Skip to main content

wanneer komt lijn actief

  • 30 May 2024
  • 10 reacties
  • 153 Bekeken

kleine historie, vorig jaar zomer '23 glasvezel + tv besteld

ODF heeft in de maanden erna de wijk voorzien van glasvezel bekabeling onder de stoep, half maart ‘24 is het aansluitpunt in onze woning geplaatst en installatie pakket toegestuurd (1561WE)

ondertussen is het bijna begin juni en ja het duurde me allemaal te lang dus alles hangt al geïnstalleerd en wel in de meterkast

is er een status update ? of is de wijkkast nog niet gereed ? Heb in ieder geval geen update via de mail gekregen, er is geen contact opgenomen voor afspraak monteur

 

zou het fijn vinden als er een update komt wanneer een en ander in gang wordt gezet

zou 1 van de moderators eens kunnen kijken wat de status is ?

 

Groet, Laurens

 

ps., klantnummer staat in profiel 

 

 

10 reacties

Reputatie 7
Badge +3

@laurens76 Goed dat je hierover aan de bel trekt. Ik kan mij goed voorstellen dat je graag wil genieten van Glasvezel. Ik kijk graag met je mee wanneer we dit kunnen realiseren! 

Ik heb meteen een verzoek ingediend bij onze Fiber afdeling met de vraag of zij contact willen leggen met de (externe) netwerkbeheerder over de planning. Zodra zij meer weten, wordt er contact met je opgenomen. 

Laat je het mij weten als ik nog iets voor je kan doen? Ik help graag! 😊

Even een update,

 

Voor degene die ook in krommenie woont de wijk- kast is nog niet gereed

De planning is eind augustus/begin september

 

Had handiger geweest als een en ander was gecommuniceerd via de mail zoals ook bij de graafwerkzaamheden en plaatsen huisaansluiting

 

Groet, laurens

Reputatie 6
Badge +3

Hoi @laurens76, bedankt voor je feedback! Dit zullen we zeker intern meenemen. Laat gerust een reactie achter als je nog vragen hebt of als er iets onduidelijk is. Voor nu wens ik je een fijn weekend! Groetjes, Ishana

Ik woon ook in krommenie 1562 en wacht al vanaf december op de aansluiting.

December is bij mij en de buren de glasvezel naar binnen gebracht en 3 dagen later kreeg ik een door met modem etc maar geen aansluiting. Januari gebeld en kreeg ik te horen dat de wijkcentrale er nog gebouwd moest worden maar gereed zou zijn rond 12 april, daarna gebeld en werd verteld dat de wijkcentrale pas rond 14 juni gereed zou zijn en vandaag 18 juni gebeld en kreeg te horen dat het pas aug/sept gaat worden. Inmiddels mijn aanvraag glasvezel geanuleerd en doos met moden etc gaat retour omdat ik het onbeschoft vind om mensen aan het lijntje te houden terwijl wat ik gelezen heb de centrale er is (KPN) waar Odido het gaat delen maar ze moeten hun apparaatuur nog steeds plaatsen.

Reputatie 6
Badge +3

Hoi @jeba28, ik zie dat je opzegging inmiddels is doorgegeven en verwerkt. In ieder geval mijn oprechte excuses voor deze ervaring, ik hoop dat we je hebben laten zien dat we ons uiterste best doen, maar soms afhankelijk zijn van andere partijen waardoor we niet meer actie kunnen ondernemen. Hopelijk mogen wij je in de toekomst nogmaals verwelkomen! 💜 Groetjes, Ishana

Wat is de stand van zaken omtrent de wijkcentrale in krommenie want ik hoor nu steeds geruchten over te weinig inschrijvingen wat zou betekenen dat de bewoners voorgelogen zijn

Reputatie 7
Badge +9

Hey @jeba28, het lijkt erop dat het gereed is, we krijgen een NL6 status en dat houdt in dat er alleen gepatched moet worden in de wijkcentrale en de installatie van het modem door Guidion. Echter kan ik niet meer zien op dit moment omdat er geel lopende bestelling aanwezig is. 

Dat vraag ik mij ook zo onderhand af, krijg geen update of iets via de mail, overstapservice geannuleerd zonder tekst en uitleg

Wel van de week lagen er weer glasvezelkabels op de stoep een paar straten verder

Wat ik laatst wel had gelezen op tweakers dat ODF. zijn werkzaamheden in Nederland op een laag pitje heeft staan ??

@jeba28 wat je schreef over te weinig inschrijvingen is ook apart, lijkt mij dat odido een vooronderzoek heeft uitgevoerd?

Dus ook ik wil graag een update wanneer er een werkende verbinding is, alles heb ik hier zelf al aangesloten omdat het te lang duurde

Als het nog te lang gaat duren zit ik er ook over te denken om dan de boel maar te annuleren en bij Ziggo te blijven

 

 

ik heb alles al geannuleerd en terug gestuurd omdat het ten eerste gigantisch in de weg staat en ten tweede stond het er al vanaf november/december.

maar dit wil niet zeggen dat ik geen glasvezel wil alleen ik ga pas opnieuw bestellen als ik 100% zeker weet dat het ook gebeurd en niet weer bijna 10 maanden moet wachten.

nou inderdaad wat je zegt, ben nu ook iets van een jaar verder, Krijg ik dit jaar eind april een installatie pakket toegestuurd, dan zou je toch denken dat je verbinding opgeleverd gaat worden. Daarom ook dit topic aangemaakt, zit niet echt schot in de zaak eerlijk gezegd 

misschien dat een moderator hier iets zinnigs over kan melden

als ik op “mijn odido” inlog sta ik nog steeds op fase 1 ?? terwijl er al een tijd terug de glasvezel aansluiting is aangelegd in de meterkast 

de communicatie vind ik nou niet heel geweldig, het zou toch fijn zijn als we af en toe een update krijgen over wanneer de wijkcentrale gereed is en wanneer we een monteur kunnen verwachten

 

even een copy/paste van een deel van het mailtje van eind maart

  1. Zodra onze aanlegpartner de glasvezelkabel in de straat heeft gelegd, plaatsen ze het glasvezelpunt in je woning. Onze aanlegpartner neemt contact met je op om hiervoor een afspraak te maken.
  2. We sturen je een Installatiepakket met alles wat je nodig hebt. Dit pakket heb je uiterlijk twee weken vóór de installatieafspraak in huis.

die 2 weken is natuurlijk wel een heel ruim begrip, ondertussen is het september…. 

 kortom wanneer kan ik een werkende verbinding verwachten ? Een indicatie zou fijn zijn. Voor de monteur is er koffie en koek

 

 

 

Reageer