Ik heb begin deze maand een aanvraag ingediend om op m'n fiber over te stappen van 200 Mbps naar 1000 Mbps. Aangezien ik over diende te gaan van WBA naar ODF, moest ik ook een nieuw contract aangaan.
Afgelopen dinsdag is eerst te KPN monteur langs geweest om een nieuw kastje op de fiber te installeren. Vervolgend stond de Guidion monteur voor de deur. Hij heeft de media converter en de modem/router geïnstalleerd. We hebben vervolgens de router getest, maar hij connectie stond nog op het oude contract, dus op 200 Mbps. Ook was het niet mogelijk om de nieuwe set top box te installeren, aangezien het signaal niet goed doorkwam.
Volgende dag dus contact opgenomen met T-Mobile. Bleek dat er in het systeem stond dat de KPN monteur niet was langs geweest en dat de order dus nog niet afgerond kon worden. Vervolgens ben ik doorverbonden met KPN, die aangaven dit te gaan corrigeren.
Afgelopen dagen bleef de connectie op het oude 200 Mbps staan en vanmiddag klapte de connectie eruit. Helemaal niks meer (dus ook geen mogelijkheid om thuis te werken) en weer met T-Mobile gebeld. Er werd aangegeven dat het 200 Mbps contract was afgesloten en het 1000 Mbps contract was geactiveerd. Er moet dus nu weer een Guidion monteur langskomen, maar niks dit weekend en daarna pas over 2 a 3 werkdagen!. Komende 4 a 5 dagen dus geen connectie en ook geen mogelijkheid om thuis te werken!
Heb zelf al enkele verschillende dipswitch instellingen geprobeerd, maar dat maakt niets uit. Het status lampje van de media converter staat op oranje.
Wat kan een Guidion monteur hier aan doen? Begrijp dat dit het standaard protocol is, maar het lijkt er meer op dat er iets in de back-end niet goed staat, dan wel bij KPN of T-Mobile. Kan dat niet in de tussentijd geverifieerd worden? Anders concludeert de monteur halverwege volgend week hetzelfde en duurt het weer een tijd voordat het in de backend wordt gecorrigeerd.
Groet,
Jeroen
Beste antwoord door Koala Creek
Bekijk origineel