Skip to main content

Hi,

Sinds 15 augustus zijn er meerdere monteurs bij mij thuis langsgeweest. Uiteraard het installatie pakketje al binnen gehad en alles aangesloten maar het glasvezelbox blijft rood licht signaleren. Geen internet dus.

De monteurs die langsgekomen zijn hebben meerdere tests uitgevoerd en er is inderdaad signaal vanuit mijn woning tot de wijkcentrale, laserpennetjes en andere tests komen prima door. Maar geen internet signaal dat door komt. “Foutief patch”, zegt de ene monteur. De ander beweert een verkeerde poortnummer in administratie.

Nu al wekenlang proberen thuis te werken op zo’n unlimited internet bundeltje terwijl Odido geen status meer kan leveren; het werk is namelijk doorgeschoven naar een derde partij die het maar moet oplossen die handelt met, volgens jullie live chat, “ernstige storingen”… en wanneer dit opgelost is? Dat weet klantenservice ook niet. De een zegt ‘eind deze week’, de ander zegt ‘dit kan nog heel lang duren, meneer’. En ik blijf maar unlimited week-codes aangeboden krijgen terwijl ik met belangrijke werk gerelateerde reden jullie snelste internet wil te gebruiken…

Dus wat is dit nou, steeds? De vorige bewoner in deze woning heeft ook glasvezel gehad, dus waarom is het met Odido dan niet goed? Waarom zijn er meerdere monteurs geweest die netwerkbeheer de schuld geven en dan netwerkbeheer van wijkcentrale weer Odido de schuld geeft. En nu een of ander derde partij die lekker op hun dooiste gemakje m’n internet ooit moet uitvogelen…

En de status van werkzaamheden? Wie is die derde partij precies? Wanneer word het geregeld? Waarom is het stuk? Waar precies is het stuk?

Odido, dit is echt uiterst slechte klantenservice dat ik geen oplossingen zie en dan als het jullie niet lukt een ander bedrijf inhuren die helemaal geen front heeft naar de klant toe.

Ik hoor graag wat hier speelt.

Hey @LanceK, welkom op onze Community!

Bedankt voor het delen van je ervaring. Ik ben meteen voor je gaan kijken en zie dat dit geëscaleerd is naar onze Technische Dienst. Ik heb zojuist navraag gedaan bij een collega van de Technische Dienst. Er is iets niet goed in de wijkcentrale, er komt vanmiddag een Field Engineer om te kijken wat er aan de hand is en hopelijk heeft hij de fix voor dit euvel. Zou je einde van de middag of in de avond een terugkoppeling willen geven? Ik heb er goede hoop in dat hij de oplossing eindelijk heeft!

Hey @LanceK, welkom op onze Community!

Bedankt voor het delen van je ervaring. Ik ben meteen voor je gaan kijken en zie dat dit geëscaleerd is naar onze Technische Dienst. Ik heb zojuist navraag gedaan bij een collega van de Technische Dienst. Er is iets niet goed in de wijkcentrale, er komt vanmiddag een Field Engineer om te kijken wat er aan de hand is en hopelijk heeft hij de fix voor dit euvel. Zou je einde van de middag of in de avond een terugkoppeling willen geven? Ik heb er goede hoop in dat hij de oplossing eindelijk heeft!

Fijn dat er een Field Engineer is gaan kijken vanmiddag maar die heeft niks kunnen doen, merk ik. Er is namelijk nog steeds geen internet in huis!

Dus, wat is de status nu?

Hoi @LanceK, de komst van de monteur heeft inderdaad niet het gewenste resultaat geleverd! Momenteel zijn wij weer heel druk in overleg met de netwerkbeheerder KPN NetwerkNL om tot op de bodem uit te zoeken waar het dan wel aan kan liggen. Het onderzoek duurt daarom voort en wij zijn druk om zoek naar concrete stappen die we kunnen nemen om dit voor je op te lossen.

Wij gaan hier voor je achteraan, wij zien je graag zo snel mogelijk van internet genieten!

Hoi @LanceK, de komst van de monteur heeft inderdaad niet het gewenste resultaat geleverd! Momenteel zijn wij weer heel druk in overleg met de netwerkbeheerder KPN NetwerkNL om tot op de bodem uit te zoeken waar het dan wel aan kan liggen. Het onderzoek duurt daarom voort en wij zijn druk om zoek naar concrete stappen die we kunnen nemen om dit voor je op te lossen.

Wij gaan hier voor je achteraan, wij zien je graag zo snel mogelijk van internet genieten!

Dit kan echt niet. Dus als ik het goed begrijp dat er eerst een plan gemaakt dient te worden voordat er een oplossing bekend is en daarna moet die uitgevoerd worden.

Dus dit kan echt heel lang duren.

Kunnen jullie me niet tijdelijk iets anders bieden, “gewoon” internet dat niet over glasvezel gaat ofzo. En dan bedoel ik niet zo'n Unlimited bundel voor de telefoon! Want je snapt dat ik echt meer dan een maand wacht he?

Hey @LanceK, we zijn op dit moment erg druk om je online te krijgen. Je bent namelijk niet de enige klant die hierdoor offline is. Weet dat we er alles aan doen om je zo snel mogelijk online te krijgen! We hebben op dit moment geen andere manieren om internet aan te bieden. De unlimited bundel is het enige wat we je kunnen aanbieden.

Hey @LanceK, we zijn op dit moment erg druk om je online te krijgen. Je bent namelijk niet de enige klant die hierdoor offline is. Weet dat we er alles aan doen om je zo snel mogelijk online te krijgen! We hebben op dit moment geen andere manieren om internet aan te bieden. De unlimited bundel is het enige wat we je kunnen aanbieden.

Dat ik niet de enige ben begrijp ik, maar ik wil toch echt wel updates ontvangen zodat ik mijn werkgever op de hoogte kan stellen waarom het een en ander trager verloopt dan gewoonlijk.

Is er al inmiddels wat meer bekend over de stand van zaken?

Hoi @LanceK, sorry voor de radiostilte aan onze kant! Onze technische support desk heeft jouw casus in onderzoek. De support desk kun je het best vergelijken met de technische dienst van de technische dienst. Het controleorgaan is denk ik de beste uitleg. Er lijkt geen directe oplossing mogelijk, ook omdat het bij anderen speelt waarbij nog geen workaround of eindfix gekomen is. Ik beloof je dat we erbovenop zitten en hoop dat we in de komende week dan toch echt uitsluitsel kunnen bieden.

Ondanks deze tegenvaller hoop ik dat je van een prachtig weekend zult genieten! 

Hoi @LanceK, sorry voor de radiostilte aan onze kant! Onze technische support desk heeft jouw casus in onderzoek. De support desk kun je het best vergelijken met de technische dienst van de technische dienst. Het controleorgaan is denk ik de beste uitleg. Er lijkt geen directe oplossing mogelijk, ook omdat het bij anderen speelt waarbij nog geen workaround of eindfix gekomen is. Ik beloof je dat we erbovenop zitten en hoop dat we in de komende week dan toch echt uitsluitsel kunnen bieden.

Ondanks deze tegenvaller hoop ik dat je van een prachtig weekend zult genieten! 

Prima, en is er inmiddels wat meer bekend nu bijna een werkweek verder?

Hey @LanceK, als het goed is moet het opgelost zijn, echter op mijn lijnmeting zie ik nog niks online komen. Kan je alle bekabeling nalopen, zit alles goed en staat het aan? Heb je nog steeds geen verbinding dan zal ik het doorzetten naar onze technische dienst. 

Hey @LanceK, als het goed is moet het opgelost zijn, echter op mijn lijnmeting zie ik nog niks online komen. Kan je alle bekabeling nalopen, zit alles goed en staat het aan? Heb je nog steeds geen verbinding dan zal ik het doorzetten naar onze technische dienst. 

Alles is aangesloten zoals de monteur ze achtergelaten heeft vorige maand. Er knippert een rood lampje op de glasvezelbox en brand een rood internetverbindings lampje op jullie Zyxel modem.

Dus in dezelfde staat sinds augustus, helaas.

@LanceK bedankt voor je snelle reactie. Ik heb een collega aangesproken van de technische dients, onze Back Office gaat nog contact met je opzoeken om dit verder te onderzoeken!

@LanceK bedankt voor je snelle reactie. Ik heb een collega aangesproken van de technische dients, onze Back Office gaat nog contact met je opzoeken om dit verder te onderzoeken!

Prima maar nog niks gehoord, beetje jammer.

Wat is de status van mijn internet op dit moment? Ik heb nog steeds niets thuis.

Hey @LanceK, zou je eens een volledige Powerflip kunnen uitvoeren en je bekabeling kunnen nalopen? Zit alles goed vast en in de juiste poort? 

• Powerflip
  1. Haal de stekker van het modem en Media Converter/ONT uit het stopcontact.
  2. Wacht minimaal 10 seconden
    • Sluit eerst je Media converter/ONT weer aan en laat die 30 seconden opstarten. Sluit daarna pas het modem weer aan op de stroom.
  3. Doe de stekker terug in het stopcontact van het modem en laat alles volledig opstarten
  4. Controleer of de verbinding stabiel is.

Hey @LanceK, zou je eens een volledige Powerflip kunnen uitvoeren en je bekabeling kunnen nalopen? Zit alles goed vast en in de juiste poort? 

• Powerflip
  1. Haal de stekker van het modem en Media Converter/ONT uit het stopcontact.
  2. Wacht minimaal 10 seconden
    • Sluit eerst je Media converter/ONT weer aan en laat die 30 seconden opstarten. Sluit daarna pas het modem weer aan op de stroom.
  3. Doe de stekker terug in het stopcontact van het modem en laat alles volledig opstarten
  4. Controleer of de verbinding stabiel is.

Helaas knippert er nog steeds een rood lampje bij de glasvezelbox en rood internet lampje bij de modem.

Er is dus niks veranderd.

Wat is de status van deze week, zijn er nog werkzaamheden of…?

Hey @LanceK, ik ben meteen voor je gaan kijken en Guidion dient nog een keer langs te komen. Ik heb het doorgezet naar onze back office. Je zult binnenkort een bericht ontvangen om een afspraak in te plannen met Guidion! 

Reageer