Skip to main content

Wanneer ik een helpdesk bel met een keuzemenu om naar de juiste afdeling te worden verbonden, werkt dit niet op mijn op mijn Gigaset handset E560.

 

Aan Gigaset gevraagd wat te doen.

 

Antwoord Gigaset:

Dit moet normaal wel mogelijk zijn. 

Als het basisstation van uw Gigaset E560 met een stekker (met 4 pinnen) in de muur verbonden is, verwijder deze eens voor 15 seconden, 

plaats hem terug voor 10 seconden en herhaal dit nog een tweede keer.

(geen resultaat)

 

Is het basisstation rechtstreeks met de router verbonden, controleer de volgende instellingen in de router:

Open het menu van de router.

In de settings, lokaal te benaderen met een browser via de URL moet staan:
Telephony > Telephone numbers > Edit (potlood achter het gewenste nummer, dit moet voor elke telefoonlijn apart) > Kopje ‘Additional settings’ > 'DTMF transmission’ > optie ‘RTP or in-band’ 

(geen toegang tot settings, volgens mij afgeschermd)

 

Wat gaat T-Mobile doen om dit probleem op te lossen?

 

Hi @Te Wierik, wat ontzettend fijn om te lezen! 🎈 Super dat je dit aangeeft. Ik ben heel blij dat het ook weer bij jouw moeder werkt. Het andere issue dat je omschrijft, wil ik ook zo snel mogelijk oplossen. Wil je eens de volgende handeling verrichten:

  1. Je mag de stroomkabel uit het modem halen.
  2. Wacht dan minimaal 10 seconden.
  3. Hierna mag je de stroomkabel terug in het modem doen. Het modem gaat nu opnieuw opstarten, dit kan enkele minuten duren.

Is het probleem hierna verdwenen? Ik hoor het graag. 

 


Hoi @wvdm201, dank voor je bericht en welkom bij de Community van T-Mobile! Ik laat het probleem graag onderzoeken door onze technische dienst, maar heb daarvoor wel meer informatie nodig. Zo ben ik erg benieuwd wat er precies fout gaat? Wordt de verbinding bijvoorbeeld verbroken? Hoe is de telefoon verbonden met het modem? Met deze drie vragen kunnen we al een hoop beantwoorden en het probleem beter lokaliseren. Ik ben daarom ook erg benieuwd naar je antwoord. Ik hoor het graag! 


Hallo @Lisa  , nee, net weer geprobeerd, hier nog steeds hetzelfde probleem, verbinding wordt nu direct verbroken als ik een keuze maak in het keuzemenu van het in privebericht vermelde nummer.

P.S. Je hebt gezien dat @Te Wierik zich nu inmiddels ook in dit topic gemeld heeft met ook een niet werkend keuzemenu op hetzelfde t-50 modem?


Hi @JAN_OBL, wat een top nieuws! 😁 Ik was zelf een paar dagen vrij, dus deze eerste werkdag van de week begint meteen goed met dit nieuws. Ik heb zojuist dan ook voor jullie allebei ook de vergoeding in orde gemaakt van de afgelopen maanden. Dit kunnen jij en je schoonmoeder terugzien in jullie My T-Mobile Thuis omgeving: https://thuismy.t-mobile.nl/rekeningen/compensaties. Maak er nog een mooie dag van en wens jouw schoonmoeder ook alle goeds. 

Hi @Shilka, graag wil ik vragen of dit ook voor jou geldt? Het onderzoek is nog bezig, maar als het bij jullie allemaal is opgelost, dan geef ik meteen door aan mijn collega's dat het is gefixt. Ik hoor het graag van je, zodat ik ook jou kan voorzien van een compensatie. 


Gelukkig werkt het bij jou nog naar behoren, thanks voor je melding! @tewierik 😄


Dank je wel Lisa dat je hier bovenop blijft zitten. Helaas werkt de vaste telefoon nu met gewoon bellen ook al niet goed meer, dus ik neem aan dat een keuzemenu ook niet werkt als deze vanaf mijn vaste telefoon helemaal geen geluid meer hoort, dus ik hoop dat dat probleem eerder opgelost gaat worden dan dit 😃

Wanneer het bellen weer werkt kan ik weer keuzemenu's gaan testen als het nodig is. Nogmaals bedankt dat je dit zo goed bijhoudt! Gelukkig werkt het via prepaid wel, dus ik heb nog werkende opties 🙂


Nu de algemene telefoonstoring is verholpen maar weer terug naar dit topic. Volgens mij is door de bug met de forum notificaties mijn antwoord er gisteren tussendoor geschoten, waarvoor natuurlijk begrip. Maar zoals gezegd @Lisa keuzemenu werkt nog steeds niet. Er is wel iets veranderd, waar er eerst geen reactie was op een toets indrukken voor het keuze menu, wordt nu onmiddelijk de verbinding verbroken zogauw ik een toets indruk bij het keuze menu. (Wederom bij het telefoonnummer zoals ik in privebericht heb doorgegeven). Het werkt dus nog steeds niet via vaste telefoon (wel via mobiel nog steeds) kun je dit weer doorgeven aan de technische dienst/IT afdeling?


Hey @Lisa , ik heb net geprobeerd, maar het werkt niet. Sterker nog, als ik nu een keuze maak in het keuzemenu wordt meteen automatisch de verbinding verbroken. Dit gebeurt in het keuzemenu van het telefoonnummer dat ik je in privé bericht heb gegeven. Het lijkt er dan ook op dat de IT-afdeling terug naar de tekentafel moet…

 

Edit: nog voor de zekerheid weer via mobiel geprobeerd, daar werkt het wel, dus het ligt niet aan de gebelde partij.


Hi @Shilka, heel goed dat je het aangeeft! Wij hebben dit zelfde probleem opgemerkt en hebben dit intern aangekaart, dus hopelijk wordt dit snel opgelost en ontvangen we hier weer e-mails over. Super dat je het straks wilt proberen. Maar voor nu: succes en veel plezier in de gym. Goed bezig! 💪


Hi @Shilka en @JAN_OBL, ik heb vernomen van mijn collega's dat het opgelost is door de IT-afdeling! Ervaren jullie dit zelf ook? Ik juich nog niet te vroeg, omdat ik zeker wil weten dat jullie dit nu ook ervaren. Fingers crossed! 


Hi @Shilka, heel fijn om te lezen! Dat ben ik volledig met je eens, mooi gezegd. Ik houd jullie op de hoogte, zodat ik ook de vergoeding kan regelen wanneer ik weet dat dit is opgelost voor jullie.  


Dank je wel voor de update @Lisa , ik ben blij dat er actief aan gewerkt wordt! Zeker nu er door het stapsgewijs uitfaseren van DSL koper aansluitingen ook steeds meer ouderen over zullen moeten naar glasvezel is het belangrijk dat dit soort dingen goed gaan werken. Gelukkig is de mobiel een bruikbare workaround voor dit issue zolang er naar een oplossing gezocht wordt :)


Hi @Shilka en @JAN_OBL, ik wil graag laten weten dat dit issue door onze technische dienst is doorgezet naar onze IT-afdeling! Ze zijn nog druk bezig met de oplossing en ik hoop dan ook dat ik hier snel meer over kan vertellen. 


Reageer