Status aansluiting / activatie glasvezelverbinding

  • 22 March 2024
  • 17 reacties
  • 192 Bekeken

Hi, 

sinds begin maart klant internet + tv bij Odido vanwege een verhuizing.

Op 05 maart is er een Guidion-monteur langs geweest die constateerde dat er een verkeerde ONT is opgestuurd - kon verder niks doen.

Paar dagen later nieuwe ONT ontvangen (Nokia) van Odido.

Op 12 maart is er een nieuwe Odido-monteur langs geweest die vertelde dat de aansluiting in het glasvezelkastje in de meterkast niet voldeed, er moet een Delta-monteur langskomen - kon verder niks doen.

Op 20 maart is er een Delta-monteur langs geweest die het kastje in orde heeft gemaakt en de ONT en modem heeft aangesloten. Hij vertelde wel gelijk dat het vaak zo is dat het serienummer op de ONT niet overeenkomt met het daadwerkelijke serienummer in het systeem waardoor er vanuit Odido een omzetting moet worden gedaan, kleine moeite vertelde hij - hij kon verder niks meer doen.

Op 21 maart heb ik met een medewerker van de klantenservice van Odido gebeld, hij vertelde dat dit een ticket zou worden voor de technische dienst en dat zij dit gaan oplossen door of een omzetting serienummer of door (weer) een vervanging van de ONT.

Heb verder geen melding oid. van dit ticket gehad, wat is nu de status? Gaat Odido de omzetting doen? Wordt de ONT omgeruild? Wanneer gaat dit gebeuren? Ik zit nu bijna een maand zonder vast internet - wat nog relatief kort is als ik de berichten op die forum lees - wie is er nu aan zet?


Gr.

Gianni


*** (bewerkt door moderator vanwege privégegevens klant)


17 reacties

Reputatie 5
Badge +3

Hoi @Giannni, goed dat je op deze manier contact met ons opneemt! Dit kunnen we inderdaad zo voor je oplossen. Wil je mij een privébericht sturen met het serienummer van je ONT? Dan maak ik het in orde! Groetjes. Ishana

Hi @Ishana van Odido ,

fijn - privebericht gestuurd!

 

gr.

Gianni

Reputatie 7
Badge +5

Hi @Giannni, echt mega bedankt! Ik moet het echter anders aanpakken. Heb je nog wat vernomen van Ishana? Zo nee, dan heeft ze dit net iets te laat binnengekregen. Ze is er nu een paar dagen niet en niemand anders kan bij haar privégesprekken. Ik wil je vragen het privébericht naar mij te sturen als je dit voor vandaag 15:00 nog lukt. Lukt dat niet, dan kan je het naar @Tommie van Odido sturen en hier een seintje geven dat je dat hebt gedaan. Hij komt dan morgen bij je terug.

Wat makkelijk is, mocht je social media hebben, is ons een privébericht te sturen via X/Twitter (@odidonederland) of via Facebook (Odido NL). Hier zijn je gegevens veilig en hier mag je de foto gelijk meesturen. Vergeet in dit gesprek dan niet gelijk jouw postcode, huisnummer, geboortedatum en de laatste vier cijfers van je rekeningnummer te delen. Super bedankt!

Hi @Cheyenne van Odido ,

thanks voor de reactie, heb je gelijk een privébericht gestuurd!

gr.

Gianni

 

Netwerkmigratie

 

Begin vorige jaar (maart 2023) was er in mijn wijk (Koog aan de Zaan – Westerkoog) een reclameactie van T-Mobile/Odido dat er in de wijk een glasvezel net  zou worden aangelegd. Door een voordelige reclameactie probeerde Odido om meteen zoveel mogelijk klanten in de wijk te krijgen. Ik gaf mij op als abonnee  en kreeg zeer snel een doos met modem etc. Aansluiting ging probleemloos, helaas wel een stuk trager (100mbps) dan wij bij Ziggo gewend waren, maar daar stond een leuke korting tegenover en wij zouden zeer snel hier glasvezel krijgen. Gelijktijdig ontvingen wij een planning van de aannemer in welke volgorde eea zou plaatsvinden. De aanleg ging voorspoedig. Voor iedere woning stond voor de deur een stukje kabel recht op. Verder kwam er niets. Na enige malen bellen met de klantenservice kwam personeel van de aannemer de verbinding naar de meter kast aanbrengen. De monteur vertelde dat nu alleen een monteur van Odido langs zou komen om een draadje van de glasvezelaansluiting naar het modem te maken. Gebeurde verder niets dus maar weer bellen. Na enige nietszeggende antwoorden (u heeft NL6!)  NL6 !! Dat betekende dat ik met een paar weken aan de beurt zou zijn. Eerst zou ik nog een doos met materiaal krijgen. Dat ik al compleet aangesloten was, maakte geen verschil. Op 03-01-2024 weer een doos met modem etc. ontvangen. Bijgaande brief vermeldt dat na ca 2 weken de monteur komt. Natuurlijk niet. We zijn inmiddels drie maanden verder. Uit baldadigheid een postcodecheck met het adres van mijn buren ingevuld. En wat was het antwoord: “Supersnel Glasvezel komt er aan! Wij zijn begonnen met de aanleg van Glasvezel in je buurt. In de tussentijd is er stabiel en betrouwbaar DSL-internet beschikbaar op je adres. Kies je nu voor DSL, dan kun je later overstappen naar Glasvezel zodra dit beschikbaar is. Liever wachten? Bestel dan Glasvezel vooruit. Let wel: dit is het bericht voor mijn buren. Het betekent dus dat ik al maanden misleid ben door Klantenservice en berichten op de website. Ik kijk nu uit naar 12 mei 2024: dan is mijn abonnementsjaar voorbij en kan ik weer terug naar Ziggo. Dan maar geen supersnel Glasvezel en hoge kortingen, maar wel eerlijkheid, dat is voor mij belangrijker!

Hi @rheaan bedankt voor de info, klinkt niet heel geruststellend dit…

@Ishana van Odido @Cheyenne van Odido - kunnen jullie de garantie geven dat bovenstaande traject niet bij mijn aansluiting van toepassing is?

Sinds begin deze maand verkeerde modem gekregen, verkeerde aansluiting in de meterkast, verkeerd serienummer op het ONT en nu weer een hardware issue met het aansluitpunt / FTU.

Een inschatting richting het oplossen van het probleem zou me al enorm helpen, wanneer welke monteur van welke partij langskomt om wat precies te doen etc.

Zie de updates graag tegemoet!

gr.
Gianni

 

 

Reputatie 7
Badge +9

Hi @Giannni, eindigt het S/N op 5346D? Dan staat het juiste ONT geregistreerd. We hebben een ticket voor je aangemaakt om een inciddent te maken bij Delta. Hopelijk krijgen we hier spoedig reactie op!

Hi @Tommie van Odido - helaas niet, ik stuur je een privébericht.

 

gr.

Gianni

Reputatie 7
Badge +9

Hey @Giannni, bedankt voor het juiste S/N, ik heb deze voor je geregistreerd. Echter ben ik bang dat je niet online zult komen omdat het FTU (Kastje waar de glasvezel naar binnenkomt) waarschijnlijk defect is. 

Hi @Tommie van Odido,

bedankt, en jammer dat het kastje nu kapot blijkt te zijn. Wat is de oplossing, komt er een Delta monteur het kastje op korte termijn vervangen?

Reputatie 7
Badge +9

Ik hoop dat het op korte termijn is @Giannni, het ticket staat nog open! 

Hi @Tommie van Odido nog niks van niemand gehoord, bij wie moet ik precies zijn? Kan ik dit proces versnellen door een foto oid te sturen van het aansluitpunt of zelf data gaan doormeten?

 

Reputatie 7
Badge +9

Het ticket is doorgezet @Giannni, op dit moment is het afwachten tot het opgepakt wordt. Ik heb de prioriteit van het ticket verhoogd dus ik hoop dat ze het nu sneller gaan oplossen!

Hi @Tommie van Odido , we zijn nu een week verder - nog steeds niks gehoord. Hoelang moet ik nog wachten?

Reputatie 7
Badge +9

Wij wachten ook nog steeds op antwoord van Delta @Giannni. Hopelijk krijgen we die snel! 

Hi @Tommie van Odido ,

ondertussen nog steeds niks gehoord van Delta - ik wacht af. Heb jij voor mij een aantal nieuwe unlimited codes? Dank!

Reputatie 6
Badge +2

@Giannni Ik heb gelijk mijn collega aangeschoten die hier over gaat met de vraag of hij hier nogmaals achteraan wil bij Delta. 

Uiteraard stuur ik je nog wat voucher codes. Ik wil je echt heel erg bedanken voor je geduld! 

Reageer