Skip to main content

zacht of geen geluid

  • 24 July 2024
  • 14 reacties
  • 2351 Bekeken

sinds een week heb ik internet en tv van Odido, maar ben er nog niet echt blij mee.

Regelmatig heb ik geen geluid op mijn tv en een groot aantal zenders hebben een heel zacht geluid.

Door de mediabox meerdere keren aan en uit te zetten (soms even de spanning eraf) doet hij het dan wel weer, maar het geluid van een groot aantal zenders blijft zo zacht, dat je het volume op maximaal moet zetten om iets te horen. Schakel je dan naar een zender waarvan het geluid wel goed is, knallen de speakers bijna uit elkaar. Hiervoor had ik KPN zonder deze problemen.

Mijn tv (LG) is via een geluidsinstallatie van Teufel met de mediabox verbonden

14 reacties

Reputatie 7
Badge +3

Allereerst van harte welkom bij Odido en op onze community! 😀 @Keespa 

Goed dat je hierover aan de bel trekt. Ik help je graag verder, zodat je weer optimaal van TV kan genieten! 

Wil je de volgende instellingen eens aanpassen: 

Ga naar Instellingen > Apparaatvoorkeuren > Weergave en geluid HDMI CEC > Volumeregeling en zet Volumeregeling op 'AAN'.

Mocht dit niet voor verbetering zorgen dan kun je het volgende proberen: 

 Ga naar Instellingen Apparaatvoorkeuren > Weergave en geluid > Geavanceerde geluidsinstellingen > Indelingen selecteren. De instelling staat standaard op 'Automatisch'. Pas dit aanpassen naar 'Passthrough'.

Laat je mij weten of dit heeft geholpen? Ik sta klaar om je verder te helpen! 

 

Dag Tessa,

de instellingen stonden al zoals beschreven, maar het helpt niet.

Bij de zenders 1 tm 12, 17, 19, 20, 61, 110, 111, 112, 391, 392, 515 hebben wel goed geluid, maar de rest is te zacht.

In afwachting,

Fijne update! Geluid van de TV moet op 100% staan wil ik iets horen. Wijzig ik de geluidsinstellingen naar “Passthrough” dan is het geluid van enkele zenders, zoals hierboven in het bericht van @Keespa vermeld staat weer normaal. Maar niet van alle dus.

Wil ik nu, via de tv box, een app gebruiken/ een film gaan kijken via Netflix oid. dan moet het geluid weer op maximaal niveau staan om er iets van te kunnen horen.

Gebruik ik die app via de geïnstalleerde apps op mijn TV, dus niet de TV box, dan is er niets aan de hand.

Voor de update was het geluid al een probleem. Toen moest ik steeds wisselen van zender om zo te hopen dat het geluid van de zender die ik wilde gaan kijken wel het juiste volume had.

Nu helpt dat compleet niets

Reputatie 7
Badge +3

@Keespa @Sandervp Wanneer jullie via de spraakfunctie ‘Max volume’ zeggen, werkt het dan wel? Ik ben benieuwd! 

Als niet werkt, willen jullie dan nagaan of de HDMI CEC instelling voor geluid UIT staan? Als deze instelling AAN staat, werkt het wijzigen van het volume van de Mediabox niet (Instellingen > Apparaatvoorkeuren > Weergave en geluid > Geavanceerde geluidsinstellingen).

 

ik ben er achter. Bij de zenders waarbij het geluid te zacht is, kun je met de afstandsbediening van Odido het volume regelen (bij de zenders welke goed zijn, lukt dit niet), als je dit op maximaal zet is het volume bij alle zenders hetzelfde.

@Teresa van Odido ook dit werkt niet bij mij.

En zet ik mijn volume op maximaal, met de odido afstandsbediening, zoals @Keespa dat omschrijft, dan moet ik voordat ik een app via de TV zelf ga bekijken eerst het volume zo goed als helemaal uit zetten anders staat het volume loeihard

Reputatie 7
Badge +9

Heb je dit al uitgevoerd @Sandervp?

1) Ga naar het Mediabox menu
2) Vervolgens op het tandwieltje drukken van de 'settings'
3) Daarna selecteer je de optie 'Device Preferences' 
4) Ga naar 'Display & Sound'
5) Vervolgens dient de klant te kiezen voor de optie 'HDMI CEC'
6) Zet 'Volume Control' UIT zetten.
7) Als dit eenmaal gedaan is kan je de knop voor 'spraakcommando' indrukken. Dit vindt je bovenin - in het midden van de afstandsbediening
8) Dan moet je hardop zeggen: MAX Volume 

Dag @Tommie van Odido 

dit heeft wel geholpen.

bedankt!

Heb je dit al uitgevoerd @Sandervp?

1) Ga naar het Mediabox menu
2) Vervolgens op het tandwieltje drukken van de 'settings'
3) Daarna selecteer je de optie 'Device Preferences' 
4) Ga naar 'Display & Sound'
5) Vervolgens dient de klant te kiezen voor de optie 'HDMI CEC'
6) Zet 'Volume Control' UIT zetten.
7) Als dit eenmaal gedaan is kan je de knop voor 'spraakcommando' indrukken. Dit vindt je bovenin - in het midden van de afstandsbediening
8) Dan moet je hardop zeggen: MAX Volume 

Domme vraag misschien, waar vind ik het mediabox menu? Je moet wel een halve technicus zijn…

Heb je dit al uitgevoerd @Sandervp?

1) Ga naar het Mediabox menu
2) Vervolgens op het tandwieltje drukken van de 'settings'
3) Daarna selecteer je de optie 'Device Preferences' 
4) Ga naar 'Display & Sound'
5) Vervolgens dient de klant te kiezen voor de optie 'HDMI CEC'
6) Zet 'Volume Control' UIT zetten.
7) Als dit eenmaal gedaan is kan je de knop voor 'spraakcommando' indrukken. Dit vindt je bovenin - in het midden van de afstandsbediening
8) Dan moet je hardop zeggen: MAX Volume 

Domme vraag misschien, waar vind ik het mediabox menu? Je moet wel een halve technicus zijn…

Heb je dit al uitgevoerd @Sandervp?

1) Ga naar het Mediabox menu
2) Vervolgens op het tandwieltje drukken van de 'settings'
3) Daarna selecteer je de optie 'Device Preferences' 
4) Ga naar 'Display & Sound'
5) Vervolgens dient de klant te kiezen voor de optie 'HDMI CEC'
6) Zet 'Volume Control' UIT zetten.
7) Als dit eenmaal gedaan is kan je de knop voor 'spraakcommando' indrukken. Dit vindt je bovenin - in het midden van de afstandsbediening
8) Dan moet je hardop zeggen: MAX Volume 

Domme vraag misschien, waar vind ik het mediabox menu? Je moet wel een halve technicus zijn…

Helaas, werkt niet.

Reputatie 7
Badge +9

Kan je de volgende stappen uitproberen @Irma194?

  • Ga naar Settings -> CEC Control -> Schakel volume control uit -> Zet de Mediabox op volume 100 -> Zet volume control weer aan.
  • Ga naar Settings -> Remotes & Accessoires -> Afstandsbediening -> Change volume control uit of aan zetten. 

 

Heb je extern audio apparatuur aangesloten of komt het geluid via de speakers van de tv?

 

Bij stap afstandsbediening, 2de regel,  krijg ik niet de optie aanpassen volumeregeling. Licht niet op. Wat moet ik dan uitzetten?

Reputatie 7
Badge +9

@Irma194, wat gek! Dit zou wel moeten gebeuren. Ik heb dit net getest ook. Bij mij zie je dat de audioapparat optie ook niet opgelicht is. Dit is omdat ik nu niks heb aangesloten. Als ik wel een audioapparaat aansluit, dan licht deze wel op. Klopt het dat je dit alleen hebt bij volume van een audioapparaat? Of is het ook niet voor de andere opties mogelijk? Anders zou je nog even kunnen kijken of je eigen audioapparaat goed aangesloten staat. 

 

ik ben er achter. Bij de zenders waarbij het geluid te zacht is, kun je met de afstandsbediening van Odido het volume regelen (bij de zenders welke goed zijn, lukt dit niet), als je dit op maximaal zet is het volume bij alle zenders hetzelfde.

Ik heb ook al 4v maanden problenen met geluid. Omdat de afst.bediening (ab) van Odido helemasl niet reageert, gebruik ik nu der ab van de tv zelf maar  herhaaldelijk valt het geluid weg of zacht. Na paar x herstarten kan ik weer  horen. Balen..al neer dan 30 x telefoon aan SD van Odido en meetdere nw mediaboxen en ab s klaar mee😪 en  overweeg ik op te zeggen wegens wanprestatie. Ze komen er niet uit en houden me aan het lijntje net  komt nw update maar lost niet op en n ik zut er mee.  En.met mij velen.…

Odido ..spijt als  haren op mijn hoofd dat ik overgestapt ben nasr nw glasvezelabonnement......

Reageer