Voicemail vaste telefoon werkt niet meer.

  • 17 April 2024
  • 34 reacties
  • 288 Bekeken

Reputatie 5
Badge

Hallo, sinds kort werkt hier de voicemail van de vaste telefoon niet meer. Men krijgt wel de voicemail te horen en kan inspreken, maar ik krijgen helmaal geen bericht/mail daarvan. Heeft altijd gewerkt.

Bvd, Tom

Cal van Odido 29 dagen geleden

Hoi @HereIsTom, dat is een duidelijk verhaal, al durf ik nog niet exact het probleem aan te wijzen. Wél staat aan onze kant alles goed. Je kan je voicemail instellingen bij ons ook nakijken in je Mijn Odido account: Bellen instellingen.

Heb je al geprobeerd om het basisstation van je vaste telefoon kort van het stroom af te halen? Zou je anders de vaste telefoon terug kunnen zetten naar de fabrieksinstellingen? Houd er in dat geval wel rekening mee dat je contacten en belangrijke berichten goed opslaat.

Ik ben benieuwd, ik puzzel graag met je mee naar de oplossing!

Bekijk origineel

34 reacties

Reputatie 5
Badge

Dank @Ishana van Odido, dan wachten we het nog even af.

@Tommie van Odido Het is met verschillende type telefoons geprobeerd en het heeft hier helemaal niets mee te maken. De telefoon gaat over en er wordt niet opgenomen, dan gaat de beller naar de voicemail (dit is op jullie servers). Daarna sturen jullie dit server bericht als .wav file als e-mail attachment naar het in “mijn account“ ingestelde e-mail adres voor voicemail. Dit alles gebeurd in jullie datacenter en heeft niets te maken met mijn telefoon. Afluisteren van de berichten door te bellen naar 1233 werkt, ik hoor de ingesproken voicemail. Maar de e-mail met wav file krijg ik dus niet meer. Maar het is een Panasonic maar ook ander merk geprobeerd. Het heeft ook altijd gewerkt en is er opeens mee gestopt. Het moet een aanpassing aan jullie kant zijn. Als je een Odido engineer hebt die verstand heeft van de dienst voicemail to e-mail moet die er zo uitkomen, maak anders zelf een testopstelling dan begrijp je precies wat er fout gaat en wat we bedoelen. Zelfs als ik geen telefoon zou aansluiten moet het werken en jullie opgeslagen voicemail moet dan in mijn E-Mail komen. 

Reputatie 7
Badge +9

Ah oke dus het gaat echt om de e-mail die verstuurd wordt @HereIsTom & @FraRin. Dit onderzoek loopt, hopelijk hebben we hier snel de oplossing voor! 

Reputatie 5
Badge

Hallo @Demi van Odido, Bedankt, dan wachten we het nog even af.

Reputatie 5
Badge

@FraRin Nou dan hoop ik dat het bij mij ook wordt opgelost.

Reputatie 5
Badge

Hallo @FraRin en @Elisabeth-46, hier ook niks meer gehoord al die tijd 😥

En nog steeds werkt het niet, ze kunnen wel inspreken, maar krijg geen e-mail dat er een voicemail is.

Misschien dat @Demi van Odido of @Nora van Odido iets voor ons kunnen betekenen want het begint nu wel vervelend te worden en lijkt er dus op dat het een algemene storing is nu dus bij veel meer mensen het niet werkt.

Ik ga morgen wéér bellen. Ik denk toch niet dat het aan mijn vrij oude telefoon ligt. Maandag was alles nog goed  bij Tele2 en nu heb ik Odido....en werkt het niet meer. Toch vreemd...zal echt aan Odido liggen. 

Reputatie 7
Badge +14

Tele2 en Odido zijn echt andere producten.  Daarom in Tele2 mobiel opgegaan in Odido maar het oude Tele2 thuis/vast product is Tele2 gebleven. Omdat koper lijnen worden uitgefaseerd in Nederland sterft dat vanzelf uit....

Reputatie 5
Badge

Nee helaas niks meer gehoord hier.

Reputatie 5
Badge +3

Hoi @HereIsTom, ik heb het direct nagekeken! Het is nog in onderzoek bij de Technical Service Desk (deze Odido voor thuis afdeling houdt zich bezig met complexere netwerkissues en storingen). Zodra we meer informatie hebben. zullen we het direct laten weten. Voor nu dank ik je oprecht voor je geduld en wens ik je alsnog een mooie dag! Groetjes, Ishana

Reputatie 5
Badge +4

Hi @HereIsTom, dankjewel voor deze verduidelijking! Ik zou je willen vragen om tijdelijk een ander e-mailadres in te stellen waar de voicemail berichten naartoe gestuurd kunnen worden en dit uit te testen. Ik ben namelijk erg benieuwd of deze wel aankomen als een ander e-mailadres ingesteld is, of dat ze hier ook niet op binnen komen. Dit kan je aanpassen in jouw Mijn Odido account. Wil je me hiervan op de hoogte houden? Dan kan ik dit verder voor je uitzoeken! 

Reputatie 5
Badge

Hallo @Nora van Odido, helaas heb ander email adres ingesteld maar ook daar komt de voicemail niet binnen. Ook niet bij de Spam.

Vandaag weer met Odido gebeld hierover en na overleg met de technische dienst is er een ticket ingelegd bij de TD (ik denk 2de lijns support), ik zou binnen 3 dagen iets horen. zal ivm hemelvaart wel volgende week worden denk ik. probleem is nu wel duidelijk bij Odido.

Ja, ik hetzelfde. Werd trouwens gebeld door Odido als reactie op mijn ticket en alles zou weer werken. Kwam zeker weten een e-mail van mijn voicemail. NIET DUS!  Weer gebeld. Kreeg nu een andere medewerkster die alles heeft uitgeprobeerd. Ze heeft mij op mijn vaste nummer gebeld, bericht ingesproken, maar kreeg GEEN e-mail. Zij heeft dat gecontroleerd maar kan me niet helpen. Weer een bericht voor de TD gemaakt…….😭….wordt weer over een paar dagen gebeld…...ook omdat de nummerherkenning niet werkt!  En als het dan nog niet lukt, komt er een monteur hier.   Moet het allemaal nog zien. Het ligt niet aan het telefoontoestel. Is ook geprobeerd. En nu kan ik wel een paar keer per dag 1233 bellen om te horen of er een voicemailbericht is, maar mijn telefoonrekening loopt daardoor steeds meer op. 13 cent starttarief en 13 cent per minuut. Lekkere business zo.   Wordt vervolgd ( mag je hopen)

Hallo @Tommie van Odido, het heeft hier niks met de telefoon te maken. De voicemail kan men gewoon inspreken, maar er komt daarna geen e-mail meer binnen met de voicemail.

Ja, hier hetzelfde. Werd vanmorgen gebeld dat alles in orde is en de instellingen goed staan. Nou, dat wist ik onderhand zelf ook wel dat die goed staan. Er klopt iets niet bij Odido. De connectie voicemail-email is niet goed. Nu wéér een ticket aangemaakt…….😭

 

Reputatie 5
Badge

Ik mag toch hopen dat Odido ziet dat dit bij meerdere mensen speelt en dus niet aan de apparatuur thuis ligt. De voicemail werkt namelijk gewoon alleen krijg je dus geen e-mail meer van de voicemail dus moet het wel ergens bij Odido zelf liggen.

Ik hoop dat @Tommie van Odido @Cal van Odido @Nora van Odido en @Demi van Odido  dit nog eens goed door kunnen geven?

Ah oke dus het gaat echt om de e-mail die verstuurd wordt @HereIsTom & @FraRin. Dit onderzoek loopt, hopelijk hebben we hier snel de oplossing voor! 

Hoi Tommie, is er al een oplossing gevonden voor het versturen voicemail bericht naar e-mail? Ik heb nog steeds niks gehoord.

Ik mag toch hopen dat Odido ziet dat dit bij meerdere mensen speelt en dus niet aan de apparatuur thuis ligt. De voicemail werkt namelijk gewoon alleen krijg je dus geen e-mail meer van de voicemail dus moet het wel ergens bij Odido zelf liggen.

Ik hoop dat @Tommie van Odido @Cal van Odido @Nora van Odido en @Demi van Odido  dit nog eens goed door kunnen geven?

Ik heb ook geen nummermelding meer. Medewerkster klantenservice heeft daarstraks mijn vaste nummer ingesproken , maar geen email. Nu weer wachten op een vervolg…..en maar steeds telefoontjes betalen om die voicemail te bellen…. klopt toch niet? Is een probleem bij Odido. Mij is een monteur beloofd als ze het niet in orde krijgen, maar lijkt me geen zaak voor een monteur. 

Reputatie 7
Badge +9

Hi @HereIsTom, @Elisabeth-46 en @FraRin, zouden jullie kunnen doorgeven over wat voor telefoon het gaat? Merk en type?  

@HereIsTom, het issue is nog steeds in onderzoek bij ons Voip-team. Er zijn meerdere klanten toegevoegd aan dit ticket. Hopelijk kunnen ze de oorzaak snel vinden en oplossen!

Reputatie 7
Badge +9

Ze zijn nog steeds bezig met het onderzoek @Elisabeth-46. Hopelijk hebben ze snel de oplossing hiervoor! 

Ze zijn nog steeds bezig met het onderzoek @Elisabeth-46. Hopelijk hebben ze snel de oplossing hiervoor! 

Dank voor de reactie. Ik zou binnen 3 werkdagen bericht krijgen van de technische dienst……..hoop wel zeer binnenkort een oplossing te hebben. Dit is echt heel vervelend voor me. Heb die vaste telefonische aansluiting met melding voicemail berichten hard nodig in mijn situatie. En elke keer bellen naar de voicemail om te zien of er een bericht is ingesproken kost me steeds geld...en dat is niet volgens afspraak. 

Reputatie 7
Badge +8

Hi @HereIsTom Dank je wel voor het testen en laten weten! Ik heb het ook aan mijn kant nog getest of ik het kan aanpassen, maar ik krijg ook een error wanneer ik jouw e-mailadres opnieuw instel. Ik vermoed dat er dan iets niet goed gaat in het systeem. Ik ga dan ook een ticket voor je aanmaken naar onze technische dienst, zodat ze dit verder kunnen onderzoeken en oplossen. Je ontvangt hier zo ook nog een bevestiging van per e-mail! 

Reputatie 5
Badge

Hallo @Tommie van Odido, het heeft hier niks met de telefoon te maken. De voicemail kan men gewoon inspreken, maar er komt daarna geen e-mail meer binnen met de voicemail.

Ja, ik sluit me graag aan bij deze verhalen/problemen met voicemail. Ben onlangs overgestapt vanuit Tweak (overgenomen door Odido).

Ten eerste wilde ik op een ander e-mail adres mijn voicemails toegestuurd krijgen dan waarmee ik een Odido account heb gemaakt maar dat moest hetzelfde e-mailadres zijn. Vraag is dan waarom ik dat wel anders kan aangeven bij mijn voicemail instellingen… maar goed. Maar bij rechttrekken bleef het probleem overigens bestaan. Ik krijg nog steeds geen e-mails van mijn voicemail berichten.

Laatste update vanuit hen: ruim twee weken geleden (we’re working on it...)

Ja, dit is een uiterst vervelende situatie. Je betaalt nu ook voor een dienst die niet geleverd wordt.

Vanavond kwamen in Radar een aantal zaken van de provider Odido ter sprake die nog steeds niet werkten.

En ook dat er een compensatie voor een aantal van de gedupeerde mensen kon komen. Je hebt meer aan een oplossing dan aan een compensatie. Ik heb er weinig vertrouwen meer in dat de voicemail nog in een email afgeleverd word. Hopelijk komt er deze week nu eindelijk een oplossing. 

Sinds een week de vaste telefonie van Odido ( was Tele-2 en alles goed). Ik krijg geen melding meer wanneer ik gebeld ben ( rood knipperlampje op de telefoon) en ook geen melding dus of er een voicemail bericht is ingesproken. Heb soms wel een voicemail bericht en dat heb ik dus gemist. Erg vervelend! Is belangrijk voor mij vanwege de paar mensen die me nodig hebben. Heb al regelmatig gecontroleerd met mijn mobiel, maar elk gesprek naar vaste telefonie moet ik betalen, voor niets dus. Al van de stroom gehaald; geen effect. Modem opnieuw opgestart: geen effect. Graag z.s.m. hulp hierbij. Oja, als ik word gebeld krijg ik de vermelding”Externe oproep” in plaats van de naam van de beller ( of onbekend). 

Reageer