5.

Mvg

7 reacties

Bij ons ook vaak met Ark op de ps5... Hiervoor nooit problemen gehad met andere providers. 

Nog een korte aanvulling, mijn zyxel router is op de begane grond en 1 verdieping erboven is er een zyxel wifipunt (wifi punt heeft geen problemen alle lampjes groen) ook van odido die niet met kabel verbonden is met de router beneden kan ook niet ivm huis. Maar verder is vanuit de wifipunt boven een kabel naar mijn ps5, ook nog om toe te voegen heb ik dit probleem bij geen andere spellen. Blijvend dichtbij het onderwerp ik heb vaak ook last van ping drops, soms stijgt mijn ping naar de honderd(en) is dit normaal? Omdat mijn wifipunt niet verbonden is met een kabel.

Reputatie 7
Badge +15

Hallo @SafaT06 

De router en WiFi punt verbinden onderling via de WiFi en als dat signaal al slecht dat dan zullen de apparaten aangesloten op het WiFi punt ook een slecht signaal hebben. Kan je als test de PlayStation even beneden aansluiten met een kabel of het dan wel goed gaat of verbinden met de WiFi van de Zyxel router?

He @Waqqas ik zal dit zo even testen, heb het spel al tijd niet gespeeld vandaar geen reactie terug. Maar ik vind het nog steeds apart dat mijn wifi gewoon plat gaat voor 30 seconden nadat er servers worden geladen, het laden is geen probleem, maar zodra ze geladen zijn boem internet plat.

He @Waqqas, ik heb de probleem en fix gevonden. Nu vraag ik even om advies, de probleem was dus dat mijn router t-56 dacht dat er een Dos aanval was elke keer als ik alle servers ging laden op Ark Survival Evolved en dus mijn wifi hield er mee op dus heb ik Dos bescherming uitgeschakeld tijdens het spelen van ark in de router instellingen. kan dit enige kwaad? Ik ben van plan om het steeds aan en uit te zetten op momenten wanneer ik ark speel.

Reputatie 7
Badge +15

@SafaT06 

Ik heb daar niet zoveel verstand van maar wat ik wel weet is dat anderen die optie uit hebben staan ivm hoge ping.

Misschien dat iemand anders nog een advies heeft.

Uitzetten kan kwaad maar als je er zelf geen problemen mee ondervindt dan is het niet echt een issue @SafaT06. Dan is er dus een beveiligingsprobleem met 1 of meerdere servers van ARK.

Reageer