Wacht al bijna 8 maanden op Glasvezel internet - Continu valse beloftes en verkeerde datums

  • 31 January 2024
  • 19 reacties
  • 605 Bekeken

Goedemiddag,

 

Waar te beginnen.. 

Begin juni 2023 kwamen mensen van Open Dutch Fiber (ODF) en T-Mobile verkopers (Nu Odido) bij ons aan de deur met het verhaal dat glasvezel bij ons in de buurt kwam en of we hier interesse in hadden.

 

Ik kijk al jaren uit naar de mogelijkheid en heb ook direct ja gezegd. Ergens in juni 2023 heb ik een preorder gekozen voor een van de snelste fiber internet-only pakketten. 

 

Ik heb destijds heel duidelijk gevraagd naar een degelijke en goede schatting voor oplevering. Er werd gezegd dat dit september 2023 zou zijn. Hierop heb ik gezegd, oké, dat vind ik het wachten waard.

 

Uiteraard begrijp ik dat er ook wordt gewerkt met onderaannemers, maar zowel vanuit Open Dutch Fiber als Odido sales en technische fiber afdeling is de afgelopen 8 maanden een hoop beloofd wat natuurlijk niet kon worden nagekomen.

 

Een paar weken geleden kreeg ik ineens de schrik toen een collega van Odido me had gemeld dat er een vertraging was en dat de daadwerkelijke oplevering wel eens juli 2024 zou kunnen worden. Dit zou betekenen dat er 13 maanden tussen zit.

 

Daarop heeft een collega aangeraden om de order te annuleren en te wachten tot ik wel Glasvezel kon krijgen. Tot ik vlak daarna werd teruggebeld door iemand van Odido dat het toch om een misverstand ging en de lijnen snel opgeleverd zullen worden, op basis van deze belofte recentelijk opnieuw een telefonische bestelling geplaatst. Ook nu heb ik meermaals om een datum gevraagd, en na navraag Fiberafdeling zou dit 23/02/24 zijn met nog evt. een paar dagen uitloop. Tot ik een paar dagen geleden weer te horen kreeg dat dit weer een maand is opgeschoven, maar wellicht nog wel twee maanden kan duren.


De reden waarom dit nog vervelender is dan normaal, is dat jullie eerste instantie een opzegging zouden doen bij mijn huidige provider, maar omdat de datum steeds opgeschoven is, zou ik uiteindelijk veel meer gaan betalen, dit omdat mijn huidige 12 maanden contract bijna afgelopen is. Als oplossing werd vorige week door collega van de sales benoemd: “Rond 23 februari zult u echt glasvezel hebben, dus zeg het gewoon zelf telefonisch op.”

 

Dit heb ik dus gedaan, echter kreeg ik nog geen week later te horen dat het nog wel maanden vanaf nu kan duren, waardoor ik straks een tijd zonder internet zit. De annulering bij mijn huidige provider kan niet meer worden geannuleerd tenzij ik een nieuw abbo neem waar ik dan vervolgens een jaar aan vast zit.. Dat zou dus dubbele kosten betekenen. Dit heb ik al meermaals aangegeven en heb vandaag eindelijk de belofte gekregen om teruggebeld te worden door de glasvezel afdeling, die zouden evt. een oplossing kunnen geven met voucher codes voor 4G/5G internet. 

 

Ik weet dat ze de afgelopen tijd druk bezig zijn geweest, maar mijn kabel en aansluiting ligt inmiddels al in de meterkast, en heeft hiervoor al maanden voor mijn voordeur gelegen.. Waarom is de communicatie zo slecht en nemen jullie nooit verantwoordelijkheid? Het enige wat ik te horen heb gekregen is “we kunnen niets voor u doen” , “we kunnen u niet compenseren want u bent nog geen klant” , etc.

 

Nu heb ik afgelopen week te horen gekregen van ODF dat het wachten is op jullie (Odido) tot jullie de apparatuur gaan plaatsen in de POP (glasvezel wijkcentrale) - Dit is echter weer uitgesteld vorige week (nadat ik net een toezegging kreeg en opnieuw heb besteld) en er wordt nu gesproken over eind maart waarin er überhaupt pas “iets’ gaat beginnen.

 

Ik word erg moe van de vele beloftes omtrent datums indien deze continu weer worden verschoven. Om even op te sommen:

  • Iedere maand sinds preorder in juni 2023 krijg ik mailtjes met geschatte opleverdatums. Deze worden iedere maand gewoon weer een maand vooruit geschoven en lopen nu al zeker 4/5 maanden achter op de realiteit.
  • Vanmorgen nog een mailtje gekregen waarin jullie aangeven dat ik “bijna aangesloten kan worden” - Ik vind dat “bijna” nogal een vreemd begrip aangezien ik begrijp dat dit nog zeker 9+ weken gaat duren, dit zou ik niet bijna noemen.
  • Ik heb al zeker 30 keer gesproken met jullie in 8 maanden tijd en telkens worden er weer datums gecommuniceerd die niet correct zijn, wat uiteraard leidt tot een gevoel van teleurstelling, frustratie en onmacht.
  • De verkopers aan de deur hebben absoluut misleid en garanties gegeven die ze me nooit hadden mogen geven m.b.t. opleverdatums van mijn internetlijn.
  • De telefonische verkopers/afdelingen hebben ook continu onjuiste informatie verstrekt
  • Open Dutch Fiber (ODF) geeft bij navraag recentelijk aan dat de bal bij jullie (Odido) ligt omdat jullie blijkbaar (nog) geen hardware beschikbaar hebben om in de POP te plaatsen.
  • Jullie adviseren me om oude provider zelf, maar op te zeggen, terwijl de datum die jullie vorige week nog hebben gecommuniceerd nu al zeker een maand is opgeschoven in de tussentijd, hierdoor kom ik straks zonder internet te zitten of moet ik gedwongen een duur tweede abonnement afnemen tenzij hier nog een oplossing over komt vanuit de fiber afdeling.

    Onlangs dat ik al veel contact heb gehad, hier even mijn ervaring tot dustoe. Ook omdat in het verleden al veel beloftes zijn gemaakt en deze op geen enkele wijze tot een bevredigende oplossing of reactie hebben geleid. 

 

 

Teresa van Odido 2 maanden geleden

Welkom op onze Community! @Mark88 

Allereerst dank je wel dat je de moeite hebt genomen om dit topic te openen en je gevoel te uitten. Ik ben direct het systeem ingedoken om mij goed in te lezen over jouw situatie. 

Ik begrijp goed dat je niet graag genoeg gebruik wilt maken van Glasvezel. Echter is de aanlegging hiervan echt afhankelijk van de netwerkbeheerder, in dit geval Open Dutch Fiber. Zij zijn afhankelijk van o.a. aannemers en vergunning, dit kan de planning beïnvloeden waardoor deze wordt uitgesteld. Gezien er geen duidelijke opleverdatum is, gaat het dus ook om een pre-order. Wanneer de netwerkbeheerder aan ons meldt dat alle werkzaamheden gereed zijn, kunnen wij onze diensten gaan leveren. 

De status die ik nu kan inzien, is inderdaad dat de wijkcentrale pas rond midden april zal worden opgeleverd. Op dit moment moet er voor jouw aansluiting nog een patch geplaatst worden. Echter kan het zijn dat er nog andere werkzaamheden moeten worden uitgevoerd door de aannemer. 

Ik ben het met je eens dat het niet handig is geweest om jouw huidige abonnement al op te zeggen. Gelukkig ben je samen met de Fiber afdeling aan het kijken of hier een tijdelijke oplossing voor is. 

Mocht ik in de tussentijd iets voor je kunnen betekenen, laat het mij dan weten. Ik help je graag! 

 

 

Bekijk origineel

19 reacties

Reputatie 7
Badge +1

8 maanden is nog erg kort, toen indertijd hier in de Achterhoek nu ongeveer een jaar of 14 geleden duurde het ongeveer 1,5 tot 2 jaar voor men werkelijk gebruik kon maken van je glasvezelaansluiting.

Eerst moest 35 tot 40% van de huishoudens meedoen voor men begon, vervolgens wachten tot er werd aangelegd en de aansluiting in de huizen werden geactiveerd, al met al duurde het een flinke tijd.

8 maanden is nog erg kort, toen indertijd hier in de Achterhoek nu ongeveer een jaar of 14 geleden duurde het ongeveer 1,5 tot 2 jaar voor men werkelijk gebruik kon maken van je glasvezelaansluiting.

Eerst moest 35 tot 40% van de huishoudens meedoen voor men begon, vervolgens wachten tot er werd aangelegd en de aansluiting in de huizen werden geactiveerd, al met al duurde het een flinke tijd.

Beste BeMu,

Dank voor het delen van je ervaring.

Het is vooral teleurstellend omdat ons werd verteld dat we de verbinding al in september/oktober ‘23 zouden kunnen gebruiken. Ik begrijp dat projecten soms vertraging oplopen of een langere doorlooptijd hebben, maar het zou enorm hebben geholpen als Odido ons gewoon eerlijk had geïnformeerd over de werkelijke situatie. Ik heb vaak tussentijds contact met ze gehad en steeds werden datums genoemd alsof het een garantie was om vervolgens weer teleurgesteld te worden.

Als ze eerlijker en duidelijker over de situatie waren geweest, had ik er veel meer begrip voor gehad en was ik waarschijnlijk in de tussentijd bij Ziggo gebleven.

Ook het feit dat zowel Odido als ODF verschillende data hebben genoemd, maakt de situatie alleen maar verwarrender als eindgebruiker.

Het is niet alleen frustrerend vanwege het gebrek aan communicatie, maar ook omdat ik binnenkort zonder internet zal zitten en ik me zorgen moet maken over het vinden van een tussen oplossing.

Ik begrijp dat dit soort dingen tijd kosten, maar het zou zo veel beter zijn als er transparant gecommuniceerd zou worden en Odido fouten zou erkennen en zich zou gaan focussen op constructieve oplossingen en open communicatie.

Reputatie 6
Badge +2

Welkom op onze Community! @Mark88 

Allereerst dank je wel dat je de moeite hebt genomen om dit topic te openen en je gevoel te uitten. Ik ben direct het systeem ingedoken om mij goed in te lezen over jouw situatie. 

Ik begrijp goed dat je niet graag genoeg gebruik wilt maken van Glasvezel. Echter is de aanlegging hiervan echt afhankelijk van de netwerkbeheerder, in dit geval Open Dutch Fiber. Zij zijn afhankelijk van o.a. aannemers en vergunning, dit kan de planning beïnvloeden waardoor deze wordt uitgesteld. Gezien er geen duidelijke opleverdatum is, gaat het dus ook om een pre-order. Wanneer de netwerkbeheerder aan ons meldt dat alle werkzaamheden gereed zijn, kunnen wij onze diensten gaan leveren. 

De status die ik nu kan inzien, is inderdaad dat de wijkcentrale pas rond midden april zal worden opgeleverd. Op dit moment moet er voor jouw aansluiting nog een patch geplaatst worden. Echter kan het zijn dat er nog andere werkzaamheden moeten worden uitgevoerd door de aannemer. 

Ik ben het met je eens dat het niet handig is geweest om jouw huidige abonnement al op te zeggen. Gelukkig ben je samen met de Fiber afdeling aan het kijken of hier een tijdelijke oplossing voor is. 

Mocht ik in de tussentijd iets voor je kunnen betekenen, laat het mij dan weten. Ik help je graag! 

 

 

Welkom op onze Community! @Mark88 

Allereerst dank je wel dat je de moeite hebt genomen om dit topic te openen en je gevoel te uitten. Ik ben direct het systeem ingedoken om mij goed in te lezen over jouw situatie. 

Ik begrijp goed dat je niet graag genoeg gebruik wilt maken van Glasvezel. Echter is de aanlegging hiervan echt afhankelijk van de netwerkbeheerder, in dit geval Open Dutch Fiber. Zij zijn afhankelijk van o.a. aannemers en vergunning, dit kan de planning beïnvloeden waardoor deze wordt uitgesteld. Gezien er geen duidelijke opleverdatum is, gaat het dus ook om een pre-order. Wanneer de netwerkbeheerder aan ons meldt dat alle werkzaamheden gereed zijn, kunnen wij onze diensten gaan leveren. 

De status die ik nu kan inzien, is inderdaad dat de wijkcentrale pas rond midden april zal worden opgeleverd. Op dit moment moet er voor jouw aansluiting nog een patch geplaatst worden. Echter kan het zijn dat er nog andere werkzaamheden moeten worden uitgevoerd door de aannemer. 

Ik ben het met je eens dat het niet handig is geweest om jouw huidige abonnement al op te zeggen. Gelukkig ben je samen met de Fiber afdeling aan het kijken of hier een tijdelijke oplossing voor is. 

Mocht ik in de tussentijd iets voor je kunnen betekenen, laat het mij dan weten. Ik help je graag! 

 

 

Goedemorgen Teresa,

Zoals eerder aangegeven, zijn er hele andere planningen / datums gecommuniceerd. Ook ligt de glasvezel er al een tijd. Ik heb van ODF begrepen dat de wijkcentrale niet klaar is omdat jullie apparatuur er nog in moet, en dat dit wachten is op jullie, hebben zij dit dan verkeerd gedeeld? want het lijkt erop dat Odido vaak naar netwerkbeheerders/aannemers wijst terwijl zij mij een ander verhaal vertellen.


In het laatste contact met jullie bijvoorbeeld (paar dagen geleden) werd mij verteld dat het plaatsen van jullie apparatuur in de wijkcentrale van 23 februari verplaatst was naar 23 maart, maar als ik jou reactie lees is dit wederom uitgesteld? Het probleem zit hem dus in jullie communicatie en beloftes. Als je continu verwachtingen schept kun je er namelijk vanuit gaan dat mensen daar enige waarde aan hechten en wanneer dit steeds veranderd teleurgesteld zijn in de gang van zaken. 


Ik heb trouwens nog steeds niks gehoord van de Fiber afdeling, hoewel ik van een collega de toezegging had dat ze me al gebeld zouden hebben. Is inmiddels alweer drie dagen geleden.

 

 

Reputatie 7
Badge +9

Hoi @Mark88, het is voor ons heel lastig om een “vaste” datum te prikken aan een oplevering als het gaat om aanleg van een nieuwe glasvezellijn. Hier komt namelijk veel bij kijken, zo ook het gereed maken van de wijkcentrale. Het enige wat ik je op dit moment kan meegeven is, er wordt vanzelf contact met je opgenomen zodra de wijkcentrale gereed is. Dan zullen alle orders namelijk doorlopen en kunnen de huisaansluitingen plaatsvinden. Mijn excuses voor de lange wachttijd.

Op dit moment is het heel erg druk bij onze glasvezelafdeling door de bezetting. Hierdoor zijn ze een achterstand opgelopen. Daarom kan het zijn dat je nog niet gebeld bent. Geen zorgen, ze doen hun best om dit zo snel mogelijk op te pakken. 

Hoi @Mark88, het is voor ons heel lastig om een “vaste” datum te prikken aan een oplevering als het gaat om aanleg van een nieuwe glasvezellijn. Hier komt namelijk veel bij kijken, zo ook het gereed maken van de wijkcentrale. Het enige wat ik je op dit moment kan meegeven is, er wordt vanzelf contact met je opgenomen zodra de wijkcentrale gereed is. Dan zullen alle orders namelijk doorlopen en kunnen de huisaansluitingen plaatsvinden. Mijn excuses voor de lange wachttijd.

Op dit moment is het heel erg druk bij onze glasvezelafdeling door de bezetting. Hierdoor zijn ze een achterstand opgelopen. Daarom kan het zijn dat je nog niet gebeld bent. Geen zorgen, ze doen hun best om dit zo snel mogelijk op te pakken. 

 

Hoi @Tommie van Odido 

 

Ik begrijp dat het lastig is om een precieze datum vast te stellen, maar zoals je kunt lezen in mijn eerste bericht zijn er wel continu datums gecommuniceerd die (achteraf gezien) veel te rooskleurig blijken.

 

Ik heb er dus ook geen problemen mee dat het opbouwen van zo’n netwerk tijd kost, maar wel als er vanuit Odido en zelfs vanuit ODF datums worden genoemd die straks  5+ maanden afwijken van de werkelijkheid. Beloftes maken en met name aangeven dat het “zeker 23-02-2024” geleverd kon gaan worden waarna ik vorige week mijn huidige provider heb opgezegd per die datum is natuurlijk “not done” - kan de opzegging namelijk niet meer annuleren tenzij ik opnieuw een jaarcontract bij hen afneem.

Dit kan echt niet en zorgt voor een hoop problemen!

Is er vanuit jou wellicht al zicht op een actuelere streef datum voor de wijkkast / cq oplevering?

Reputatie 7
Badge +9

Ik begrijp je sentiment hierin volledig @Mark88. Op dit moment heb ik ook geen inzicht op wanneer de wijkcentrale volledig opgeleverd is. Het enige wat ik op dit moment kan zeggen is dat er contact met je wordt opgenomen zodra de wijkcentrale gereed is. 

Ik begrijp je sentiment hierin volledig @Mark88. Op dit moment heb ik ook geen inzicht op wanneer de wijkcentrale volledig opgeleverd is. Het enige wat ik op dit moment kan zeggen is dat er contact met je wordt opgenomen zodra de wijkcentrale gereed is. 



Ja, dat snap ik uiteraard, maar in mijn geval kan ik daar weinig mee. Ik zit binnen een paar weken zonder internet, en als ik een idee heb hoelang ik moet overbruggen dan zal ik kijken wat op dat moment het handigst is.

Hoop dat de fiber afdeling snel contact opneemt en me verder kan informeren over de stand van zaken.​​​​​​​

Ik schrijf dit bericht met grote teleurstelling over de gebrekkige communicatie die ik tot dusver heb ervaren.  Ondanks herhaalde beloftes en toezeggingen van jullie kant, ben ik nu alweer 11 dagen verder zonder enig contact vanuit uw Fiber team. Dit terwijl mij dit contact al bijna twee weken geleden was toegezegd. 

Ik heb herhaaldelijk geprobeerd contact met jullie op te nemen om een ​​probleem op te lossen en ik ben elke keer beloofd dat er binnen afzienbare tijd (zelfde dag/morgen) contact met mij zou worden opgenomen. Helaas is dit tot op heden niet gebeurd.

Dit gebrek aan communicatie heeft niet alleen geleid tot frustratie, maar heeft ook mijn vertrouwen in de klantenservice van Odido geschaad. Als nieuwe klant verwacht ik dat mijn zorgen serieus worden genomen en dat er actief wordt gewerkt aan het oplossen van eventuele problemen.

Ik hoop oprecht dat Odido haar beloftes nakomt en het vertrouwen van haar klanten herstelt.

Met vriendelijke groet,

Reputatie 4

Hi Mark,

Je bent niet de enige die ervaart dat de toezeggingen van Odido, ODF, KPN, VolkerWessel, Delta, Artemis, etc, niet waargemaakt worden. De moderators van dit forum kunnen niet veel meer dan “je sentiment te begrijpen",  “direct het systeem in te duiken” en vervolgens de “fiber afdeling aan de digitale mouw te trekken”, keer op keer…. En terug gebeld worden….. lijkt een zeldzaam verschijnsel te zijn….

Sterkte en met vriendelijke groet,

Paul

Hi Mark,

Je bent niet de enige die ervaart dat de toezeggingen van Odido, ODF, KPN, VolkerWessel, Delta, Artemis, etc, niet waargemaakt worden. De moderators van dit forum kunnen niet veel meer dan “je sentiment te begrijpen",  “direct het systeem in te duiken” en vervolgens de “fiber afdeling aan de digitale mouw te trekken”, keer op keer…. En terug gebeld worden….. lijkt een zeldzaam verschijnsel te zijn….

Sterkte en met vriendelijke groet,

Paul

Hoi Paul,

Ik had ook zeker niet die indruk, ik heb op verschillende plekken de klachten voorbij zien komen.

Na aardig wat klachten op verschillende plekken ingediend te hebben, ben ik tot mijn verbazing net gebeld door een klachtenafdeling van Odido. Zij hebben aangegeven dat de lijn waarschijnlijk nog wel langer kan gaan duren maar dat ze willen meedenken in de vorm van een noodoplossing, zodat ik in ieder geval 4G internet heb in huis. Als dit er ook daadwerkelijk komt en goed werkt is dat is in ieder geval fijn om het probleem van helemaal geen internet te voorkomen.

Wel ben ik benieuwd hoelang het uiteindelijk nog zal duren voordat ik daadwerkelijk gebruik kan gaan maken van Glasvezel. Ik heb een tijd geleden ook jou topic gezien. ben jij ook nog aan het wachten of gebruik jij nu al glas? MVG

Heel herkenbaar, bij mij min of meer hetzelfde verhaal. juni 2023 aangevraagd, zou binnen enkele maanden worden aangesloten - glasvezel werd toen in de wijk aangelegd, 9 maanden verder en nog steeds geen indicatie wanneer ze kunnen aansluiten. Gek genoeg hebben vrienden van ons recent (2 straten verderop) onlangs glasvezel aangevraagd - bij Odido - en bij hun is het vanochtend door ODF aangesloten. Vreemd genoeg is bij hun de wijkcentrale dus wel al aangesloten, terwijl glasvezel een maand later in hun straat is aangelegd (althans, volgens ODF). 

Misschien toch gewoon Ziggo te verlengen en Odido op te zeggen want volgens ODF kan het nog maanden duren voordat ze daadwerkelijk de aansluiting naar de meterkast trekken. 

Hier ook hetzelfde probleem.

Contract getekend in juni 2023, en de glasvezel is nogsteeds niet verbonden van de voordeur naar de meterkast.

Ik zie dat er stelselmatig valse beloftes en tijdsindicaties worden gegeven, wij zijn er ook helaas ingetrapt.

Had mijn vorige abonnement afgezegd en een contract bij odido begonnen voornamelijk vanwege de glasvezel optie, en vervolgens gebeurt er niks.

Ik ga mijn advocaat donderdag na laten kijken of we met de data die we hebben doorgekregen genoeg bewijs hebben om misleiding aan te kunnen tonen, en we willen het volledige abbonement vergoed krijgen van odido/odf; omdat wij deze nooit aangeschafd zouden hebben als we wisten van deze misleiding/nalatigheid.

Een omkostenvergoeding is zeer zeker terecht als misleiding als bewezen word geacht, en die kans is behoorlijk groot als ik de gemiddelde berichtgeving wat betreft odido/odf moet geloven.

 

Mvg, 

 

van Veen

 

Reputatie 7
Badge +14

Hoi @Bvveen ,

De aansluit data zijn altijd wensdata als de glasvezel nog niet binnen ligt. Natuurlijk is het zeker bij jou al een tijd geleden, en Odido wil graag leveren maar heeft wel de glasvezelkabel nodig die zij huren van de lokale netbeheerder. Die is eigenaar van de lijn en na een bestelling via een provider dragen zij een aannemer op om de kabel binnen te brengen. Daar kunnen soms zaken voorvallen die dit vertragen. Niet in de laatste plaats de capaciteit van aannemer, er zijn een “beperkt” aantal teams die in het hele land werken.

Maar goed, deze info helpt allemaal niet om het sneller voor elkaar te krijgen maar omdat je internet abonnement nog niet is opgeleverd kun je de bestelling nog gewoon annuleren. Je hebt nog niets betaald, het abonnement start pas nadat de router online komt.

Reputatie 4

Sorry @Mark88 , ik had je reactie gemist. 
Officieel is mijn lijn nog niet opgeleverd maar mijn abonnement is wel automatisch ingegaan toen tijdens een test het modem online kwam…. Er zitten een kruising in de lijn en dat hadden ze met een tijdelijke patch gefixed. Bij ODF staat de lijn nog “ON HOLD”.
Hoe is de situatie bij jou nu?

Hoi @Bvveen ,

De aansluit data zijn altijd wensdata als de glasvezel nog niet binnen ligt. Natuurlijk is het zeker bij jou al een tijd geleden, en Odido wil graag leveren maar heeft wel de glasvezelkabel nodig die zij huren van de lokale netbeheerder. Die is eigenaar van de lijn en na een bestelling via een provider dragen zij een aannemer op om de kabel binnen te brengen. Daar kunnen soms zaken voorvallen die dit vertragen. Niet in de laatste plaats de capaciteit van aannemer, er zijn een “beperkt” aantal teams die in het hele land werken.

Maar goed, deze info helpt allemaal niet om het sneller voor elkaar te krijgen maar omdat je internet abonnement nog niet is opgeleverd kun je de bestelling nog gewoon annuleren. Je hebt nog niets betaald, het abonnement start pas nadat de router online komt.

 

Apart dat jullie overal een excuus voor hebben in plaats van een poging tot oplossing, maar niet compleet verassend na de berichtgevingen van andere mensen gezien te hebben.

Al deze smoesjes zouden niet nodig zijn geweest als mensen niet misleid zouden worden om hun oude abonnementen op te zeggen met mooie beloftes en afspraken die niet nagekomen worden.

Jullie zouden je kapot moeten schamen.

Elke extra kosten die mensen maken als resultaat van jullie valse beloftes zouden op jullie terug verhaald moeten worden, en wie weet zal dat ook gebeuren; als er genoeg duidelijke schriftelijke aanduidingen en tijdsindicaties zijn die duidelijk niet nageleefd zijn, met gevolgen van dien.

Sorry @Mark88 , ik had je reactie gemist. 
Officieel is mijn lijn nog niet opgeleverd maar mijn abonnement is wel automatisch ingegaan toen tijdens een test het modem online kwam…. Er zitten een kruising in de lijn en dat hadden ze met een tijdelijke patch gefixed. Bij ODF staat de lijn nog “ON HOLD”.
Hoe is de situatie bij jou nu?

Ik heb afgelopen tijd veel gebeld met ODF en Odido. Ze zouden vandaag een monteur langssturen om de lijn op te leveren. Ik dacht; eindelijk! Maar deze monteur loopt denk ik uit, want nog niks gezien vandaag. Ik leef met je mee en wordt vervolgd 

Hoi @Bvveen ,

De aansluit data zijn altijd wensdata als de glasvezel nog niet binnen ligt. Natuurlijk is het zeker bij jou al een tijd geleden, en Odido wil graag leveren maar heeft wel de glasvezelkabel nodig die zij huren van de lokale netbeheerder. Die is eigenaar van de lijn en na een bestelling via een provider dragen zij een aannemer op om de kabel binnen te brengen. Daar kunnen soms zaken voorvallen die dit vertragen. Niet in de laatste plaats de capaciteit van aannemer, er zijn een “beperkt” aantal teams die in het hele land werken.

Maar goed, deze info helpt allemaal niet om het sneller voor elkaar te krijgen maar omdat je internet abonnement nog niet is opgeleverd kun je de bestelling nog gewoon annuleren. Je hebt nog niets betaald, het abonnement start pas nadat de router online komt.

 

Apart dat jullie overal een excuus voor hebben in plaats van een poging tot oplossing, maar niet compleet verassend na de berichtgevingen van andere mensen gezien te hebben.

Al deze smoesjes zouden niet nodig zijn geweest als mensen niet misleid zouden worden om hun oude abonnementen op te zeggen met mooie beloftes en afspraken die niet nagekomen worden.

Jullie zouden je kapot moeten schamen.

Elke extra kosten die mensen maken als resultaat van jullie valse beloftes zouden op jullie terug verhaald moeten worden, en wie weet zal dat ook gebeuren; als er genoeg duidelijke schriftelijke aanduidingen en tijdsindicaties zijn die duidelijk niet nageleefd zijn, met gevolgen van dien.

Dit soort dingen zijn inderdaad te voorkomen als er iets anders gecommuniceerd gaat worden.

Nou, ik kan melden dat het nu eindelijk werkt! Bedankt Odido! Het waren wat maanden wachten, maar nu eindelijk genieten van ons internet.

Reageer