Beantwoord

FTU plaatsing meterkast buiten

  • 4 January 2022
  • 27 reacties
  • 955 Bekeken


Toon eerste reactie
This topic has been closed for comments

27 reacties

Reputatie 3

Hallo @Jason 

Helaas gaat nadenken en mijn woningbouw niet goed samen 🥲.

 

inmiddels is de kabel idd in de meterkast binnengebracht door Open dutch fiber.

 

ik heb zelf gezorgd voor een UTP kabel naar de meterkast voor het aansluiten van de glas naar UTP converter.

 

Enige wat nog mist is een stopcontact in de meterkast maar dit ben ik aangevraagd bij Guidion. Helaas gaat mij dit dan wel geld kosten ookal verzekerde jullie aan huis adviseur dat alles geregeld zou worden en ik geen extra kosten hoefte te maken ook als er bepaalde voorzieningen ontbraken 😔

Reputatie 7
Badge +16

Goedemorgen @Arjenmk, van harte welkom op de Community, leuk dat je een account aangemaakt hebt! 

Wanneer de meterkast zich buiten de woning bevindt, is het in de meeste gevallen niet mogelijk om het FTU op een strategische plek te plaatsen, aangezien er geen beschikbare weg is om dit naar binnen te geleiden, zonder wellicht twee keer door een hoop muren heen te boren. In principe zou de woningbouw ook bij dit soort woningen dienen aan te geven dat Glasvezel dan niet op die manier kan worden opgeleverd. Zonder FTU binnen, kun je geen vezel naar de woning trekken en komt het nergens daadwerkelijk de woning binnen. Ik zie dat er een afspraak ingepland staat met Guidion en zoals het eruitziet, zou dat een installatieafspraak moeten zijn - wat ik dan niet helemaal begrijp, is hoe er geïnstalleerd kan worden zonder FTU. Weet je 100 procent zeker dat er niet al een aansluitpunt aangelegd is in je woning?