Kan wel bellen (met vaste telefoon) maar de andere kant hoort mij regelmatig niet

  • 12 December 2021
  • 28 reacties
  • 2200 Bekeken


Toon eerste reactie
This topic has been closed for comments

28 reacties

Reputatie 7
Badge +16

Goedemiddag @Jannie de Wee, we gaan net zo lang door totdat we de oplossing gevonden heb en waar nodig schakelen we hulptroepen in. Voordat we zover zijn, nog vier laatste controles:

  1. Zit er toevallig een ‘splitter’ tussen de (telefoon)kabel? Het gaat dan specifiek om de verbinding tussen de VOIP-poort op het modem (achterop) en het moedertoestel van de vaste telefoon. Vroeger was het namelijk gebruikelijk om de ISDN lijn (voorloper van DSL) te splitsen door een splitter. Deze splitter is niet van toegevoegde waarde en kan mede door ouderdom stuk gaan. 

    Splitters kunnen er zo uitzien (de kleur kan ook zwart zijn):

 

 

  1. Welk type Gigaset telefoons heb je?
  2. Probeer eens om de vaste lijn van VOIP-poort één naar VOIP-poort twee om te zetten (en vice versa). 
  3. Zou je kunnen bellen naar 085-7732598 en dan tijdens het gesprek de toets <5> kunnen indrukken? Hoor je tijdens het gesprek “FIVE” uitgesproken worden? 

Indien de laatste checks ook geen oplossing verschaffen, zet ik het door naar onze vaste lijn specialisten.

Ik heb aan de hand van het merk toestel nog even zitten neuzen en ik kom de volgende instellingen tegen voor de telefoon, dat zouden we nog kunnen proberen:

Je kan het type netwerk selecteren, als je deze instelling probeert welke opties worden er dan aangegeven?

  1. Druk op MENU/OK.
  2. Selecteer [Services] > [Netwerktype] en druk vervolgens op MENU/OK.
  3. Selecteer een netwerktype en druk op MENU/OK.
  4. De instelling wordt opgeslagen.

De andere optie die ik heb gevonden gaat over de kiesmodus. Kies hier voor de optie ‘DTMF’.

  1. Druk op MENU/OK.
  2. Selecteer [Services] > [Kiesmodus] en druk op MENU/OK om te bevestigen.
  3. Selecteer de kiesmodus DTMF en druk vervolgens op MENU/OK om te bevestigen.
  4. De instelling wordt opgeslagen.
Reputatie 1

Ja dat klopt, 1 basis station en 2 draadloos. De telefoonkabel vervangen helpt niet.

Reputatie 7
Badge +15

Hallo @Jannie de Wee 

Zit één toestel dus bedraad aangesloten op het modem en de andere 2 draadloos? Heb je ook gekeken of de telefoonkabel vervangen helpt?