Fritz repeaters op Odido modem

  • 1 April 2024
  • 6 reacties
  • 128 Bekeken

  • is een nieuwe Poster
  • 3 reacties

Ik ga van Tweak naar Odido. Ik heb 3 Fritz repeater voor de Tweak Fritzmodem. Kan ik deze Fritz repeaters ook koppelen aan de Odido Zyxel modem? Zo ja hoe? Of kan ik beter mijn Fritz modem houden (al weet ik niet hoe ik hem aansluiten moet).

Als dat niet kan, moet ik 3 dure nieuwe repeater huren of kopen, wat ik een geldverspilling vind. Kan het simpeler?

peter-keetfm 28 dagen geleden

Hoi @yassar 

De Fritz repeaters kun je niet koppelen aan de Zyxel.

Wat je wel kan doen een Fritzbox gebruiken i.p.v. de Zyxel.

Zodat je de repeaters kan blijven gebruiken.

Bij de meeste Fritzboxen kun je het T-Mobile/Odido profile in stellen.

 

 

Bekijk origineel

6 reacties

Hoi @yassar 

De Fritz repeaters kun je niet koppelen aan de Zyxel.

Wat je wel kan doen een Fritzbox gebruiken i.p.v. de Zyxel.

Zodat je de repeaters kan blijven gebruiken.

Bij de meeste Fritzboxen kun je het T-Mobile/Odido profile in stellen.

 

 

Bij de meeste Fritzboxen kun je het T-Mobile/Odido profile in stellen.

 

 

Oke, en hoe doe ik dat dan? Ik ben niet al te bekend met modems instellen etc. Hoe stel ik een Odido profiel in, en hoeveel werk is dat?

dank.

 

 

Bij de meeste Fritzboxen kun je het T-Mobile/Odido profile in stellen.

 

 

En een oplossing zoals dit, zou dat niet werken: https://nl.avm.de/service/knowledge-base/dok/FRITZ-Repeater-3000/3488_FRITZ-Repeater-via-Wi-Fi-met-router-van-een-andere-fabrikant-verbinden?t_id=5991056 ?

Reputatie 7
Badge +15

Hallo @yassar 

Welke Fritzbox heb je nu precies? Je kan hem aansluiten op de ONT en in de interface kies je bij internetaanbieder voor T-Mobile/Odido of je kiest voor andere, aansluiten op externe modem met VLAN ID 300.

Hallo @yassar 

Welke Fritzbox heb je nu precies? Je kan hem aansluiten op de ONT en in de interface kies je bij internetaanbieder voor T-Mobile/Odido of je kiest voor andere, aansluiten op externe modem met VLAN ID 300.

Fritzbox 5490 heb ik nu.

 

IK heb een leek hierin, Dus als je in lekentermen kunt uitleggen hoe ik die Fritzbox kan aanlsuiten op mijn Odido glasvezel, zodat ik gewoon internet en tv heb, dan kan ik je bijna wel zoenen.

@yassar 

Zie dit topic.

 

Reageer