Skip to main content

Hallo,

Wij zijn zojuist aangesloten op het glasvezelnetwerk van KPN. Dit hebben wij gedaan op advies van een T-Mobile medewerker van de T-Mobile Shop. Wij hebben namelijk meerdere Unlimited-abonnementen wat dan een aardige klantvoordeel op kan leveren bij een eventuele overstap.

 

Nu is het zo dat de postcode check nog steeds aangeeft dat enkel DSL leverbaar is. Na gebeld te hebben met de klantenservice vertelt die meneer aan de telefoon me ineens dat glasvezel niet leverbaar is op mijn adres? 

 

Wat is nu het juiste antwoord op mijn vraag? En geen tegenstrijdigheid meer a.u.b. want dat ben ik nu inmiddels wel erg beu van T-Mobile. 

 

Hartelijk dank

@BeMu Welke concurrentie overwegingen als ik vragen mag, als T-M ODF aanlegt zal dit toch met toestemming van de netwerk eigenaar moeten gebeuren, die weet dit dus eerder dan de meeste T-Mobile medewerkers het weten.

En nieuwe netwerken gaat ook al redelijk vroeg via de media, er zal toch een gemeente raad akkoord moeten gaan, alleen de verkennende fase en voorbereidingen van deplannen zullen nog in het geniep kunnen.


Wat een kwats zeg doe gewoon normaal en houd de mensen c.q. klanten op de hoogte is dat nu zo moeilijk? Vind je het gek dat mensen dat graag willen weten? Wie wil er nu niet 50 Euro voor unlimited mobiel plus glasvezel?

Jullie lijken echt op de Nettorama: is goedkoop maar lange rijen voor de kassa en geen WiFi in de winkel. Nie lulle gewoon je bakkes dicht houden en wachten maar!!!!!!!

Echt gewoon kwatsers die T-Mobile


Wat een zooitje heb ik eindelijk glasvezel, na jaren wachten in Hengelo, zit ik nog aan een KPN internet abonnement vast omdat T-Mobile nog niet kan leveren :rage:

Ik blijf voorlopig dan maar bij Ziggo en overweeg dan ook onze telefoon abonnementen over te zetten naar Vodafone.


Hallo @Jackkkkkkkk 

In de meeste gevallen kan KPNnetwerkNL je niks vertellen omdat aan hun kant alles oké is.

Maar bij GPON zou bijvoorbeeld de buurman met al een abonnement een zwart apparaatje hebben met een PON lichtje erop dat is aangesloten op het glasvezelpunt.

Met GPON glasvezel kan je momenteel alleen bij KPN XS4ALL Solcon Online.nl Freedom een abonnement nemen, kijk daar ook eens of je daar DSL of glasvezel ziet.

Je zou het wel eens kunnen proberen om te bellen, misschien dat je wat informatie krijgt. Gewoon vragen of er PON is toegepast in jullie wijk.


Hallo @Jason 

Ik zal u persoonlijk op de hoogte houden van de stand van zaken na de nameting als u dat wenselijk acht. Die vindt aankomende maandag in de ochtend plaats dus lang zal dat niet meer duren.

Verder heb ik (nog) geen T-Mobile Thuis en dus kan ik u geen klantnummer verstrekken. Wij willen juist dolgraag de overstap maken omdat dat fijn uitkomt i.c.m. onze Unlimited abonnementen waar we er overigens 2 van hebben.

Na het heen en weer bellen en op de Community vragen te stellen ben ik er nog steeds niet zeker van of T-Mobile glasvezelinternet op mijn adres kan leveren. Vind het ook bijzonder storend dat daar op voorhand moeilijk een antwoord op te vinden is.

Het KPN Netwerk, het bedrijf dat over de aanleg van de glasvezelkabel gaat, gaf aan dat het een PoP-architectuur betreft op mijn adres. Zij zijn positief gestemd over een eventuele T-Mobile Internet via glasvezel. Voor mijn buren gaat dat verhaal volgens de postcodechecker niet op. Maar 2 straten achter me (ja, zover ben ik gegaan met de postcode check) hebben ze ook glasvezel en op hun adressen is 100Mbit mogelijk via T-Mobile. Dat ik dus in een WBA-gebied woon lijkt me nu wel duidelijk. Maar of ik van jullie internet kan afnemen is nog steeds een vraagteken.

Wat raadt u mij verder aan? Om te wachten of toch verder onderzoeken? Ik weet eigenlijk niet meer waar ik nog zou kunnen zoeken of wie ik nog kan bellen hierover.

In iedergeval hartstikke bedankt voor uw deelname aan mijn topic.


@Esdamion

Check nu de postcodecheck van T-Mobile eens 😉

Ik heb ook GPON glasvezel van KPN en zie nu 100 Mbps glasvezel maar dit was 2 weken geleden ook zo en bleek een bug te zijn, dat kan dit keer ook zo zijn…

Bestellen heeft voor nu geen zin.


@Esdamion

Dit zag ik voorbij komen :

https://www.nu.nl/tech/6159413/t-mobile-wil-dat-kpn-wacht-met-uitzetten-van-koperlijnen-en-stapt-naar-rechter.html

Nav hiervan heb ik zo mijn twijfels maar ik denk dat diensten aanbieden over het KPN netwerk GPON nog lang kan duren.

Tenzij er ODF beschikbaar kan komen bij jouw (eigen netwerk van T-Mobile), dan kan je ook een abonnement bij T-Mobile nemen over de KPN kabels.


 

Eric,

Nee wij hebben geen KPN abonnement afgesloten. Waar leest u dat? 

 

En het blijkt dat er nog een nameting moet plaatsvinden eer we een abonnement kunnen afsluiten. Daarvoor heb ik net KPN Netwerkmoeten bellen. Daarna zal het gewoon moeten kunnen, ook met T-Mobile.

 

Maar het probleem wat zich nu plaatsvindt met jouw antwoord vond ook plaats via de telefoon: mensen hebben moeite met het begrijpen en verstrekken vervolgens valse informatie. Stel ik had KPN Netwerk niet gebeld en ik ging volledig uit van jullie expertise. Dan zat ik nu op een dwaalspoor.

 

Jammer van de kwaliteit van de reacties, zowel online als telefonisch. Het niveau van de service ligt zodanig laag dat je er niets aan hebt.

Hoi @Jackkkkkkkk, je bent al uitstekend op weg geholpen door @Waqqas en @eric dus ik heb er niet veel meer aan toe te voegen! 

Wat ik nog wilde verzoeken, is om rekening te houden met onze klant-helpt-klant structuur. Ik begrijp jouw frustratie in dit geval 1000 procent en snap volledig dat je de kwaliteit van de reacties tot op dat moment pover vond, om het zacht uit te drukken. Maar alle users op de Community zijn voor het leeuwendeel ook klant en proberen zo goed als mogelijk mee te denken om een oplossing te vinden. Dat wij als T-Mobile werknemers steken laten vallen qua service is natuurlijk kwalijk, maar daarmee mogen de andere users niet benadeeld worden. Dit klinkt nu wellicht bot en star, maar de fout van de provider is niet de verantwoordelijkheid van de klant of andere user - even heel basaal verwoord dan. 

Zou je ons op de hoogte willen houden met betrekking tot de  nameting, alsjeblieft? Ik heb trouwens meteen gecheckt of ik nog meer kan achterhalen, maar kan met de opgegeven informatie in jouw profiel geen aansluiting vinden. Zou je jouw T-Mobile Thuis klantnummer willen toevoegen aan jouw Communityprofiel? Dan kan ik je aansluiting bekijken en controleren of ik meer kan zien dan we momenteel kunnen.

Sorry dat er zoveel verwarring en onduidelijkheid verbonden was aan het contact met T-Mobile. Mocht je nog verdere vragen hebben, stel ze gerust en weet dat de Community altijd voor jou klaarstaat.


Hallo @Esdamion 

Gaat het om pas een aangelegde glasvezelnetwerk waarbij je wel bij KPN terecht kan en een aantal andere providers?

Dat is dat hoogstwaarschijnlijk GPON glasvezel, helaas hebben de moderators voor nu nog geen inzicht op wanneer ze hun diensten kunnen leveren over het nieuwe glasvezelnetwerk van KPN.


Dat de moderators het niet weten geloof ik direct, aangezien jullie het vast zouden delen als jullie het wel zouden weten. Maar T-Mobile moet dit wel weten, of in ieder geval weten of het minimaal 6 maanden of minimaal 2 jaar gaat duren of iets anders. Zeker nu KPN het koperen netwerk buiten gebruik gaat stellen is dit van belang voor T-Mobile. Dus hoe komen we er achter wat de plannen zijn? 


Natuurlijk weet T-Mobile nu al exact waar en wanneer een plaats word overgezet naar ODF of waar glasvezel word aangelegd, puur om concurrentie overwegingen zal men dit niet mededelen via de media maar pas op het laatste moment.


Hoi @wouter-b, ik check graag voor je of er duidelijk is of we jou op Glasvezel kunnen aansluiten. Zou je mij een privébericht willen sturen met je postcode en huisnummer? Dan zoek ik het voor je uit!


Ik heb inmiddels al een paar honderd keer op de postcode check gekeken. Het is echt niet uit te leggen dat T-Mobile niet weet wanneer ik aan de beurt ben. Er gaat ongetwijfeld een planning mee gepaard die een bepaalde doorlooptijd heeft. Dan weet je dus ook hoe lang het minimaal gaat duren. En als er nog geen duidelijkheid is over mijn straat dan gaat er nog een besluitvormingsproces aan vooraf, ook daarvan is de doorlooptijd bekend. Wanneer wordt het besluit over mijn straat genomen? Wanneer wordt gestart met de implementatie en hoe lang is de doorlooptijd? Ik blijf niet die postcode check doen zonder enige indicatie van hoe lang het nog gaat duren, is dat weken, maanden of jaren? Die informatie is 100% bekend bij T-Mobile. Als er nog geen besluitvorming is geweest dan is het geen weken, als de doorlooptijd enkele maanden is en er is nog niet gestart dan is het ook duidelijk. Het is een grote niet-transparante boel en dat zint me totaal niet. Als er geen duidelijkheid komta dan stap ik op een gegeven moment wel lekker over naar KPN ofzo. 


GPON, POP, WBA, of we bij de buren kunnen kijken naar een zwart kastje met PON lampje, mijn hemel waar gaat het hier over zeg. KPN heeft ook mijn woning aangesloten op het glasvezel netwerk en ik wil gewoon weten wanneer T-Mobile glasvezel gaat aanbieden. Ik heb geen behoefte aan een zoektocht naar allerlei afkortingen of een bezoek aan buren waar ik nog nooit mee heb gesproken. Hoe moeilijk kan het zijn om gewoon een antwoord te krijgen van T-Mobile zelf hierover?


Haha. Vanochtend nog niet, nu wel beschikbaar. Ik hoop dat het geen bug is maar hou het in de gaten. Dank voor je tijd in ieder geval. 


Hoi @Esdamion, je hebt het ongetwijfeld al meegekregen aangezien de afspraak met Guidion ingepland staat voor 15 oktober aanstaande, maar de patch wordt definitief gezet en jij komt straks op WBA GPON, dus dat is dan eindelijk goed nieuws! 

Kan ik je nog van verdere informatie voorzien of ben je volledig op de hoogte gebracht? 😄


Hallo @Esdamion 

Zodra je het installatiepakket binnen hebt kan je hier dan eens een foto van de mediaconverter plaatsen? Ik ben wel benieuwd welke er gebruikt wordt.


@Waqqas Dat zal naar alle waarschijnlijkheid de zwarte ONT Media Converter worden van Nokia! 😉

@Esdamion Ik wil je niet voor zijn, maar dan weet je alvast welke converter het wordt, dat scheelt wachttijd totdat je het pakket binnen krijgt.


@Jason

Dus is het dezelfde als die KPN gebruikt? Dan is de installatie wel appeltje eitje als je die al hebt 🙂


@Waqqas de kans is groot dat je gewoon een nieuwe krijgt


Hoi @Esdamion, momenteel is er nog geen planning bekend voor jouw woonplaats. Zodra de postcodechecker op onze website aangeeft dat je Glasvezel kunt afnemen, kun je een abonnement aanvragen op ODF (Glasvezel van T-Mobile). 


Beste @Jackkkkkkkk , welkom op het forum. Je geeft aan dat de postcode check aangeeft dat er alleen DSL leverbaar is via T-Mobile. Op dit moment heb je een KPN glasvezel abonnement.

Het klopt dat de postcode checker leidend is. NIet elke glasvezel aansluiting van KPN is geschikt om een T-Mobile thuis product op te leveren. T-Mobile blijft naast eigen glasvezel graven ook nog steeds locaties toevoegen waar zij kunnen aansluiten op de nieuwe techniek (GPON) van KPN. Een planning daarvoor is helaas niet beschikbaar.


Hallo moderators,

Is er eigenlijk al zicht op over wanneer T-Mobile over WBA GPON kan leveren?


Hallo,

Wij zijn zojuist aangesloten op het glasvezelnetwerk van KPN. Dit hebben wij gedaan op advies van een T-Mobile medewerker van de T-Mobile Shop. Wij hebben namelijk meerdere Unlimited-abonnementen wat dan een aardige klantvoordeel op kan leveren bij een eventuele overstap.

 

 

 

En het blijkt dat er nog een nameting moet plaatsvinden eer we een abonnement kunnen afsluiten. Daarvoor heb ik net KPN Netwerk moeten bellen. Daarna zal het gewoon moeten kunnen, ook met T-Mobile.

 

Dat de glasaansluiting binnen gebracht is, is maar een klein deel van het verhaal.

De andere kant van al die glasvezels zullen ook ergens verbinding moeten maken om het geheel werkend te krijgen. Het is dus niet afhankelijk van een GPON kastje of dergelijke. De rest van de netwerk infrastructuur moet ook allemaal opgeleverd zijn.

 


@Jackkkkkkkk 

Je zult zeker gewoon dezelfde techniek hebben als je buren. Hebben hun een zwart apparaatje met een PON lampje aan de glasvezel aansluiting?


Reageer