Skip to main content

Glasvezel bestelling

  • July 22, 2024
  • 24 reacties
  • 293 Bekeken

  • is een Top Poster
  • 28 reacties

Goedemiddag,

Afgelopen vrijdag heeft ODF bij ons de verbinding in de woonkamer afgemonteerd, de website van Odido herkende het adres nog niet als glasvezel adres maar je kan “vooruit” bestellen.

Aangezien ik nu een ODF kabel in huis heb, heb ik dit savonds gedaan. Odido ziet ook mijn bestelling maar in de status staat dat faste 1 je bestelling en fase 2 → fase 3 staan daar ook in (graven en aansluiten woning)

Ik heb nu eigenlijk geen idee wat ik kan verwachten en wanneer de verwachting is dat odido / guidion het abonnement komen activeren.

kunnen jullie mij van die informatie voorzien?

July 22, 2024

Van harte welkom bij Odido en op onze community! 🙋🏽

Super leuk dat je voor ons hebt gekozen, dank je wel daarvoor. Dat wordt enorm gewaardeerd! Uiteraard zoek ik graag voor je uit in welk stadium van het opleverproces je je op dit moment bevindt. 

Ik ben gelijk gaan kijken en zie dat de order is blijven hangen op ‘ontvangen’. Geen zorgen! Hier heb ik meteen een ticket voor aangemaakt naar onze technische dienst. Zij zullen er voor zorgen dat de order doorloopt. 

Daarnaast zie ik staan dat het om een nieuwe glasvezeloplevering gaat. Ik adviseer je om een kijkje te nemen in dit topic. Hier lees je alles over het process van Glasvezel bestellen: Ik heb Glasvezel besteld. Wat nu? | Odido community

Laat je het mij weten als je vragen hebt? Ik sta klaar om ze te beantwoorden! 

24 reacties

Waqqas
Super User
Forum|alt.badge.img+15
  • Odido Superuser
  • 23265 reacties
  • July 22, 2024

Hallo @HKLM_ 

Wellicht zijn alle werkzaamheden buitenshuis nog niet klaar of is het simpelweg nog niet bekend bij Odido.

Zodra alles gereed is ontvang je vanzelf een mail om een afspraak te maken met Guidion.


Teresa van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+5
  • Moderator | Internet + TV
  • 4872 reacties
  • July 22, 2024

Van harte welkom bij Odido en op onze community! 🙋🏽

Super leuk dat je voor ons hebt gekozen, dank je wel daarvoor. Dat wordt enorm gewaardeerd! Uiteraard zoek ik graag voor je uit in welk stadium van het opleverproces je je op dit moment bevindt. 

Ik ben gelijk gaan kijken en zie dat de order is blijven hangen op ‘ontvangen’. Geen zorgen! Hier heb ik meteen een ticket voor aangemaakt naar onze technische dienst. Zij zullen er voor zorgen dat de order doorloopt. 

Daarnaast zie ik staan dat het om een nieuwe glasvezeloplevering gaat. Ik adviseer je om een kijkje te nemen in dit topic. Hier lees je alles over het process van Glasvezel bestellen: Ik heb Glasvezel besteld. Wat nu? | Odido community

Laat je het mij weten als je vragen hebt? Ik sta klaar om ze te beantwoorden! 


  • Auteur
  • is een Top Poster
  • 28 reacties
  • July 25, 2024

De order is nu inderdaad doorgelopen naar fase 2 check maar ik verwacht eigenlijk wat meer info….

ODF gaf aan dat de kabel ready to go was en bestellen geen issue zou zijn. Maar ik vraag mij af of jullie systeem er net zo over denkt.

ik vindt het prima om nog even te wachten als dag niet zo is maar communiceer iig even een verwachte aansluitdatum als dat kan :)


Tommie van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+11
  • Moderator | Internet + TV
  • 16102 reacties
  • July 26, 2024

Hey @HKLM_, ik zie dat de glasvezel al wel naar binnen gebracht is. Echter is de wijkcentrale nog niet gereed voor de oplevering. Hier heb ikzelf ook geen planning van. Zodra de wijkcentrale gereed is zal de order automatisch doorlopen! 


  • Auteur
  • is een Top Poster
  • 28 reacties
  • July 26, 2024

Hey @HKLM_, ik zie dat de glasvezel al wel naar binnen gebracht is. Echter is de wijkcentrale nog niet gereed voor de oplevering. Hier heb ikzelf ook geen planning van. Zodra de wijkcentrale gereed is zal de order automatisch doorlopen! 

A kijk dat wilde ik weten! OFD vertelde mij wat anders namelijk… thx voor je reactie! 


  • Auteur
  • is een Top Poster
  • 28 reacties
  • September 2, 2024

We zijn een maand verder is er een update?


Teresa van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+5
  • Moderator | Internet + TV
  • 4872 reacties
  • September 3, 2024

@HKLM_ Goed dat je dit nogmaals vraagt. Ik ben gelijk voor je gaan kijken, maar zie nog geen update staan. 

Ik verwacht dat er ook vertraging is geweest vanuit door de bouwvakantie. Voor de actuele planning, kun je het beste contact opnemen met de netwerkbeheerder. Zij zijn te bereiken op 088-1633633 van maandag t/m vrijdag van 09:00 tot 17:00. 

 

 


  • Auteur
  • is een Top Poster
  • 28 reacties
  • January 29, 2025

@Teresa van Odido ​@Tommie van Odido Is er bij Odido al meer bekent wanneer er aangesloten kan gaan worden?


Teresa van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+5
  • Moderator | Internet + TV
  • 4872 reacties
  • January 30, 2025

@HKLM_ Goede vraag! Ik kan mij voorstellen dat je met smart zit te wachten op jouw Glasvezel aansluiting. Ik zoek graag voor je uit of er inmiddels al een update is.

Wil je voor mij nog de gevraagde gegevens (postcode, huisnummer, geboortedatum en de laatste 4 cijfers van je IBAN) in je community profiel invullen? Dan is de verificatie compleet en kan ik gelijk met je meekijken. 

Geef je mij een seintje als je zover bent? Ik sta paraat! 


  • Auteur
  • is een Top Poster
  • 28 reacties
  • January 30, 2025

@HKLM_ Goede vraag! Ik kan mij voorstellen dat je met smart zit te wachten op jouw Glasvezel aansluiting. Ik zoek graag voor je uit of er inmiddels al een update is.

Wil je voor mij nog de gevraagde gegevens (postcode, huisnummer, geboortedatum en de laatste 4 cijfers van je IBAN) in je community profiel invullen? Dan is de verificatie compleet en kan ik gelijk met je meekijken. 

Geef je mij een seintje als je zover bent? Ik sta paraat! 

Staan er in! :)


Teresa van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+5
  • Moderator | Internet + TV
  • 4872 reacties
  • January 30, 2025

@HKLM_ Super, dankjewel voor je snelle reactie! 

Ik ben gelijk gaan kijken, maar de enige update die ik zie staan is van 23-07-2024. Hier wordt aangegeven dat de pop nog moet worden opgeleverd. 

Ik heb natuurlijk gelijk een ticket aangemaakt voor mijn collega’s van de Fiber afdeling. Zij zullen de actuele planning voor je achterhalen. Zodra er meer bekend is, nemen zij ook contact met jou op. 

Laat je het mij weten als ik in de tussentijd nog ergens bij kan helpen? Ik doe het graag!


  • Auteur
  • is een Top Poster
  • 28 reacties
  • April 23, 2025

@Teresa van Odido ​@Tommie van Odido We zijn ondertussen 9 maanden verder en het schiet niet op. Iedere keer is het dan wordt de wijkcentrale opgeleverd ownee toch niet…

 

Wanneer kunnen we nu eens verwachten dat de boel gaat werken? Dit voelt een beetje als kabels naar binnen trekken en nooit opleveren ondertussen.

 

 


  • Auteur
  • is een Top Poster
  • 28 reacties
  • July 3, 2025

Is er ondertussen al meer duidelijkheid wanneer de oplevering kan plaatsvinden? ODF maakt er een potje van. 
 

glaspoort is ondertussen ook aan het graven in de wijk en als zij dit wel opgeleverd krijgen voordat jullie aangesloten zijn gaan jullie er weer uit. 
 

ik trek die hele ODF kabel mijn tuin uit als dit niet snel gaat veranderen wat een prutsers.


Tommie van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+11
  • Moderator | Internet + TV
  • 16102 reacties
  • July 4, 2025

Hey ​@HKLM_, ik geef je graag een update over de status.

De wijkcentrale is op dit moment nog niet gereed voor oplevering. De datum die nu voor ons bekend is, staat gepland op 12 september. Tot die tijd kunnen we de aansluiting nog niet activeren. Ik hou de planning voor je in de gaten en zodra er iets verandert, hoor je dat van mij. Mocht je nog iets willen weten of ergens hulp bij nodig hebben, laat het gerust weten, ik kijk graag met je mee!

 


  • Auteur
  • is een Top Poster
  • 28 reacties
  • July 5, 2025

Hey ​@HKLM_, ik geef je graag een update over de status.

De wijkcentrale is op dit moment nog niet gereed voor oplevering. De datum die nu voor ons bekend is, staat gepland op 12 september. Tot die tijd kunnen we de aansluiting nog niet activeren. Ik hou de planning voor je in de gaten en zodra er iets verandert, hoor je dat van mij. Mocht je nog iets willen weten of ergens hulp bij nodig hebben, laat het gerust weten, ik kijk graag met je mee!

 

Dit gebeurt dit iedere keer we zijn in september ruim een jaar verder…. Gaan ze het überhaupt live brengen?


Cheyenne van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+5
  • Moderator | Internet + TV
  • 3576 reacties
  • July 5, 2025

Dat gaat zeker gebeuren ​@HKLM_! Excuus voor het wachten, wij zijn ook afhankelijk van deze planning. Tommie zal het in de gaten houden, ontzettend bedankt voor je geduld!


  • Auteur
  • is een Top Poster
  • 28 reacties
  • September 12, 2025

Hey ​@HKLM_, ik geef je graag een update over de status.

De wijkcentrale is op dit moment nog niet gereed voor oplevering. De datum die nu voor ons bekend is, staat gepland op 12 september. Tot die tijd kunnen we de aansluiting nog niet activeren. Ik hou de planning voor je in de gaten en zodra er iets verandert, hoor je dat van mij. Mocht je nog iets willen weten of ergens hulp bij nodig hebben, laat het gerust weten, ik kijk graag met je mee!

 

@Tommie van Odido ​@Teresa van Odido Vandaag is het 12 september is het opgeleverd?


Tommie van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+11
  • Moderator | Internet + TV
  • 16102 reacties
  • September 15, 2025

Hey ​@HKLM_, goed dat je hiervoor aan de bel trekt. Ik ben meteen voor je gaan kijken en ik zie dat ze weer wat vertraging hebben opgelopen. De datum staat nu op 27 september. Hopelijk kunnen we deze datum aanhouden en je eindelijk opleveren!  


  • Auteur
  • is een Top Poster
  • 28 reacties
  • October 6, 2025

@Teresa van Odido ​@Tommie van Odido 

 

Vandaag was het dan zover Guidion kwam langs voor de installatie en wat een bumper met 5 minuten was deze weer weg… zonder wekende verbinding….

iets met een verhaal dat het PON lampje wel knippert (zelf al aangesloten) maar dat de wijkkasten door elkaar zijn gehaald door OFD.

 

Hoe zit dit precies? En wanneer kan ik nu wel een werkende verbinding verwachten?


Tommie van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+11
  • Moderator | Internet + TV
  • 16102 reacties
  • October 7, 2025

Hey ​@HKLM_, bedankt voor je terugkoppeling.

Ik ben meteen voor je gaan kijken en zie inderdaad de terugkoppeling van de monteur terug. De wijkcentrale lijkt inderdaad door elkaar gehaald te zijn, dit komt niet vaak voor maar weleens. In de wijkcentrale zijn ze nog bezig met het lassen van de vezels. De monteur heeft het doorgezet naar onze technische dienst om na te laten kijken! Zij zullen dit verder onderzoeken en komen met meer duidelijkheid. 


  • Auteur
  • is een Top Poster
  • 28 reacties
  • October 9, 2025

Hey ​@HKLM_, bedankt voor je terugkoppeling.

Ik ben meteen voor je gaan kijken en zie inderdaad de terugkoppeling van de monteur terug. De wijkcentrale lijkt inderdaad door elkaar gehaald te zijn, dit komt niet vaak voor maar weleens. In de wijkcentrale zijn ze nog bezig met het lassen van de vezels. De monteur heeft het doorgezet naar onze technische dienst om na te laten kijken! Zij zullen dit verder onderzoeken en komen met meer duidelijkheid. 

Hoi ​@Tommie van Odido Is er al meer bekent, in de mail die ik gehad heb staat dat er binnen 3 dagen contact opgenomen zou worden? 
 

in een ander topic lees ik dat alles uiteraard aanstaande maandag is opgelost in de wijkkast?


Tommie van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+11
  • Moderator | Internet + TV
  • 16102 reacties
  • October 10, 2025

Hey ​@HKLM_, de netwerkbeheerder werkt hard aan een oplossing. De verwachting is inderdaad dat het maandag opgelost is! Ik zie dat de monteur van Guidion alles netjes heeft aangesloten bij je thuis, dan zullen de diensten vanzelf online komen als het opgelost is. 


  • Auteur
  • is een Top Poster
  • 28 reacties
  • October 13, 2025

Hey ​@HKLM_, de netwerkbeheerder werkt hard aan een oplossing. De verwachting is inderdaad dat het maandag opgelost is! Ik zie dat de monteur van Guidion alles netjes heeft aangesloten bij je thuis, dan zullen de diensten vanzelf online komen als het opgelost is. 

@Tommie van Odido Helaas geen voortgang vandaag en nog steeds geen werkende verbinding… wat is de verwachting dit duurt nu wel echt te lang zo.

Ook op de mail die je krijgt met een ticket nummer en de belofte dat er binnen 3 dagen contact opgenomen zal worden gebeurt niks.


Tommie van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+11
  • Moderator | Internet + TV
  • 16102 reacties
  • October 14, 2025

Hey ​@HKLM_, ik ben meteen voor je gaan kijken maar zie inderdaad dat ze nog niet online zijn gekomen. Ik zie ook op dit moment verder geen update, hopelijk krijg ik die in de loop van deze week of je schiet vanzelf online! Ik houd het voor je in de gaten.