Op 26 juni krijg ik bericht van Guidion dat de monteur is uitgevallen en dat ze op zoek gaan naar een oplossing. Kan gebeuren natuurlijk. De oplossing blijkt dat ze zonder te overleggen de afspraak verplaatsen naar een dag/tijdstip dat ik niet kan. Ik probeer Guidion te bellen, maar de wachttijd duurt langer dan dat ik zelf tijd heb (ca. 20 minuten). Tegelijkertijd wordt niet aan KPN doorgegeven dat mijn nieuwe aansluiting langer op zich laat wachten. 27 juni krijg ik bericht van KPN dat mijn contract is beëindigd, en dat ik geen gebruik meer kan maken van internet. Via jullie klantenservice krijg ik wel een voucher voor onbeperkt mobiel internet, en voor een paar uur is dat prima. Voor een paar dagen niet.
's Ochtends 27 juni heb ik inderdaad geen internet meer en bel ik weer met Guidion. Na weer een tijd in de wacht te hebben staan, krijg ik de mededeling dat degene die dat regelt me in de loop van de dag terug zou bellen. Na een dag aan m'n telefoon gekluisterd te zijn zonder gebeld te worden bel ik ze zelf maar weer. Na 45 minuten(!) in de wacht te hebben gestaan krijg ik te horen dat "degene die handmatig afspraken kan verzetten er niet is". Of ik morgen om 9 uur terug wil bellen.
Omdat ik gebruik denk te maken van een overstapservice en na al een uur of 2 van mijn tijd kwijt te zijn (mijn geduld is ondertussen ook wel al op) neem ik weer contact op met jullie klantenservice. Die zeggen niks voor me te kunnen doen, en dat ik maar weer gewoon voor de 4e keer bij Guidion in de wacht moet gaan staan. Met dus weer het risico om voor de derde keer iemand aan de lijn te krijgen die mij niet kan helpen een afspraak die zij zonder overleg hebben verplaatst te verzetten.
Ik wil graag een oplossing waarbij ik het gevoel heb dat ik gebruikmaak van een service en ook daadwerkelijk zorgeloos ben, in plaats van dat het mij een halve vrije dag en ontzettend veel tijd en frustratie kost waarbij ik van het kastje naar de muur wordt gestuurd zonder ook maar enig resultaat.
Grofweg wil ik maar 2 dingen: een afspraak die verzet wordt naar een dag en tijdstip dat ik kan en daarmee ook werkend internet. Dat eerste zou volgens mij prima in 5 minuten moeten kunnen in plaats van in 2 uur. Overigens hangt er nu gewoon nog een mediaconverter van KPN. Zou het niet gewoon moeten werken als jullie alvast de lijn vrijgeven en ik daar de router aan koppel? Dan kan een monteur het op een ander tijdstip - dat ik bij voorkeur gewoon via de online planningstool kan inplannen - "netjes" aansluiten.
Beste antwoord door Brian
Bekijk origineel