Al 15 jaar geleden is onze wijk voorzien van glasvezel. Bij de aanleg is er bij onze woning geen kabel het huis in getrokken.
Nu overweeg ik dus om glasvezel van Odido te nemen, maar ben een beetje terughoudend omdat mijn gevoel zegt dat installatie mis gaat / vertraging gaat oplopen.
Volgens KPN netwerk hoeft er namelijk alleen nog maar een kastje geïnstalleerd te worden. Aangezien odido dezelfde info gebruikt voor de glasvezel check, krijgen ze dus verkeerde info.
Maar het gevolg dat er nog geen enkele kabel binnen ligt als de monteur komt. De kabel ligt als het goed is 2 meter voor de deur. Of er moet nog vanuit de patchkast in de wijk nog een kabel geschoten worden.
Op basis van het KPN status zou dus betekenen dat Odido een monteur stuurt voor het kastje in de woning en bij aankomst opmerkt dat er nog geen kabel is. Dan moet er een nieuwe monteur komen van KPN netwerk om de aansluiting te maken. Daarna opnieuw een monteur van Odido voor aansluiting in de woning en voor je het weet ben je meer dan een maand verder.
Ben ik zo wantrouwend of is dit een terecht vraag die ik stel.
Zou iemand kunnen toelichten hoe in dit geval het bestelproces zou moeten verlopen en hoe de stappen erna verlopen? Ben zelf het antwoord nog niet tegengekomen.