Beantwoord

vaste telefoon werkt nog steeds niet

  • 9 October 2020
  • 42 reacties
  • 1691 Bekeken


Toon eerste reactie

42 reacties

Reputatie 7
Badge +16

Goedemorgen @adschoonen, welkom op de Community en bij Thuis!

Jouw aanvraag was kennelijk nog niet volledig aangemeld door de monteur, het vast Bellen deeltje bleef daardoor hangen op “planned”. Ik heb dit nu doorgezet, binnen maximaal één à twee uur zal alles werken. Veel plezier met je abonnement. Mocht ik nog iets kunnen doen, laat het me dan alsjeblieft weten. Stay safe! 

Sorry voor het dubbel posten. Ik dacht, dat de eerste keer niet gelukt was, :)

@ jason

Ik vind het heel fijn om te lezen dat het bij ad binnen 2 uur word opgelost. Ik ben inmiddels 3 maanden en 3 monteurs verder en kan nog steeds niet gebeld worden op mijn vaste telefoon.

Reputatie 7
Badge +16

@M.Samsey Dat is jammer, ik heb het in het ticket gezet als notitie zodat de technische dienst ook hiervan op de hoogte is. We gaan op zoek naar een andere oplossing!

@Brian 

Niemand met een vaste lijn toestel kan mij bereiken.  " het door u gekozen nummer is niet ingebruik. Het ligt niet mijn vaste toestel want een mobiele nummer kan mij vaste toestel wel bereiken. En ik kan ook bellen naar een vaste toestel of mobiele nummer. Ik heb ook geprobeerd om mijn vaste toestel om te wisselen maar dat was ook geen succes. Volgens beide monteuren die bij mij thuis zijn geweest ligt het niet aan mijn vaste toestel of modem. Ik vind het jammer dat dit probleem zich al voordoet sinds 17 september en het nog steeds niet is opgelost.

Reputatie 7
Badge +16

Sorry voor het dubbel posten. Ik dacht, dat de eerste keer niet gelukt was, :)

Geen enkel probleem @adschoonen, bedankt voor je begrip! 😄

Hoi @M.Samsey, daar duik ik dan meteen in. Elk probleem kan een andere oorzaak hebben, vandaar dat het issue bij @adschoonen eenvoudiger op te lossen was. Dat betrof slechts het doorvoeren van de status van de aanmelding, dat kost maar een paar minuten en is zo te herkennen aan het feit dat de status op “Planned” staat. Bij jou ligt het probleem gecompliceerder.

Als ik de lijnmeting bekijk, zie ik dat de vaste lijn wel geactiveerd is en “up” is; dit betekent dat er een verbinding van en naar de vaste lijn aanwezig is. Kun je wel bellen met de vaste telefoon en alleen niet gebeld worden, of beide niet? Ik voer meteen een reprovisie uit op het modem zodat de vaste lijn opnieuw geregistreerd wordt op het modem. Als dit nog steeds niet helpt, zet ik het direct door naar de specialisten.

@Jason  ik kan wel bellen maar vanaf een vaste lijn kan er niet naar mij gebeld worden dan word er aangegeven dat het nummer niet in gebruik is maar vanaf een mobiel kan er wel gebeld worden naar mijn vaste telefoon.

Reputatie 7

Hi @M.Samsey Excuses als deze vragen al eerder gesteld zijn maar geldt dit voor meerdere nummers vanaf de vaste lijn of het is het één specifiek nummer/persoon die jou niet kan bereiken? En van welk merk/type vast toestel maak je gebruik?

Reputatie 7
Badge +9

Hi @ezinken, goed dat je hiervoor aan de bel trekt.

Ik ben meteen voor je gaan kijken en ik zag dat je al met onze klantensevice gesproken hebt. Zij hebben een ticket voor je aangemaakt, onze techneuten zullen hier een blik op werpen. Hopelijk hebben we dit snel voor je opgelost!

Reputatie 7

Hoi @M.Samsey ,

Dank je wel voor je terugkoppeling! Ik begrijp dat je zo snel mogelijk een oplossing wilt voor het probleem, het heeft immers lang genoeg geduurd. Ik wil dit graag voor je oppakken zodat je een permanente oplossing hebt en je weer volledig van je telefoon kan genieten. 

Om ervoor te zorgen dat de technische dienst opnieuw het probleem oppakt, heb ik bovenstaande testvoorbeelden nodig. Het vorige onderzoek van de technische dienst is gesloten, opdat wij je volledig werkend zien in ons systeem. Om de techneuten zo goed mogelijk in te lichten, zijn deze testvoorbeelden dan nodig. 

Mocht ik opnieuw het onderzoek laten starten, hoor ik het graag van je. Je kan mij altijd een privébericht sturen met deze informatie. Heb je vragen? Schroom niet. Ik zit voor je klaar! 

@Boris vraag maar aan Sander

VOOR DE ZOVEELSTE KEER IK HEB ZE AL GESTUURD VRAAG EERST AAN JE COLLEGA 

Reputatie 7
Badge +16

Goedemiddag @M.Samsey, bedankt voor alle informatie, ik ga het ticket inschieten zodat het nu voor eens en altijd opgelost wordt.

Nog één laatste vraag sorry! Kun je mij twee voorbeeldgesprekken toesturen in een privébericht met datum, tijdstippen en telefoonnummers? Geef aan of het een uitgaand of inkomend gesprek is, alsjeblieft. 

Zodra dit binnen is, kan ik het doorzetten en wordt het hersteld.

Reputatie 7
Badge +16

Goedemorgen @M.Samsey, ik zie dat mijn collega van de Klantenservice de situatie wederom doorgezet heeft naar onze techneuten zodat dit opgelost kan worden. Het leek goed te gaan en de vaste telefoonlijn is nu wel correct aangemeld en geregistreerd dus die oorzaak is verholpen. Wat nu het geval is, is dat jij wel kunt bellen, maar niet gebeld kunt worden. 

Om nog één laatste oorzaak uit te sluiten, probeer ik graag nog het volgende: ik reset alle binnenkomende diensten op het modem. Dat gaat iets verder dan een simpele herstart en zorgt ervoor dat Internet en vast Bellen weer opnieuw naar het modem gestuurd worden. Indien je hiermee akkoord gaat, voer ik dit zo snel mogelijk voor je uit. Dit noemt men overigens een reprovision en is dus geen factory reset. 

Laat me weten of ik dit voor je mag uitvoeren, dan zorg ik ervoor dat dit gedaan wordt. Samen komen we er altijd uit!

Reputatie 7
Badge +16

Hoi @M.Samsey, bedankt voor je medewerking. We gaan net zo lang door totdat we de oplossing gevonden heb en waar nodig schakelen we hulptroepen in. Voordat we zover zijn, nog vier laatste controles:

  1. Zit er toevallig een ‘splitter’ tussen de (telefoon)kabel? Het gaat dan specifiek om de verbinding tussen de VOIP-poort op het modem (achterop) en het moedertoestel van de vaste telefoon. Vroeger was het namelijk gebruikelijk om de ISDN lijn (voorloper van DSL) te splitsen door een splitter. Deze splitter is niet van toegevoegde waarde en kan mede door ouderdom stuk gaan. 
     
    Splitters kunnen er zo uitzien (de kleur kan ook zwart zijn):

 

  1. Welk merk vaste telefoon gebruik je? Is het toevallig een Panasonic? 
  2. Probeer eens om de vaste lijn van VOIP-poort één naar VOIP-poort twee om te zetten (en vice versa). 
  3. Zou je kunnen bellen naar 085-7732598 en dan tijdens het gesprek de toets <5> kunnen indrukken? Hoor je tijdens het gesprek “FIVE” uitgesproken worden? 

Indien de laatste checks ook geen oplossing verschaffen, zet ik het door naar onze vaste lijn specialisten.

Reputatie 7

Hoi @M.Samsey,

 

We monitoren momenteel jouw telefoonlijn. Het is een bijzonder geval, want met mobiele nummers gaat het goed. Weet dat we druk bezig zijn dit te onderzoeken. Mocht je nog twee voorbeelden kunnen aanleveren (van een vaste lijn die inbelt en het bandje krijgt) dan zou dit ons enorm helpen. Dan kunnen we op dat tijdstip controleren wat er in het modem gebeurt. Alvast bedankt, want wij willen dit net zo goed als jou verhelpen!

Reputatie 7
Badge +16

Hoi @FraukjeKastelijn, van harte welkom op de Community!

Vast Bellen was nog niet ingegaan, bleef hangen op de status “Planned”. Hierdoor kon je nog niet bellen en gebeld worden. Als het goed is, moet de vaste lijn nu 100% geactiveerd zijn. Ik heb namelijk een lijnmeting gedaan en daar staat de status van de vaste lijn op actief. Om er helemaal zeker van te zijn dat alles actief is, heb ik een kleine aanpassing gedaan. Kun je verfiëren dat het hiermee wel werkt, alsjeblieft? 

We gaan het oplossen, dat weet ik zeker!

Reageer