Beantwoord

Aansluiting glasvezel

  • 27 August 2022
  • 34 reacties
  • 674 Bekeken


Toon eerste reactie

34 reacties

Edit: ik kon me niet beheersen en heb gideon gebeld, maar die vertellen dat er geen werkbon of opdracht in hun systeem staat.

Gaat iemand dat even snel doorzetten naar gideon?

Dit wordt doorgezet zodra T-Mobile een terugkoppeling heeft ontvangen dat de werkorder is afgesloten, zolang deze niet is afgesloten bij T-Mobile kan er nog geen opdracht naar Guidion worden uitgestuurd.

Reputatie 7

Check! Thanks voor de duidelijk screenshots @Stefan63. Het is evident dat de uploadspeed achterblijft. Even voor de beeldvorming; dit is direct op het modem gemeten? Het lijkt me sowieso verstandig om in ieder geval de installatie van de monteur af te wachten, zodat we ook de patching eventueel kunnen nalopen. De installatiemonteur heeft daar de mogelijkheid toe. We zien vaak dat eventuele snelheidsproblemen daarmee worden opgelost. Mocht het daarna toch nog voorkomen en heeft de installatiemonteur alles op orde gemaakt, kan er een onderzoek worden gedaan door onze technische dienst. 

Reputatie 7

Hi @Stefan63,

Thanks voor je bericht en terechte vraag! Ik geef graag wat meer duidelijkheid over de situatie. De afspraak die op 14 september voor je klaar staat, is niet de afspraak om de thuis installatie af te ronden, maar om de kabel binnen te brengen en jouw adres klaar te maken om je aan te sluiten op het netwerk. Dit zal worden gedaan door de netwerkbeheerder. De afspraak met Guidion zal daarna in orde worden gebracht, zodat zij de laatste handelingen en werkzaamheden kunnen verrichten. Na de afspraak met Guidion kan je gebruik maken van de verbinding. Alvast heel erg veel plezier met de supersnelle Glasvezelverbinding! 

Reputatie 3

Ik heb nu een paar weken glasvezel, maar de opvallend lage uploadsnelheden blijven.

Dit is niet continu zo, maar redelijk vaak komt de upload niet hoger dan 75-200 mbit

 

Is hier nog iets aan te doen ?

Het is nu niet zo dat het een druk tijdstip is toch ?   (vrijdagmiddag 14:30)

 

Reboot van modem heeft niet geholpen (zie onder)

 

Reputatie 7

Hi @Stefan63, heel fijn dat je meteen jouw bevindingen hier hebt gedeeld! Ik wil dat je voor de volle 100% tevreden ben, dus ik help je graag verder. Ervaar je de haperingen op de TV Box en de lagere internetsnelheid nog steeds of maak je inmiddels gebruik van een perfecte verbinding? Gelukkig kan ik je laten weten dat er afgelopen nacht een aanpassing heeft plaatsgevonden die het vastlopende beeld op de Amino Aria 7x TV Boxen tegengaat. Zo hadden jammer genoeg meerdere klanten last van vastlopend beeld op de Amino Aria 7x. Ik hoor dan ook graag of je nu weer zonder vastlopers tv kunt kijken.

Mocht je ook nog opvallendheden in de snelheid van je internetverbinding zijn opgevallen, laat die dan vooral weten. Dan ga ik daar ook voor jou achteraan! 

Reputatie 7
Badge +4

Hoi @Stefan63, bedankt voor de aanhoudende uitgebreide informatie waarmee je ons voorziet, hier heb ik een hoop aan!

Graag wil ik de huidige in passe voor je doorbreken door een onderzoek op te zetten bij onze technische dienst. Hiervoor zal ik alle informatie die je hebt toegestuurd bundelen met de informatie die ik kan zien over de verbinding en ik hoop dat wij na een monitoringsproces van enkele werkdagen kunnen achterhalen wat er voor problemen zorgt. 

Mocht je in de tussentijd nog een patroon ontdekken in specifieke tijdstippen of handelingen die zorgen voor een lage uploadsnelheid, geef het gerust aan. Alhoewel ik hier niet gelijk de oorzaak in zou zien kan het ook nog helpen om de switch ertussenuit te halen en om te testen of dit nog een verschil maakt.

Ondertussen gaan wij monitoren en ik hoop snel een doorbraak voor je te kunnen bereiken!

Reputatie 3

Misschien dat een moderator ofzo daarvoor kan zorgen dat het doorsturen snel verloopt.

Reputatie 3

Ik heb de eerste avond gemerkt dat de box haperde en beelden stil stonden.

Op dat moment deed ik een speedcheck en deze was net aan de 80mbit, terwijl ik eerder in de middag ruim over de 950 zat up en down.

 

De ochtend daarna was er geen probleem meer, maar ik merk wel dat soms de download en/of de upload tot wel 100mit terug zakt om vervolgens later weer naar de 950 te klimmen.

 

Ik gebruik nu de t-mobile tv app op mijn eigen tvbox, welke tot zover redelijk werkt.

Haperingen een enkele keer gezien nog.

Straks heb ik even dat tmobile tv kastje opgestart, maar ik krijg die laatste update niet binnen.

Kastje van stroom gehad en later ook modem en dat aansluitkastje ff gepowercycled.

Nada effect.

 

Bovendien vind ik de beeldkwaliteit matig van zowel het kastje van tmobile alsook van de tvapp op mijn eigen kastje.

Dat heeft ziggo toch duidelijk beter voor elkaar

 

Ik ga in ieder geval ff over een periode om de zoveel tijd automatich een speedcheck doen en zal de uitkomst daarvan hier even delen.

Alleen nog ff op zoek naar een windows programmaatje dat dit voor me kan doen :)

Tips ?

Reputatie 7
Badge +4

Hey @Stefan63, tof om te horen dat het is gelukt met het aanleggen van het glasvezel! Ik wilde meteen voor je aan de slag om Guidion een kopje koffie bij je te laten drinken, maar zo te zien is het afgemelde rapport van de aannemers inmiddels binnen waardoor het systeem ze automatisch heeft ingeschakeld. Daarom raad ik je graag aan om de digitale agenda die wij je hebben toegestuurd te checken zodat je een afspraak met Guidion kan maken wanneer het je uitkomt. 

Ik kijk uit naar je activatiedatum! 😃

Reageer