Geen verbinding meer met speakers Harman Kardon sinds overstap


Sinds ik ben overgestapt naar Odido kunnen mijn speakers geen verbinding meer maken met de wifi in huis. Na meerdere keren en in totaal uren (geen grap) aan de telefoon is er nog steeds geen oplossing gevonden. Tot nu toe is er oa geprobeerd om de 5G uit te zetten en/of een nieuw netwerk aan te maken op 2.4. En verder - als ik de mensen aan de telefoon moet geloven - is elke truc uit de doos geprobeerd. Ze vroegen mij om hier om advies te vragen. Is er een held(in) die mij kan helpen? Ik zit al sinds januari zonder speakers in huis en moet zeggen dat ik wel klaar ben met zoveel tijd er in steken om het opgelost te krijgen… Zonder succes. 

Klantnummer: XXXXX

Moderator edit: plaats geen persoonsgegevens in een openbaar bericht.

Teresa van Odido 1 maand geleden

Welkom op onze Community! @Mieke01 

Goed dat je hierover aan de bel trekt. Het probleem is bij ons bekend, maar gelukkig is hier een oplossing voor. In dit topic lees je hier meer over: Wiim Pro Plus krijgt geen IP van Zyxel T-56 | Odido community.

@Sven-Odido Wil je update uitsturen? Alvast super bedankt! 

Bekijk origineel

11 reacties

Reputatie 6
Badge +2

Welkom op onze Community! @Mieke01 

Goed dat je hierover aan de bel trekt. Het probleem is bij ons bekend, maar gelukkig is hier een oplossing voor. In dit topic lees je hier meer over: Wiim Pro Plus krijgt geen IP van Zyxel T-56 | Odido community.

@Sven-Odido Wil je update uitsturen? Alvast super bedankt! 

Reputatie 4
Badge

  

@Mieke01 De oorzaak van dit probleem is al twee maanden bekend (teminste: toen heb ik het uitgezocht en aan Odido doorgegeven). Sinds anderhalve maand is er een nieuwe firmware, die het probleem oplost. Toch krijgt iedere nieuwe klant nog steeds standaard de oude firmware met problemen, en trekt de telefonische helpdesk nog steeds elke niet werkende truc een voor een uit de oude doos om het probleem “op te lossen”, om vervolgens tot de conclusie te komen dat dat niet lukt.

Ik heb al de nodige keren gebeden en gesmeekt om nou eindelijk de telefonische helpdesk ook eens op de hoogte te stellen hoe dit opgelost kan worden, en dat is ook toegezegd, nietwaar @Ishana van Odido, maar interne communicatie lijkt bij Odido verboden. Net als het terugzetten van een werkende oudere versie van de software als een nieuwe alleen maar problemen geeft, of het algemeen uitrollen van een al meer dan een maand beschikbare goed werkende nieuwe versie.

Iedereen vraagt netjes of zij “met voorrang” de nieuwe versie mogen krijgen, en is erg blij en dankbaar dat het voor hen zo snel opgelost is, terwijl dit een probleem is dat door Odido zelf in stand gehouden wordt. Kennelijk leveren al die bedankjes een betere klanttevredenheidsrespons op dan het gewoon doorvoeren van maatregelen die zouden voorkomen dat de ellende zich blijft opstapelen.

Er zijn de afgelopen maand tientallen, zo niet inmiddels honderden bedankjes binnengekomen van mensen die wanhopig werden dat ze hun apparatuur niet aan de praat kregen, waarbij het na een firmware update opgelost was. Die bedankjes zijn kennelijk voor Odido belangrijker dan het voorkomen van weer dezelfde ellende voor nieuwe klanten.

Welkom bij Odido!

Reputatie 6
Badge +2

@henkdeleeuw Ik begrijp heel goed dat je dit probleem zo snel mogelijk blijvend opgelost ziet, ik met jou. Ik kan je verzekeren dat wij hier druk mee bezig zijn en dat dit zeker intern besproken wordt. 

Tot die tijd, willen we graag een ieder die dit ervaart toch kunnen helpen. Ik ben heel dankbaar dat jullie hier in mee willen werken. Ik sta in ieder geval klaar om verder te helpen! 

Reputatie 4
Badge

@Teresa van Odido allereerst oprecht bedankt voor je antwoord. Toen ik twee maanden geleden zelf tegen dit probleem aan liep, ontdekte wat de oorzaak was, en dat probeerde door te geven, bleef het angstwekkend stil. Ik zie jou, @Tommie van Odido , @Sven-Odido  en anderen hier keihard werken, maar dat begint langzamerhand te lijken op keihard dweilen terwijl iedere roep om de kraan dicht te draaien genegeerd wordt.

Het is mooi dat dit intern besproken wordt, maar zolang niet iedere medewerker van iedere helpdesk weet dat de huidige firmware met bepaalde apparaten connectieproblemen geeft die alleen met een firmwareupdate zijn op te lossen, en dat je in 1 oogopslag in het logboekbestandkunt zien dat dit het probleem is, blijft de kraan wagenwijd open staan, en blijf je wanhopige klanten als @Mieke01 houden die maanden bezig zijn met zoeken, terwijl het na het eerste telefoontje opgelost had kunnen zijn.

Echt, bij alle mensen die nu met een firmware-update van hun problemen af zijn, kwamen de volgende twee regels keer op keer terug in de logfile

, en ik heb eind december proberen uit te leggen waarom in dat geval alleen een update van de firmware of een andere router soelaas biedt. Als je dat weet, en van die informatie gebruik maakt, kun je op voorhand een heleboel oorzaken uitsluiten, en hoef je testjes daarvoor niet meer te doen tot de nieuwe firmware geinstalleerd is. Tot vandaag kan ik niet zeggen dat ik merk dat er iets met deze informatie gedaan is.

En dat houdt in dat de kraan open blijft staan, en dat jullie blijven dweilen, terwijl jullie tijd daarvoor te kostbaar is. (in de hoop dat de uitdrukking “dweilen met de kraan open” nog bekend is)

Er zullen waarschijnlijk nog tientallen of honderden klanten met hetzelfde probleem zijn, die de community hier niet weten te vinden, en wanhopig na vele mislukte pogingen prima werkende apparatuur terugsturen naar de fabrikant, enkel en alleen omdat ze de oplossing voor een in principe opgelost probleem niet kunnen vinden.

Reputatie 7
Badge +9

Hi @henkdeleeuw, de firmware was nog niet volledig, gelukkig is hij nu uit de testfase en vandaag worden de eerste modems geupgraded! Dit gebeurt in verschillende batches en vandaag worden de eerste 1000 geupgraded. In de loop van de tijd zullen alle T-56 modems geupgraded zijn. 

Reputatie 4
Badge

Hi @henkdeleeuw, de firmware was nog niet volledig, gelukkig is hij nu uit de testfase en vandaag worden de eerste modems geupgraded! Dit gebeurt in verschillende batches en vandaag worden de eerste 1000 geupgraded. In de loop van de tijd zullen alle T-56 modems geupgraded zijn. 

@Tommie van Odido Juich en jubel!

Toch een hartgrondige kanttekening:
Sinds twee maanden is bekend (tenminste: heb ik proberen door te geven) dat bepaalde apparatuur niet wil verbinden door een firmwarefout in de dhcp-afhandeling van het T-56 modem, dat je dat in 1 oogopslag in de logfile van de router kunt zien, en dat dat alleen op te lossen is met een andere firmware of andere router.
Tot deze week hebben mensen uren aan de lijn gehangen met de telefonische helpdesk, waar dit niet bekend bleek. Tientallen uren verspilde werktijd, tientallen wanhopige klanten die weken aan het tobben zijn, terwijl ze na het eerste telefoontje met een nieuwe firmware geholpen hadden kunnen zijn.
Waarom wist de telefonische helpdesk tot deze week niet dat dit een in principe opgelost probleem was, en dat de rest van de tests zinloos was?

Naar ik begreep zijn deze problemen begonnen na een firmware update begin december vorig jaar, terwijl er daarvoor nauwelijks problemen waren. Het heeft dus drie maanden geduurd voor het opgelost was. Was in de tussentijd, toen bleek dat de problemen aanzienlijk breder waren, een rollback naar een voorheen werkende versie zo’n idioot idee geweest? Of geef mensen desgewenst zelf de keuze welke versie ze willen draaien, tot alle problemen opgelost zijn.

Hetzelfde zie je nu weer gebeuren bij de TV app: die is vernieuwd, en het regent klachten.
De oude versie kan niet teruggezet worden, “want er zijn mensen waarbij juist die niet werkte”.
Maar bij het gros werkte die versie nou net wel, en zou mensen de keus geven de meeste problemen oplossen.

Ik ben bang dat ik op deze vragen geen antwoord zal krijgen.
Ik ben niet “aardig genoeg”, wel bezorgd, verdrietig en boos.
Alledrie, omdat ik jullie zo hard zie werken, en zo veel tijd kwijt zie raken aan problemen die eigelijk geen problemen meer zouden moeten zijn.

Dank voor alle inzet, maar soms is het zinvol om de kraan dicht te draaien als je keihard aan het dweilen ben.

Reputatie 7
Badge +9

Hey @henkdeleeuw, we wisten in de eerste instantie niet dat dit zo'n groot issue was. Daarom is het nergens intern gemeld en heb ik het met het CPE-team aangepakt. Het heeft zolang mogen duren omdat een nieuwe firmware met de bugfixes niet heel makkelijk was om te realiseren. Gelukkig is het ons gelukt en zijn we gestart met het uitrollen van de firmware. Ik ben het inderdaad met je eens dat het beter gecommuniceerd had moeten worden en dweilen met een kraan open heeft inderdaad weinig zin. Je bent zeker aardig genoeg Henk, we hebben je eigen inzet, hier op de Community, ook opgemerkt de laatste tijd en daarvoor zijn we je erg dankbaar!  

Beste Odido 

er schijnt een update te zijn zodat ik wel mijn speakers van Harman kardon citation one kan gebruiken.

ik heb deze nieuw gekocht maar ik kan er nu niet mee doen kunnen jullie me helpen? 

Reputatie 5
Badge +4

Hi @Gebruiker0204, ik heb je gebruikersnaam gewijzigd, het is namelijk niet toegestaan om hier je telefoonnummer in te vullen. Mocht je een andere gebruikersnaam willen, laat het me dan weten zodat ik dit voor je kan aanpassen! Ik heb je gelijk op de lijst gezet om de nieuwe firmware update te ontvangen. Tijdens het updaten zal je internet ongeveer drie minuten wegvallen. Daarna staat de nieuwe firmware op het modem.

Nora!

Dankjewel!

wanneer kan ik verwachten Dat mijn speakers weer aangesloten kunnen worden?

Reputatie 7
Badge +9

Dat zou nu moeten kunnen @Gebruiker0204

Reageer