Beantwoord

Keuzemenu gebelde centrale werkt niet.

  • 11 September 2022
  • 88 reacties
  • 1408 Bekeken


Toon eerste reactie

88 reacties

Reputatie 7
Badge +16

Gelukkig werkt het bij jou nog naar behoren, thanks voor je melding! @tewierik 😄

@Jason FYI: ik ontvang gewoon notificaties, geen probleem daarmee hier. 
 

(oeps, met verkeerd account ingelogd op mobiel, zie ik nu)

Reputatie 7
Badge +16

@Shilka en @Te Wierik Omdat Lisa, zoals jullie weten, aan het genieten is van een uiterst welkom en zeer welverdiend lang weekend, pak ik dit digitale stokje van haar over. Jullie feedback is doorgestuurd naar de betrokken specialisten en zal worden bekeken voor een nieuwe workaround. Ik verwacht hier vóór het weekend niet veel van als ik heel eerlijk ben, maar we pakken dit adequaat op - net als Lisa dit deed!

Wat betreft de ontbrekende forumnotificaties: dit is aangekaart bij de forum-operator en wordt momenteel hersteld. Als het goed is, komen de notificaties wel binnen in de Ongewenste e-mailmap, klopt dit? 

Reputatie 1

(uit het andere topic)

(Zyxel T-40 hier)

 

Hoi @Lisa 

Na de storing van vanochtend met vast bellen is het probleem met de keuzemenu's hier weer even hardnekkig terug. Kan de workaround van toen nogmaals uitgevoerd worden op onze aansluiting?

Het lijkt erop dat door een FW-update, powercycle, whatever …. de workaround teniet is gedaan.

Het viel me al op dat je erg lange dagen maakt soms, dus geniet er van! Bedankt voor alle hulp!

Reputatie 7

Hi @Shilka, dit is niet de update waar ik op had gehoopt! Maar super fijn dat je dit zo snel kon laten weten. Het onderzoek heb ik opnieuw geopend inclusief jouw aanvulling, hier heb je net een e-mail over gekregen ter bevestiging. Zelf geniet ik na vandaag van een lang weekend vrij en ben ik er woensdag weer. Dan ga ik meteen kijken of er al nieuwe vorderingen zijn. 

Jouw berichten zijn trouwens helemaal goed binnengekomen. Zelf ervaren wij ook het probleem dat er geen meldingen meer binnenkomen op de mail. Dit werkt niet heel prettig en is gelukkig in onderzoek. Ik hoop dan ook dat dit nog voor het weekend wordt verholpen. En heel fijn dat je in ieder geval weer kunt bellen! 😊

Nu de algemene telefoonstoring is verholpen maar weer terug naar dit topic. Volgens mij is door de bug met de forum notificaties mijn antwoord er gisteren tussendoor geschoten, waarvoor natuurlijk begrip. Maar zoals gezegd @Lisa keuzemenu werkt nog steeds niet. Er is wel iets veranderd, waar er eerst geen reactie was op een toets indrukken voor het keuze menu, wordt nu onmiddelijk de verbinding verbroken zogauw ik een toets indruk bij het keuze menu. (Wederom bij het telefoonnummer zoals ik in privebericht heb doorgegeven). Het werkt dus nog steeds niet via vaste telefoon (wel via mobiel nog steeds) kun je dit weer doorgeven aan de technische dienst/IT afdeling?

Hey @Lisa , ik heb net geprobeerd, maar het werkt niet. Sterker nog, als ik nu een keuze maak in het keuzemenu wordt meteen automatisch de verbinding verbroken. Dit gebeurt in het keuzemenu van het telefoonnummer dat ik je in privé bericht heb gegeven. Het lijkt er dan ook op dat de IT-afdeling terug naar de tekentafel moet…

 

Edit: nog voor de zekerheid weer via mobiel geprobeerd, daar werkt het wel, dus het ligt niet aan de gebelde partij.

Reputatie 7

Hi @Shilka, heel goed dat je het aangeeft! Wij hebben dit zelfde probleem opgemerkt en hebben dit intern aangekaart, dus hopelijk wordt dit snel opgelost en ontvangen we hier weer e-mails over. Super dat je het straks wilt proberen. Maar voor nu: succes en veel plezier in de gym. Goed bezig! 💪

Oh apart, van deze @ mention krijg ik nu ook geen e-mail notificatie meer (staat wel aan in opties). Maar daar wordt aan gewerkt heb ik begrepen.

Ik zal meteen proberen als ik terug kom van de sportschool, zou fijn zijn als het weer goed werkt!

Reputatie 7

Hi @Shilka en @JAN_OBL, ik heb vernomen van mijn collega's dat het opgelost is door de IT-afdeling! Ervaren jullie dit zelf ook? Ik juich nog niet te vroeg, omdat ik zeker wil weten dat jullie dit nu ook ervaren. Fingers crossed! 

Reputatie 7

Hi @Shilka, heel fijn om te lezen! Dat ben ik volledig met je eens, mooi gezegd. Ik houd jullie op de hoogte, zodat ik ook de vergoeding kan regelen wanneer ik weet dat dit is opgelost voor jullie.  

Dank je wel voor de update @Lisa , ik ben blij dat er actief aan gewerkt wordt! Zeker nu er door het stapsgewijs uitfaseren van DSL koper aansluitingen ook steeds meer ouderen over zullen moeten naar glasvezel is het belangrijk dat dit soort dingen goed gaan werken. Gelukkig is de mobiel een bruikbare workaround voor dit issue zolang er naar een oplossing gezocht wordt :)

Reputatie 7

Hi @Shilka en @JAN_OBL, ik wil graag laten weten dat dit issue door onze technische dienst is doorgezet naar onze IT-afdeling! Ze zijn nog druk bezig met de oplossing en ik hoop dan ook dat ik hier snel meer over kan vertellen. 

Reputatie 7

Hi @JAN_OBL, ook via deze weg wil ik je laten weten dat ook jouw gegevens en die van jouw schoonmoeder zijn doorgezet voor het onderzoek! Ik zal de status de aankomende week meermaals checken, zodat ik geen udpate over het hoofd zie. Fingers crossed voor een snelle oplossing. 

Reputatie 7

Hi @Shilka, je bent een topper - merci! Dit nummer heb ik meegenomen in het onderzoek. Hopelijk kan ik jullie snel meer vertellen en kunnen ook jullie heel snel van de fix genieten. 

Dank je wel Lisa, privébericht met telefoonnummer is gestuurd.

 

Reputatie 7

Hi @Shilka, heel goed dat je het aangeeft! Ik heb meteen voor jullie aangeklopt bij mijn collega van de technische dienst en we gaan hier een nieuw onderzoek voor starten. Ik houd dit goed in de gaten en meld het als er updates uitrollen. Het zou inderdaad super zijn als je dit nummer naar mij kunt sturen in een privébericht, dankjewel. Dan vermeld ik dit er meteen bij. Ik houd jullie op de hoogte en hoop snel meer te horen!

Helaas werkt het ook bij mij niet op de zyxel @Lisa , ik heb de router ook nog 30 sec van de stroom gehaald om zo zeker te zijn van installatie van de laatste update.

 

Waar ik de vorige keer in het keuzemenu steeds dezelfde keuze voorgeschoteld kreeg, reageerde dit keer het keuzemenu helemaal nergens meer op. Het werkt helaas dus niet op de zyxel.

Ik heb hierna alsnog met mijn prepaid mobiel gebeld, daarbij werkte het betreffende keuzemenu wel juist. 

Als jullie het handig vinden kan ik het betreffende nummer met keuzemenu in privébericht geven als jullie het betreffende nummer zelf via de zyxel willen kunnen proberen. Het heeft eerst een keuze tussen 1 of niets doen, en daarna meerdere malen keuze tussen 1 en 2. Vorige week ging het mis bij de keuze tussen 1 en 2, maar nu gaat het al mis bij kiezen tussen 1 of niets doen… zelfs niets doen wordt nu niet juist herkend op één of andere wijze (ik heb ook op 1 geprobeerd te drukken bij de eerste keuze maar ook dan werkt het niet).

Reputatie 7

Hi @Shilka, yes - dit klopt helemaal! 😊 Ik hoor heel graag of de fix bij jou werkt, zodat ik weet of hij bij jullie aanslaat. 

Dus als ik het goed begrijp is de fix voor zyxel inmiddels ook live gezet? Dan zal ik morgen weer eens proberen!

 

Reputatie 7

Hi @JAN_OBL, hartstikke goed dat je dit aangeeft! Super lief dat je jouw schoonmoeder hierbij wilt helpen en wat rot om te lezen dat het bij haar en ook bij jou nog niet werkt. Inmiddels zou het namelijk bij iedereen weer moeten werken, dus ik ga hier graag voor je achteraan. Ik heb meteen jouw verbinding onder de loep genomen en hierin zie ik het modem niet terug, dus ik kan jammer genoeg niet zien hoe lang deze al onafgebroken aan staat. Zou je deze eens willen herstarten? Werkt het hierna wel? Ditzelfde advies wil ik meegeven aan jouw schoonmoeder. Mocht dit bij jullie niet helpen, dan klop ik meteen aan bij één van mijn collega's van de technische dienst. Ik wil dit namelijk heel snel fixen!

Hartstikke terecht dat je ook de vergoeding aansnijdt, hier komt jouw schoonmoeder zeker voor in aanraking. Dit kan ik in orde maken, zodra het ook weer bij haar werkt. Als je mij dan in een privébericht (door op mijn naam te klikken) kan voorzien van haar postode, huisnummer, geboortedatum en de laatste vier cijfers van haar rekeningnummer, dan kan ik dit regelen. Excuses voor het ongemak! ❤

Hi @Shilka, heel goed dat je hiervoor aanklopt! Ik kan je gelukkig laten weten dat de fix voor jou heel dichtbij is. Voor klanten met een Draytek en Huawei modem is de fix eind vorige week live gekomen. En deze week zijn mijn collega's met het plan bezig om dit ook voor het Zyxel modem live te zetten. We zitten dus heel dichtbij de oplossing en ik wil je dan ook vragen om nog even af te wachten. Geef je het aan als je komende week van dit probleem af bent? 🍀

Hi @Andre K, super fijn om te lezen dat jouw ouders inmiddels weer van deze optie gebruik kunnen maken! Dit klopt als een bus. Voor klanten met een Draytek en Huawei modem is de fix eind vorige week live gekomen. Zojuist heb ik dan ook een vergoeding voor jouw ouders in orde gemaakt die je kunt checken in hun My T-Mobile Thuis omgeving: https://thuismy.t-mobile.nl/rekeningen/compensaties. Ik wil jou en jouw ouders alvast een heel fijn weekend wensen! 🎈

Hoi @Lisa ,
Ik kijk eigenlijk voor het eerst op de community en ben blij te lezen dat het probleem na ca 5 maanden eindelijk wordt verholpen. Heb zelf een Zyxel en vandaag geprobeerd maar werkt nog niet …

Nu is het voor mij niet zo'n groot issue maar mijn bejaarde schoonmoeder is de wanhoop nabij, die begon er vandaag over om terug te keren naar KPN (Zij was door mij ooit geadviseerd om naar T-Mobile te gaan). Zij kan namelijk al die tijd niet de zgn 'receptenlijn’ gebruiken voor het bestellen van haar medicijnen.
Dit geeft nogal stress , en ik wordt dan ook nieuwsgierig als ik lees over een vergoeding. Dat zou ik voor haar ook wel fijn vinden. Zou ze daar voor in aanmerking komen denk je?

Reputatie 7

Heel graag gedaan @Shilka! ❤ En hartstikke bedankt voor jouw geduld, dankjewel. 

Dank je wel @Lisa , dat kan ik zeker nog wel even afwachten! Fijn dat jullie er zo bovenop zitten! 👍🏼

Reageer