Skip to main content

Wanneer ik een helpdesk bel met een keuzemenu om naar de juiste afdeling te worden verbonden, werkt dit niet op mijn op mijn Gigaset handset E560.

 

Aan Gigaset gevraagd wat te doen.

 

Antwoord Gigaset:

Dit moet normaal wel mogelijk zijn. 

Als het basisstation van uw Gigaset E560 met een stekker (met 4 pinnen) in de muur verbonden is, verwijder deze eens voor 15 seconden, 

plaats hem terug voor 10 seconden en herhaal dit nog een tweede keer.

(geen resultaat)

 

Is het basisstation rechtstreeks met de router verbonden, controleer de volgende instellingen in de router:

Open het menu van de router.

In de settings, lokaal te benaderen met een browser via de URL moet staan:
Telephony > Telephone numbers > Edit (potlood achter het gewenste nummer, dit moet voor elke telefoonlijn apart) > Kopje ‘Additional settings’ > 'DTMF transmission’ > optie ‘RTP or in-band’ 

(geen toegang tot settings, volgens mij afgeschermd)

 

Wat gaat T-Mobile doen om dit probleem op te lossen?

 

Hi @Shilka, heel graag gedaan! Yes, ik ben het helemaal met je eens dat het andere issue eerst opgelost dient te zijn. Hier heb ik hopelijk wel goed nieuws over. Vanochtend heb ik in het onderstaande topic deze update gegeven:

Hi @Te Wierik, merci voor het melden! Ik hoop heel erg dat dit komt, omdat onze specialisten voor het weekend een aanpassing hebben verricht achter de schermen. Ik spreek jullie daar graag verder als blijkt dat er nog problemen zijn. 


Hi @Te Wierik, wat ontzettend fijn om te lezen! 🎈 Super dat je dit aangeeft. Ik ben heel blij dat het ook weer bij jouw moeder werkt. Het andere issue dat je omschrijft, wil ik ook zo snel mogelijk oplossen. Wil je eens de volgende handeling verrichten:

  1. Je mag de stroomkabel uit het modem halen.
  2. Wacht dan minimaal 10 seconden.
  3. Hierna mag je de stroomkabel terug in het modem doen. Het modem gaat nu opnieuw opstarten, dit kan enkele minuten duren.

Is het probleem hierna verdwenen? Ik hoor het graag. 

 

Had ik na de storing vorige week al 2x gedaan. Maar zal het morgen nog eens proberen.

Ik ga het dan eerst een tijdje loggen, kijken of ik een patroon zie.


Dank je wel Lisa dat je hier bovenop blijft zitten. Helaas werkt de vaste telefoon nu met gewoon bellen ook al niet goed meer, dus ik neem aan dat een keuzemenu ook niet werkt als deze vanaf mijn vaste telefoon helemaal geen geluid meer hoort, dus ik hoop dat dat probleem eerder opgelost gaat worden dan dit 😃

Wanneer het bellen weer werkt kan ik weer keuzemenu's gaan testen als het nodig is. Nogmaals bedankt dat je dit zo goed bijhoudt! Gelukkig werkt het via prepaid wel, dus ik heb nog werkende opties 🙂


Hey @Lisa ik heb meteen weer even geprobeerd. Ditmaal kwam ik een klein stukje door het keuze menu. Bij de eerste keer (toets 1) kwam ik een stapje verder, bij de tweede keuze (weer toets 1) werd direct de verbinding verbroken.

Daarna heb ik nogmaals hetzelfde nummer geprobeerd, en toen werd bij de eerste keuze meteen weer de verbinding verbroken.

Zelfde nummer als hiervoor en bij jullie bekend. Kom er nog steeds door met het keuze menu dus. (ter controle; via mobiel werkt het wel)


Hallo Lisa,

Dank voor je snelle reactie!

Even iets meer achtergrond informatie: mijn ouders op leeftijd ondervinden hiervan hinder. Ze zijn niet in bezit van een mobiele telefoon en zelfs bij het bellen voor een afspraak bij de huisarts (ook bij spoedgevallen) kom je tegenwoordig meestal direct in een keuzemenu terecht. Voor hen is dit dus een best lastige situatie voor het geval er een calamiteit is.
Ik wil hiermee de urgentie van tijdige afhandeling benadrukken!

gr. André 


Hoi @Lisa Het probleem met de dooie lijn is niet weg, sterker: meer dan de helft van de telefoontjes |(zowel in- als uitgaand, meestal de eerste poging) geeft een doodse stilte. Hij gaat wel gewoon over.

Patroon: (alleen) van/naar mobiele nummers  lijkt het op. Mijn eigen 06 is schering en inslag.

NB: heb de T40 nogmaals gepowercyclet, tevergeefs, maakt geen enkel verschil.

 

 


Helaas werkt het ook bij mij niet op de zyxel @Lisa , ik heb de router ook nog 30 sec van de stroom gehaald om zo zeker te zijn van installatie van de laatste update.

 

Waar ik de vorige keer in het keuzemenu steeds dezelfde keuze voorgeschoteld kreeg, reageerde dit keer het keuzemenu helemaal nergens meer op. Het werkt helaas dus niet op de zyxel.

Ik heb hierna alsnog met mijn prepaid mobiel gebeld, daarbij werkte het betreffende keuzemenu wel juist. 

Als jullie het handig vinden kan ik het betreffende nummer met keuzemenu in privébericht geven als jullie het betreffende nummer zelf via de zyxel willen kunnen proberen. Het heeft eerst een keuze tussen 1 of niets doen, en daarna meerdere malen keuze tussen 1 en 2. Vorige week ging het mis bij de keuze tussen 1 en 2, maar nu gaat het al mis bij kiezen tussen 1 of niets doen… zelfs niets doen wordt nu niet juist herkend op één of andere wijze (ik heb ook op 1 geprobeerd te drukken bij de eerste keuze maar ook dan werkt het niet).


@Te Wierik  Ook bij vast naar vast, loopt inmiddels ook weer een apart topic over; 

 


Hier ook nog steeds problemen met het keuze menu: Na 1 keer een keuze gemaakt te hebben valt de lijn stil.
Telefoon is een Profoon.

Modem: Draytek Vigor2132F

Het probleem bestaat al maanden, misschien wel langer dan een jaar. Hopelijk komt er snel een oplossing.


Nog even een toevoeging: Instellingen VOIP zijn:

Caller IDType:  DTMF (SE/NL/FIN)

DTMF Mode:  Outband


Hi @Shilka, heel goed dat je het aangeeft! Wij hebben dit zelfde probleem opgemerkt en hebben dit intern aangekaart, dus hopelijk wordt dit snel opgelost en ontvangen we hier weer e-mails over. Super dat je het straks wilt proberen. Maar voor nu: succes en veel plezier in de gym. Goed bezig! 💪


Gelukkig werkt het bij jou nog naar behoren, thanks voor je melding! @tewierik 😄


Hi @Andre K, heel graag gedaan! Super lief dat je hier voor jouw ouders opnieuw de aandacht voor vraagt. Mijn collega heeft aangegeven dat de fix in de aankomende week/weken wordt uitgerold. Goed nieuws dus dat de oplossing nabij is. Ik kan mij helemaal voorstellen dat het heel belangrijk is dat deze optie zo snel mogelijk weer terugkomt, dus ik hoor het graag als dit issue bij jouw ouders is opgelost. Dan ga ik kijken naar een passende vergoeding. Excuses voor het ongemak! ❤️


Reageer