Nog steeds geen werkend glasvezel... Al 4 maanden bezig.

  • 4 December 2023
  • 24 reacties
  • 370 Bekeken

  • 13 september is het glas naar binnen gebracht. 
  • 7 oktober Guidion langsgehad, kreeg het niet werkend
  • Tussendoor is ODF langsgeweest voor een lijnmeting, ik weet de datum niet meer.
  • 26 oktober opnieuw Guidion, kreeg het wederom niet werkend. Geeft aan dat het echt een ODF probleem is.
  • Ondertussen al diverse keren met Odido gebeld, van vriendelijk tot ronduit kansloos te woord gestaan. Niemand kan iets doen. Meldingen 66733870 en 66738488
  • 10 november kwam wederom iemand om aan mijn kant het glas opnieuw te lassen. Uren op gewacht, hij had niet werkende apparatuur en in de POP hadden ze ook defecte apparatuur. Weer een uur later hadden ze eindelijk genoeg spullen bij elkaar voor een lijnmeting. 

Wat ik hierboven niet heb opgeschreven is de talloze UREN die ik besteed heb aan kansloos wachten. IK moet op tijd thuis zijn, heb er tijd voor vrij gemaakt, maar ik heb nog geen monteur gezien die op tijd komt. Ook de urenlange wachtrij met de Odido klantenservice die niks voor elkaar krijgt, jullie glasvezelmensen/backoffice die niks voor elkaar krijgen...

Ik ben het nogal zat. Ik heb van mijn kant nu zo’n 5x ruim 4 uur voor NIKS thuisgezeten. 20 uur! Ik zou het eens in rekening moeten brengen bij jullie. Een halve werkweek. Voor een niet werkend ding in m’n huis. 

Nog nooit zo’n slechte ervaring gehad in de 20 jaar dat ik m’n eigen internetverbindingen regel.

Ik was bij Ziggo weg omdat ik een fatsoenlijke lijn wilde. Nu zit ik al meer dan een jaar op een suf DSL lijntje van Odido (glas zou eigenlijk vorig jaar oktober al aangelegd zijn, ik kon het in januari bestellen en in september kwamen ze eens een keertje). 

20 uur zinloos wachten, hoe gaan jullie dat compenseren? 20 uur werktijd weggegooid door jullie gepruts. En… wanneer werkt die glasvezel nou eindelijk? 

Tommie van Odido 4 maanden geleden

Hey @BasOort, bedankt voor het delen van je ervaring. Ik begrijp je sentiment hierin volledig. Ik heb ook direct je dossier erbij gepakt en ik zie dat dit niet geheel vlekkeloos verloopt. Mijn excuses hiervoor. Het lijkt erop dat ze de vinger niet op de juiste plek kunnen leggen om dit op te lossen. Ik zie dat ze opnieuw de onderaannemer hebben aangestuurd om alles na te lopen. Ook zie ik dat er nog een DSL lijn actief is op jouw adres, klopt dit? 

 

Op dit moment is het opnieuw wachten op de onderaannemer. Ik hoop oprecht dat je snel kunt genieten van een werkende glasvezelverbinding. Zodra je eindelijk opgeleverd bent kunnen we kijken naar een passende compensatie. Wil je mij op de hoogte houden van het proces? Alvast bedankt! 

Bekijk origineel

24 reacties

Reputatie 7
Badge +9

Hey @BasOort, bedankt voor het delen van je ervaring. Ik begrijp je sentiment hierin volledig. Ik heb ook direct je dossier erbij gepakt en ik zie dat dit niet geheel vlekkeloos verloopt. Mijn excuses hiervoor. Het lijkt erop dat ze de vinger niet op de juiste plek kunnen leggen om dit op te lossen. Ik zie dat ze opnieuw de onderaannemer hebben aangestuurd om alles na te lopen. Ook zie ik dat er nog een DSL lijn actief is op jouw adres, klopt dit? 

 

Op dit moment is het opnieuw wachten op de onderaannemer. Ik hoop oprecht dat je snel kunt genieten van een werkende glasvezelverbinding. Zodra je eindelijk opgeleverd bent kunnen we kijken naar een passende compensatie. Wil je mij op de hoogte houden van het proces? Alvast bedankt! 

@Tommie van Odido Twee opmerkingen schieten me behoorlijk in het verkeerde keelgat.

“Wachten op de onderaannemer” Hoe lang nog? Maak dit eens concreet! Hoe kan het in vredesnaam dat hier geen tijdlijn voor is? 

“Wil je mij op de hoogte houden van het proces?” Pardon? Volgens mij heb ik meer dan genoeg tijd en moeite al in jullie geïnvesteerd. Waarom zou ik dat moeten doen? Volgens mij is de stap nu dat dit geëscaleerd wordt bij jullie intern en dat iemand gaat zorgen dat een en ander binnen enkele werkdagen opgelost is. We zijn immers al sinds 7 oktober bezig met ‘oh het werkt niet en we weten het niet”.

En daarna komen jullie met een oplossing met een werkende verbinding en een nette compensatie in de vorm bijvoorbeeld van een korting voor een bepaalde tijd, of jullie besluiten dat glasvezel niet gaat lukken waarbij jullie ook mijn tijd compenseren maar dan met een forse korting op de DSL verbinding. Maar in deze afwachtende houding blijf ik niet zitten. 

Ja ik heb nog een werkende DSL lijn. Anders had ik die glasvezel allang bij de erfgrens afgeknipt en was ik weer terug naar Ziggo gegaan. Dat is trouwens wel wat er gaat gebeuren als dit niet heel snel correct wordt opgelost. Dan kan die vezel gewoon weer weg uit het huis. Ik heb nog nooit dit soort prutswerk meegemaakt, zowel op het technisch als het communicatieve vlak. 

Bovenstaande twee posts hebben me ook weer een half uur gekost. De teller blijft lopen. 

 

Reputatie 7
Badge +9

Hey @BasOort, je moet helemaal niks maar dan kan ik het voor je in de gaten houden en de juiste aansturing geven waar nodig.  

Op dit moment hebben we nog geen nieuwe update van de onderaannemer. Ik durf ook niet te zeggen hoe lang dit zal duren. We hebben vanmorgen nog navraag gedaan maar er is nog geen update.

@Tommie van Odido en… nog steeds geen werkende glasvezelverbinding. Geen verdere updates vanuit Odido gehad of welke partij dan ook. Aan wie kan ik een factuur sturen voor mijn tijd, gezien jullie kennelijk niet in staat zijn een werkende verbinding op te leveren en het mij wel flink tijd gekost heeft?

Reputatie 7
Badge +9

Hey @BasOort, die tijd kunnen we niet voor je vergoeden jammer genoeg. Ik ben meteen voor je gaan kijken en we hebben vanmorgen opnieuw navraag gedaan bij de onderaannemer. We zetten volle druk op de desbetreffende partijen om dit zo snel mogelijk opgelost te krijgen. Excuses voor de lange wachttijd!  

Hey @BasOort, die tijd kunnen we niet voor je vergoeden jammer genoeg. Ik ben meteen voor je gaan kijken en we hebben vanmorgen opnieuw navraag gedaan bij de onderaannemer. We zetten volle druk op de desbetreffende partijen om dit zo snel mogelijk opgelost te krijgen. Excuses voor de lange wachttijd!  

Navraag gedaan: wat is daarvan de uitkomst? Een vraag levert meestal ook een antwoord op namelijk. 

Reputatie 7
Badge +9

Hey @BasOort, er is nog geen antwoord terug van de onderaannemer jammer genoeg. 

Twee weken verder, nog niks gehoord. Wel een pakketje van Odido onderweg naar mij waarvan ik niet weet wat het is, en wat het nut is. 

Reputatie 4

Hi Bas,

Odido huurt lijnen bij verschillende netwerk infrastructuur organisaties, in jouw (en mijn) geval ODF. Maar het kan ook KPN, Delta, Volker Wessel, etc. zijn. Als er een probleem lijkt te zijn met de infra structuur dan wordt een ticket aangemaakt voor ODF en kan Odido niet veel meer doen dan “hopen” dat het snel opgelost wordt, en de onderaannemer weer “aan de digitale mouw trekken”. ODF heeft zelf ook weer onderaannemers aangetrokken om werkzaamheden uit te voeren. Als ODF dan ook moet wachten op hun onderaannemers kan het lang gaan duren.

Sterkte en met vriendelijke groet,

Paul

 

Reputatie 6
Badge +2

@BasOort Ik vind het oprecht niet leuk om te lezen dat je nog aan het wachten bent. Ik heb gelijk mijn collega’s van de technische dienst gevraagd om hier nogmaals achteraan te gaan bij de netwerkbeheerder. Zodra ik een terugkoppeling heb, laat ik het gelijk weten in dit topic. 

Vraagje aan @Teresa van Odido of @Tommie van Odido of elke andere willekeurige met toegang tot odido systemen. Vandaag kreeg ik ineens een nieuwe ONT geleverd. Die trouwens net zoals de vorige ONT geen verbinding kan maken. Maar volledig onaangekondigd, uit het niets. De buurvrouw heeft zelfs twee stuks gekregen voor hun huis… Tis een bende bij Odido, dat is duidelijk.

Reputatie 7
Badge +9

Hi @BasOort, ik ben meteen voor je gaan kijken en ik zie nog geen nieuwe update in het ticket staan. Het gekke is is dat er geen contact met je is opgenomen. Zou je het nieuwe ONT willen aansluiten en een foto willen sturen van het serienummer? Dan zal ik deze registreren en hopelijk kom je dan wel online! 

@Tommie van Odido wil je best een serienummer geven maar het is kansloos gezien beide ONT’s hetzelfde laten zien: rood knipperend licht bij LOS, oftewel 0,0 signaal/licht op de vezel.

Anyway: serienummer van de nieuwe is 4857544333B54BAC

ONT is aangesloten maar zoals gezegd: het is volgens mij kansloos. 

En we zijn weer twee weken verder @Tommie van Odido . Van jou of van iemand anders niks meer gehoord.

Reputatie 7
Badge +9

Hi @BasOort, ik heb het geëscaleerd omdat er nog steeds geen update is. Hopelijk lukt het ons nu om je spoedig online te krijgen. 

@Tommie van Odido tja ik kan er alleen maar lakoniek op reageren. Hoeveel keer ik van jou en andere medewerkers al heb gehoord dat jullie het gaan escaleren...

Reputatie 7
Badge +9

Ik heb al een bericht ontvangen. Ik heb het geëscaleerd bij onze glasvezelafdeling, zij hebben het doorgespeeld naar de contactpersoon van OPF en die hebben het onder de aandacht gebracht bij de aannemer (Teraddo) @BasOort. Er schijnen redelijk wat issue's te zijn met de wijkcentrale waardoor de oplossing op zich laat wachten. Ik hoop dat hiet nu snel iets aan gedaan wordt maar we zijn een beetje afhankelijk van de onderaannemers op dit moment. Voor nu kan ik niet meer doen dan dit. 

Tja @Tommie van Odido ik was een paar weken terug hoopvol. Ik kreeg een belletje op vrijdag van iemand van glasvezel, die ook duidelijk wel zin had om aan te pakken. Hij zou me maandag (weken terug dus) terugbellen. Dat is niet gebeurd. Sindsdien weer radiostilte. 

 

Mijn ‘4 maanden bezig’ is dus nu 7 maanden. 

Reputatie 7
Badge +9

Hey @BasOort, ook ik zie zelf geen nieuwe update in het ticket staan. Ik heb opnieuw bij Fiber aangeklopt om dit nou eens beter op te pakken. Ze gaan je opnieuw op de hoogte brengen van de situatie. 

@Tommie van Odido tja, wat zal ik zeggen, 12 dagen verder en *niks*.

Meteen nog een vraag: jullie factureren kennelijk al maanden het verkeerde abonnement. Ik heb een stomme DSL lijn en betaal het tarief van de 400mbit glasvezel die jullie dus al maanden falen op te leveren. Voor zover ik kan terugzoeken klopt het eigenlijk vanaf bijna het begin niet. 

 

Op mijn contract van 28-03-2022 staat dat mijn DSL tarief 30 euro per maand is, dat ik 5 euro ‘omdat ik ook mobile heb’ korting krijg, en dat er 4 maanden lang 5 euro extra korting is. 26 april is de verbinding opgeleverd. 

 

Je zou dus kunnen beredeneren dat ik gedurende de maanden mei, juni, juli en augustus 20 euro per maand gefactureerd zou krijgen, en daarna 25 euro. Dat klopt dus niet. Ik heb nooit deze tarieven betaald, altijd 5 euro meer dan afgesproken. 

Per jullie tarieven: https://assets.odido.nl/x/6db01afad1/prijslijst-odido-internet-tv-v3.pdf kloppen mijn facturen sowieso niet. Ze zijn altijd te hoog. 

 

juni 2022: 25 euro

juli 2022: 25 euro

augustus 2022: 27,10 ???? HUH? Nou ja dat zal komen omdat in april een stukje maand ook korting had. 

september 2022: 30 euro

oktober 2022: 30 euro

november 2022: 30 euro

december 2022: 30 euro

januari 2023 - december 2023: 33,01

januari 2024 - maart 2024: 35,17

 

Leg me nou eens uit dat als het tarief op de prijslijst 35 euro per maand is, en ik 5 euro korting krijg, ik MEER betaal dan op de prijslijst. 

Wat is hier mis gegaan? En hoe lossen jullie het op?

 

 

 

Reputatie 7
Badge +9

Hi @BasOort, het klopt deels wat je zegt. Het basisbedrag is inderdaad € 35, echter is er twee keer een inflatiecorrectie geweest en daardoor is de prijs omhoog gegaan. De eerste correctie is de prijs gestegen naar € 38,01 en de tweede correctie naar € 40,17, zonder klantvoordeel. Met klantvoordeel kom je dus nu uit op een bedrag van € 35,17. Zodra de migratie voltooid is gaat je nieuwe prijsplan in gang.

@Tommie van Odido We zijn nu weer een maand verder van het punt dat jij team Fiber aan hebt gestuurd. Ze hebben echter nog steeds *niets* gedaan, in ieder geval is met mij nog steeds geen contact opgenomen. 

Ik vind dat ik teveel betaal voor dit DSL lijntje. Als ik nu de glasverbinding had, dan had ik hetzelfde betaald voor een veel betere verbinding. Waarom betaal ik bruto 35 euro in de maand voor een DSL lijntje als ik voor 30-35 euro een VEEL snellere glasverbinding bij jullie krijg?

En vooral: waarom gebeurt er nou al een half jaar helemaal niks?

@Tommie van Odido Ik heb maar weer gebeld, dit keer doorverbonden geraakt met team Fiber. Hij heeft opnieuw Terrado aangestuurd via het interne ticketsysteem. Volgende week hebben we een belafspraak staan. Ik ben benieuwd. 

Reputatie 7
Badge +9

Bedankt voor de terugkoppeling @BasOort. Ik hoop dat er nu schot in de zaak gaat komen! Zou je mij op de hoogte willen houden van het proces? Dan kan ik een oogje in het zeil houden voor je. 

Reageer