Skip to main content

Hi Community,

Ik hoop dat hier iemand mij wil helpen! Situatie is als volgt: zowel mijn ouders als wijzelf zijn overgestapt van Ziggo naar T-Mobile.

Bij mij thuis is de overstap prima gegaan! De glasvezelkabel kwam al binnen in de meterkast. Snel een afspraak met Guideon, en ook in combinatie met eigen router werkt het prima.

Bij mijn ouders is het een rommeltje geworden… Daar is eerst KPN langsgeweest om de glasvezelkabel in de meterkast te krijgen. Na een tweede bezoek van KPN; is ook de glasvezelkabel bij hen werkend opgeleverd. Aangezien de KPN monteurs direct een Genexis-module hebben geplaatst, kon ik daar zelf direct het Zyxel modem op aansluiten; en we hadden direct verbinding via TMobile glasvezel (dit was op 26 juni; twee weken geleden dus). De Zyxel heb daar meteen weer vervangen door de eigen Dream Router van m’n ouders, prima verbinding werkt! Daar is in mijn optiek ook geen Guideon-monteur (meer) voor nodig. Ook TV kijken via de app bevalt ze prima.

Alleen, in de TMobile-app en in het systeem staat het abonnement nog niet op actief, blijkbaar omdat volgens TMobile de glasvezel-verbinding nog niet is opgeleverd door KPN. Mijn moeder heeft inmiddels gebeld met KPN Netwerk, met TMobile en met Guideon, en vervolgens weer met alledrie de partijen, maar allemaal verwijzen ze naar elkaar.

De vaste lijn, graag met nummerbehoud (!), werkt echter nu nog via de bestaande Ziggo-lijn. Die Ziggo-lijn wordt vanaf 16 juli opgezegd. En omdat de glasvezel nog niet was aangesloten, konden ze geen gebruikmaken van de overstapservice, dus hebben we zelf Ziggo op (moeten) zeggen.

In het laatste gesprek van mijn moeder met jullie heeft ze een ticket gekregen, met de belofte dat de backoffice (?) binnen 3 werkdagen terugbelt. Je raad het al, die hebben niet teruggebeld.

Uiteraard zie ik dit issue graag opgelost, zodat ze vanaf 16 juli ook kunnen bellen via hun eigen nummer via TMobile. Alles werkt dus, maar administratief blijkbaar nog niet.

Hoi @Karsten_87 

Het begon met het feit dat je zelf de apparatuur geplaatst hebt voordat de lijn formeel was opgeleverd.  Guidon voert namelijk ook nog een stuk administratie uit.

The way out kan zijn dat een moderator de order een stap verder zet. Daarna zal nummerbehoud volgen. Moderators lezen mee maar behandelen de topics op volgorde. Zorg dat je ouders wel als klant zijn ingevoerd bij jouw forum account. Denk aan email adres, alleen zo kan een moderator de match maken.

Hi Eric,

Dank voor je snelle reactie! Ik vind het uiteraard prima als Guideon hier ‘eerst’ langs wil komen, maar dan hebben ze een werkorder (blijkbaar) nodig van TMobile. En die komt niet, omdat KPN (blijkbaar) nog niet heeft doorgegeven dat de glasvezelaansluiting werkend is opgeleverd. Dus volgens mij gaat het dan ergens fout in de communicatie tussen bovengenoemde partijen, en dus niet omdat ik zelf alvast de Zyxel heb aangesloten.

Een moderator die orde kan creëren, dat zou erg fijn zijn! En als Guideon langs wil komen, de koffie staat klaar.

Hallo @Karsten_87 

Als KPN de glasvezel nog niet had opgeleverd dan had je ook geen werkende glasvezel verbinding van T-Mobie.

Zoals @eric al aangaf meldt de Guidion monteur de verbinding bij T-Mobile aan zodat alles administratief ook goed is maar de monteur heb je niet laten komen helaas.

KPN is al klaar 😅

Volgens mij missen jullie dat Guidion nooit een afspraak-verzoek heeft ingediend. Die hebben mijn ouders dus niet laten komen, maar Guidion heeft zich überhaupt nooit gemeld. Dus hebben mijn ouders zelf naar Guidion gebeld, maar die zeggen dat ze een werkbon nodig hebben van TMobile, die dus niet volgt.

Ik wacht wel op een modje. Het betreft bestelnummer 196179538.

@Karsten_87 

In je T-Mobie community profiel kan je het klantnummer van je ouders invullen, een moderator hoeft dan niet eerst om extra gegevens te vragen 👍

Hey @Karsten_87, welkom op onze Community!

Zo te zien hebben @Waqqas en @eric je alle informatie al gegeven. Het enige wat ik van jou nodig heb is de postcode, huisnummer, geboortedatum en de laatste vier cijfers van het rekeningnummer van je ouders. Wil je die naar mij toesturen in een privébericht? Dan ga ik kijken wat ik voor je kan doen!

Hi @Karsten_87, ik zag je berichtje voorbij komen.

Ik ben direct voor je gaan kijken en zie inderdaad dat de order niet doorloopt. Onze techneuten geven aan dat KPN NetwerkNL de order nog moeten afronden, na de reactie van de techneuten is er opnieuw een ticket ingeschoten nadat jullie nogmaals contact hebben gezocht. Dit ticket is een verzoek om Guidion te laten komen om ervoor te zorgen dat de order verder gaat. Het ticket stond nog open dus ik heb er een notitie bij aangeplakt. Ik heb alles zo goed mogelijk uitgelegd in die notitie. Nu is de vraag, wie gaat ervoor zorgen dat de order verder gaat, is dit Guidion, KPN NetwerkNL of kunnen wij het een en ander door laten lopen. Hiervoor moet ik het ticket afwachten op antwoord, ik kan deze order namelijk niet zelf door laten lopen. Ik ga ervan uit dat er deze week een antwoord komt. Zo niet, trek dan alsjeblieft nog een keer hier aan de bel. Dan ga ik er wat meer druk achter zetten dan dat ik nu al gedaan heb!

Reageer