Ervaring ODIDO internet thuis

  • 1 May 2024
  • 8 reacties
  • 93 Bekeken

Voor iedereen hier een korte omschrijving van hoe ODIDO omgaat met nieuwe klanten. 

Midden maart internet thuis abonnement aangevraagd voor nieuwe huurwoning. 
Begin april afspraak met monteur voor installatie (dag voor vrij genomen) 
Monteur kon installatie niet afmaken omdat de media converter het niet doet (kasje tussen glasvezel en modem)
3 weken lang elke dag de klantenservice bellen die geen update hebben en alleen kunnen aangeven dat de 'technische afdeling’ ermee bezig is. 
Eind april: plots mail van installatiebedrijf voor nieuwe afspraak en dus afspraak gemaakt. Meteen ODIDO gebeld met de vraag of het dan ook opgelost kan worden zodat ik niet voor niks vrij neem en de monteur niet voor niks komt. 
Eind april: monteur komt niet opdagen. Installatiebedrijf geeft 1uur na afspraak aan dat hij nog onderweg is nadat wij zelf contact opnemen. 2uur na afspraak bellen we weer en geeft het installatiebedrijf aan dat de monteur al uren is uitgevallen dus er wordt gelogen aan de telefoon. 
Nieuwe afspraak vandaag: monteur komt binnen en vraagt of wij een nieuwe converter hebben ontvangen. Dit hebben we niet. Monteur zegt, dan kan ik ook niks want ze zijn allemaal stuk. 

Nu een maand verder, 3 vrije dagen en nog steeds niks. Als je de klantenservice belt dan kunnen ze het alleen weer doorzetten naar een andere afdeling wat 3 dagen duurt totdat er een antwoord komt maar de vorige keer heb ik 3 weken geen updates gehad. 

Te kansloos voor woorden… 

 

Tommie van Odido 13 dagen geleden

Hi @Passoe1996, welkom op onze Community!

Bedankt voor het delen van je ervaring. Dit is niet de soepele start die wij voor ogen hebben, daarvoor mijn excuses. Ik zie veel liever dat je ervaring met onze dienst en service anders is dan hoe je deze nu beschrijft. Ik dank je daarom dat je contact opneemt, zo kan ik hier mee aan de slag. Ik keer je ervaring met ons heel graag om!

De laatste monteur heeft opnieuw een ticket aangemaakt voor onze technische dienst. Hierin staat duidelijk vermeld dat er een nieuwe mediaconverter opgestuurd moet worden. Ik heb zojuist de prioriteit van het ticket verhoofd zodat er sneller actie wordt ondernomen. Ik hoop dat het nu een stuk soepeler zal verlopen en je bij de volgende monteursbezoek online komt! 

Bekijk origineel

8 reacties

Reputatie 3

Dat klinkt alsof ook echt alles mis gaat wat er mis kan gaan. Hopelijk kan een van de moderators je helpen en zorgen dat je een werkende ONT krijgt.

Overigens is dit zeker niet standaard, ik ben sinds vorig jaar oktober klant en heb netjes het hele pakket een week voordat de monteur kwam installeren ontvangen. Installatie ging vlekkeloos en in totaal heeft de apparatuur in huis minder dan een minuut downtime ondervonden van de wisseling van provider. Het kan dus ook zeker wel helemaal goed gaan.

Reputatie 3

sinds januari klant, overgestapt binnen (opzegtermijn van) 4 weken, overgang duurde een kwartiertje en sindsdien geen enkel probleem. 1Gbps glas, TV, 2 mobiele abo's

Dat is altijd het nadeel van een community, een negatieve uitzondering wordt ineens de standaard. en je hoort alleen maar klagers. Dus hierbij een uiterst tevreden klant

Ik snap natuurlijk dat er iets mis kan gaan maar zolang je de klant op de hoogte blijft is er niks aan de hand.

Het stomme is nu dus dat ik al 3 weken vraag om een nieuwe converter maar dit blijkbaar niet opgestuurd kan worden. 

Reputatie 3

en ik snap natuurlijk jou persoonlijke probleem, er kan best iets misgaan, zeker als er call centers bij betrokken zijn. Maar om dat dan ook direct tot 'hoe Odido met klanten omgaat’te bestempelen is natuurlijk niet fair. Maar je moest even je emotie kwijt, prima, bij deze ;-)

Prima dat jij een fijne ervaring hebt, kwalijk is het wel dat odido klanten met problemen niet actief informeert. Voorbeelden genoeg van klanten die bij problemen odido blijvend moeten herinneren.

Odidio blijft schuilen achter ‘ derde partijen ‘ in geval fysieke netwerkvraagstukken

netwerkcongestie blijft afschuiven naar gebruiker

Etc…..

 

blijft een provider, met marketing als inzet. Zie effort die in trusted review wordt geïnvesteerd.

 

 

 

Reputatie 3

ik zeg natuurlijk ook niet dat er geen problemen zijn, natuurlijk zijn die er, lees hier maar eens een avondje. Mijn punt is dat het niet alleen maar problemen zijn, er gaan ook heel veel zaken goed, alleen hoor je die nooit.

En elk commercieel bedrijf werkt met marketing, de 1 wat beter dan de ander, maar aandeelhouders moeten altijd ‘bevredigd’ worden, da’s niet uniek voor odido.

Reputatie 7
Badge +9

Hi @Passoe1996, welkom op onze Community!

Bedankt voor het delen van je ervaring. Dit is niet de soepele start die wij voor ogen hebben, daarvoor mijn excuses. Ik zie veel liever dat je ervaring met onze dienst en service anders is dan hoe je deze nu beschrijft. Ik dank je daarom dat je contact opneemt, zo kan ik hier mee aan de slag. Ik keer je ervaring met ons heel graag om!

De laatste monteur heeft opnieuw een ticket aangemaakt voor onze technische dienst. Hierin staat duidelijk vermeld dat er een nieuwe mediaconverter opgestuurd moet worden. Ik heb zojuist de prioriteit van het ticket verhoofd zodat er sneller actie wordt ondernomen. Ik hoop dat het nu een stuk soepeler zal verlopen en je bij de volgende monteursbezoek online komt! 

Bedankt @Tommie van Odido, als er een update is zal ik het hier ook posten. 

 

Reageer