Skip to main content

Wanneer ik een helpdesk bel met een keuzemenu om naar de juiste afdeling te worden verbonden, werkt dit niet op mijn op mijn Gigaset handset E560.

 

Aan Gigaset gevraagd wat te doen.

 

Antwoord Gigaset:

Dit moet normaal wel mogelijk zijn. 

Als het basisstation van uw Gigaset E560 met een stekker (met 4 pinnen) in de muur verbonden is, verwijder deze eens voor 15 seconden, 

plaats hem terug voor 10 seconden en herhaal dit nog een tweede keer.

(geen resultaat)

 

Is het basisstation rechtstreeks met de router verbonden, controleer de volgende instellingen in de router:

Open het menu van de router.

In de settings, lokaal te benaderen met een browser via de URL moet staan:
Telephony > Telephone numbers > Edit (potlood achter het gewenste nummer, dit moet voor elke telefoonlijn apart) > Kopje ‘Additional settings’ > 'DTMF transmission’ > optie ‘RTP or in-band’ 

(geen toegang tot settings, volgens mij afgeschermd)

 

Wat gaat T-Mobile doen om dit probleem op te lossen?

 

Hier ook nog steeds problemen met het keuze menu: Na 1 keer een keuze gemaakt te hebben valt de lijn stil.
Telefoon is een Profoon.

Modem: Draytek Vigor2132F

Het probleem bestaat al maanden, misschien wel langer dan een jaar. Hopelijk komt er snel een oplossing.


Hi @Shilka, als je dat zou willen - super graag! Heel erg bedankt voor jouw hulp. Ik zeg altijd maar, hoe meer informatie hoe beter. Dus dan zet ik dit gelijk door naar onze specialisten. 


Hey @Lisa  Ik heb het nieuwe ticket inderdaad al zien verschijnen. Zal ik je anders even in privébericht de exacte gegevens van mijn laatste poging doorgeven zoals dit in het modem VOIP gespreksgeschiedenis terug te vinden is (tijd - nummer-duur). Ik had nu weer dat de eerste keuze wel door kwam, maar bij de tweede keuze de verbinding meteen weer verbroken werd. Misschien kunnen ze er iets aan zien?

 


Hi @Shilka, heel fijn dat je dit meteen bent gaan testen! Je bent mij net voor met jouw berichtje, want ik zie nu ook dat het is opgelost. Jeetje, het blijft wel een hardnekkig probleem zeg. Ik ga hier zeker voor je achteraan, want het hoort ook bij jou weer zonder problemen te werken. Je hebt hier net weer een e-mail over gekregen en ik heb ook gevraagd of mijn collega van de technische dienst dit weer zo snel mogelijk kan terugkoppelen naar onze IT-afdeling. Excuses voor de teleurstelling! 


Hey @Lisa  Ik heb gisteren een email gehad dat het ticket gesloten is omdat het opgelost zou zijn;

 

Ik heb net geprobeerd, en het keuzemenu werkt nog steeds niet. Ik heb dan ook geen idee waarom het ticket gesloten is. Ga je er weer voor mij achteraan? 

 


Hi @Shilka, hartstikke bedankt voor de aanvulling - topper! 💪 Ik ben op dit moment nog steeds in afwachting van een concrete update omtrent dit issue. Zodra ik hier iets over hoor, dan deel ik het hier direct met jullie. 


Hey @Lisa ik heb meteen weer even geprobeerd. Ditmaal kwam ik een klein stukje door het keuze menu. Bij de eerste keer (toets 1) kwam ik een stapje verder, bij de tweede keuze (weer toets 1) werd direct de verbinding verbroken.

Daarna heb ik nogmaals hetzelfde nummer geprobeerd, en toen werd bij de eerste keuze meteen weer de verbinding verbroken.

Zelfde nummer als hiervoor en bij jullie bekend. Kom er nog steeds door met het keuze menu dus. (ter controle; via mobiel werkt het wel)


Hi @Shilka, heel graag gedaan! Yes, ik ben het helemaal met je eens dat het andere issue eerst opgelost dient te zijn. Hier heb ik hopelijk wel goed nieuws over. Vanochtend heb ik in het onderstaande topic deze update gegeven:

Hi @Te Wierik, merci voor het melden! Ik hoop heel erg dat dit komt, omdat onze specialisten voor het weekend een aanpassing hebben verricht achter de schermen. Ik spreek jullie daar graag verder als blijkt dat er nog problemen zijn. 


Zul je altijd zien @Lisa … zit je bij de tandarts in de wachtkamer, is de kiespijn over.

Mocht het weer opnieuw voorkomen, zal ik je een PB sturen met 2 gesprekken (datum, tijd, telefoonnummer). En iid, beter gaan we in dat andere topic verder.

 


Dank je wel Lisa dat je hier bovenop blijft zitten. Helaas werkt de vaste telefoon nu met gewoon bellen ook al niet goed meer, dus ik neem aan dat een keuzemenu ook niet werkt als deze vanaf mijn vaste telefoon helemaal geen geluid meer hoort, dus ik hoop dat dat probleem eerder opgelost gaat worden dan dit 😃

Wanneer het bellen weer werkt kan ik weer keuzemenu's gaan testen als het nodig is. Nogmaals bedankt dat je dit zo goed bijhoudt! Gelukkig werkt het via prepaid wel, dus ik heb nog werkende opties 🙂


Hi @Te Wierik, hartstikke goed dat je hier opnieuw op terugkomt - dit gaan we namelijk voor je fixen! Heel fijn dat @Shilka alvast het bovenstaande topic meestuurt, zo kunnen we dit issue mooi op dezelfde plek houden. Kun je de stappen die in dat topic zijn genoemd volgen @Te Wierik en daar kunnen aangeven of dat heeft geresulteerd in de oplossing? Zo niet, dan hoor ik dat graag in het andere topic en wil ik vragen of je twee voorbeeldgesprekken met mij kunt delen in een privébericht. Hierin zie ik graag de datum en de tijd van twee gesprekken tegemoet waarbij je dit issue ervaarde inclusief de telefoonnummers. Dankjewel alvast!

Hi @Shilka, ook wil ik laten weten dat ik om een nieuwe status update heb gevraagd omtrent het keuzemenu issue! Er is alweer enige tijd overheen gegaan zonder update, dus hier zit ik bovenop voor je. Hopelijk kan ik hier snel meer over vertellen.

 


@Te Wierik  Ook bij vast naar vast, loopt inmiddels ook weer een apart topic over; 

 


Hoi @Lisa Het probleem met de dooie lijn is niet weg, sterker: meer dan de helft van de telefoontjes |(zowel in- als uitgaand, meestal de eerste poging) geeft een doodse stilte. Hij gaat wel gewoon over.

Patroon: (alleen) van/naar mobiele nummers  lijkt het op. Mijn eigen 06 is schering en inslag.

NB: heb de T40 nogmaals gepowercyclet, tevergeefs, maakt geen enkel verschil.

 

 


Yay, fijn om te lezen @Te Wierik! En mocht het toch weer om het hoekje komen kijken, trek dan vooral weer aan de bel. 


Hoi @Lisa ik heb het probleem nog niet weer kunnen herproduceren, vooralsnog is de log leeg. “Consider it done”, vink maar af.


Hi @Te Wierik, helemaal super - dankjewel voor het checken! Is jou inmiddels iets opgevallen of is dit euvel opgelost? Ik wil namelijk zeker weten dat jouw moeder geen problemen meer ervaart. 

Hi @Shilka, ik wil je laten weten dat de IT-afdeling nog druk bezig is met het onderzoek! Excuses dat de oplossing bij jou nog op zich laat wachten. Ik blijf meermaals voor je checken of ik een concrete status update met je kan delen. Hopelijk komt de fix snel aan het licht. 


Hi @Te Wierik, wat ontzettend fijn om te lezen! 🎈 Super dat je dit aangeeft. Ik ben heel blij dat het ook weer bij jouw moeder werkt. Het andere issue dat je omschrijft, wil ik ook zo snel mogelijk oplossen. Wil je eens de volgende handeling verrichten:

  1. Je mag de stroomkabel uit het modem halen.
  2. Wacht dan minimaal 10 seconden.
  3. Hierna mag je de stroomkabel terug in het modem doen. Het modem gaat nu opnieuw opstarten, dit kan enkele minuten duren.

Is het probleem hierna verdwenen? Ik hoor het graag. 

 

Had ik na de storing vorige week al 2x gedaan. Maar zal het morgen nog eens proberen.

Ik ga het dan eerst een tijdje loggen, kijken of ik een patroon zie.


Hi @Te Wierik, wat ontzettend fijn om te lezen! 🎈 Super dat je dit aangeeft. Ik ben heel blij dat het ook weer bij jouw moeder werkt. Het andere issue dat je omschrijft, wil ik ook zo snel mogelijk oplossen. Wil je eens de volgende handeling verrichten:

  1. Je mag de stroomkabel uit het modem halen.
  2. Wacht dan minimaal 10 seconden.
  3. Hierna mag je de stroomkabel terug in het modem doen. Het modem gaat nu opnieuw opstarten, dit kan enkele minuten duren.

Is het probleem hierna verdwenen? Ik hoor het graag. 

 


@Lisa ook hier schijnt het probleem verholpen te zijn, mijn dank (en ook van mijn 85-jarige moeder van wie de aansluiting is) 

 

(wel heeft ze vaak bij de 1e keer kiezen een dode lijn nu, sinds de laatste storing van vorige week, maar da's een ander probleem; bij de 2e keer kiezen gaat het dan wel goed)


Hi @Shilka, wederom weer merci voor jouw ultra vlugge reactie! Goed om te weten. Geen zorgen, want het onderzoek loopt nog steeds en houd ik dagelijks in de gaten. Excuses dat ik jou in mijn vorige bericht niet heb getagd @Te Wierik. Er zijn onlangs genoeg nieuwe voorbeelden voor verzameld, dus onze IT-afdeling is nog druk bezig. Al had ik natuurlijk gehoopt dat het bij jullie ook was verholpen. Ik kan nu nog geen concrete status update delen, maar hoop dat snel te kunnen doen. 


Hallo @Lisa  , nee, net weer geprobeerd, hier nog steeds hetzelfde probleem, verbinding wordt nu direct verbroken als ik een keuze maak in het keuzemenu van het in privebericht vermelde nummer.

P.S. Je hebt gezien dat @Te Wierik zich nu inmiddels ook in dit topic gemeld heeft met ook een niet werkend keuzemenu op hetzelfde t-50 modem?


Hi @JAN_OBL, wat een top nieuws! 😁 Ik was zelf een paar dagen vrij, dus deze eerste werkdag van de week begint meteen goed met dit nieuws. Ik heb zojuist dan ook voor jullie allebei ook de vergoeding in orde gemaakt van de afgelopen maanden. Dit kunnen jij en je schoonmoeder terugzien in jullie My T-Mobile Thuis omgeving: https://thuismy.t-mobile.nl/rekeningen/compensaties. Maak er nog een mooie dag van en wens jouw schoonmoeder ook alle goeds. 

Hi @Shilka, graag wil ik vragen of dit ook voor jou geldt? Het onderzoek is nog bezig, maar als het bij jullie allemaal is opgelost, dan geef ik meteen door aan mijn collega's dat het is gefixt. Ik hoor het graag van je, zodat ik ook jou kan voorzien van een compensatie. 


jeeee het werk!
zowel bij mij als bij mijn schoonmoeder.
Bedankt voor het jagen naar de oplossing Lisa.

(Ik reageer een beetje laat, krijg ook geen notificaties eer vandaar)

vr gr Jan


We gaan dit volledig herstellen all, dat beloof ik! Ik weet nog niet precies wanneer, maar ik houd er een arendsoog op. Voor nu: een mooi weekend toegewenst! 


 

Wat betreft de ontbrekende forumnotificaties: dit is aangekaart bij de forum-operator en wordt momenteel hersteld. Als het goed is, komen de notificaties wel binnen in de Ongewenste e-mailmap, klopt dit? 

 

ohh je hebt gelijk!, Ik gebruik een e-mail client die de spam map niet laat zien, maar nu ik bij gmail zelf kijk staan ze inderdaad allemaal in de spam map omdat ze niet geverifieerd kunnen worden.


Reageer