Telefoon nummer niet ingebruik

  • 21 April 2024
  • 11 reacties
  • 114 Bekeken

Reputatie 1
  • is een Master Poster
  • 13 reacties

Ik krijg de melding dat mijn telefoonnummer niet meer in gebruik is????Dat lijkt te zijn gekomen nadat ik een wachtwoord heb mee gegeven aan mijn telefonie account ivm een eigen modem.

Als ik dus nu bel met mijn mobiel naar mijn vaste nummer krijg ik dat het telefoonummer niet in gebruikt is.

Het configureren van de Fritzbox werkt ook niet want dan komt de melding in het log bestand..
 

 

henkdeleeuw 10 dagen geleden

@EddyH0 Het wachtwoord aanpassen via de website werkt al jaren niet.
Als je het daar aanpast wordt het in iets onbekends veranderd. Bugje in de website.

Dat was @Nora van Odido misschien even vergeten.

Gelukkig heeft @TMTV een script geschreven waarmee je wachtwoord kun achterhalen.
Dat is hier te vinden:

Als het niet lukt kan @TMTV je hopelijk verder helpen.

Bekijk origineel

11 reacties

Reputatie 5
Badge +4

Hi @EddyH0, ik ben gelijk met je mee gaan kijken en ik heb gelijk wat instellingen voor je aangepast. Wil je het modem eens een powerflip geven en voor me controleren of het nu wel weer werkt? Mocht je nog steeds dezelfde melding krijgen, dan ben ik erg benieuwd of je nog wel zelf met het vaste nummer kan bellen. Hou je me hiervan op de hoogte? 

Reputatie 1

Hi @EddyH0, ik ben gelijk met je mee gaan kijken en ik heb gelijk wat instellingen voor je aangepast. Wil je het modem eens een powerflip geven en voor me controleren of het nu wel weer werkt? Mocht je nog steeds dezelfde melding krijgen, dan ben ik erg benieuwd of je nog wel zelf met het vaste nummer kan bellen. Hou je me hiervan op de hoogte? 

Helaas werkt niet.
Ik blijf van mening dat mijn wachtwoord(aanpast) niet is doorgezet aan de kant van Odido waardoor ik nu mijn telefoonnummer niet kan registeren.
deze melding blijft...

 

Reputatie 4
Badge

@EddyH0 Het wachtwoord aanpassen via de website werkt al jaren niet.
Als je het daar aanpast wordt het in iets onbekends veranderd. Bugje in de website.

Dat was @Nora van Odido misschien even vergeten.

Gelukkig heeft @TMTV een script geschreven waarmee je wachtwoord kun achterhalen.
Dat is hier te vinden:

Als het niet lukt kan @TMTV je hopelijk verder helpen.

Reputatie 1

@EddyH0 Het wachtwoord aanpassen via de website werkt al jaren niet.
Als je het daar aanpast wordt het in iets onbekends veranderd. Bugje in de website.

Dat was @Nora van Odido misschien even vergeten.

Gelukkig heeft @TMTV een script geschreven waarmee je wachtwoord kun achterhalen.
Dat is hier te vinden:

Als het niet lukt kan @TMTV je hopelijk verder helpen.

Top ik ga kijken .. thanks.

Reputatie 1

Wachtwoord kunnen opvragen doormiddel van het script van TMTV. Dank :-)
Alleen na het invoeren van alle gegevens via wizard van de Frtizbox(5590 Fiber) wordt het telefoonnummer nog steeds niet aangemeld bij Odido.

nog steeds de melding :

Vandaag maar de zyxel modem nogmaals aansluiten en dan kijken of de telefonie uberhaupt nog werkt..

 

Reputatie 1

Wachtwoord kunnen opvragen doormiddel van het script van TMTV. Dank :-)
Alleen na het invoeren van alle gegevens via wizard van de Frtizbox(5590 Fiber) wordt het telefoonnummer nog steeds niet aangemeld bij Odido.

nog steeds de melding :

Vandaag maar de zyxel modem nogmaals aansluiten en dan kijken of de telefonie uberhaupt nog werkt..

 

Helaas met aansluiten van zyxel modem nog steeds geen telefoon.
Nog steeds dezelfde melding dat het nummer niet in gebruik is.
Naar buiten bellen gaat ook niet.

Kortom het lijkt erop dat kant de kant van Odido iets niet goed staat.
Want anders zou ik niet de melding krijgen dat het nummer niet in gebruik is..

@Nora van Odido kan jij een verder onderzoek doen?

Reputatie 7
Badge +9

Hi @EddyH0, werkt je telefoon wel als je de Zyxel aangesloten hebt? Anders wil ik @TMTV vragen om hier een deskundige blik op te werpen!

Reputatie 1

Hoi  Tommie,

Ik heb ook inmiddels telefonisch(via mijn mobiel 😊)  contact gehad met je collega's van support en die hebben mijn ticket doorgezet naar de technisch dienst.
De reden hiervoor is: mijn SIP niet wil registreren. Dat gebeurd dus met het Zyxel T-56 modem.
Ik ben nu in afwachting van de technische dienst. 

Maar ik sta open voor alle andere mogelijke oplossingen 😀

 

Reputatie 5
Badge +4

Hi @EddyH0, ik zie inderdaad dat hier nu een ticket voor doorgezet is en dit wordt zo snel mogelijk opgepakt door mijn collega's. De registrering moet eerst helemaal goed staan, wat zij voor je in orde kunnen maken. Zodra dit geregeld is, krijg je gelijk een update van ze! 

Reputatie 7
Badge +6

@EddyH0 Zou je nogmaals kunnen proberen om via Mijn Odido je voip-wachtwoord aan te passen? Er zit namelijk nog een bug in het systeem voor lijnmetingen dat de moderators gebruiken. In haar eerste post schrijft @Nora van Odido dat ze wat instellingen heeft aangepast. Als ze toen een reprovisie gedaan heeft en je voert het script uit (of je sluit de Zyxel aan), dan krijg je het oorspronkelijke wachtwoord te zien, terwijl op de voip-server het nieuwe wachtwoord ingesteld staat. Pas daarom het wachtwoord nogmaals aan, dan krijg je de aanpassing wel door en staat alles goed op de server. Hopelijk is dit de oplossing!

Reputatie 1

@TMTV. 

Zojuist met suc6:
- Het wachtwoord gewijzigd via de Odido website.
- Zyxel T-56 modem aangesloten en het telefonie lampje ging groen branden ( goed teken 😉 )
- Gebeld bel met het vaste nummer en naar vaste nummer. Suc6
- Via Voip.py het nieuw aangemaakte wachtwoord weer opgevraagd bij Odido.
- Vervolgens de gegevens ingevoerd in de Frtizbox volgens de beschrijving van
FRITZ!Box voor gebruik op de glasvezelaansluiting van Odido (voorheen T-Mobile) configureren | FRITZ!Box 5590 Fiber | AVM Nederland   (regels 1 tot en met 9)

  1. Klik in de gebruikersinterface van de FRITZ!Box op "Telefonie".
  2. Klik in het menu "Telefonie" op "Eigen telefoonnummers".
  3. Klik op de knop "Nieuw telefoonnummer".
  4. Selecteer uit de vervolgkeuzelijst "Andere aanbieder" ("Andere provider").
  5. Voer bij "Telefoonnummer voor de aanmelding" je telefoonnummer met het netnummer in (bijvoorbeeld 31201234567).
  6. Voer bij "Intern telefoonnummer in de FRITZ!Box" je telefoonnummer in (bijvoorbeeld 1234567).
  7. Voer bij "Gebruikersnaam" en "Wachtwoord" de toegangsgegevens in die je hebt ontvangen van Odido.
  8. Voer bij "Registrar" voip.t-mobilethuis.nl in.
  9. Voer bij "Proxyserver" voip.t-mobilethuis.nl in.
     

En het lampje brand groen op de Fritzbox.

Gebeld met en naar het vaste nummer via de fritzbox ==>  alles werkt :-)
Kortom @TMTV super bedankt 😊

Nora, Tommie en jullie collega's op de supportdesk ook super bedankt voor de ondersteuning.

De ticket bij Odido kan gesloten worden.
Fijne avond.

 

Reageer