Skip to main content

Overzetting van Delta naar Odido

  • 25 July 2024
  • 3 reacties
  • 48 Bekeken

Goedemorgen,

gister zou ik overgezet worden van Delta naar Odido. Ik had al een Nokia media converter, dus eenvoudig. Zou je zeggen.

De monteur van Guidion kwam langs, sloot alles aan, en toen wachten op een groen lampje op de nieuwe Nokia. Na een half uur nog niets, hij heeft gebeld met Delta Wholesale, die hebben het incident doorgezet. We hebben de oude situatie weer terug gezet, die werkt nog, maar sinsdien stilte uit Odido en Delta. Wanneer hoor ik iets meer?

groet,

Peter

3 reacties

Reputatie 7
Badge +15

Hallo @peterwoudstra 

Het zijn beide dezelfde Nokia ONTs? Je zou dan eigenlijk alleen de internetkabel in de nieuwe router te hoeven pluggen, het lijkt erop dat de lijn nog niet is aangesloten. Indien de verbinding wegvalt dan kan je proberen om de Zyxel op de huidige ONT aan te sluiten.

Even een update, wat me wel zo netjes lijkt. Vrijdag is er een monteur van BAM langs geweest die de lijn gecontroleerd heef (die goed was want Delta werkte daar prima op) en gebeld heeft met Delta wholesale. Daar was te zien dat de ONT niet wilde provisionen, ergens in het proces hing. Dit is opnieuw opgestart en even later (45 minuten oid) kwam alles online. Sinsdien een prima stabiele verbinding.

Reputatie 7
Badge +4

Hoi @peterwoudstra, heel fijn om te horen dat je inmiddels helemaal online en verbonden bent! Ik zie dat alles verder helemaal in orde is in je dossier. Mocht je toch nog vragen hebben, geef het gerust aan. Voor nu wens ik je nog heel veel plezier toe met het Internet! 😄

Reageer