Hi Community,
Ik hoop dat hier iemand mij wil helpen! Situatie is als volgt: zowel mijn ouders als wijzelf zijn overgestapt van Ziggo naar T-Mobile.
Bij mij thuis is de overstap prima gegaan! De glasvezelkabel kwam al binnen in de meterkast. Snel een afspraak met Guideon, en ook in combinatie met eigen router werkt het prima.
Bij mijn ouders is het een rommeltje geworden… Daar is eerst KPN langsgeweest om de glasvezelkabel in de meterkast te krijgen. Na een tweede bezoek van KPN; is ook de glasvezelkabel bij hen werkend opgeleverd. Aangezien de KPN monteurs direct een Genexis-module hebben geplaatst, kon ik daar zelf direct het Zyxel modem op aansluiten; en we hadden direct verbinding via TMobile glasvezel (dit was op 26 juni; twee weken geleden dus). De Zyxel heb daar meteen weer vervangen door de eigen Dream Router van m’n ouders, prima verbinding werkt! Daar is in mijn optiek ook geen Guideon-monteur (meer) voor nodig. Ook TV kijken via de app bevalt ze prima.
Alleen, in de TMobile-app en in het systeem staat het abonnement nog niet op actief, blijkbaar omdat volgens TMobile de glasvezel-verbinding nog niet is opgeleverd door KPN. Mijn moeder heeft inmiddels gebeld met KPN Netwerk, met TMobile en met Guideon, en vervolgens weer met alledrie de partijen, maar allemaal verwijzen ze naar elkaar.
De vaste lijn, graag met nummerbehoud (!), werkt echter nu nog via de bestaande Ziggo-lijn. Die Ziggo-lijn wordt vanaf 16 juli opgezegd. En omdat de glasvezel nog niet was aangesloten, konden ze geen gebruikmaken van de overstapservice, dus hebben we zelf Ziggo op (moeten) zeggen.
In het laatste gesprek van mijn moeder met jullie heeft ze een ticket gekregen, met de belofte dat de backoffice (?) binnen 3 werkdagen terugbelt. Je raad het al, die hebben niet teruggebeld.
Uiteraard zie ik dit issue graag opgelost, zodat ze vanaf 16 juli ook kunnen bellen via hun eigen nummer via TMobile. Alles werkt dus, maar administratief blijkbaar nog niet.