Skip to main content
Beantwoord

Zeer teleurgestelde nieuwe klant @Odido | Klacht

  • 4 July 2024
  • 7 reacties
  • 169 Bekeken

Mijn abonnement zou volgens planning 2 dagen geleden moeten ingaan, maar tot nu toe heb ik zelfs de router niet ontvangen!

Eigenlijk heb ik al voor 2 weken gebeld dat ik geen installatieservice nodig en heb de voorkeur Doe-het-zelf, omdat de KPN glasvezelbox(de zwarte mediaconverter) al sinds 2 jaar in mijn meterkast werkt, (bovendien als ingenieur heb ik altijd de router aangesloten).

Ik heb wel daarvoor sms en e-mail ontvangen met de vraag om een ​​afspraak te maken met Guidion, ik wilde ze wel vertellen dat ik dat niet nodig heb, maar de afzenders noemden "no-reply"! Op 27.06 belde ik opnieuw. Odido vertelde me dat ik de router op de afgesproken dag (02.07) zou ontvangen. Maar op 02.07 geen internet en geen router in de ochtend, dus belde ik opnieuw voor het trackingnumber. Er werd mij verteld dat het onderweg is en ook het trackingnumber. Tot de avond dat ik weer belde, kreeg ik te horen "niet verzonden"! en de hardware wordt allein pas ~7 dagen voor de afspraak met Guidion verzonden! Dat is de standaardprocedure van Odido!

 

Wat een vreemde werkwijze! Het proces van Odido wordt aangestuurd door een extern/outsourcingbedrijf. Ze luisteren niet naar hun klant, maar naar hun opdrachtnemer. Wat een bedrijfscultuur!

 

BTW: Mag ik verstellen mijn ervaring met Guidion voor 2 jaar toen ik begon met glasvezel? Ik neem wel een dag vrij thuis en het sms bevestigd dat ze volgende maandag van 9:00 ~ 11:00 uur zullen komen. Maar is toch niet gekomen. Ik heb google gevonden dat ze hebben outsourced verder aan een ander bedrijf, gelukkig was de bevestiging niet zo ver weg voor mijn huis dus reed ik mijn auto heentoe een vraagde ​​vriendelijk "please komen". Toch tot 17.30 uur niemand en dan moest ik er weer nogmaals heen rijden, uiteindelijk kwam de onderaannemer met een heleboel mensen! Maar de echte werker is een stagiair onder een ervaren collega. Ze waren in 15m klaar en lieten een puinhoop achter in mijn meterkast met niet bevestigde kabelleiding en ongelijke tegelsteen en modderige grond voor mijn huisdeur, waar ik zelf nog een andere middag aan besteedde om het netjes en schoon te maken.

 

Zou ik Odido aanbevelen? Nee, voor mijn ervaring tot nu toe. Als ze erom geven? laten we afwachten.

Stuur mij de router a.u.b. NU!

 
 
 

7 reacties

Reputatie 6
Badge +3

Hoi @Leoy, super leuk dat je voor ons gekozen hebt en welkom op de Community! Ik heb meteen je gegevens erbij gepakt en ik zie inderdaad dat je als wensdatum 2 juli 2024 hebt aangegeven. Dit is een wensdatum en de officiële plandatum geven we per e-mail door. Daarnaast heb ik meteen bij de juiste afdeling uitgevraagd of je zo snel mogelijk een installatiepakket mag ontvangen. Excuses hiervoor. Laat gerust een reactie achter als je nog vragen hebt of als er iets onduidelijk is. Ik sta voor je klaar! Groetjes, Ishana

Steeds:

  • geen internet,
  • geen router,
  • zelfs geen tracking nummer of de router verzonden of wanneer wordt verzonden?

Alle WiFi/Internet apparaten thuis werken niet meer sinds 8 dagen dankzij de overstap naar ODIDO.

Reputatie 7
Badge +4

Hoi @Leoy, we werken er ook hard aan om dit snel op te lossen! Ishana heeft al navraag voor je uitgezet en we proberen dit adequaat voor je aan te pakken. Zodra het ons is gelukt stellen we je op de hoogte. De monteur staat in ieder geval nu ingepland voor 17 juli.

Wij gaan hier voor je achteraan, we doen ons best om dit snel aan te pakken!

bedankt @Ishana van Odido, @Cal van Odido voor jullie tijdlijk ondersteuning.

Gisteren (15.07) heb ik een email van ODIDO ontvangen: Eindelijk wordt het installatiepakket opgestuurd! Halleluja! Maar eigenlijk zoals 2 weken voor de installatiedatum bezorgd, ook in dit e-mail geschreven: 

Installatiepakket
Het installatiepakket wordt vanaf twee weken voor de installatiedatum bezorgd. Over de bezorging krijg je nog een aparte e-mail.

 

Ik ben momenteel op vakantie in het buitenland dus kan ik de GUIDION afspraak (17.07) niet aannemen. Ik heb geprobeerd de afspraak online te wijzingen (naar jullie e-mail aanleiding), nu nog 24 uren voor de GUIDION afspraak.

Maar ik krijg steeds fouten: “Er is iets fout gegaan, De afspraak kan niet worden opgeslagen” (zie de screenshot: https://tinypic.host/images/2024/07/16/Screenshot-2024-07-16-at-04.35.44.png) PS: ik heb ook geprobeerd andere tijdtips of datum, maar steed fout.

 

Omdat ik alleen noreply emails van jullie heb en ook geen internationale bellen maken kan, schrijf ik hier vraag jullie help om de afspraak te wijzigen naar 31.07 13:00-16:00 a.u.b. 

Bedankt bij voorbaat voor jullie ondersteuning en kort bevestiging aub.

---

 

Reputatie 7
Badge +9

Hey @Leoy, als je de tool opnieuw opent krijg je nieuwe tijdstippen. Het is momenteel erg druk en gok dat je daardoor de foutmelding krijgt. Als ik de tool open krijg ik 1, 2, 5, 6 en 7 augustus als eerst mogelijke data. 

@Tommie van Odido, @Cal van Odido , @Ishana van Odido 

ik ben nu terug uit vakantie en heeft zelf de router aangesloten en werkt, zoals ook boven geschreven en verwachte.

Dus dit case is beëindigt.  

Mocht ik misschien nog suggestie geven, mijn case is niet veroorzaakt door jullie CS/personal, techniek, maar alleen van procedure, dus echt heeft een "change of management" nodig…

Bedankt nog voor jullie support!

Reputatie 7
Badge +4

Heel fijn om te horen dat je helemaal verbonden bent @Leoy! Ik ben het met je eens, er is zeker ruimte mogelijk voor verbetering. Dit geven we ook zo veel mogelijk door aan de verantwoordelijke afdelingen.

Ik hoop dat je desondanks van je vakantie hebt genoten en ik wens je heel veel plezier toe met het Internet! 😄

Reageer