internet connectie via wifi verliest

  • 14 March 2024
  • 41 reacties
  • 333 Bekeken

Reputatie 3

Beste Odido, We ervaren problemen met de wifi. het wifi signaal is perfect alleen verliest de wifi de verbinding met het internet op een draadloos device. dit gebeurd meerdere keren op een dag en is ook niet echt een patroon in te zien wanneer het zich voordoet. vaak naar een aantal secondes wachten laad de pagina dan weer verder. zouden jullie het modem is uit kunnen lezen en kijken of daar iets vreemds in te zien is?

Met vriendelijke groet, Erik


41 reacties

Reputatie 3

Hi @Tommie van Odido

Het internet is heel onstabiel. Dan valt de verbinding voor een aantal seconden weg. Ook de tv bevriest dan. Zoals ook hierboven al beschreven. Hoop dat hier toch een oplossing voor is. 

Reputatie 7
Badge +9

Ik heb besloten om toch een monteur te laten komen kijken @Erik35. Hopelijk kan hij wat vinden wat ik niet kan zien! Je ontvangt zo een bericht om een afspraak in te plannen met Guidion. 

Reputatie 3

Hoi @Tommie van Odido, afgelopen woensdag is er een giudeon monteur geweest die binnenhuis alles heeft vervangen wat voor hem mogelijk was. Helaas heeft dit het probleem niet opgelost. Nog steeds wegval van het internet en het bevriezen van het tv beeld. Wellicht dat er het e.e.a. in de wijkcentrale nagekeken dient te worden. Graag hoor ik wat jou expertise hierin in @Tommie van Odido.

 

Mvg Erik 

Reputatie 7
Badge +9

Hey @Erik35, bedankt voor de terugkoppeling. Is dit alleen met wifi of ook bekabeld dat je de uitval ervaart?  

Reputatie 3

@Tommie van Odido beide. Tv mediabox is verbonden met een cat 6 ethernet kabel. 

Reputatie 7
Badge +9

Los van de Mediaboxen, heb je iets anders bekabeld aangesloten waar je dit op merkt @Erik35? Ik gok namelijk dat het echt om je wifi verbinding gaat. Je eigen wifipunten hebben een niet geldige DHCP-lease. Ook verloopt je wifi volledig via je wifipunten. Zou je al je wifipunten en je eigen router of switch willen loskoppelen en het modem willen resetten? Koppel deze niet meer aan en test je verbinding voor een week. Ik ga er vanuit dat je dan verschil zult merken en je internet niet meer wegvalt.

Reputatie 3

@Tommie van Odido, zou je toch is voor mij willen kijken of je nog ergens een T-50 modem hebt liggen? En dat je mij deze kan toesturen? Wil daar zeker de verzendkosten voor betalen.

Reputatie 7
Badge +9

Dat had ik graag voor je willen doen maar dat kunnen we niet meer @Erik35

Reputatie 3

@Tommie van Odido kan ik op de t-56 wel de eigen firmware van Zyxel zetten? Die via hun site te downloaden is.

Reputatie 7
Badge +9

Ook dat is niet mogelijk @Erik35. Wij hebben een custom firmware op onze Zyxels zitten speciaal voor Odido. 

Reputatie 3

Oké @Tommie van Odido , dan heb ik geen verdere opties meer over. Mijn gevoel zegt nog steeds dat het aan de firmware ligt. Ook omdat we hier tot begin dit jaar helemaal geen last van hebben gehad.

Reputatie 3

@Tommie van Odido het is niet alleen via wifi maar ook laptops en pc's die bedraad zijn aangesloten op het modem waar dan de verbinding van wegvalt. Ik heb al zoveel geprobeerd wat betreft instellingen en andere hardware dat ik het niet meer weet.

Reputatie 7
Badge +9

Kan je mijn advies eens opvolgen om je eigen wifipunten en als je die hebt je router/switch loskoppelen @Erik35. Ik ga er vanuit dat je verbinding dan niet meer wegvalt.  

Reputatie 3

@Tommie van Odido, dat is erg lastig omdat we best een groot huis hebben en niet genoeg hebben aan de wifi dekking van het modem zelf. Ook de 4 ethernet aansluitingen op het modem zijn niet voldoende om alles te kunnen voorzien van internet. Iets hebben jullie veranderd in de firmware waardoor deze problemen zich nu voordoen. Kun je de firmware van het modem voor mij terug zetten naar de oude t-mobile versie van vorig jaar.

Reputatie 3

@Tommie van Odido, net 18-04 om 21.10 viel het internet weg en bleef het tv beeld hangen. Misschien dat je dit terug kan kijken?

Reputatie 7
Badge +9

Hey @Erik35, ik ben voor je gaan kijken maar het internet is niet weggevallen. Zoals je hier kunt zien komt er gewoon data door: 

 

Data Usage

 

Ik kan de firmware jammer genoeg niet terugzetten. Ik denk toch echt dat het aan je eigen wifisysteem ligt. Ik kan ook verder niks onderzoeken omdat je wifi op het modem hebt uitgeschakeld.

Reageer