[GUIDE] VOIP-/SIP-inloggegevens achterhalen met de Zyxel



Toon eerste reactie

157 reacties

Reputatie 2

@TMTV Bedankt voor de guide!

Heb het in een minuut werkend gekregen met de Cisco SPA112 icm Netgear R7800.
En mijn inlog eindigde inderdaad ook met P006

Hi Tekes - ik realiseer me dat dit een oud topic is, maar na zoekwerk op Google kom ik op deze post uit waar iemand op een Cisco SPA 112 T-Mobile VOIP aan de praat heeft gekregen. Zo'n 2 jaar geleden was ik klant bij T-Mobile (forumnaam Th3M1lkman) en heb ik mijn ervaringen met instellen Yealink W52P gedeeld. Daarop jouw reaktie hierboven.

Inmiddels ben ik opnieuw klant bij T-mobile en wil ik de Cisco SPA122 gebruiken. Die zou bij mijn weten qua T-Mobile VOIP instellen hetzelfde moeten zijn als de SPA112. Ik heb verschillende configuraties geprobeerd obv mijn Yealink W52P ervaring maar krijg maar niet de Line 1 registered. De VOIP dienst werkt via de Zyxel van T-Mobile. Maar die wil ik er nu juist tussenuit ;-)

Welke settings heb jij gebruikt om VOIP werkend te krijgen op je SPA112? Hieronder mijn huidige (niet werkende) settings. Volgens mij is dit conform de hierboven geadviseerde instellingen “Eigen modem: wat zijn de vereisten / veelgestelde vragen”, maar misschien heb ik iets gemist?

Alvast heel erg bedankt voor je feedback!

Dennis

  • Cisco SPA122
  • Firmware 1.4.1 (SR5)

 

Reputatie 7
Badge +6

Het heeft even geduurd, maar het is eindelijk zover: je kunt nu je vaste lijn van T-Mobile gebruiken in combinatie met je eigen router, zonder al het gedoe van hierboven. Gelukkig maar, want mijn trukendoos was bijna leeg. Als je inlogt op My T-Mobile Thuis kun je zelf een wachtwoord instellen voor je SIP-account. Ook je gebruikersnaam vind je daar. Deze gegevens kun je vervolgens in een router met VOIP-functie zetten, in je IP-telefoon of in een VOIP ATA, waarmee je VOIP kunt gebruiken op je analoge toestel. Meer info over het gebruik van een eigen router (al dan niet met een vaste telefoon), kun je vinden in onderstaande topics. Ook nu geldt dat T-Mobile geen ondersteuning geeft op eigen apparatuur, maar als je er niet uit komt, kun je natuurlijk je vraag kwijt op deze Community. Er is altijd wel iemand die je kan helpen.

Wat mij betreft is dit een mooie conclusie van dit topic en het bijna twee jaar durende kat-en-muisspelletje tussen mij en mijn magenta vrienden, al was er wel een wet voor nodig om ze in beweging te krijgen. Hoe dan ook, doe er je voordeel mee en wees voorzichtig met je gegevens!

TMTV

Meer weten? Check deze topics:

 

Reputatie 2

Vandaag, met behulp van Python, de gebruikersnaam (JWH*****P007) en wachtwoord (reeks van 12 karakters) kunnen achterhalen. Klant bij T-Mobile sinds september 2021.
Deze VOIP gegevens gebruikt in de Gigaset IP en gelijk verbinding op de “vaste” T-Mobile telefoonlijn.
De Zyxel T50 er tussenuit gehaald. Keurig vlan 300 ingevuld in Deco X60. En alles werkte, behalve VoipBuster (in de Gigaset).

Uiteindelijk de poort voor VoipBuster op 5060 laten staan (in de Gigaset).
De poort van T-Mobile gewijzigd naar 5070 (in de Gigaset).

Alles werkt nu uitstekend, internet, TV en “vaste” telefoon.

Bedankt voor de uitgebreide instructie.

Nog even voor mijn informatie: had je wachtwoord toevallig 13 tekens?

Nee, mijn door T-Mobile toegekende wachtwoord is niet 13 tekens lang.

Reputatie 7
Badge +6

Ik ben niet bekend met Bria, maar als het inderdaad hun eigen server is die de registratie doet, gaat het niet werken, omdat die de VOIP-server van T-Mobile niet zal kunnen bereiken. Dan wordt het lastig om je vaste lijn buitenshuis te gebruiken, tenzij je met een VPN gaat werken (zonder Bria), maar dat is ook niet ideaal. De VOIP-dienst van T-Mobile is er nou eenmaal niet voor bedoeld. (En deze handleiding eigenlijk ook niet, al had ik je graag verder geholpen.) Voor meer flexibiliteit ben je dan toch aangewezen op een andere VOIP-provider.

Nog even voor mijn informatie: had je wachtwoord toevallig 13 tekens? Dat lijkt namelijk een trend te zijn bij nieuwe klanten.

Houd er wel rekening mee dat je alleen vanaf een vaste T-Mobile-verbinding (of een VPN daar naartoe) de VOIP-server kunt bereiken. Via een andere weg, zelfs T-Mobile 4G/5G, gaat dat niet, ook ter beveiliging vermoed ik.

 

Oh, dat is jammer! (Maar goed om te weten; dat gaat me tijd/ergernis besparen)

Thuis zijn er al diverse DECT toestellen aan het T-Mobile modem gekoppeld; de iPhone (en iPad) wilde ik net buitenshuis gebruiken.

Dan betwijfel ik ook of de push notificatie service van Bria wel gaat werken (die bespaart batterij op de iOS toestellen omdat de App niet de hele tijd in de achtergrond de VOIP status checkt, maar hun server dat doet - maar niet bij T-Mobile dus?). Ik had die service zelf nog niet getest omdat zij dan credentials op hun server opslaan en dat vind ik geen fijn idee.

Wellicht zijn er andere iOS gebruikers die kunnen bevestigen dat die push notificatie service niet werkt bij T-Mobile?

(Toch maar CheapConnect of een andere VOIP provider overwegen?)

Reputatie 7
Badge +6

Hoi @sublimerote,

Welkom op de Community en fijn dat je geholpen bent met het script! Het klopt dat er maximaal twee apparaten tegelijk geregistreerd kunnen staan. Als je het T-Mobile-modem gebruikt, blijft er inderdaad nog maar één plek over. Dat is een beperking die T-Mobile oplegt, maar wel een met goede intenties. Ik denk dat het een stukje beveiliging is.

Een app-tip heb ik helaas niet voor je. Ik gebruik de gegevens in combinatie met een ATA (als vervanging van het T-Mobile-modem), dus niet in een app. Maar misschien is er iemand anders hier die een goede suggestie heeft. Houd er wel rekening mee dat je alleen vanaf een vaste T-Mobile-verbinding (of een VPN daar naartoe) de VOIP-server kunt bereiken. Via een andere weg, zelfs T-Mobile 4G/5G, gaat dat niet, ook ter beveiliging vermoed ik.

Ik hoop dat ik je in elk geval een beetje duidelijkheid heb kunnen geven. Als je nog vragen hebt, laat het gerust weten. Succes!

Nieuwe klant bij T-Mobile; kon mijn gegevens snel & eenvoudig uitlezen met dit script. Dank!

 

Ik kan daarmee vervolgens succesvol inloggen (en bellen of gebeld worden) in Bria Mobile: VoIP Softphone, op of mijn iPhone of mijn iPad, maar niet (inloggen op) beide tegelijk… Dat wilde ik eigenlijk wel.

 

Het bedrijf achter deze VOIP software zegt dat zij dit niet beperken, maar waarschijnlijk de VOIP provider.

 

  1. Kun je hiermee inderdaad maar 1 extra “toestel” (naast het T-Mobile modem) registreren?
  2. Zijn er nog andere goede, betrouwbare, VOIP Apps voor iOS?
Reputatie 2

Ik heb m uitgeprobeerd en werkt perfect hoor @TMTV.

Zowel beide lijnen als het flex password. Toppie!

 

Dank je wel. 

Ik hoop ook dat er veel mensen plezier aan hebben.

 

Reputatie 7
Badge +6

@erikjanRog Top! Ik zag dat je nog een oude versie van het script hebt gebruikt. Een paar dagen geleden was er ook al iemand iemand die een wachtwoord van 13 tekens had. Als dat een poging was van T-Mobile om dit scriptje buitenspel te zetten, is dat hopeloos mislukt 😉. Beide wijzigingen heb ik samengevoegd waardoor het nu ook voor mensen met een langer wachtwoord (ongeacht het aantal tekens) en/of een tweede lijn werkt. Zou je dat kunnen testen door het script opnieuw te downloaden (zelfde link)? Natuurlijk werkt het ook nog steeds voor mensen met een wachtwoord van 12 tekens en/of maar 1 telefoonlijn.

Reputatie 2

Hej TMTV, 

Prima hoor, fijn als andere het ook kunnen gebruiken. Zie alleen dat het ww van lijn2 1 teken langer is. Heb de 56 in 57 gezet. 

Zal binnenkost kijken of ik het uitlezen van deXML kan aanpassen dat dit flex wordt. Even wat in Python verdiepen (ben zelf meer van perl en C)

Erik-jan

Reputatie 7
Badge +6

Hoi @erikjanRog,

Omdat ik zelf maar 1 telefoonlijn heb, wist ik niet precies hoe de communicatie eruit zou zien als er een tweede lijn is. Fijn dat je dat hebt uitgezocht! Vind je het goed als ik jouw code toevoeg aan het bestaande script? Dan zijn anderen met twee lijnen daar ook mee geholpen.

Bedankt!

Reputatie 2

Ik heb het laatste gedeelte van voip.py aangepast met onderstaande code en krijg nu ook de lijngegevens van de tweede lijn…

 

x = requests.post(url, data=xml1)

y = (x.headers["Set-Cookie"][:-7])

header = {'Cookie': y, 'User-Agent': "Vigor TR-069 CPE", 'Content-Type': "text/xml; charset=utf-8", 'SOAPAction': ""}

z = requests.post(url, headers=header)

a = requests.post(url, data=xml2, headers=header)

b = requests.post(url, data=xml3, headers=header)

c = requests.post(url, data=xml2, headers=header)

d = requests.post(url, data=xml2, headers=header)

f = requests.post(url, data=xml2, headers=header)

g = requests.post(url, data=xml2, headers=header)

e = (d.text)

h = (g.text)

if "voip.t-mobilethuis.nl" in e:

        print ("Lijn 1: Gebruikersnaam: " + e[e.find("DisplayName")+47 : e.find("DisplayName")+59] + " Wachtwoord: " + e[e.find("Password")+44 : e.find("Password")+56])

else:

        print("Geen gegevens gevonden voor lijn 1.")

 

if "voip.t-mobilethuis.nl" in h:

        print ("Lijn 2: Gebruikersnaam: " + h[h.find("DisplayName")+47 : h.find("DisplayName")+59] + " Wachtwoord: " + h[h.find("Password")+44 : h.find("Password")+56])

else:

        print("Geen gegevens gevonden voor lijn 2.")

 

Reputatie 2

Hoi, 

 

Als eerste, het scriptje werkt perfect op mijn MacBook. thanks. 

Ik heb alleen een vraagje: Ik heb 1 vaste telefoonnummers en zie er maar van 1 de inlog gegevens komen. Ook in de XML die terug komt zie ik deze niet terug komen. 

Iemand een idee hoe ik dit tweede nummer ook kan opvragen? (Kent iemand de structuur van communiceren?)

 

Erik-Jan

Reputatie 2

Even geprobeerd, en nu werkt het script ook met het langere wachtwoord. Nogmaals hartelijk dank voor het script en je hulp!

Reputatie 7
Badge +6

Ik ben blij dat ik kon helpen en jij ook bedankt voor het debuggen van mijn scriptje! Ik dacht dat het wachtwoord altijd uit 12 tekens bestond, maar bij jou zijn het er dus 13? Dit is de eerste keer dat ik dit hoor, dus het lijkt erop dat ze dit pas net doen, misschien wel vanwege dit script... Sinds wanneer ben je klant? Ik heb 'm meteen aangepast en het lijkt te werken. Zou je hem nog eens willen downloaden (zelfde link) en runnen? Dan weet ik of alles klopt.

Nogmaals dank voor je alertheid!

Reputatie 2

Ok, probleem opgelost. Het script gaf een karakter te weinig van het wachtwoord. Door de ruwe text van de reply gezocht, en alles werkt met het langere wachtwoord! Misschien het script baseren op regular expressions, tussen ‘>’ en ‘<’ karakters bijvoorbeeld? Ontzettend bedankt in ieder geval, naar deze informatie was ik al een tijdje op zoek!

Reputatie 7
Badge +6

Fijn dat het gelukt is om de gegevens te achterhalen! Probeer bij ‘Domain’ eens voip.t-mobilethuis.nl in te vullen. Dan werkt het bij mij wel.

Reputatie 2

Zou je het eens andersom willen proberen, dus de OpenWRT-router ertussenuit halen en de Zyxel rechtstreeks aansluiten en daarmee je computer verbinden? Ik ben benieuwd wat er gebeurt als je dan het scriptje runt.

Als ik de Zyxel gebruik werkt het script!! Ik krijg keurig een gebruikersnaam, die overeenkomt met mijn klantnummer, en een wachtwoord.

Helaas kan ik met deze gegevens niet registreren. Geprobeerd als trunk op een Asterisk server en als extention met MicroSip. bij beide krijg ik een authenticatiefout. Bij MicroSip ziet eruit zoals hieronder.

Heb je nog tips om dit verder te debuggen?

 

 

Reputatie 2

Dat zal ik doen, maar moet even wachten. Wordt volgende week denk ik. Ik kom bij je terug. Bedankt alvast in ieder geval!

Reputatie 7
Badge +6

Zou je het eens andersom willen proberen, dus de OpenWRT-router ertussenuit halen en de Zyxel rechtstreeks aansluiten en daarmee je computer verbinden? Ik ben benieuwd wat er gebeurt als je dan het scriptje runt.

Reputatie 2

@TMTV 

Fijn dat je meekijkt!

Ik heb een Zyxel T-50 modem. Dat staat op dit moment aangesloten achter de OpenWRT router, voor de VoIP support. Ik lus VLAN ID 300 door van de WAN van de OpenWRT router naar een van de LAN poorten. Daarop heb ik de WAN van de Zyxel aangesloten. De VoIP-aansluiting werkt in principe op deze manier, maar ik zou graag direct toegang hebben tot de SIP gegevens. Dan kan de Zyxel er helemaal uit.

Overigens heb ik de procedure ook geprobeerd met het Zyxel modem uitgeschakeld. Dat maakte echter geen verschil.

Reputatie 2

Nog even geprobeerd op een Windows machine met Python 3.10. Ook hier “Geen gegevens gevonden.”

Reputatie 7
Badge +6

@KarelKnutselaar Welke router heb je van T-Mobile gekregen? Zou je die eens kunnen aansluiten, op laten starten en dan inloggen om te kijken of de VOIP-gegevens daar wel correct worden geladen en of het bellen dan werkt? Op basis van de output hierboven denk ik dat daar iets misgaat. Dit stuk hoort pas verderop te komen, na de VOIP-gegevens, en zou je dus niet moeten zien. Het script stopt namelijk als de gegevens binnen zijn. Ben je misschien pas net klant? Dan kan het zijn dat er nog geen gegevens voor je zijn gemaakt en dus ook niet naar de router gestuurd kunnen worden.

Ik had gisteren inderdaad nog een tevreden klant en op het moment van schrijven werkt het nog steeds. Ik hoor graag de uitkomst van bovenstaande en dan zoeken we verder!

Reputatie 7
Badge +15

.

Reageer