Skip to main content

Wanneer ik een helpdesk bel met een keuzemenu om naar de juiste afdeling te worden verbonden, werkt dit niet op mijn op mijn Gigaset handset E560.

 

Aan Gigaset gevraagd wat te doen.

 

Antwoord Gigaset:

Dit moet normaal wel mogelijk zijn. 

Als het basisstation van uw Gigaset E560 met een stekker (met 4 pinnen) in de muur verbonden is, verwijder deze eens voor 15 seconden, 

plaats hem terug voor 10 seconden en herhaal dit nog een tweede keer.

(geen resultaat)

 

Is het basisstation rechtstreeks met de router verbonden, controleer de volgende instellingen in de router:

Open het menu van de router.

In de settings, lokaal te benaderen met een browser via de URL moet staan:
Telephony > Telephone numbers > Edit (potlood achter het gewenste nummer, dit moet voor elke telefoonlijn apart) > Kopje ‘Additional settings’ > 'DTMF transmission’ > optie ‘RTP or in-band’ 

(geen toegang tot settings, volgens mij afgeschermd)

 

Wat gaat T-Mobile doen om dit probleem op te lossen?

 

Dank je wel voor de update @Lisa , ik ben blij dat er actief aan gewerkt wordt! Zeker nu er door het stapsgewijs uitfaseren van DSL koper aansluitingen ook steeds meer ouderen over zullen moeten naar glasvezel is het belangrijk dat dit soort dingen goed gaan werken. Gelukkig is de mobiel een bruikbare workaround voor dit issue zolang er naar een oplossing gezocht wordt :)


Hi @Shilka, heel fijn om te lezen! Dat ben ik volledig met je eens, mooi gezegd. Ik houd jullie op de hoogte, zodat ik ook de vergoeding kan regelen wanneer ik weet dat dit is opgelost voor jullie.  


Hi @Shilka en @JAN_OBL, ik heb vernomen van mijn collega's dat het opgelost is door de IT-afdeling! Ervaren jullie dit zelf ook? Ik juich nog niet te vroeg, omdat ik zeker wil weten dat jullie dit nu ook ervaren. Fingers crossed! 


Oh apart, van deze @ mention krijg ik nu ook geen e-mail notificatie meer (staat wel aan in opties). Maar daar wordt aan gewerkt heb ik begrepen.

Ik zal meteen proberen als ik terug kom van de sportschool, zou fijn zijn als het weer goed werkt!


Hi @Shilka, heel goed dat je het aangeeft! Wij hebben dit zelfde probleem opgemerkt en hebben dit intern aangekaart, dus hopelijk wordt dit snel opgelost en ontvangen we hier weer e-mails over. Super dat je het straks wilt proberen. Maar voor nu: succes en veel plezier in de gym. Goed bezig! 💪


Hey @Lisa , ik heb net geprobeerd, maar het werkt niet. Sterker nog, als ik nu een keuze maak in het keuzemenu wordt meteen automatisch de verbinding verbroken. Dit gebeurt in het keuzemenu van het telefoonnummer dat ik je in privé bericht heb gegeven. Het lijkt er dan ook op dat de IT-afdeling terug naar de tekentafel moet…

 

Edit: nog voor de zekerheid weer via mobiel geprobeerd, daar werkt het wel, dus het ligt niet aan de gebelde partij.


Nu de algemene telefoonstoring is verholpen maar weer terug naar dit topic. Volgens mij is door de bug met de forum notificaties mijn antwoord er gisteren tussendoor geschoten, waarvoor natuurlijk begrip. Maar zoals gezegd @Lisa keuzemenu werkt nog steeds niet. Er is wel iets veranderd, waar er eerst geen reactie was op een toets indrukken voor het keuze menu, wordt nu onmiddelijk de verbinding verbroken zogauw ik een toets indruk bij het keuze menu. (Wederom bij het telefoonnummer zoals ik in privebericht heb doorgegeven). Het werkt dus nog steeds niet via vaste telefoon (wel via mobiel nog steeds) kun je dit weer doorgeven aan de technische dienst/IT afdeling?


Hi @Shilka, dit is niet de update waar ik op had gehoopt! Maar super fijn dat je dit zo snel kon laten weten. Het onderzoek heb ik opnieuw geopend inclusief jouw aanvulling, hier heb je net een e-mail over gekregen ter bevestiging. Zelf geniet ik na vandaag van een lang weekend vrij en ben ik er woensdag weer. Dan ga ik meteen kijken of er al nieuwe vorderingen zijn. 

Jouw berichten zijn trouwens helemaal goed binnengekomen. Zelf ervaren wij ook het probleem dat er geen meldingen meer binnenkomen op de mail. Dit werkt niet heel prettig en is gelukkig in onderzoek. Ik hoop dan ook dat dit nog voor het weekend wordt verholpen. En heel fijn dat je in ieder geval weer kunt bellen! 😊


Het viel me al op dat je erg lange dagen maakt soms, dus geniet er van! Bedankt voor alle hulp!


(uit het andere topic)

(Zyxel T-40 hier)

 

Hoi @Lisa 

Na de storing van vanochtend met vast bellen is het probleem met de keuzemenu's hier weer even hardnekkig terug. Kan de workaround van toen nogmaals uitgevoerd worden op onze aansluiting?

Het lijkt erop dat door een FW-update, powercycle, whatever …. de workaround teniet is gedaan.


@Shilka en @Te Wierik Omdat Lisa, zoals jullie weten, aan het genieten is van een uiterst welkom en zeer welverdiend lang weekend, pak ik dit digitale stokje van haar over. Jullie feedback is doorgestuurd naar de betrokken specialisten en zal worden bekeken voor een nieuwe workaround. Ik verwacht hier vóór het weekend niet veel van als ik heel eerlijk ben, maar we pakken dit adequaat op - net als Lisa dit deed!

Wat betreft de ontbrekende forumnotificaties: dit is aangekaart bij de forum-operator en wordt momenteel hersteld. Als het goed is, komen de notificaties wel binnen in de Ongewenste e-mailmap, klopt dit? 


@Jason FYI: ik ontvang gewoon notificaties, geen probleem daarmee hier. 
 

(oeps, met verkeerd account ingelogd op mobiel, zie ik nu)


Gelukkig werkt het bij jou nog naar behoren, thanks voor je melding! @tewierik 😄


 

Wat betreft de ontbrekende forumnotificaties: dit is aangekaart bij de forum-operator en wordt momenteel hersteld. Als het goed is, komen de notificaties wel binnen in de Ongewenste e-mailmap, klopt dit? 

 

ohh je hebt gelijk!, Ik gebruik een e-mail client die de spam map niet laat zien, maar nu ik bij gmail zelf kijk staan ze inderdaad allemaal in de spam map omdat ze niet geverifieerd kunnen worden.


We gaan dit volledig herstellen all, dat beloof ik! Ik weet nog niet precies wanneer, maar ik houd er een arendsoog op. Voor nu: een mooi weekend toegewenst! 


jeeee het werk!
zowel bij mij als bij mijn schoonmoeder.
Bedankt voor het jagen naar de oplossing Lisa.

(Ik reageer een beetje laat, krijg ook geen notificaties eer vandaar)

vr gr Jan


Hi @JAN_OBL, wat een top nieuws! 😁 Ik was zelf een paar dagen vrij, dus deze eerste werkdag van de week begint meteen goed met dit nieuws. Ik heb zojuist dan ook voor jullie allebei ook de vergoeding in orde gemaakt van de afgelopen maanden. Dit kunnen jij en je schoonmoeder terugzien in jullie My T-Mobile Thuis omgeving: https://thuismy.t-mobile.nl/rekeningen/compensaties. Maak er nog een mooie dag van en wens jouw schoonmoeder ook alle goeds. 

Hi @Shilka, graag wil ik vragen of dit ook voor jou geldt? Het onderzoek is nog bezig, maar als het bij jullie allemaal is opgelost, dan geef ik meteen door aan mijn collega's dat het is gefixt. Ik hoor het graag van je, zodat ik ook jou kan voorzien van een compensatie. 


Hallo @Lisa  , nee, net weer geprobeerd, hier nog steeds hetzelfde probleem, verbinding wordt nu direct verbroken als ik een keuze maak in het keuzemenu van het in privebericht vermelde nummer.

P.S. Je hebt gezien dat @Te Wierik zich nu inmiddels ook in dit topic gemeld heeft met ook een niet werkend keuzemenu op hetzelfde t-50 modem?


Hi @Shilka, wederom weer merci voor jouw ultra vlugge reactie! Goed om te weten. Geen zorgen, want het onderzoek loopt nog steeds en houd ik dagelijks in de gaten. Excuses dat ik jou in mijn vorige bericht niet heb getagd @Te Wierik. Er zijn onlangs genoeg nieuwe voorbeelden voor verzameld, dus onze IT-afdeling is nog druk bezig. Al had ik natuurlijk gehoopt dat het bij jullie ook was verholpen. Ik kan nu nog geen concrete status update delen, maar hoop dat snel te kunnen doen. 


@Lisa ook hier schijnt het probleem verholpen te zijn, mijn dank (en ook van mijn 85-jarige moeder van wie de aansluiting is) 

 

(wel heeft ze vaak bij de 1e keer kiezen een dode lijn nu, sinds de laatste storing van vorige week, maar da's een ander probleem; bij de 2e keer kiezen gaat het dan wel goed)


Hi @Te Wierik, wat ontzettend fijn om te lezen! 🎈 Super dat je dit aangeeft. Ik ben heel blij dat het ook weer bij jouw moeder werkt. Het andere issue dat je omschrijft, wil ik ook zo snel mogelijk oplossen. Wil je eens de volgende handeling verrichten:

  1. Je mag de stroomkabel uit het modem halen.
  2. Wacht dan minimaal 10 seconden.
  3. Hierna mag je de stroomkabel terug in het modem doen. Het modem gaat nu opnieuw opstarten, dit kan enkele minuten duren.

Is het probleem hierna verdwenen? Ik hoor het graag. 

 


Hi @Te Wierik, wat ontzettend fijn om te lezen! 🎈 Super dat je dit aangeeft. Ik ben heel blij dat het ook weer bij jouw moeder werkt. Het andere issue dat je omschrijft, wil ik ook zo snel mogelijk oplossen. Wil je eens de volgende handeling verrichten:

  1. Je mag de stroomkabel uit het modem halen.
  2. Wacht dan minimaal 10 seconden.
  3. Hierna mag je de stroomkabel terug in het modem doen. Het modem gaat nu opnieuw opstarten, dit kan enkele minuten duren.

Is het probleem hierna verdwenen? Ik hoor het graag. 

 

Had ik na de storing vorige week al 2x gedaan. Maar zal het morgen nog eens proberen.

Ik ga het dan eerst een tijdje loggen, kijken of ik een patroon zie.


Hi @Te Wierik, helemaal super - dankjewel voor het checken! Is jou inmiddels iets opgevallen of is dit euvel opgelost? Ik wil namelijk zeker weten dat jouw moeder geen problemen meer ervaart. 

Hi @Shilka, ik wil je laten weten dat de IT-afdeling nog druk bezig is met het onderzoek! Excuses dat de oplossing bij jou nog op zich laat wachten. Ik blijf meermaals voor je checken of ik een concrete status update met je kan delen. Hopelijk komt de fix snel aan het licht. 


Hoi @Lisa ik heb het probleem nog niet weer kunnen herproduceren, vooralsnog is de log leeg. “Consider it done”, vink maar af.


Yay, fijn om te lezen @Te Wierik! En mocht het toch weer om het hoekje komen kijken, trek dan vooral weer aan de bel. 


Reageer